میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر، آشنایی با قرآن نه تنها آشنایی با کلام خداست، که این آشنایی، شاهراه رهایی از تاریکی جهت رسیدن به نور و روشنایی ست. حال چنانچه طلیعه آشنایی افراد با این کتاب آسمانی و ایجاد علاقه مندی به آن، از همان دوران کودکی و خردسالی همراه باشد، پیدایش صفات عالیه در انسان، بسیار سریع تر روی داده و دوام و بقای آن نیز در روش و منش آنان بیش تر و پایدار تر خواهد بود.
به فرموده حضرت علی (علیه السلام)، یادگیری علم و دانش به ویژه علوم قرآنی در دوران کودکی، هم چون ایجاد نقش بر روی سنگ است. از این رو آشکار می گردد که نقش و جایگاه درس قرآن در تربیت کودکان و نوجوانان، به چه میزان دارای اهمیت است. علی الخصوص این یادگیری همراه با حضور والدین موثرتر خواهد بود. پدر و مادری که خواندن قرآن جزو برنامه زندگی آنان است، فرزندانشان نیز به فراگیری و خواندن قران علاقه مند می شوند و این خود یکی از راه های تعلیم قرآن به فرزندان است.
در همین راستا دارالقرآن فاطمه الزهرا (سلام الله علیها)، وابسته به نمایندگی جامعةالمصطفی در ترکیه، نه تنها برای کودکان و نوجوانان، بلکه برای والدین آنها نیز کلاسهای قرآنی برگزار می کند که تا کنون چندین دوره قرآنی به صورت حضوری و آنلاین توسط این مرکز برگزار شده است.
دوره اول آموزش قرآن و معارف اسلامی این مرکز به صورت حضوری از تاریخ ۲۰ فروردین تا ۲ تیر ۱۴۰۱ با حضور هفتاد نفر در مرکز آموزشی نمایندگی در استانبول برگزار شد.
در این دوره عناوین درسی الفبا، روخوانی و روانخوانی، تجوید سطح ۱، احکام، عقاید و فعالیت های قرآنی برای مخاطبان کودک، نوجوان و بانوان برگزار گردید. همچنین برنامه ویژه ماه مبارک رمضان، میلاد امام رضا (علیه السلام)، امام حسن (علیه السلام) و حضرت معصومه (سلام الله علیها) از برنامه های فرهنگی این دوره بود.
دوره دوم به آموزش قرآن اختصاص داشت که به صورت برخط از تاریخ ۲۰ فروردین تا ۲ تیر ۱۴۰۱ با حضور ۵۳ نفر از بانوان و دختران در ۱۱۰ ساعت برگزار شد که برنامه های آموزشی تجوید سطح ۱، روخوانی و روانخوانی، حفظ قرآن و الفبا در آن ارائه شد.
دوره سوم آموزش قرآن و معارف اسلامی نیز به صورت حضوری از تاریخ ۲۷ تیر تا ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ با حضور ۹۴ نفر از کودکان، نوجوانان و بانوان در مدرسه فاطمه زهراء (سلام الله علیها) برگزار شد. برنامه های آموزشی این دوره شامل الفبا، روخوانی و روانخوانی، تجوید سطح ۱، احکام، عقاید و فعالیت های قرآنی بود و برنامه های فرهنگی ویژه عید غدیرخم، عید مباهله و ماه محرم نیز در این دوره برگزار شد.
دوره چهارم نیز به صورت حضوری در مسجد امام علی (علیه السلام) استانبول از تاریخ ۷ تیر تا ۸ شهریور با حضور ۵۵ نفر از کودکان، نوجوانان و بانوان برگزار شد. برنامه آموزشی این دوره شامل الفبا، روخوانی و روانخوانی، تجوید سطح ۱، احکام، عقاید، تاریخ و فعالیت های قرآنی بود.
منبع : خبرگزاری مهر
آیا آمارهای فروش غیر رسمی در نمایشگاه کتاب واقعی است؟
«مرد ابدی» در کمتر از یک هفته پس از انتشار به چاپ دوم رسید
یکی از راهکارهای امام رضا (ع) برای جذب مردم به دین
روایتهایی از کرامات «فاطمه شهر قم»
معتمدی: ذائقه سازی هنری را با کاشان میتوان آغاز کرد
هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار برگزیدگان خود را معرفی کرد
چند نکته بهبهانه ساخت سریالی درباره شهید طهرانیمقدم
۳ ناشر کودک بیشترین آمار فروش را به خود اختصاص دادند
بسته پیشنهادی متوقف شد؟/ ادامه بدقولیهای کنداکتوری تلویزیون
عربزبانها کدام یک از سریالهای ایرانی را بیشتر میبینند؟
اجرای سمفونی فلک الافلاک در روز ملی لرستان
در ایستگاه پایانی جشنواره رادیو پژواک چه گذشت؟
بازگشت علمی و فرهنگی به ریل اصلی پس از پرداخت بدهیها
سونامی ترجمه بخش کودک نمایشگاه کتاب تهران را با خود برد
عادت مخصوص «حاج قاسم» در عملیات های دفاع مقدس
رسانهها حق ندارند مردم را نسبت به آینده ناامید کنند
تقابل فرضیات علمی ساحت قرآن را دچار خدشه نمیکند
نقدها و نظرهای رهبر انقلاب درباره رمانهای خارجی در راه
ادامه سریال بدقولیهای کنداکتوری این بار با یک سریال تکراری!
نمایشگاه کتاب تهران چقدر موفق بود؟
پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشکباران اسرائیل
برای «بیبدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
نمایشهای کودک و ایرانی رونقبخش سالنهای دولتی
تکلیف سریال رضا شفیعیجم روشن شد
تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایدههایی جدید و پختهتر