میرنیوز

اقدام به ترور پوتین و راهبرد غرب برای نجات اوکراین از شکست

 اقدام به ترور پوتین و راهبرد غرب برای نجات اوکراین از شکست 2023-05-07T15:00:35+03:30

خبرگزاری تسنیم - گروه بین‌الملل: حمله پهپادی سه شنبه شب پیش ناتو برای ترور رئیس جمهور روسیه در کاخ کرملین، متاخرترین رویداد تاریخی برای شناخت کلاسیک ماهیت غرب بود.

اگر در نیمه قرن بیستم میلادی که هربرت مارکوزه، فیلسوف آلمانی نظریه «ختم شدن لیبرالیسم به فاشیسم» را مطرح می کرد، همانند امروز موضوع «تروریسم» عینیت داشت، قطعا او تروریسم را به عنوان محصول آنارشیسم و  مقصد نهایی لیبرالیسم  بر می شمرد و  امروز چه کسی می تواند مستولی شدن آنارشی بر نظام بین المللی برکشیده غرب را انکار کند؟

اگرچه این ششمین بار طی قریب به دو دهه است که منابع امنیتی روسیه یا یک کشور دیگر، به طور رسمی از اقدام برای ترور ولادیمیر پوتین پرده برمی دارند اما این بار تفاوت می کند. بیش از یک سال است که کارگزاران دستگاه سلطه آنگلوصهیونی در سطوح مختلف، از مقامات آمریکایی و صاحبان رسانه های شرکتی غربی گرفته تا پادوهای نازی شان در اوکراین، آشکارا دم از ضرورت حذف فیزیکی مرد اول کرملین زده و حتی آن را در قالب حفظ کیان لیبرالیسم، تقدیس می کنند. کثرت این موارد از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، باور نکردنی است. اقدامی شجاعانه که خود پوتین مهمترین هدفش را برچیدن سلطه غربی در  تلاش برای برپایی یک نظم جهانی جدید و عادلانه خوانده است.

در این یک سال دو باز شکاری جمهوریخواه نزدیک به حلقه نومحافظه کاران اشتراوسی که دولت ظاهرا موکرات بایدن را تسخیر کرده اند یعنی لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه و جان بولتون مشاور امنیت ملی پیشین ایالات متحده، سرشناس ترین آمریکایی هایی هستند که علنا تحت لوای لیبرالیسم، خواهان ترور رئیس جمهور روسیه شده اند. البته بارها نقل قولهایی مشابه اما بدون ذکر نام از مقامات دولت دموکرات واشنگتن یا دیگر دولتکهای عضو ناتو در رسانه ها منعکس شده است.

 روزنامه تایمز لندن، یکی از پیشگامان رکن چهارم دمکراسی غربی - مطبوعات باصطلاح آزادی که همگی با پول کارتل های بانکی یهودی اداره می شوند -  تنها سه ماه پس از آغاز جنگ روسها با ناتو در استپ های پونتیک شرق اروپا، تیتر زد: «آیا ما می توانیم پوتین را بکشیم؟ شاید!»

این مقاله خرداد( ژوئن)  پارسال، بلافاصله پس از اعلان رسمی کریلو بودانف، رئیس سازمان اطلاعات نظامی اوکراین در مورد اقدام نافرجام یک ماه قبل از آن برای ترور پوتین، در تایمز نوشته شد. نویسنده آن بن مکینتایر، راوی برجسته داستانهای جاسوسی در انگلیس بود که مشهور است دسترسی بی حد و حصری به اسناد امنیتی اینتلیجنت سرویس دارد.  به عبارت دیگر این مقاله به تایمز سفارش داده شده بود. مکینتایر در ابتدای مقاله خود برای توجیه «تروریسم تحت لوای لیبرالیسم غربی» از  آن چه زیر گنبد کنگره آمریکا نقل شده بود مثال آورد و نوشت: «در ایالات متحده، لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه در توئیتی خواستار یک قاتل شده تا رئیس‌جمهور روسیه را حذف کند و به جنگ پایان دهد. او توئیت کرده است: آیا بروتوس [دوست خائن جولیوس سزار، امپراتور روم ] در روسیه هم وجود دارد؟ آیا سرهنگ اشتافنبرگ [فرمانده نظامی نازی و عامل ترور ناکام پوتین و موسولینی در آخرین روزهای جنگ جهانی دوم ]  موفق تری در ارتش روسیه وجود دارد؟ تنها راهی که جواب می هد این است که کسی در روسیه این مرد[پوتین] را حذف کند. . . در این صورت شما به کشور خود - و جهان - خدمت بزرگی خواهید کرد».

نویسنده مقرب دستگاه جاسوسی بریتانیا پس از آن که در سراسر مقاله کذایی تمام تلاش خود را برای تقدیس ترور منتخب یک دموکراسی شرقی به جرم مخالفت با غرب می کند، دست آخر به نقل قولی غیر مستقیم از عالی ترین مقام نظامی بریتانیا - یعنی یکی از رهبران اصلی ستاد فرماندهی ناتو- می پردازد مبنی بر این که لندن گزینه ترور پوتین را رد نمی کند ولی تبعات آن را خیلی پر هزینه می داند. این یکی از هزاران سندی است که ثابت می کند، ورای آن چه میان روسها و مزدوران نازی در اوکراین می گذرد، ناتو چه خیالی در مورد سران کشورهای مستقل یا رقیب غرب در سر دارد.

این در حالیست که ناتو همانند تانکها و هوویتزرهای خودکششی اش در باتلاق  جنگ اوکراین دست و پا می زند و جهانیان شاهد زمین گیر شدن نظامیان اوکراینی به رقم پروپاگاندای سنگین در مورد آغاز ضد حمله بهاری علیه روسها هستند. ضد حمله ای که با وجود سرازیر شدن میلیاردها دلار تسلیحات به اوکراین بخاطر لو رفتن اطلاعات حیاتی پنتاگون در این زمینه، در نطفه خفه شده است. اینجاست که راه حل تروریستی، به عنوان پلن بی غرب در مواقعی است که دیگر لیبرالیسم استعمارگرش جواب نمی دهد خودنمایی می کند.

طی سه ماه منتهی به عملیات تروریستی نافرجام  دوم ماه مه توسط ناتو  بر فراز کرملین، خبرهای سریالی حاکی از آن بودند که پایتخت روسیه مقصد پهپادهای مرموزی بوده که ابتدا در چند ده کیلومتری  مسکو و بعد در  حومه  آن رویت یا سرنگون می شدند. طبیعتا این حرکات توسط ارتش اوکراین، شرقی ترین مزدور ناتو در اروپا و یا تحت پوشش آن انجام شده اند اما پیداست که مانند برافروختن شعله کودتا و  جنگ داخلی در اوکراین که زمینه ساز برخورد نیابتی امروز غرب با روسیه شده است، انگیزه هایی بسیار جدی تر و شیطانی تر از ذهن طمعکار دلقک کاخ مارینسکی کی یف، پشت چنین تحرکاتی وجود دارند که بخشی از آنها را مرور کردیم.

اگرچه دیروز مسکو، مسئولیت حملات پهپادی ناکام اخیر به کرملین را متوجه دولت اوکراین دانسته اما همان طور که مقامات مسکو بارها اشاره کرده اند، دولت زلنسکی، دست نشانده حلقه نومحافظه کاران کاخ سفید در کی یف، تنها ابزار یک جنگ نیابتی علیه روسیه و در واقع علیه هر گونه حرکت جهان مستقل برای برچیدن سلطه آمریکایی است.

نکته مهم آنجاست که تلاش برای ترور مستقیم پوتین بعد از زمینه سازی وسیع دستگاه رسانه ای و تبلیغاتی غرب برای ترور وجهه او رخ می دهد. از جمله گزارش های کذایی متعدد در مورد وخامت حال رئیس جمهور روسیه و در آستانه مرگ بودن او به طور مسلسل وار منتشر می شود. رهبر 70 ساله کرملین هم  بعد از هر یک از این گزارش ها قبراق تر از قبل در انظار ظاهر می شود تا دروغ بودن این ادعاها را به رخ مخاطبان فیک نیوزهای غربی و شبکه های اجتماعی شان بکشاند.  اصلا اتفاقی نیست که روزنامه نیویورک تایمز، رسانه اصلی دولت بایدن، جدیدترین نسخه از این نوع گزارش های کذب در مورد سلامت رئیس جمهور روسیه را درست همزمان با عملیات ترور سه شنبه شب علیه او منتشر کرد.

به خیال ژنرال کریستوفر کاوولی، فرمانده ستاد «ساسیور» یا همان مقر عالی و اصلی فرماندهی مطلق آمریکا بر متفقین اروپایی اش در ناتو،   واقع  در شهر مونز بلژیک،این یک شاهکار عملیاتی چند جانبه برای کم اهمیت جلوه دادن جان حریف همزمان با تهدید مستقیم جان اوست. با این حال در واقعیت به نظر می رسد این حمله  وقاحت بار دولت تروریست آمریکا و چند حمله پهپادی دیگر مزدوران ناتو به مناطق مرزی روسیه و یا شبه جزیره کریمه، نهایت لاف ضد حمله بهاری علیه روسیه در اوکراین بوده باشد که البته می تواند به منزله خزان ضد دیپلماسی آمریکایی و پایان مصونیت دیپلماتیک سران غرب و نوچه هایشان در گوشه و کنار جهان باشد.

طبق بیانیه چهارشنبه کرملین، روسیه این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که هر طور صلاح می‌داند، اقدامات تلافی‌جویانه علیه این حمله تروریستی انجام دهد. نه پوتین آخرین رئیس جمهوری خواهد بود که مورد سوء قصد قرار می گیرد نه که کرملین آخرین کاخی خواهد بود که بدان حمله خواهد شد. پهپادها و ریزپهپادهای زیادی از شرق تا غرب آماده پرواز هستند. در آخرین لحظات قبل از انتشار این یادداشت، دیمیتری مدودف، رئیس جمهور پیشین و صدای غیر رسمی پوتین که اتفاقا در قامت قائم مقام شورای امنیتی روسیه جایگاهی کاملا رسمی هم دارد گفت:«پس از حمله تروریستی امروز، هیچ گزینه‌ای جز حذف فیزیکی زلنسکی و دار و دسته‌اش وجود ندارد.»

شروین طاهری، خبرنگار بین‌الملل

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)