میرنیوز
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در ماههای اخیر تغییرات در برنامهسازی تلویزیون خصوصاً از نوع تفریح و سرگرمی اگرچه با فضای انتقادی برخی صفحات خاصِ مجازی همراه شد اما با نگاهی به تعداد بازدیدکنندگان در تلوبیون میتوان به این نتیجه رسید مخاطبان از این تغییرات استقبال کردهاند.
شبکه نسیم با «بگو بخند»، «خوش نمک» و «جورچین» اتفاقات جدیدی را با خودش به آنتن سیما آورد. در حالیکه برخی به خاطر غیبت «دورهمی» و «خندوانه» این باور را ایجاد کردند تلویزیون در سرگرمکردن و ایجاد شادی و نشاط با چالشهای جدّی مواجه خواهد شد.
براساس تحلیل برخی از کارشناسان برنامه «بگو بخند» که آمده تا استعدادهای آینده تلویزیون در حوزه طنز را معرفی کند و حتی برخی برنامههای دیگر این شبکه، تنوعی را در حوزه سرگرمی ایجاد کردند. این را همگان میدانند ایرانیها سخت میخندند اما طنزپردازان خوبی هستند و قابلیت این را دارند که در هر موضوعی وجوه طنز پیدا کنند.
مسابقه استعدادیابی «بگو بخند» هم بستری فراهم کرده تا در کنار سرگرم بودن، استعدادهایی که شرایط دیده شدن نداشتن دیده شوند. اگر به صفحه تلوبیون برنامه «بگو بخند» مراجعه کنید میبینید که در مرحله پایانی مقدماتی این برنامه یک میلیون بازدید داشته است. این خودش مصداق بارزِ این نکته است مردم تلویزیون میبینند با تمام فراز و نشیبها و پستیها و بلندیها، صداوسیما فراگیرترین رسانه در جمهوری اسلامی به شمار میرود.
در رقابت میان سه پلتفرم براساس آمارهایی که به دست آمده، میزان مخاطبینشان به چهار میلیون تماشاگر متمرکز نمیرسد. این نکته در حالی مطرح میشود که برخی از برنامهسازان تلویزیونی به شبکه نمایشخانگی رفتهاند و این نکته هرچند وقت یک بار در فضایمجازی دست به دست میشود که مردم فارغ از سریال، این روزها بیشتر به برنامهسازیهای شبکه نمایشخانگی توجه دارند.
در حالیکه این آمارهای تلوبیون نشان میدهد تنها یک برنامه به نام «بگو بخند» بیش از یک میلیون بیننده در این فضای اینترنتی دارد قطعاً با آمارهایی که مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما منتشر کند مشخص خواهد شد چند درصد مردم بیننده این برنامهها هستند.
البته در عین حال سازمان صداوسیما هم باید به سمت ساخت آثار متنوع، جذاب و فراگیر برود.
«بگو بخند» به تهیهکنندگی مسعود شریعتنیا، کارگردانی شهاب عباسی با اجرای عبدا... روا و داوری بیژن بنفشهخواه، نعیمه نظامدوست، هومن برقنورد و شهرام شکیبا در عرصه موسیقی، تئاتر، استندآپ و شعر هر هفته سهشنبه تا جمعه ساعت 20 روی آنتن رفته است و توانسته در میان برنامههایی که صرفاً مسابقهاند با تزریق خنده مخاطبان خودش را پیدا کند.
مخاطبان این برنامه میتوانند از 6 تیرماه و با شروع فصل تابستان این برنامه را سهشنبه تا جمعه ساعت 23 از شبکه نسیم تماشا کنند.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
آیا آمارهای فروش غیر رسمی در نمایشگاه کتاب واقعی است؟
«مرد ابدی» در کمتر از یک هفته پس از انتشار به چاپ دوم رسید
یکی از راهکارهای امام رضا (ع) برای جذب مردم به دین
روایتهایی از کرامات «فاطمه شهر قم»
معتمدی: ذائقه سازی هنری را با کاشان میتوان آغاز کرد
هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار برگزیدگان خود را معرفی کرد
چند نکته بهبهانه ساخت سریالی درباره شهید طهرانیمقدم
۳ ناشر کودک بیشترین آمار فروش را به خود اختصاص دادند
بسته پیشنهادی متوقف شد؟/ ادامه بدقولیهای کنداکتوری تلویزیون
عربزبانها کدام یک از سریالهای ایرانی را بیشتر میبینند؟
اجرای سمفونی فلک الافلاک در روز ملی لرستان
در ایستگاه پایانی جشنواره رادیو پژواک چه گذشت؟
بازگشت علمی و فرهنگی به ریل اصلی پس از پرداخت بدهیها
سونامی ترجمه بخش کودک نمایشگاه کتاب تهران را با خود برد
عادت مخصوص «حاج قاسم» در عملیات های دفاع مقدس
رسانهها حق ندارند مردم را نسبت به آینده ناامید کنند
تقابل فرضیات علمی ساحت قرآن را دچار خدشه نمیکند
نقدها و نظرهای رهبر انقلاب درباره رمانهای خارجی در راه
ادامه سریال بدقولیهای کنداکتوری این بار با یک سریال تکراری!
نمایشگاه کتاب تهران چقدر موفق بود؟
پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشکباران اسرائیل
برای «بیبدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
نمایشهای کودک و ایرانی رونقبخش سالنهای دولتی
تکلیف سریال رضا شفیعیجم روشن شد
تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایدههایی جدید و پختهتر