میرنیوز

فرمانده گروه پهپاد نزاجا: به‌دنبال تولید انواع شبیه‌سازی‌های پهپادی هستیم

فرمانده گروه پهپاد نزاجا: به‌دنبال تولید انواع شبیه‌سازی‌های پهپادی هستیم 2021-04-14T12:17:40+04:30

به گزارش ایسنا، امیر شهرام حسن نژاد فرمانده گروه پهپاد حضرت ولی عصر (عج) نیروی زمینی ارتش (نزاجا) در نشستی خبری به مناسبت ۲۹ فروردین روز نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: بدون شک یکی از برکات انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ثبات امنیت و حفظ تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران بود که در این زمینه نیروهای مسلح نقش بسیار سازنده و بی بدیلی ایفا کردند.

وی با بیان اینکه «۲۹ فروردین ادامه پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بود»، افزود: در دوران پس از جنگ تحمیلی شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش ارتش و نیروی زمینی قهرمان هستیم. در پرتو انقلاب اسلامی و امید و نگاه خوشبینانه به آینده، ارتش گام به گام رشد بسیاری داشته است. امروز بهره برداری از علوم های تک در حوزه جنگال، پهپاد و سایبر از اهداف نیروی زمینی است.

فرمانده گروه پهپاد نزاجا اظهار کرد: یکی از بخشهای مهم گام دوم انقلاب که در حقیقت ریل گذاری فرماندهی کل قوا در حوزه رشد و تعالی جمهوری اسلامی ایران است، علم و پژوهش است. پهپادها نتیجه علم، پژوهش و تفکر بومی ارتش و نیروهای مسلح ما هستند؛ این علم در کشور ما نهادینه شده و خروجی این علم و فناوری ظهور قدرت پهپادی در آجا (ارتش جمهوری اسلامی ایران) و نزاجا در زمان تحریم‌ها بوده است. زمانی که تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت، در همین فضا پهپاد ارتش نزاجا نیز شکل گرفت.

حسن نژاد با تاکید بر اینکه ادامه این روند نیاز به پشتیبانی و ممارست و ارتباط بین دستگاهی و یگان‌های پهپادی با دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان دارد، افزود: صنایع داخلی نقش بسیار تعیین کننده‌ای در علم و فناوری دارد؛ وزارت دفاع و شرکت‌های وابسته بطور فوق‌العاده‌ای توانستند به رشد و بالندگی در حوزه پهپادی برسند. همچنین امروز جوانان و کسانی که می‌توانند این مسیر را نورانی تر و یا رشد بیشتری انجام دهند در جامعه رشد و نمو یافته اند.

فرمانده گروه پهپاد نزاجا تصریح کرد: نزاجا در حوزه پهپادی دارای توانمندی‌هایی است که در شرایط فعلی می‌توانند بطور همزمان مرزهای جمهوری اسلامی ایران را در شمال‌شرق، جنوب‌شرق، جنوب‌غرب، غرب و شمال‌غرب پوشش دهد؛ ما به صورت پوشش دائمی در مرزهای جمهوری اسلامی ایران حضور داریم و بر اساس نص صریح قانون اساسی مبنی بر حفظ تمامیت ارضی توسط نیروی زمینی قهرمان در حوزه پهپادی انجام وظیفه می‌کنیم.

حسن نژاد خاطرنشان کرد: تنها نیروی زمینی نیست که دارای پهپاد است بلکه در سطح آجا و نیروهای مسلح هم این ساختار وجود دارد؛ در حوزه پهپادی بین نیروهای آجا یک همپوشانی وجود دارد. رزمایشی که در قالب اقتدار پهپادی در سال ۱۳۹۹ در منطقه عمومی سمنان برگزار شد، نه تنها نشان دهنده اقتدار پهپادی نزاجا و آجا بود بلکه این پیام را داشت که پهپاد به عنوان یک ید واحده در ارتش می‌تواند ماموریت های خود را در هوا در قالب یک یکان بدون سرنشین انجام دهد؛ این همپوشانی در حوزه های جنگال پایه، فاوا، رزمی و تخریب دشمن در عمق و مراقبت و شناسایی می‌تواند کارآمدی بسیار خوبی داشته باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های گروه پهپاد نزاجا در سال ۱۴۰۰ گفت: در سال ۱۴۰۰ در حوزه پهپاد با تدابیر فرماندهی محترم نزاجا و نخبگان نیروی زمینی ارتش در  چند حوزه هدف‌گذاری هوایی کرده‌ایم که توسعه ساختاری، سازمان و آمایش برای افزایش کیفیت رصد از جمله این برنامه‌ها است. ما در این زمینه به دنبال ایجاد یک پوشش موزائیک در مناطق مرزی هستیم و باید بتوانیم دشمن را قبل از ورود به مرزها و آن‌سوی مرزها متوقف کنیم؛ یکی از ابزارهایی که می‌تواند در حوزه ساختاری و آمایشی به ما کمک کند قطعاً پهپادها هستند.

فرمانده گروه پهپاد نزاجا در ادامه، توسعه تجهیزات بومی را از دیگر برنامه‌های این گروه در سال جاری عنوان و اظهار کرد: امروز در حوزه تجهیزات پهپادی به لبه علم رسیدیم و با تدابیر فرمانده نزاجا در سال جاری به دنبال تکمیل چرخه تولید و تامین پهپاد و تجهیزات جانبی آن در گروه پهپاد هستیم.

حسن نژاد توسعه نیروی انسانی متخصص را سومین برنامه گروه پهپاد نزاجا عنوان و خاطرنشان کرد: جذب، آموزش و بکارگیری و ارتقای توانمندی‌های آموزشی و علمی و میدانی جوانان از اهداف ما در سال ۱۴۰۰ است.

وی گفت: هر آنچه در حوزه ساختاری، تجهیزات و نیروی انسانی حاصل می‌شود در مرحله عملیات خود را به نمایش می‌گذارد؛ با توجه به مناقشات اخیر در منطقه غرب آسیا اعم از ماجرای قره باغ، تجاوزات رژیم غاصب صهیونیستی و درگیری های اخیر در منطقه غرب آسیا، این مسأله را برای ما پیش آورده و به عنوان هدف برای ما تعیین شده که بیش از گذشته در عملیات ها از پهپاد استفاده کنیم.

فرمانده گروه پهپاد ارتش افزود: بر همین اساس در سال جاری رزمایش هایی را برنامه ریزی خواهیم کرد که گروه پهپادی در آن جزو محورهای اصلی باشد. در کنار سایر توانمندی‌های نزاجا اعم از توان واکنش سریع، رژه ای، توپخانه و هوانیروز، پهپاد به عنوان یک پازل تکمیل کننده در حوزه آمادگی و توان رزمی می‌تواند به نیروی زمینی کمک کند.

حسن نژاد خاطر نشان کرد: آنچه مشخص، شفاف و قابل درک است این است که پهپادها در نبردهای آینده نقش بسیار تاثیر گذاری بر صحنه عملیات خواهند داشت و ان شاءالله نیروی زمینی بتواند مانند قبل بتواند از این توانمندی خود استفاده کند و برای مردم شریف ایران به ویژه در مناطق مرزی امنیت، ثبات و آرامش را به همراه داشته باشد.

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره تنوع پهپادهای مورد استفاده در گروه پهپادی ارتش اظهار کرد: ما دارای پرنده‌های مراقبتی، شناسایی و رزمی هستیم که پرنده‌های رزمی‌ نیز در دو نوع نقطه زن (مجهز به موشک) و انفجاری هستند. همچنین به دنبال ایجاد سامانه‌های فاوایی و سامانه‌های جنگال هستیم.

فرمانده گروه پهپادی ارتش با تاکید بر اینکه پرنده‌های ما باید چند منظوره باشند، ادامه‌ داد: امروزه پهپادها باید بتوانند همزمان عملیات‌های شناسایی، مراقبت و انهدام هدف و همچنین ارزیابی عملیات را انجام دهند و نیروی زمینی نیز به دنبال تجهیز سامانه‌های پهپادی خود به پرنده‌های چند منظوره است. با توجه به توانمندی های علمی موجود دست یابی به این هدف دور از دسترس نیست و ان شاءالله در سال ۱۴۰۰ در این زمینه در نزاجا حرف‌های خوبی خواهیم شنید.

حسن نژاد در پاسخ به پرسش دیگری درباره مداومت پروازی پهپادهای گروه پهپادی نزاجا گفت: مداومت پروازی یک پرنده خیلی شرط نیست، بلکه این مهم است که وقتی پرنده‌ای پس از ۴ ساعت مداومت پروازی، فرود می‌آید، پرنده‌ای دیگر بلافاصله پرواز کند و جایگزین شود. در شرایط فعلی مداومت ۲۴ ساعته را با یک نوع پرنده می‌توانیم داشته باشیم.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره فعالیت پژوهشکده پهپاد گروه پهپاد نزاجا گفت: در این پژوهشکده دوکار انجام می‌دهیم؛ یکی مطالعه علوم نظری و دیگری پیگیری مباحث صنعتی؛ در این پژوهشکده علاوه بر بررسی علم جدید پهپادی در دنیا و نوع عملکرد و سامانه‌هایی که مورد بهره برداری قرار می‌گیرد و تولید محتوای پژوهشی، نیازمندی‌های حوزه پهپاد را رصد و آنها تبدیل به ایده و سپس محصول می‌کنیم. در همین زمینه ایده‌ای که‌ در سال ۱۴۰۰ به دنبال آن هستیم تولید انواع شبیه‌سازی‌های پهپادی است.

فرمانده گروه پهپاد نزاجا در پایان از حضور یگان‌هایی از گروه پهپادی ارتش در رژه روز ۲۹ فروردین خبر داد و گفت: برای اولین‌بار در نزاجا با تدابیر خلاقانه فرماندهی محترم نیرو و هیئت رئیسه محترم نیرو در رژه ۲۹ فروردین بصورت محمول شرکت خواهیم کرد و قسمتی از توان خود را به نمایش خواهیم گذاشت.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)