میرنیوز

تحولات اوکراین|اعتراف ژنرال آمریکایی به عدم توانایی ارتش اوکراین برای شکست روسیه

 تحولات اوکراین|اعتراف ژنرال آمریکایی به عدم توانایی ارتش اوکراین برای شکست روسیه 2023-04-01T10:53:46+04:30

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،  ژنرال "مارک میلی"، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایالات متحده بامداد امروز، شنبه، در مصاحبه با نشریه «دیفنس وان» (Defense One) ابراز عقیده کرد که بعید می‌داند اوکراین بتواند در سال جاری نیروهای نظامی روسیه را از مناطق از دست رفته این کشور خارج کند.

به گفته وی، وظیفه تعیین شده توسط ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین برای بازگرداندن این سرزمین‌ها، حداقل در کوتاه مدت، بسیار دشوار بوده و بعید است نیروهای مسلح این کشور توانایی آن را داشته باشند.

علاوه بر این، ژنرال میلی در  توضیح اینکه چرا ایالات متحده موشک‌های ATACMS دارای برد  300 کیلومتر را به اوکراین منتقل نکرده، یادآور شد که واشنگتن موشک‌های کافی برای محافظت از امنیت ایالات متحده در صورت حمله احتمالی را در اختیار ندارد، بنابراین انتقال چنین موشک‌هایی به سایر کشورها تصمیمی غیرقابل توجیه خواهد بود.  ضمن اینکه، برد موشک لزوماً عامل تعیین کننده‌ای در میدان نبرد نیست. به گفته وی،  سیستم‌های دیگری هستند که عملکرد مشابه دارند، مثلاً پهپادهای انگلیسی‌ بیشتر مورد نیاز ارتش اوکراین است.

این نشریه یادآور شده که ژنرال میلی  پیش از این در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان کنگره آمریکا هشدار داده بود که درگیری نظامی در اوکراین "میزان باورنکردنی مصرف مهمات متعارف" را نشان داده و تامین آنها کار آسانی نیست.

چند روز پیش، روزنامه تایمز با اشاره به اظهارات یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشد، گزارش داد که هدف ایالات متحده پیروزی در اوکراین و بازگرداندن تمامی مناطق از دست رفته به آن است. به گفته منبع خبری این روزنامه، آمریکا خواهان شکست روسیه در میدان نبرد و بازگرداندن تمام سرزمین‌های اوکراین، از جمله شبه جزیره کریمه است.

این در حالی است که پورتال نشریه نیوزویک تحلیلی با نظرسنجی از کارشناسان نظامی در مورد وضعیت جبهه نبرد اوکراین منتشر کرد که بر اساس آن، کشورهای غربی به دلیل سرعت کم عرضه تسلیحات، امید زیادی به موفقیت ارتش اوکراین برای اجرای یک عملیات ضدحمله بهاری ندارند. به گفته آنها، در شرایط کنونی نیروهای مسلح اوکراین به احتمال زیاد باید با تکیه بر امکاناتی که در حال حاضر در اختیار دارند، یک ضدحمله را برنامه ریزی کند که در احتمال موفقیت آن تردید وجود دارد. 

چندی پیش یکی از فرماندهان نظامی روسیه درباره قصد ارتش اوکراین برای اجرای عملیات ضدحمله هشدار داده و یادآور شد که در این صورت، دیگر نیرویی برای ارتش اوکراین باقی نخواهد ماند.

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به روز چهارصد و دوم جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

سی ان ان: تصمیم پوتین برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در بلاروس، منجر به بازدارندگی غرب در اوکراین شده 

کیر جایلز، کارشناس نظامی در تحلیلی برای شبکه CNN ابراز عقیده کرده است که تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه برای استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در خاک بلاروس به جلوگیری از تشدید حمایت نظامی کشورهای غرب از اوکراین کمک کرده است. در این مطلب آمده است: «روسیه قبلاً از توانایی خود در سلاح‌های هسته‌ای «استفاده» کرده و این کار را با موفقیت نیز انجام داده است، بدون اینکه آنها را به معنای واقعی کلمه شلیک کند.

این کارشناس یادآور شده که پوتین با اعلام این تصمیم خود موفق شد تا از "ادامه راه تا به آخر" ایالات متحده و اتحادیه اروپا در زمینه تامین تجهیزات نظامی برای کی‌یف جلوگیری کند.

نبنزیا: اگر آمریکا پمپاژ تسلیحاتی کی‌یف را متوقف می‌کرد، صلح در اوکراین مدت‌ها پیش بدست آمده بود

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرد که اگر ایالات متحده ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین را متوقف کرده بود، صلح در این کشور بسیار زودتر و مدت‌ها قبل به دست آمده بود. وی این مطلب را  شب گذشته، جمعه، در جریان سخنرانی خود در نشست شورای امنیت سازمان ملل بیان کرد.

نبنزیا گفت: «اظهارات شنیده شده از سوی مقامات آمریکایی در مورد غیرقابل قبول بودن برقراری آتش بس در اوکراین در حال حاضر نقطه پایانی ریاکاری است.»

این دیپلمات روس همچنین یادآور شد،ایالات متحده با تلاش برای معرفی خود به عنوان قهرمانان صلح و در عین حال پمپاژ دائمی رژیم کی یف با سلاح و اظهاراتی جنگ افروزانه، از جمله در مورد غیرقابل قبول بودن آتش بس، انتهای ریاکاری خود را به نمایش گذاشته است. نبنزیا گفت: «اجازه دهید یادآوری کنم که آنها [اظهارات در مورد غیرقابل قبول بودن آتش‌بس] در واکنش به آخرین ابتکار عمل‌های بین‌المللی برای حل و فصل اوضاع در اوکراین بیان شده‌اند و این برخورد جای تعجب دارد.»

پیش از این، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز اشاره کرد که روسیه هیچ تمایلی از سوی مقامات کی‌یف برای آغاز گفت‌وگوی جدی برای حل مناقشه را نمی‌بیند. به گفته وی، "اربابان غربی" کی‌یف خواهان حل مسالمت آمیز مناقشه نیستند و دائماً اعلام می کنند که باید روسیه را در میدان جنگ شکست دهند تا بتوانند از موضع قدرت با مسکو گفتگو کنند.

وزارت  امور داخلی اوکراین از آمادگی نسبی برای ضدحمله خبر داد

ایگور کلیمینکو، وزیر امور داخلی اوکراین شب گذشته، جمعه، اعلام کرد که هشت تیپ از "گاردهای نیروهای تهاجمی" این وزارتخانه تشکیل شده و آنها آماده اقدام فعال و اجرای عملیات ضدحمله هستند. 

لازم به یادآوری است که "گارد نیروهای تهاجمی" وزارت امور داخلی اوکراین برای مشارکت با نیروهای مسلح این کشور در تلاش برای بازگرداندن مناطق از دست رفته، از جمله کریمه و دونباس تحت کنترل کی‌یف ایجاد شده است. این گارد شامل پرسنل نظامی، نیروهای پلیس و گارد مرزبانی تحت فرماندهی این وزارتخانه است.

روز جمعه، آلکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین نیز آمادگی نیروهای مسلح این کشور برای حمله متقابل به روسیه را تایید کرد و از متحدان خارجی کی‌یف خواست تا حمایت نظامی و تسلیحاتی از این کشور را افزایش دهند.

یک روز قبل، کاخ سفید اعلام کرد که ناتو قصد دارد همه امکانات لازم برای اجرای عملیات ضد حمله را در اختیار اوکراین قرار دهد. پیش بینی شده که این مسئله یکی از موضوعات مورد بررسی در نشست وزیران ناتو در بروکسل باشد.

این در حالی است که آلکسی آرستوویچ، مشاور سابق رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین پیش بینی کرد که اگر غرب سریعاً تسلیحات دوربرد به این کشور ارسال نکند، حمله متقابل نیروهای مسلح اوکراین تلفات و خسارات بسیار زیادی به دنبال خواهد داشت.

وزارت خارجه اوکراین امکانات ارتش برای ضد حمله را کافی ندانست

آندری ملنیک، معاون وزیر امور خارجه اوکراین و سفیر سابق اوکراین در برلین روز جمعه اعتراف کرد که تاکنون حدود 50 تا 60 تانک از کشورهای غربی وارد این کشور  شده که این تعداد برای اجرای یک عملیات ضد حمله کافی نیست.

او در کنفرانسی در فرانکفورتر آلگماینه آلمان از طریق ارتباط ویدئویی گفت: «ما اکنون تقریباً 50 تا 60 تانک از غرب دریافت کردیم، اما روس‌ها می‌توانند روزانه 10 دستگاه تانک تولید کرده و برای استفاده به جبهه جنگ بیاورند.» 

وی اعتراف کرد که چنین عدم توازنی از لحاظ توان نظامی اجازه نخواهد داد که کی‌یف برای مدت طولانی در میدان نبرد بتواند به برتری دست یابد.

ملنیک همچنین افزود که غرب نباید «خط قرمزی» در مورد تامین تسلیحاتی اوکراین داشته باشد.

در این رابطه، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس روز جمعه به نوبه خود هشدار داد که عملیات ضد حمله برای اوکراین موفقیتی به همراه نخواهد داشت و روسیه همه امکانات لازم برای دفع آن را در اختیار دارد. لوکاشنکو همچنین پیش بینی کرد که اگر اوکراینی‌ها در جریان حمله، موفق به کتنرل بر مناطقی نشوند، کشورهای غربی از جمله ایالات متحده آمریکا برای گفتگوهای صلح آمادگی پیدا خواهند کرد.

صدور دستور ایجاد یک کارخانه تعمیرات برای وزارت دفاع روسیه 

میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه، فرمان ایجاد یک کارخانه تعمیرات موشک و تسلیحات توپخانه‌ای برای رفع نیازهای وزارت دفاع این کشور را امضا کرد. سند مربوطه روز جمعه، در پورتال رسمی اطلاعات حقوقی روسیه منتشر شد.

در این سند آمده است که تعمیر تسلیحات موشکی و توپخانه‌ای در راستای منافع دفاعی روسیه هدف اصلی ایجاد این کارخانه تعمیراتی تعیین شده است. علاوه بر این، مشخص شده که محل کارخانه آینده نیز در منطقه بریانسک این کشور در نظر گرفته شده است

پیش از این،  ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، گفت که مهمترین وظیفه شرکت های مجتمع صنایع نظامی روسیه این است که همه نیازهای تسلیحاتی و مهمات نیروهای مسلح در جریان عملیات ویژه را در مدت زمان کوتاهی تامین کنند. 

صندوق بین المللی پول برای اوکراین وامی به مبلغ 15.6 میلیارد دلار تصویب کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع خبری، صندوق بین‌المللی پول (IMF) روز جمعه برنامه ارائه وامی چهار ساله برای اوکراین، به مبلغ 15.6 میلیارد دلار را تصویب کرد.

یادآوری شده که این بزرگترین وام صندوق بین المللی پول به کشوری است که در قلمرو آن درگیری نظامی فعال در حال وقوع است. در بیانیه این صندوق آمده است که در آینده نزدیک کی‌یف اولین قسط این وام به مبلغ حدود 2.7 میلیارد دلار را دریافت خواهد کرد.

این برنامه بخشی از بسته حمایتی بین المللی 115 میلیارد دلاری برای اوکراین است. به گفته مقامات صندوق بین المللی پول، به لطف کمک مالی شرکای خارجی، کی‌یف می تواند ثبات کلی اقتصاد کلان و نیازهای مالی داخلی این کشور در طول مناقشه نظامی را حفظ کند.

ماکرون قصد دارد به چین درباره کمک نظامی احتمالی به روسیه هشدار دهد

خبرگزاری فرانس پرس فرانسه (AFP) روز جمعه با اشاره به سخنان مقامات کاخ الیزه گزارش داد که امانوئل ماکرون، رئیس‌ جمهوری فرانسه قصد دارد در سفر این هفته خود به چین، مقامات پکن را متقاعد کند که از روسیه حمایت نظامی نکنند. 

طبق این اطلاعات، مشاور سیاسی ماکرون گفت: «اگر چین این تصمیم فاجعه بار را اتخاذ کند، تأثیر استراتژیک بزرگی بر درگیری نظامی در اوکراین خواهد داشت.» وی یادآور شد که ماکرون می‌خواهد با مقامات پکن در مورد حمایت از غیرنظامیان اوکراینی به توافق دست یافته و همچنین راهی برای حل و فصل مناقشه در این کشور پیدا کند.

این آژانس افزود که به عقیده مقامات پاریس، چین تنها کشوری است که می تواند تأثیر قابل توجهی بر اقدامات روسیه و تغییری در روند درگیری ها ایجاد کند. پاریس امیدوار است که شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین را متقاعد کند تا بر روسیه تأثیر بگذارد و این کشور را به سمت تلاش برای حل مناقشه از طریق مذاکره سوق دهد.

سفر امانوئل مکرون به چین برای روزهای 5 تا 7 آوریل (16 الی 18 فروردین/چهارشنبه تا جمعه) در نظر گرفته شده است. 

پیش از این، رئیس جمهوری چین، پس از گفتگو با ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود در مسکو، گفت که پکن طرفدار صلح و گفتگو برای حل و فصل مناقشه اوکراین است. وی همچنین تاکید کرد که در این موضوع، چین بر اساس اصول منشور سازمان ملل متحد هدایت شده و به موضعی واقع بینانه و بی طرفانه پایبند است و فعالانه صلح و از سرگیری مذاکرات را ترویج می کند.

بلاروس از آمریکا خواست تا سلاح‌های هسته‌ای خود را از اروپا و ترکیه خارج کند

والنتین ریباکوف، نماینده دائم بلاروس در سازمان ملل متحد شب گذشته در نشست شورای امنیت اعلام کرد که کشورهای عضو ناتو باید انجام ماموریت های هسته‌ای مشترک خود را متوقف کنند و به خصوص ایالات متحده باید سلاح های هسته‌ای خود را از خاک کشورهای اروپایی و ترکیه خارج کند. 

وی در این نشست گفت: «ما قاطعانه می‌خواهیم که ناتو از اجرای مأموریت‌های هسته‌ای مشترک دست برداشته و آمریکا سلاح‌های هسته‌ای خود را از بلژیک، آلمان، هلند و ترکیه خارج کند.» 

ریباکوف یادآور شد، کشورهای ذکر شده،  بر اساس اصلاحات کنونی در رابطه با اوکراین، به وضوح می توانند کشورهای اشغال شده یا کشورهایی که توسط ایالات متحده گروگان گرفته شدند، نامیده شوند. این دیپلمات این موضوع را در تشریح سیاست مینسک در رابطه با استقرار تسلیحات هسته‌ای در این کشور بیان کرد. 

در این رابطه، روز گذشته، جمعه، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس اعلام کرد که مذاکرات با همتای روس خود، ولادیمیر پوتین، در مورد بازگرداندن تسلیحات هسته‌ای به این جمهوری که در دهه 90 از این کشور خارج شده بود را فعالتر کرده است. به گفته وی، استقرار سلاح های هسته‌ای در بلاروس باج خواهی نیست، بلکه امکانی به حق برای تامین امنیت کشور خواهد بود.

این واقعیت که مسکو و مینسک در خصوص استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس، بدون نقض رژیم عدم گسترش به توافق رسیدند، هفته گذشته توسط ولادیمیر پوتین اعلام شد. 

​​​​​​​کاخ سفید پرونده گرشکوویچ را یک اولویت برای بایدن خواند

کارین ژان پیر، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید شب گذشته، جمعه، اعلام کرد که پرونده ایوان گرشکوویچ، روزنامه نگار وال استریت ژورنال که در روسیه متهم به جاسوسی شده، برای جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده یک اولویت است. 

او به خبرنگاران گفت: «این موضوع دوباره یک اولویت برای رئیس جمهور بایدن است.»

تحقیقات انجام شده نشان داده که این روزنامه نگار آمریکایی روز پنج شنبه در ایکاترینبورگ هنگام تلاش برای به دست آوردن اطلاعات طبق بندی شده که یک اسرار دولتی در رابطه با فعالیت یکی از شرکت های مجتمع صنایع نظامی روسیه بود و به اتهام جاسوسی به نفع ایالات متحده، بازداشت شد.

دفتر زلنسکی از عملکرد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انتقاد کرد

میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، از عملکرد آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) به دلیل وضعیت پیرامون نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا انتقاد کرد.

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی پیش از این در جریان بازدید خود از نیروگاه زاپروژیا،  اعلام کرد که اقدامات امنیتی واقع بینانه ای را برای تقویت امنیت این تاسیسات را آماده و پیشنهاد خواهد کرد که مورد تایید همه طرف ها خواهد بود. او یادآور شده که به این موضوع خوشبین است.

پودولیاک در واکنش به این اظهارات به تمسخر گفت: «فوق العاده است، این مرد همه مسائل را حل و فصل کرده. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به مدت شش ماه است که قصد دارد مشکلات را حل کند و اوضاع را تحت کنترل قرار دهد. پیشنهاد ایجاد منطقه غیرنظامی‌سازی را به نتیجه منطقی رسانده و آن را به تحت کنترل اوکراین بازگرداند <...> البته همه این اقدامات انجام شده است!»

وی تاکید کرد که هر آنچه از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی شنیده می شود، چیزی بیش از یک سری ادعاهای بی اساس نیست.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)