میرنیوز
به گزارش خبرنگار مهر، پویش مردمی یک کار خوب «فقط به عشق علی (ع)» عید غدیر سال ۱۳۹۷ توسط تعدادی از جوانان فعال اجتماعی و فرهنگی، کلید خورد با این چشمانداز که طبق سفارش پیامبر (ص)، غدیر را تبدیل به روز انجام کار خوب و بزرگترین و شیرینترین عید در ذائقه مردم ایران کند.
این پویش از مردم دعوت میکند که هر کس برای غدیر یک کار خوب ولو کوچک به عشق مولا انجام دهد و با هشتگ «فقط به عشق علی» در صفحات مجازی خود منتشر نماید، چرا که انتشار کار خیر با این سبک در شبکههای اجتماعی، اثر بسیار مضاعفی در متأثر کردن فضا و بزرگداشت این روز عزیز خواهد داشت و بیش از پیش نام امیرالمومنین را بر سر زبانها خواهد انداخت.
در بخشی از دعوتنامه این پویش آمده است:
کسانی که اندک بهرهای در بیان دارند سهم بیشتری ایفا کرده و به صرف اینکه خودشان یک کار خیر انجام دهند اکتفا نکنند. به سراغ دوستان خود و سایر مردم بروند و از آنها دعوت کنند در این امر خیر بزرگ شریک باشند. برای مثال از تاکسی دارها برای سفر رایگان در این روز ولو به اندازه یک مسیر، از رستورانها برای دادن تخفیف یا رایگان کردن یک دسر غذایی ولو به اندازه چند ساعت، از فروشندگان برای دادن تخفیف اجناسش در این روز، از پزشکان برای ویزیت رایگان یا تخفیف در ویزیت در این روز از کسانی که به بهشت زهرا میروند خواسته شود هر کاری انجام میدهند با این شعار همراه باشد.
هر خدمت دهندهای میتواند موضوع دعوت شما برای پیوستن به این پویش باشد.
در این چند ساله علاوه بر استقبال چشمگیری که توسط مردم از این پویش صورت گرفته، ایدهها و کارهای خوب خاصی هم انجام شده که به دلیل شاخص بودن بیشتر به چشم آمده است. طرحهایی از قبیل عیادت مجازی چهرهها از بیماران کرونایی در عید غدیر، انتشار عشق نامه در مقیاس وسیع توسط گروههای مردمی در بین مردم، ترویج فرهنگ عیدی دادن به کودکان و چالش کیک پزون عید غدیر از این جمله طرحها هستند.
در چالش کیک پزون غدیر که امسال در شبکههای اجتماعی منتشر شده، از خانوادهها دعوت میشود تا در غدیر با پخت کیک خانگی و تزئین آن حال و هوای خانه را در این عید سعید عوض کنند. همچنین از آنها دعوت میشود با گرفتن فیلم از لحظه تزئین کیک، یک جمله عاشقانه راجع به مولا علی (ع) بگویند و اعلام کنند کیک را میخواهند بین چه کسانی قسمت کنند. بدین ترتیب از ثواب عجیب اطعام غدیر به صورتی خلاقانه و با هزینه کم نیز بهره مند میشوند
این روزها مردم بیش از گذشته نیاز به عطری دارند که حالشان را خوب کند و نیاز به نَفَس نام علی (ع) بیش از هر زمان در جامعه حس میشود.
منبع : خبرگزاری مهر
آیا آمارهای فروش غیر رسمی در نمایشگاه کتاب واقعی است؟
«مرد ابدی» در کمتر از یک هفته پس از انتشار به چاپ دوم رسید
یکی از راهکارهای امام رضا (ع) برای جذب مردم به دین
روایتهایی از کرامات «فاطمه شهر قم»
معتمدی: ذائقه سازی هنری را با کاشان میتوان آغاز کرد
هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار برگزیدگان خود را معرفی کرد
چند نکته بهبهانه ساخت سریالی درباره شهید طهرانیمقدم
۳ ناشر کودک بیشترین آمار فروش را به خود اختصاص دادند
بسته پیشنهادی متوقف شد؟/ ادامه بدقولیهای کنداکتوری تلویزیون
عربزبانها کدام یک از سریالهای ایرانی را بیشتر میبینند؟
اجرای سمفونی فلک الافلاک در روز ملی لرستان
در ایستگاه پایانی جشنواره رادیو پژواک چه گذشت؟
بازگشت علمی و فرهنگی به ریل اصلی پس از پرداخت بدهیها
سونامی ترجمه بخش کودک نمایشگاه کتاب تهران را با خود برد
عادت مخصوص «حاج قاسم» در عملیات های دفاع مقدس
رسانهها حق ندارند مردم را نسبت به آینده ناامید کنند
تقابل فرضیات علمی ساحت قرآن را دچار خدشه نمیکند
نقدها و نظرهای رهبر انقلاب درباره رمانهای خارجی در راه
ادامه سریال بدقولیهای کنداکتوری این بار با یک سریال تکراری!
نمایشگاه کتاب تهران چقدر موفق بود؟
پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشکباران اسرائیل
برای «بیبدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
نمایشهای کودک و ایرانی رونقبخش سالنهای دولتی
تکلیف سریال رضا شفیعیجم روشن شد
تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایدههایی جدید و پختهتر