میرنیوز
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، بالأخره امروز مهران مدیری تصمیم گرفت برنامه "دورهمی" هم بدون حضور تماشاگر ضبط شود؛ مثل "عصر جدید" و مسابقه "ایران"، "پنج ستاره" و "کودک شو" و "دست فرمون"، بسیاری از برنامهها و سریالهای دیگر که با رعایت مسائل بهداشتی و پزشکی و ضدعفونی به کار خودشان ادامه میدهند. در این میان دعوت تماشاگران تلویزیون به خرید از فروشگاه (حراجستون طلایی) یا حتی نمایش مستندهای ایرانگردی که خودش میتواند ترغیب برای رفتن به سفر باشد، اینها به نوعی تناقض رسانهای در صداوسیما محسوب میشود.
چرا در این شرایط که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نهادهای دیگر و حتی هنرمندان و اهالی فرهنگ تأکید دارند مردم سفر نروند و ترجیحاً از ترددهای غیرضرور بپرهیزند و به خرید آنلاین روی آورند؛ کاری که حتی خود صداوسیما و مجریان و دستاندرکارانش این توصیه را دارند به یک باره میبینم در شبکه سوم سیما، بهمن هاشمی مجری این برنامه کوتاه میآید و فریاد میزند که به "حراجستون طلایی" بروید و خرید کنید!
آیتمهایی از خرید مردم در فروشگاهها را نشان میدهند؛ چرا حتی در این شرایط هم تلویزیون به توصیههای پزشکانش در شبکه سلامت و آیتمهایی که روی آنتن میبرد پشت میکند و صرفاً در راستای اجرای تعهدات تجاریاش در بخش آگهیهای بازرگانی گام برمیدارد؛ اینجا دیگر تلویزیون فراتر از بنگاه اقتصادی باید عمل کند و جان مردم برایش بیشتر اهمیت داشته باشد.
همان نکتهای که مهران مدیری امروز در اطلاعیهاش نوشته قابل تأمل است که برای حفظ سلامت مردم و دستاندرکاران و عوامل برنامه، برنامه "دورهمی" بدون حضور تماشاگران ضبط میشود. البته که در شبکههای دیگر خصوصاً برنامههای پربینندهای چون "عصر جدید" هم این نکته را اعلام کردند که برای حفظ سلامت مردم، بدون تماشاگر به کارمان ادامه میدهیم اما با این آیتمهای تبلیغی فروشگاهی (حراجستون طلایی) بیننده گمراه میشود که باید به بیرون از خانه برود، آنلاین خرید کند و ... آیا این اخبارها و توصیهها، عوامفریبی است؟ تلویزیون درست میگوید یا دولتیها و وزارت بهداشت؟ به کدام یک باید عمل کند؟ اینجا صداوسیما باید آیینه جامعه باشد.
امیدواریم صداوسیما از این شلختگی دربیاید و میان حرف و عملش فاصله نیفتد تا مخاطب بهتر درکش کند؛ جزیرهای عمل کردن سیاستگذاری غلطی است که گهگاه شاهدش هستیم که در معاونتهای رسانهملی و شبکههای سیما اتفاق میافتد. جایی در شورای سلامت صداوسیما تأکید دارند پویش "در خانه بمانیم" را همه جدی بگیرند و جایی برای درآوردن پول و پیشبرد اهداف تجاری، میگویند مجری روی آنتن برود و مردم را به خرید از فلان فروشگاه دعوت کند. این نمایش چند گانه سیاستهای متناقص در صداوسیما مخاطب را گمراه میکند و نوعی بیاعتمادی ایجاد میکند.
به گزارش تسنیم، میانبرنامهای این روزها روی آنتن شبکه سوم سیما میرود که مربوط به تبلیغ یکی از فروشگاههای زنجیرهای است که مدام از تمدید تخفیفات طلایی خود میگوید و مردم را برای خرید بیشتر به فروشگاهها ترغیب میکند.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشکباران اسرائیل
برای «بیبدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
نمایشهای کودک و ایرانی رونقبخش سالنهای دولتی
تکلیف سریال رضا شفیعیجم روشن شد
تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایدههایی جدید و پختهتر
دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
صادرات نوشتافزار ایرانی کلید خورد
قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازمالاجرا شد
تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه میآید
عملیات اجرایی آمادهسازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
گنبد آهنین چه میداند از صریر قیامت سجیل
جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
بهترین دعاها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنیصدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفتوگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبتهای امام دست نزد!
ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد