میرنیوز

بررسی "چرایی حضور کم‌رنگ اقتصادی ایران در عراق و سوریه" در مناظره زارعی و علایی/ چه زمانی می‌توان از عراق غرامتِ جنگ گرفت؟

 بررسی "چرایی حضور کم‌رنگ اقتصادی ایران در عراق و سوریه" در مناظره زارعی و علایی/ چه زمانی می‌توان از عراق غرامتِ جنگ گرفت؟ 2022-01-01T14:18:09+03:30

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، در روزهای گذشته مناظره‌ای با عنوان "چرا نفوذ منطقه‌ای ایران منجر به نفوذ اقتصادی نمی‌شود؟" باحضور سعدالله زارعی و حسین علایی در رسانه "اکو ایران" برگزار شد. در آن گفتگو موضوعاتی در خصوص چرایی تفاوت حضور اقتصادی ایران و ترکیه در عراق و سوریه، معاهده 1975، چرایی عدم دریافت غرامت جنگ تحمیلی از عراق، عدم حمایت روسیه از ایران در سوریه و... تحت این سوال که "چرا نفوذ منطقه‌ای ایران منجر به نفوذ اقتصادی نمی‌شود؟" مطرح شد که بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید.

زارعی در ابتدای این گفتگو اظهار داشت که بحران سوریه جغرافیای ایران را تحت تاثیر قرار داده بود و بازیگران منطقه‌ای نیز در آن نقش داشتند. از این رو ایران نمی‌توانست نسبت به این بحران بی‌تفاوت باشد. بنابراین ورود ایران به جنگ سوریه بر مبنای انتخاب و اختیار نبود، بلکه اجبار بود و باید این بحران به نفع جمهوری اسلامی ایران تمام می‌شد و اگر نمی‌شد، با سقوط دولت سوریه شاهد بحران‌های مرزی و داخلی بسیاری در کشور می‌بودیم؛ کمااینکه در مقطعی شاهد نفوذ تروریسم داعش به تهران و کشته شدن چند نفر بودیم.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که ایران چه مقدار در سوریه هزینه و چه مقدار فایده به دست آورده است، گفت: ابتدا باید به این سوال پاسخ داد که قیمت جبهه مقاومت که شامل چند کشور است، چه مقدار می‌باشد؟ آن وقت هزینه‌ها و فایده‌ها را باید در بستر زمان مورد بررسی قرار داد. ضمن اینکه هنوز پرونده بسته نشده که هزینه و فایده کنیم. جبهه مقاومت برای ما منافع امنیتی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... دارد که در یک دوره زمانی طولانی مدت رخ خواهد داد. این جبهه تشخصی برای ایران در عرصه بین‌الملل ایجاد می‌کند و ایران در درازمدت می‌تواند تمدن ایران اسلامی را به وجود آورد؛ امنیت ایران را عمیق کند و همچنین منافع پایدار اقتصادی به وجود آورد که بسیار قیمت‌ دارد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در ادامه به منافع اقتصادی ایران از جبهه مقاومت در دوره کنونی اشاره کرد و گفت: اکنون دولت به طور نسبی و نیم‌بند وارد شده که به همان میزان هم منافع اقتصادی برده است. در خصوص عراق 12 میلیارد دلار آورده داشتیم که یک پنجم کل آورده کشورمان را در سال گذشته شامل می‌شود.

کشور سوریه , کشور عراق , دفاع مقدس , کشور روسیه , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

** علایی: چرا در عراق و سوریه حضور اقتصادی نداریم؟/ زارعی: دولت کامل پای کار نیامده است

اما در ادامه حسین علایی استاد دانشگاه تهران انتقاداتی نسبت به عملکرد ایران بیان کرد. وی جنگ در سوریه را در ادامه بهار عربی در کشورهای مصر و تونس دانست و گفت: در سوریه قدرت‌ها مداخله کردند و ایران برای اینکه فضا به نفع رژیم صهیونیستی پیش نرود و جبهه مقاومت تضعیف نشود، به درخواست‌های بشاراسد پاسخ داد و وارد جنگ سوریه شد.

وی در ادامه عنوان کرد: ما باید با کشورهای عراق و سوریه توافقات مستحکم امنیتی و اقتصادی منعقد بکنیم. اگر بدون قرارداد وارد عمل بشویم، ممکن است هزینه‌هایی بکنیم، اما آن‌ها تعهداتی نداشته باشند. عراق بابت جنگ تحمیلی هزینه‌ای به ما نداد، اما اکنون باید آن‌ها را وادار کرد تا معاهده 1975 را اجرایی کنند. بنابراین برای مقابله با داعش باید قرارداد مستحکمی می‌بستیم و هزینه آن را می‌دادند.

علایی همچنین گفت: در حوزه اقتصاد نیز همین است. ما باید با آن‌ها قراردادهایی ببندیم که بازارهای عراق را در اختیار ترکیه، اردن و... قرار ندهند. یک بازرگان خرمشهری می‌گفت که عراق از ما عوارض می‌گیرد، اما از اردنی‌ها نمی‌گیرد. در خصوص سوریه نیز سهم ایران از بازار آن کشور سه درصد است. ما به اقلیم کردستان کمک کردیم، اما اکنون آنجا پایگاه اسرائیلی‌هاست. چگونه است که این همه به آن‌ها کمک کردیم، اما توافقی با آن‌ها امضا نکردیم؟ ایران در ماجرای آذربایجان نیز از آن کشور دفاع کرد، اما چرا قبل از اینکه این حمایت علنی شود، قرارداد امضا نشد که پای اسرائیلی‌ها به آن کشور باز نشود و منافع اقتصادی‌مان تهدید شود؟

البته علایی توسعه حوزه امنیتی توسط ایران و حمایت از کشورهای منطقه را درست دانست، اما بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصادی این کشورها پیش از حمایت‌ها با امضای قراردادها تاکید کرد تا بر اساس آن قراردادها، هزینه‌ها را دریافت کنیم.

در ادامه این مناظره زارعی گفت: سوریه برای رفع مایحتاج مردم، نیازمند اقلامی است. سوریه اگر در کشور ایران ظرفیت‌هایی ببینید، طبیعی است که از ایران خریداری خواهد کرد، اما اگر وضعیت به دلایل مختلفی به گونه‌ای دیگر باشد، کشور سوم فرصت حضور در بازار سوریه پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: این موضوع در عراق نیز مطرح است. ترکیه در عراق، دولت محبوبی برای گروه‌های مختلف مردم و دولت نیست، اما حضور بیشتری در آن کشور دارد. با این وجود بیش از 80 درصد تاسیسات کردستان عراق توسط ایران ایجاد شده است. عراق اکنون نیازمند برق است، اما وضعیت ما به‌گونه‌ای نیست که تامین کنیم. ساز و کارهای دولتی در ایران پاسخگو نیست.

** چه زمانی می‌توان از عراق غرامت جنگ دریافت کرد؟

زارعی با انتقاد از عدم حمایت دولت از بخش خصوص برای فعالیت اقتصادی در کشور سوریه، عملکرد دولت ایران را با دولت ترکیه مقایسه کرد و گفت: قرارداد 1975 علی‌رغم اینکه قراردادی منفی برای عراق است، توسط عادل عبدالمهدی امضا شد. اکنون اصلاح لایروبی از سوی ایران انجام نمی‌گیرد. آن‌ها بر این موضوع تاکید دارند. در خصوص قطعنامه 598 و دریافت غرامت هم باید گفت که در آن قطعنامه عراق مسئول جنگ شناخته نشده است. معلوم است که دولت عراق قبول نمی‌کند و سازمان‌های بین‌المللی هم کمکی نخواهند کرد. باید این موضوع را در چارچوب حقوقی و توافقی برد، اما لازمه آن ایجاد ثبات در کشور عراق و دولت‌ عراق است.

علایی در ادامه سخنان زارعی بیان داشت: اگر اروند لایروبی شود و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد، بسیاری از مشکلات استان خوزستان حل می‌شود.

** زارعی: ادعای اسرائیلی‌ها مبنی بر حمله به کشتی‌های ایرانی دروغ است

وی همچنین گفت: صهیونیست‌ها ادعا می‌کنند که تاکنون 12 کشتی نفتی ما را مورد حمله قرار دادند. روس‌ها نیز در سوریه حضور دارند و پایگاه داشتن آن‌ها به پشتوانه قدرت میدانی ایران بود. آیا روس‌ها نمی‌توانند به اسرائیلی‌ها بگویند که به کشتی‌ها ما حمله نکنند یا اینکه به نیروها و مراکز ما در سوریه حمله نکنند؟ آیا نمی‌توان چنین توافقی با روس‌ها ایجاد کرد؟

زارعی در این خصوص گفت: ما در خصوص تامین امنیت نیروهایمان مشکلی نداریم. آنچه اسرائیلی‌ها می‌گویند ادعاست و تنها در یک مورد و در ماجرای "تی-فور" توانستند به ما ضربه بزنند که ایران مدتی بعد با حمله به جولان ضربه سنگین‌تر به آن‌ها وارد کرد و پس از آن اسرائیل هیچ حمله‌ای به نیروها و مراکز ایران در سوریه نکرد. اسرائیل نه در دریا و نه در خشکی به محموله‌های نفتی ما حمله‌ای نکرده است.

وی عنوان کرد: ما ظرفیت‌های اقتصادی بسیاری در کشور داریم، اما ساماندهی وجود ندارد. زارعی در این رابطه به نمونه‌های مختلفی اشاره کرد که از سوی روسیه، کشورهای عربی خلیج فارس، عراق و سوریه درخواست‌هایی ارائه شده، اما پاسخی درستی داده نشده است.

** هزینه گروه‌های مقاومت بر دوش یکدیگر است

علایی در این مناظره همچنین گفت: تا زمانی که آن کشورها مساله دارند باید قراردادهای طویل مدت ببندیم؛ همان کاری که آمریکایی‌ها کردند. در موقع ضعف عراق، آمریکایی‌ها قوی‌ترین قراردادها را بستند. اکنون باید با طالبان قرارداد ببندیم. قطر که از سوی ایران در برابر عربستان حمایت شد، در دوره تحریم یک میلیارد دلار به ما کمک نکرد.

وی ادامه داد: اگر اقتصاد مشکل دارد، باید این مشکل را درست کرد. ما ظرفیت عظیمی داریم که برای امنیت دیگر کشورها استفاده کردیم. این ظرفیت باید نقد شود و مردم ایران از آن اقدامات حمایت کنند. مردم اگر حس کنند که روابط ما با یک کشور موجب تحرک اقتصادی شود، خوشحال می‌شوند.

زارعی نیز بیان کرد: نفوذ به معنای این نیست که برگه سفید امضا از دیگران دریافت کنیم. دولت‌های منطقه ملاحظاتی دارند که نمی‌توانیم نادیده بگیریم. در عراق دویست سال حکومت‌های ضدایرانی حضور داشتند. سال‌ها پس از مدتی، دولتی پدید آمده که همه می‌خواهند این دولت را سقوط کنند. این دولت باید پا بگیرد تا منافع صد ساله را روی آن سوار کرد.

وی ادامه داد: ما مانند آمریکا نیستیم که در بدو ورود هزینه بگیریم. اول اینکه این کار اسلامی نیست. دوم اینکه این سیاست آمریکا در منطقه شکست خورده است. البته ما توجه داریم که اگر یک دلار در جایی هزینه می‌شود، حداقل همان هزینه برگشت داده شود. اکنون هزینه گروه‌ها و جریان‌ها مقاومت بر دوش یکدیگر و نه برعهده جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)