میرنیوز

حرکت صهیونیست‌ها از موضع ضعف؛ توانمندی‌های مقاومت غرب را به عقب راند

 حرکت صهیونیست‌ها از موضع ضعف؛ توانمندی‌های مقاومت غرب را به عقب راند 2021-11-02T14:35:51+03:30

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، از آغاز قرن 21، جریان غربی- صهیونیستی تمام توان خود را بر این قرار داده است که با اجرای طرح های جدید در منطقه غرب آسیا، استعمار مدرن را در منطقه پایه ریزی و اجرا کند. اما جریان بیداری اسلامی قریب یک دهه قبل مانعی جدی بر سر راه جریان غربی- صهیونیستی ایجاد کرد.

با آغاز بیداری اسلامی، غرب دو گونه اقدام را در دستور کار خود قرار دادند. اول، خاموش کردن جنبش‌های برخاسته در کشورهای مختلف و دوم، سوار شدن بر موج اعتراضات گسترده مردمی برای ایجاد جریان‌های ظاهراً مردمی اما وابسته به غرب. آنها در گام بعد تلاش کردند با الگو برداری از بیداری اسلامی با محور مقاومت مقابله کنند.

قدرتمند‌تر شدن محور مقاومت

مهمترین اقدام جناح غربی- صهیونیستی در مقابله با محور مقاومت ایجاد بحران در سوریه با شبیه سازی از جریان بیداری اسلامی بود. آنها برای از بین بردن یکی از مهمترین هم پیمانان مقاومت برنامه ریزی کردند. محور مقاومت نیز با ایستادگی تمام و تجمیع توان خود با همه امکانات از سوریه دفاع کرد. نتیجه این شد که جبهه مقاومت با به دست آوردن تجربه گرانقدر مقابله با طرح‌های استعماری نوین، به توانمندی های جدید دست یابد.

این طرح نه تنها به سقوط سوریه ختم نشد بلکه به یکپارچگی و توانمندتر شدن مقاومت انجامید. نتیجه این شد که حالا جبهه مقاومت پس از یک دهه مقابله با طرح های غربی، بازیگر اصلی منطقه است و غرب در تکاپوی مقابله با قدرت گیری جبهه مقاومت است؛ تکاپویی که در قالب‌های مختلف امروز در منطقه در حال پی‌گیری است.

موشک‌های نقطه زن

یکی از توانمندی‌های مهم جبهه مقاومت به دست آوردن توان موشکی در حوزه موشک‌های نقطه زن است. امروز محور مقاومت این موشک‌ها را در اختیار دارند و این توانمندی به کابوس جناح غربی- صهیونیستی در منطقه بدل شده است. چرا که آنها می‌دانند دیگر هیچ هدفی در سرزمین اشغالی از دسترس مقاومت دور نیست. در وجه مقابل این موشک‌ها این قابلیت را دارند که هم پیمانان رژیم صهیونیستی و پایگاه آمریکا در منطقه را نیز هدف قرار دهند. مسئله‌ای که می‌تواند حساب صهیونیست‌ها روی کمک‌های هم پیمانانشان به ویژه ایالات متحده را کاملاً ببندد.

موشک‌های مقاومت علاوه بر پایگاه های آمریکا در عراق، به قلب سرزمین اشغالی نفوذ کرده، در نزدیکی تأسیسات هسته‌ای رژیم صهیونیستی به زمین اصابت کرده‌اند. این یعنی مقاومت توان هدف قرار دادن دشمن را دارد بدون آنکه هدف قرار گیرد.

پهپادهای مقاومت

دومین توانمندی مقاومت که امروز در قالب یک طرح از سوی ایالات متحده و رژیم صهیونیستی در حال پی گیری است، پهپادهای مقاومت است. امروز مقاومت به خوبی فن آوری پهپادی را در اختیار دارد. این فن آوری از قریب دو دهه قبل توسط مقاومت به کار گرفته شده است و اولین نشانه‌های آن حدود یک دهه قبل با به میدان آمدن پهپاد ایوب و بر زمین نشاندن پهپاد آی کیو70 آمریکا آشکار شد. حالا مقاومت پهپادهایش را در عرصه‌های اطلاعاتی، ضد جاسوسی و هجومی در منطقه به کار می‌گیرد و همین امر موجب شده صهیونیست‌ها به سمت مقابله با این توانمندی حرکت کنند.

طی ماه‌های اخیر رسانه‌های غربی گزارش‌های متعدد رسانه‌ای این توانمندی را به موضوع اول رسانه های غربی تبدیل کردند. تا آنکه ایالات متحده با وضع یک تحریم جدید علیه 4 شخصیت و 2 شرکتی ایرانی اعلام کرد، قصد تحریم توانمندی پهپادی ایران را دارد. پس از آن صهیونیست‌ها اعلام کردند داده‌های مربوط به توانمندی پهپادی ایران را به آمریکایی‌ها داده‌اند و موجب این تحریم جدید شده‌اند. این یعنی آنکه آنها تمام توان خود را برای محدود ساختن مقاومت در به کارگیری فن آوری پهپادی به کار گرفته‌اند.

سامانه‌های دفاعی

سامانه‌های دفاعی مقاومت یکی از دغدغه‌های جریان غربی- صهیونیستی است که طی هفته گذشته رژیم صهیونیستی دو حمله هوایی به سوریه انجام داد. طی همین مدت خبرگزاری سوریه اعلام کرد بیشتر موشک‌هایی که به سمت سوریه شلیک شدند توسط سامانه‌های دفاعی شکار شده‌اند.

سوریه از سال 2017 تاکنون به طرز شگفت انگیزی با حملات موشکی و هوایی رژیم صهیونیستی مقابله کرده است. سامانه‌های سوریه یکبار هواپیماهای اف 15 و اف 16 رژیم صهیونیستی را به زمین نشاندند و یکبار نیز پس از شلیک به سمت موشک‌های دشمن به دلیل منحرف شدن از مسیر موشک دشمن تا آسمان تل‌آویو مسیر خود را ادامه داده‌اند؛ مسئله‌ای که به گفته رسانه‌های رژیم صهیونیستی فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی را یک شبه پیر کرد.

حالا جناح غربی- صهیونیستی تلاش دارد تا با تحریم‌های نظامی و جاسوسی این سامانه‌ها را شناسایی و زمین گیر کند؛ مسئله‌ای که به هیچ وجه در آن توفیقی نداشته است. این درحالی است که سامانه های دفاعی رژیم صهیونیستی با وجود تبلیغات و بزرگنمایی‌های فراوان از کارآیی لازم برخوردار نیستند.

قدرت گرفتن در عرصه سیاسی

قدرت دیگر مقاومت که بیش از همه جناح غربی- صهیونیستی را ترسانده، قدرت گرفتن در عرصه سیاسی است. در حال حاضر فرزندان مقاومت در عراق و لبنان اکثریت کرسی‌های پارلمان و حمایت عمومی مردم را در اختیار دارند.

در یمن نیز با وجود جنگی ناجوانمردانه، این فرزندان مقاومت هستند که به خواسته مردم قدرت سیاسی و اجرایی را در اختیار دارند و دشمن در میان جنگی ناجوانمردانه می‌خواهد آنها در این عرصه مغلوب کند اما اقدامات دشمن نتیجه معکوس داشته است.

در فلسطین نیز گروه‌های مقاومت با وجود 14 سال محاصره همه جانبه در رأس خواسته‌های مردم فلسطین بوده ، هر روز از اقبال بالاتری در افکار عمومی بر خودارند؛ مسئله‌ای که خود را در نظرسنجی‌های 14 سال اخیر خود را نشان داده است.

جناح غربی- صهیونیستی می‌داند در صورتی که فرزندان مقاومت در رأس قدرت سیاسی کشورهای خود قرار گیرند آنها در آینده‌ای نه چندان دور نه تنها باید منطقه را ترک کنند بلکه آنها در کشورهای خود و در غرب نیز تحت فشار قرار خواهند گرفت. 

استعمار نوین در منطقه غرب آسیا نه تنها شکل نگرفت بلکه با عقب نشینی از مواضع خود در گذشته حالا تلاش می‌کند تا از قدرت محور مقاومت بکاهد تا زمان باقی ماندنش در منطقه کمی افزایش یابد.

شمارش معکوس جناح غربی- صهیونیستی آغاز شده و آنها در حال ورود به عصری هستند که در آن نه سیطره ای خواهند داشت نه قدرتی که بتوانند بر دیگر کشورها تسلط داشته باشند. حالا آنها فقط می‌خواهند مقاومت را تضعیف کنند تا کمی بیشتر در منطقه بمانند. 

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)