میرنیوز
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مریم کاظمی در فضای تئاتر و تلویزیون کارهای کودکانهای دارد و در ماههای اخیر به عنوان گرداننده «عروسک خونه» روی آنتن شبکه کودک دیده شد. او دبیری بیست و پنجمین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان همدان نیز برعهده داشت.
مریم کاظمی درباره اینکه عروسکها باید به تلویزیون برگردند و در عین حال به استانداردهای ساخت نمایش عروسکی در صداوسیما توجه شود به خبرنگار تسنیم گفت: جای عروسک همیشه در تلویزیون خالی است. چون مسئله این است یک اعتماد و اعتقادی وجود دارد از طریق عروسکها میتوان قصهها را بهتر بازگو کرد. وظیفه ما به عنوان برنامهساز توجه به نیازهای مخاطبان است. به همین خاطر در این روزگار باید با کیفیت بهتری برنامهسازی کرد. عروسکهای برند امتحان پسداده باید در تلویزیون باشند؛ عروسکهایی که همیشه مورد توجه مخاطبان بوده و هستند.
وی افزود: من همیشه اعتقاد دارم باید استانداردهای نمایش تلویزیونی با نمایش روی صحنه مورد نظر سازندگان باشد. توجه به این استانداردها و چارچوبها و قالبهای هنری حائز اهمیت است، چون به عبارت بهتر روی روایت درست قصهها تأثیر مستقیم دارند. باید اجازه بدهیم نمایشها از تنوع خاص هنری برخوردار شوند و انگیزه هنرمندان را برای ساخت آثار متنوع، خاص و جذاب بالاتر ببریم.
این کارگردان، مجری و بازیگر درباره کودک امروز و نیازمندیهایی که باید سیاستگذاران تلویزیون به آن توجه کنند، تأکید کرد: نیازها غیر از آن چیزی نیست که در جامعه وجود دارد. یعنی الان طبقهبندی سنی کودکان نسبت به سالهای قبل فرق کرده، رسانهها فعالتر شدهاند و کودکان بیشتر از بزرگسالان درک میکنند. باید آنها را جدّی گرفت و به ساخت برنامههای سطح پایین و بیکیفیت اکتفا نکرد.
کاظمی خاطرنشان کرد: امروز ما نیاز داریم مثل گذشته برای کودکان سریالها، فیلمها و برنامههایی بسازیم که دربارهاش حرف بزنند. در همه عرصهها بتواند حرفی برای گفتن داشته باشد و هم مردم به خاطرِ آن برنامه یا سریال نمایشی، به سراغ فضای مجازی و بسترهای رسانهای دیگر نروند؛ کودکانههای تلویزیون را ببینند؛ زیرا سلامتِ دیداری و شنیداری کودکان در خطر است و باید به فکر کودکان باشیم.
این برنامهساز و هنرمند حوزه تئاتر و تلویزیون افزود: اتفاقی که امیدوارم برای تلویزیون و شبکه کودک بیفتد؛ تصویر، رنگ و حال خوب برای کودکان است. یعنی در واقع بایدها و نبایدها را برداریم؛ مثلاً به کودک مستقیماً مفاهیمی را انتقال ندهیم. قطعاً استقبال نمیکند اما با جذابیت نکتهای را مطرح کنیم حتماً استقبال میکند و پیشرو هم خواهد بود.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
آیا آمارهای فروش غیر رسمی در نمایشگاه کتاب واقعی است؟
«مرد ابدی» در کمتر از یک هفته پس از انتشار به چاپ دوم رسید
یکی از راهکارهای امام رضا (ع) برای جذب مردم به دین
روایتهایی از کرامات «فاطمه شهر قم»
معتمدی: ذائقه سازی هنری را با کاشان میتوان آغاز کرد
هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار برگزیدگان خود را معرفی کرد
چند نکته بهبهانه ساخت سریالی درباره شهید طهرانیمقدم
۳ ناشر کودک بیشترین آمار فروش را به خود اختصاص دادند
بسته پیشنهادی متوقف شد؟/ ادامه بدقولیهای کنداکتوری تلویزیون
عربزبانها کدام یک از سریالهای ایرانی را بیشتر میبینند؟
اجرای سمفونی فلک الافلاک در روز ملی لرستان
در ایستگاه پایانی جشنواره رادیو پژواک چه گذشت؟
بازگشت علمی و فرهنگی به ریل اصلی پس از پرداخت بدهیها
سونامی ترجمه بخش کودک نمایشگاه کتاب تهران را با خود برد
عادت مخصوص «حاج قاسم» در عملیات های دفاع مقدس
رسانهها حق ندارند مردم را نسبت به آینده ناامید کنند
تقابل فرضیات علمی ساحت قرآن را دچار خدشه نمیکند
نقدها و نظرهای رهبر انقلاب درباره رمانهای خارجی در راه
ادامه سریال بدقولیهای کنداکتوری این بار با یک سریال تکراری!
نمایشگاه کتاب تهران چقدر موفق بود؟
پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشکباران اسرائیل
برای «بیبدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
نمایشهای کودک و ایرانی رونقبخش سالنهای دولتی
تکلیف سریال رضا شفیعیجم روشن شد
تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایدههایی جدید و پختهتر