میرنیوز

بهترین مدرسه دخترانه تهران را چطور انتخاب کنیم/ ۴ معیار مهم

بهترین مدرسه دخترانه تهران را چطور انتخاب کنیم/ ۴ معیار مهم 2021-04-07T15:20:59+04:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در این ایامی که فضای بهترین مدارس تهران و سایر مناطق کشور اوضاع متفاوتی دارد و بهترین مدرسه‌ها به آموزش مجازی و آنلاین روی آورده اند، توجه به انتخاب مدرسه مناسب و استاندارد برای فرزندانمان اهمیت بیشتری پیدا کرده است. مدارسی که با تکیه بر تجربه در به‌کارگیری روش‌های جدید آموزشی موفق عمل کردند و توانستند رضایت والدین و دانش آموزان را نیز جلب کنند، در این زمینه عملکرد موفقیت آمیزی داشتند.

در این مطلب قصد داریم به بررسی اینکه این دسته از مدرسه‌های دخترانه و پسرانه چه ویژگی‌های خاصی داشتند که باعث شده نامشان بر سر زبان‌ها بیفتد و داوطلبان زیادی برای ثبت نام داشته باشند بپردازیم و ببینیم چطور باید بهترین مدرسه غیرانتفاعی یا دولتی را انتخاب کنیم.

اینکه چطور یک مدرسه خوب برای دانش آموزان انتخاب کنیم، تبدیل به یکی از نگرانی‌های اصلی والدین شده است. به نظر شما هنگام انتخاب بهترین مدرسه دخترانه یا پسرانه، باید چه معیارهایی را در نظر گرفت؟ ما در ادامه ۴ معیار بسیار مهم برای انتخاب بهترین مدرسه دخترانه در تهران را بررسی می‌کنیم.

۱. امکانات مناسب برای مدرسه خوب

یکی از معیارهای انتخاب بهترین مدرسه در تهران توجه به امکانات موجود در مدرسه است. فضای کلی مدرسه و استاندارد بودن محیط کلاس‌ها، سیستم سرمایش، گرمایش و تهویه مناسب، داشتن محیط مناسب برای ورزش، تجهیزات آزمایشگاهی و… همگی عواملی هستند که مربوط به امکانات مدرسه هستند. هرچند وجود چنین امکاناتی، شرط کافی برای انتخاب بهترین مدارس دخترانه و یا پسرانه نیست. یعنی اگه مدرسه‌ای چنین امکاناتی داشته باشه، نباید در انتخاب آن و ثبت نام سریعاً اقدام کنیم و باید سایر معیارها را هم در نظر بگیریم.

۲. استفاده از کادر متخصص و متعهد در مدرسه خوب

مشاوران تحصیلی، اساتید و سایر کادر اجرایی و مدیریتی که در مدرسه خوب فعالیت می‌کنند، نقش خیلی مهمی در وضعیت روحی و انگیزشی دانش آموزان دارند. مخصوصاً مشاوران مدرسه؛ البته منظور ما فقط مشاوران کنکور نیست. بلکه در اینجا بیشتر جنبه روانشناختی مشاوره مد نظر است. همچنین به‌کار گیری مشاوران پیگیر و فعالی که دغدغه‌های نوجوانی دانش آموزان را درک کنند، از معیارهای انتخاب بهترین مدرسه دخترانه تهران محسوب می‌شود. اگه این مشاوران تا حدی با علوم تربیتی و روانشناسی آشنایی داشته باشند، تاثیر بیشتری در بهبود وضعیت دانش آموزان مدرسه خواهند داشت. مخصوصاً برای انتخاب بهترین مدرسه دوره دوم متوسطه که دانش آموزان در این سنین بیشتر با مسائل دوره نوجوانی و جوانی مواجه هستند، وجود مشاور خوب اهمیت بیشتری دارد.

۳. توجه به علاقه دانش آموزان در انتخاب رشته کنکور

توجه به علاقه دانش آموزان، مهمترین معیار برای انتخاب بهترین مدرسه دخترانه و پسرانه است. متاسفانه خیلی از مدارس هنگام هدایت تحصیلی و یا انتخاب رشته کنکور سعی می‌کنند بدون توجه به علاقه دانش آموزان، آنها را به سمت انتخاب رشته‌های پرطرفدارتر تشویق کنند. در این مدارس دانش آموزان رشته ریاضی - فیزیک باید وارد رشته‌های مهندسی پرطرفدار مثل مهندسی برق و مکانیک و کامپیوتر شوند؛ دانش آموزان علوم تجربی هم باید که باید حتماً یا پزشک و یا دندانپزشک شوند و دانش آموزان رشته انسانی هم باید سراغ وکالت و حقوق بروند؛ این سبک انتخاب رشته برای دانش آموزان متناسب با شخصیت و علاقه آنها نیست. بلکه باید دید هر دانش آموزی بیشتر به چه شغلی علاقه دارد. به‌عنوان مثال شاید یکی از دانش آموزان رشته تجربی به کارهای آزمایشگاهی و تحقیقاتی علاقه بیشتری داشته باشد، در این صورت رشته پزشکی کاملاً مناسب این فرد نخواهد بود.

اما در یک مدرسه استاندارد که باید آن را جزو بهترین مدارس تهران در نظر بگیریم، موقع انتخاب رشته کنکور، علاقه دانش آموز در اولویت بالاتری در نظر گرفته می‌شود و شاید تست‌های شخصیت شناسی و استعداد سنجی هم گرفته شود. هدف اصلی بهترین مدارس تهران ورود دانش آموزان به رشته‌های پرطرفدار برای تکمیل رزومه مدرسه نیست. بلکه موقع انتخاب رشته کنکور به علاقه دانش آموز توجه زیادی می‌شود.

البته یکی از بهترین مدارس دخترانه تهران در این زمینه، دبیرستان دخترانه مدبران بارسا است. دبیرستان دوره اول و دوم مدبران توجه خاصی به علاقه دانش آموزان دارد. این مدرسه جزو معدود مدارس دخترانه در تهران است که تقریباً هر سال در جشنواره‌های مختلف دانش آموزی (مثل جشنواره خوارزمی و ابن سینا و…) شرکت می‌کند و دانش آموزانش به‌دلیل نوآوری‌ها و ایده‌های خلاقانه رتبه‌های برتر جشنواره را کسب می‌کنند. شاید همین مسئله موجب شده که دبیرستان مدبران بارسا به عنوان یکی از بهترین مدارس دخترانه در تهران شناخته شود. از طرفی دبیرستان دوره اول و دوم مدبران بارسا یک بار به‌ عنوان بهترین مدرسه خاورمیانه برگزیده شده و جایزه بهترین سیستم آموزشی MENA را کسب کرده که موفقیت بزرگی برای سیستم آموزشی کشور محسوب می‌شود.

اینفوگرافیک بهترین مدرسه دخترانه

۴. امکانات آموزش آنلاین در بهترین مدارس

در شرایطی که آموزش حضوری متوقف شده و بهترین مدارس تهران موظف به آموزش آنلاین و مجازی هستند، انتخاب مدرسه‌ای که از چه سیستمی برای آموزش مجازی استفاده می‌کند بسیار مهم است. با وجود اینکه تمام معیارهای بالا مهم هستند و همینطور کادر آموزشی و اساتید مدرسه هم نقش مهمی در انتقال مفاهیم درسی دارند، اما شیوه انتقال مطالب درسی هم اهمیت زیادی دارد. برای مثال اگر در یکی از بهترین مدارس تهران از اساتید خوبی بهره ببریم، اما این اساتید امکانات نامناسبی (مثل پیام رسان‌ها) برای تدریس استفاده کنند، طبیعتاً دانش آموزان نتیجه خوبی نمی‌گیرند. بنابراین در شرایط کنونی که مدارس تعطیل هستند، توجه به امکانات و زیرساخت‌های آموزش آنلاین در بهترین مدارس هم اهمیت زیادی دارد.

در اینجا باز هم دبیرستان دخترانه مدبران را مثال می‌زنیم که از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، با امکانات و زیرساخت‌های بسیار خوبی که داشت سریعاً به آموزش آنلاین رو آورد. به همین دلیل دانش آموزان این مدرسه در متوسطه اول و متوسطه دوم کمترین ضرر ممکن رو از تعطیلی مدارس متحمل شدند.

برای اطلاع از زمان آزمون ورودی و شرایط ثبت نام در دبیرستان دخترانه مدبران، می‌توانید از روش‌های زیر اقدام کنید:

تماس با شماره ۰۲۱۲۲۶۷۷۹۱۷

ارسال عدد ۴۲ به سامانه ۳۰۰۰۹۰۹۰۳۰

اینفوگرافیک بهترین مدرسه تهران

در این مطلب به معیارهای اساسی برای انتخاب بهترین دبیرستان دخترانه در تهران پرداختیم و ۴ ویژگی مهم را بررسی کردیم. زمان انتخاب یک مدرسه مناسب به این ویژگی‌ها توجه داشته باشید تا آینده بهتری را برای فرزندانتون رقم بزنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)