میرنیوز

خاطرات همسر شهیدان ملاسلیمانی از سلوک معنوی این دو برادر/ سبک زندگی شهدا سختگیرانه نیست

 خاطرات همسر شهیدان ملاسلیمانی از سلوک معنوی این دو برادر/ سبک زندگی شهدا سختگیرانه نیست 2020-10-10T12:12:20+03:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، موضوع ازدواج این روزها با چالش‌های مختلفی روبروست؛ از چشم‌و‌هم‌چشمی در بالابردن هزینه‌ها و امکانات گرفته تا انتخاب گزینه‌هایی که بعضا ً‌با شک و تردید همراه‌ است، که هرکدام از آنها سم مهلکی است برای جوانان کشور. در حالی که با خانواده شهدا گفت‌وگو می‌کنیم متوجه می‌شویم، هیچ‌کدام از آنها برای شهدا معنا و مفهوم نداشته است.

این روزها در حالی با زندگی تجملاتی، سپری می‌شود که جوانان این دیار، درگذشته نه چندان دور، معنا و مفهوم دیگری از زندگی و ازدواج داشتند. آنها ازدواج را پله‌ای برای تقرب به خدا و انجام فریضه الهی می‌دانستند. آنها نه تنها به دنبال زندگی مادی دنیا نبوده‌اند بلکه دنیا را وسیله‌ای برای اهداف خود می‌دیدند که هرچه زودتر به مولای خویش بپیوندند.

قصه زندگی سرکار خانم اقدس بصیری، سراسر حکایت همین ماجراست؛‌ جوانان برومندی که فارغ از کش‌مکش‌های این دنیا، همواره برای جلب رضای خدا می‌کوشیدند.

خانم بصیری به ماجرای ازدواج با دو برادر شهید اشاره می‌کند و از زوایای اخلاقی این دو برادر پرده برمی‌دارد که برای آسمانی شدن و جان دادن برای اسلام لحظه شماری می‌کردند و در نهایت به آرزوی خود رسیده و به دوستان شهیدشان پیوستند.

شهید , وام ازدواج , خانواده شهدا ,

شهید احمد، حسن و محمود ملاسلیمانی

خانواده‌ای که از بین 5 پسر، سه شهید و یک جانباز تقدیم انقلاب کرده‌ و مادرشان نیز جانانه پای کار انقلاب ایستاد و خم به آبرو نیاورده است؛ از داغ جوانان خود نگریست تا امام، آن حکیم عادل، خم به ابروی خود نیاورد. عصای پیری خود را آ‌ن‌چنان فدای انقلاب کرد که مبادا دشمن سلمه‌ای به پیکره انقلاب وارد کند.

حال تسنیم در گفت‌وگویی با خانم اقدس بصیری همسر شهیدان احمد و حسن ملاسلیمانی تلاش می‌کند، نوع زندگی شهدا را به تصویر بکشد تا الگویی باشد برای هر جوانی که به اسلام و انقلاب دلداده است.

بصیری به فعالیت‌های شهید احمد ملاسلیمانی اشاره می‌کند و می‌گوید: احمدآقا در سال‌های پس از انقلاب در منطقه کردستان فعالیت ‌داشتند و از همان قبل انقلاب فعالیت‌های انقلابی خود را آغاز کرده بود و همواره برای ثبات انقلاب تلاش می‌کرد.

وی با بیان اینکه در سال 1359 ما با یکدیگر ازدواج کردیم؛ نحوه آشنایی خود را از طریق «جاری» خود عنوان کرد و گفت: شهید احمد ملاسلیمانی قبل از دفاع مقدس در منطقه کردستان علیه اشرار فعالیت و همواره در این مناطق حضور داشتند؛ در یکی از روزهایی که به مرخصی آمده‌ بود؛ همسر برادر بزرگشان من را به خانواده ایشان معرفی می‌کنند و ایشان هم برای خواستگاری به منزل ما آمدند.

شهید , وام ازدواج , خانواده شهدا ,

شهید احمد ملاسلیمانی

بصیری به سخنان شهید احمد ملاسلیمانی در جلسه خواستگاری اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان در این جلسه درخواست داشتند که باید به خدا نزدیک بود و روی مطالعه کتب شهید مطهری خیلی تأکید داشتند. « ایشان می‌گفت من کسی رو می‌خوام که منو به خدا نزدیک کنه؛ فقط همین.»

وی با تأکید بر اینکه این شهید اصلاً دنبال مادیات نبود، افزود: استاد احمدآقا ما را به عقد یکدیگر درآورند و بدون آنکه جشنی برگزار شود به منزل خودمان رفتیم.

بصیری ادامه داد: شهید ملاسلیمانی از اعضای فعال مسجد مهدیخانی در منطقه وحدت اسلامی بود که همیشه در مراسم‌های مذهبی به‌صورت جدی حضور داشت و هر زمان که از مأموریت به تهران بازمی‌گشت؛ تمام فریضه‌ها را در مسجد به‌جا می‌آوردند.

وی به طلبه بودن شهید احمد ملاسلیمانی اشاره کرد و گفت: احمدآقا علاقه شدیدی به دروس حوزوی داشتند و ضمن اینکه طلبه بودند، هرازچندگاهی که از منطقه به تهران می‌آمدند –در این چند روزه- دروس حوزوی را دنبال و مطالعه می‌کردند.

* توصیه اخلاقی شهید برای زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)

همسر شهید احمد ملاسلیمانی به یکی از خصوصیات اخلاقی این شهید اشاره کرد و گفت: ایشان با وجود آنکه حقوق آن‌چنانی دریافت نمی‌کرد اما کل حقوق خود را نزد پدرشان-که به تازگی ورشکست شده بود- می‌بردند تا ایشان هرچند می‌خواهند بردارند و سپس باقی مانده آن را به منزل می‌آوردند و این کار را باعث با برکت شدن پول می‌دانستند.

وی ادامه داد: در بعضی از زمان‌ها که ایشان به تهران می‌آمدند، من را به زیارت حضرت عبدالعظیم(ره) می‌بردند و در آنجا توصیه می‌کردند که «اگر حال زیارت داری، سیمت وصل شد آنجا بمان وگرنه بیا بیرون و جای دیگران را غصب نکن.»

بصیری با بیان اینکه صدیقه دختر احمدآقا در سال 60 به دنیا آمد، افزود: دخترمان قریب به یکسال داشت که پدرش شهید شد و نتوانست حرف زدن کودکمان را بشنود.

همسر شهیدان احمد و حسن ملاسلیمانی با بیان اینکه شهید احمد ملاسلیمانی مدتی نیز در بیت حضرت امام(ره) خدمت می‌کردند، اظهار داشت: ما ایشان را به خوبی نشناختیم چراکه پس از شهادتشان متوجه شدیم که ایشان از فرماندهان زمان جنگ بوده است و ما اطلاع نداشتیم.

بصیری با تأکید بر اینکه احمد ملاسلیمانی در مناطق جنوب فرمانده گردان فتح بودند، تصریح کرد: ایشان چند روز قبل از آزادسازی خرمشهر و در عملیات بیت‌المقدس در زمانی که برای دیدبانی رفته بودند، از ناحیه پشت سر مورد اصابت ترکش قرار می‌گیرند و پس از حضور در بیمارستان به شهادت می‌رسند.

وی به تقوای بی‌نظیر این شهید اشاره کرد و گفت: اگر ایشان به مرگ طبیعی هم از دنیا می‌رفتند؛ قطعاً در ملکوت اعلی جای داشتند چراکه ایشان انسان بسیار متقی و باایمانی بودند.

*حتی یکبار هم نماز شب احمدآقا قضا نشده بود

همسر شهید احمد سلیمانی به شب‌زنده‌داری‌های این شهید اشاره کرد و اظهار داشت: من به خاطر ندارم که حتی یک شب، نماز شب ایشان قضا شده باشد. دوستان ایشان که در منطقه کردستان با یکدیگر بودند، می‌گفتند که احمدآقا در قبرهای خالی در قبرستان نماز می‌خواندند و گریه می‌کردند.

بصیری پدر شهیدان محمود، احمد و حسن ملاسلیمانی را انسانی با تقوا و هیئتی معرفی کرد و اظهار داشت: در زمان طاغوت ایشان هیئتی را در جمعه شب‌ها برپا کرده بودند که مبادا در آن زمان، جوانان به بی‌راهه بروند.

شهید , وام ازدواج , خانواده شهدا ,

شهید محمود ملاسلیمانی

وی با اشاره به محمود اولین شهید خانواده ملاسلیمانی، تصریح کرد: آقا محمود از احمدآقا کوچک‌تر بودند، و در عنفوان جوانی در رشته پزشکی در دانشگاه قبول شدند اما به دلیل آغاز جنگ و حملات رژیم بعث عراق، ایشان به دانشگاه نرفتند و عازم جبهه شدند و پس از قریب به 6 ماه حضور در جبهه حق علیه باطل در منطقه دهلاویه به مقام شهادت نائل آمدند و در حال حاضر در قطعه 24 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) آرمیده‌اند.

همسر شهید ملاسلیمانی دوران پس از شهادت احمدآقا را بسیار سخت عنوان کرد و با بیان اینکه من و دختر کوچکم در یک خانه در منطقه وحدت اسلامی زندگی می‌کردیم که بسیار نمور بود و اصلاً فضای زندگی با فرزند کوچک نبود؛ از بازگو کردن سایر مشکلات امتناع کرد.

شهید , وام ازدواج , خانواده شهدا ,

بصیری به ازدواج خود با «حسن ملاسلیمانی» برادر کوچکتر احمد اشاره کرد و گفت: صدیقه تقریباً 6 یا 7 ساله بود که مادر شوهرم مرا برای پسر دیگر خود-حسن- خواستگاری کرد. حسن آقا متولد سال 1342 بود و من نیت ازدواج نداشتم اما علاقه حسن‌ آقا به دخترم و اصرار خانواده شوهرم باعث شد با ایشان نیز عقد کنم.

* نحوه آسمانی شدن شهید حسن ملاسلیمانی

وی شهید حسن ملاسلیمانی را از نیروهای زبده سپاه پاسدارن عنوان کرد و اظهار داشت: ایشان چریک،‌ چترباز و از نیروهای جنگ‌های نامنظم بودند که برای شناسایی اطلاعات از دشمن، به‌صورت مخفیانه در خاک عراق حضور داشتند و بعضاً برای من تعریف می‌کرد که حتی غذایی برای خوردن ندارند و مجبورند از گیاهان بیابان ارتزاق کنند.

همسر شهید حسن ملاسلیمانی تصریح کرد: حسن آقا هم همانند اخوی خود همواره در میادین نبرد حضور داشتند که متأسفانه در مانور «شهادت» به شهادت رسیدند. در این مانور قرار بود چتربازها در تنگه هرمز فرود بیایند که متأسفانه به دلیل شرایط بد هوا، طوفانی شدن دریا و سنگین بودن چترها به عمق دریا رفته و به شهادت رسیده‌اند. حدود 32 چترباز در این مانور حضور داشتند که فقط یک نفر از آنها زنده مانده و بقیه آنها به شهادت رسیده‌اند که پس از پیدا شدن برخی از اجساد، متأسفانه مورد حمله کوسه‌ها قرار گرفته بودند و پیکر شهدا تکه تکه شده بود.

بصیری با بیان اینکه در زمان شهادت حسن ملاسلیمانی باردار بودم، افزود: 3 ماه پس از شهادت حسن آقا، دخترم طاهره در آبان‌ماه سال 1366 به دنیا آمد و پدر خود را ندید.

شهید , وام ازدواج , خانواده شهدا ,

* کوه در برابر این مادر قد خم می‌کند

وی اشاره‌ای به مادر شهید محمود، احمد و حسن ملاسلیمانی کرد و از ایستادگی این زن گفت که برای شهادت پسرانش گریه نمی‌کرد و همه‌چیز را فرومی‌خورد اما پس شهادت سومین فرزند، کاملاً خُرد شدند با اینکه اشک نمی‌ریختند اما از درون پاشیده‌ شده بودند.

همسر شهید با بیان اینکه این مادر اصلاً اهل گلایه نبودند، افزود: پس از شهادت حسن آقا ایشان دائماً در ICU بیمارستان بستری بودند و تأکید داشتند که دو پسر دیگری هم که دارند به جبهه بروند که یکی دیگر از آقازاده‌ها هم جانباز هستند و یک پا ندارند.

بصیری به تربیت صحیح فرزند توسط این مادر اشاره کرد و گفت: احمدآقا و حسن آقا لقمه هیچ احدالناسی را نمی‌خوردند و خیلی روی حرام و حلال و لقمه مشکوک حساس بودند. یک روز پس از عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در روز عاشورا، گرسنه به خانه بر می‌گشتند و می‌گفتند امروز، روز خوردن و آشامیدن نیست و دم غروب یک لقمه نون و ماست می‌خوردند.

وی افزود: احمدآقا به من می‌گفتند که مبادا پس از شهادت من، فرزندم را هر جا ببری و هر لقمه‌ای به آنها بدهی که من در برابر حضرت زهرا(س) شرمنده شوم.

همسر شهیدان حسن و احمد ملاسلیمانی به اهمیت نماز اول وقت از نگاه این شهدا اشاره کرد و اظهار داشت: هرجا صدای الله اکبر نماز بلند می‌شد همان‌جا نماز می‌خواندند و بسیار به نماز اول وقت اهمیت می‌دادند.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)