میرنیوز
به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسعود کاویانی، مدیر رادیو محرم از استقبال بیش از 15 میلیون نفری مخاطبان از این شبکه رادیویی خبر داد و گفت: سال 1396 بود که به مناسبت فرارسیدن این ماه و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) رادیوی فصلی محرم رونمایی شد. هفتمین سال فعالیت رادیو محرم در حالی آغاز شد که این رادیو امروز توانسته جای خود را در بین مخاطبان خود باز کند به طوری که نه تنها از داخل کشور بلکه از برخی از کشورهای آسیایی و اروپایی نیز شنونده دارد. این رادیو در جدیدترین اقدام، در پخش برنامه به 20 نوع گویش، لهجه و زبان، از جمله فارسی، عربی، انگلیسی و اردو و... را در دستور کار قرار داده است.
وی افزود: طبق نظرسنجیها رادیو محرم در ایام شهادت امام حسین (ع) پرمخاطبترین رادیوی کشور است، در واقع ترکیبی از بخش مداحی، نوحهخوانی و روضه بزرگان و اشعار آیینی است. این در حالی است که استقبال بیش از 15 میلیونی شنوندگان این رادیو در بازده زمانی بیست روزه ابتدایی محرم، فقط از طریق نرم افزار کاربردی ایران صدا صورت گرفته و احصاء آمار شنوندگانی که از طریق رادیو نما و رادیوهای آنالوگ نظیر رادیوی اتومبیل، خانگی و... نسبت به استماع این موج رادیویی اقدام نموده اند، میسر نیست و قطعا تعداد مخاطبان این حسینه رادیویی بسیار فراتر از این عدد است.
مدیر رادیو محرم موفقیت در جذب این تعداد شنونده را توجه بر نیاز و خواسته مخاطبان دانست و افزود: بی شک این موفقیت در گرو تصمیماتی بوده است که براساس نیازسنجی مخاطبان صورت گرفته است که میتوان به شناسایی مداحیها در همه اقوام و گویشهای عزاداری همه هموطنانمان در خراسان، بوشهر، مازندران، زنجان، خوزستان، لرستان و ... که دارای سبکهای متفاوتی در عزاداریاند، اشاره کرد که از ویژگیهای رادیو محرم امسال است و از آنجایی که رادیو محرم سراسری است، به شناسایی عزاداری با همه گویشها پرداخته است.
به گفته وی، بیان و پخش مطالبات مخاطبان و اهمیت به آن و دقت به محتوای مناسب مداحیها، روضهها و نظارت بر مداحیهای پخش شده از دیگر رویکردهای رادیو محرم بود که سبب استقبال مخاطبان شد.
علاوه بر اینها؛ توجه به نیاز مخاطبان خارجی و پخش مداحیهای اقوام مختلف از جمله انگلیسی، پاکستانی، افغانستانی و ... تبلیغات رسانهای از جمله روزنامه تلویزیون، رادیو و فضای مجازی از دیگر موارد است.
کاویانی در پایان با اشاره به اهدافی که رادیو محرم بر عهده داشت، افزود: توجه به معارف اهل بیت (ع) خصوصا ترویج آموزهها و ارزشهایی که حضرت سیدالشهدا برای آنها قیام کرد، ترویج الگوی صحیح عزاداری، توجه به عزاداری سنتی و ارائه محتوای مستند در ساختار مطلوب، از اهدافی بود که این رادیو دنبال کرد. از دیگر اهداف میتوان به ترویج مقتلخوانی و روضهخوانی مستند و معتبر اشاره کرد.
رادیو فصلی محرم، از شب اول ماه محرم بر روی موج اف. ام ردیف 95.5 مگاهرتز شروع بهکار کرده و تا پایان این ماه در سراسر کشور برای مخاطبان پخش میشود.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
آیا آمارهای فروش غیر رسمی در نمایشگاه کتاب واقعی است؟
«مرد ابدی» در کمتر از یک هفته پس از انتشار به چاپ دوم رسید
یکی از راهکارهای امام رضا (ع) برای جذب مردم به دین
روایتهایی از کرامات «فاطمه شهر قم»
معتمدی: ذائقه سازی هنری را با کاشان میتوان آغاز کرد
هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار برگزیدگان خود را معرفی کرد
چند نکته بهبهانه ساخت سریالی درباره شهید طهرانیمقدم
۳ ناشر کودک بیشترین آمار فروش را به خود اختصاص دادند
بسته پیشنهادی متوقف شد؟/ ادامه بدقولیهای کنداکتوری تلویزیون
عربزبانها کدام یک از سریالهای ایرانی را بیشتر میبینند؟
اجرای سمفونی فلک الافلاک در روز ملی لرستان
در ایستگاه پایانی جشنواره رادیو پژواک چه گذشت؟
بازگشت علمی و فرهنگی به ریل اصلی پس از پرداخت بدهیها
سونامی ترجمه بخش کودک نمایشگاه کتاب تهران را با خود برد
عادت مخصوص «حاج قاسم» در عملیات های دفاع مقدس
رسانهها حق ندارند مردم را نسبت به آینده ناامید کنند
تقابل فرضیات علمی ساحت قرآن را دچار خدشه نمیکند
نقدها و نظرهای رهبر انقلاب درباره رمانهای خارجی در راه
ادامه سریال بدقولیهای کنداکتوری این بار با یک سریال تکراری!
نمایشگاه کتاب تهران چقدر موفق بود؟
پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشکباران اسرائیل
برای «بیبدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
نمایشهای کودک و ایرانی رونقبخش سالنهای دولتی
تکلیف سریال رضا شفیعیجم روشن شد
تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایدههایی جدید و پختهتر