میرنیوز

کشورهای خلیج فارس از دست آمریکا در امان نخواهند بود/حزب الله نمونه مقاومت مردمی موفق

کشورهای خلیج فارس از دست آمریکا در امان نخواهند بود/حزب الله نمونه مقاومت مردمی موفق 2021-03-10T17:33:18+03:30

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، عبدالملک بدر الدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی به تمجید از شهید حسین بدرالدین الحوثی پرداخت و گفت: ما هرچه از شیهد سید حسین بدرالدین الحوثی بگوییم باز هم حق مطلب را ادا نکرده ایم. مرحله‌ای که ما در آن بسر می بریم ادامه مرحله‌ای است که شهید حسین بدر الدین الحوثی شروع کرد و ما همچنان با همان چالشها روبرو هستیم.

وی افزود: پیروزی حزب الله در سال ۲۰۰۰ بر دشمن صهیونیست پیروزی کل امت اسلامی بود و بر امت اسلامی تأثیرگذار بود و امید را در میان ملت‌ها زنده کرد. دشمنان متوجه اهمیت پیروزی شدند و به منظور جلوگیری از آن و تثبیت سیطره خود بر کشورهای امت اسلامی حرکت کردند.

رهبر جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: دشمنان امت اسلامی تلاش کردند که مانع روانی و فرهنگی در برابر الگوی حزب الله که الگوی حالت مقاومت مردمی است و پیروزی ساز بوده و استقلال و آزادی به ارمغان می‌آورد، ایجاد کنند.

الحوثی گفت: آمریکاییها و صهیونیست‌ها می‌خواهند که امت ما در وضعیت شکننده و تسلیم شده باقی بماند و بستری باشد بر توطئه‌ها آنها و اینکه هیچ مانعی در برابر آنها وجود نداشته باشد. الگویی که حزب الله ارائه داد به عنوان نمونه مقاومت مردمی موفق، دشمنان را به خدشه وارد کردن به این الگو واداشت.

وی در ادامه افزود: دشمنان تلاش کردند که امت اسلامی را با الگوی دیگری که الگوی تکفیری و فتنه آمیز است، مرتبط سازند. دشمنان امت تلاش کردند که امت اسلامی را از طریق فتنه داخلی از هم بپاشند و دشمنی علیه آمریکا و دشمن اسرائیلی را به سوی داخل جهان اسلام سوق دهند.

رهبر جنبش انصارالله یمن بیان کرد: از اهداف دشمن خدشه وارد کردن به وجهه اسلام به عنوان دین و وجه مسلمین به عنوان امت اسلامی است و اینکه جهاد به عنوان ابزاری برای آزادی بخشی و دفاع از امت را خدشه دار کنند.

وی گفت: تکفیری‌ها با همه تشکلات خود ابزار اصلی اجرای پروژه آمریکایی-غربی-اسرائیلی هستند مشابه آنچه در ۱۱ سپتامبر رخ داد. دشمنان خواستند که تکفیری‌ها پیشانی امت اسلامی باشند گویا که آنها از آن دفاع خواهند کرد.

الحوثی تاکید کرد: تکفیری‌ها الگوی ساختگی برای تحقق سیطره آمریکا هستند و طبق اهدافی که آمریکا برای آنها تعریف کرده است، حرکت می‌کنند. تکفیری‌ها طبق خواسته اسرائیل حرکت می‌کنند که مایل است که سمت و سوی دشمنی به داخل امت اسلامی کشیده شود و اسرائیل در امان بماند.

وی گفت: القاعده جنایاتی در ایران، سوریه، عراق، لبنان، یمن، کشورهای حوزه خلیج فارس، مصر، کشورهای آفریقایی و اروپایی به غیر از رژیم صهیونیستی انجام داده است. تحرک تکفیری‌ها به موازات تحرک آمریکایی و غربی برای فریب ملت‌ها تحت عنوان مبارزه با تروریسم است.

الحوثی تاکید کرد: جهان اسلام خواهان دشمنی با تحرک تکفیری است. از اهداف پروژه غرب و آمریکاییها سلطه بر امت اسلامی و چنگ انداختن بر منابع آن و مسلمانان با کمترین هزینه است. طرح غزب همه امت اسلامی را نشانه گرفته است و استثنایی در کار نیست و اولویت‌ها و شیوه‌ها متقاوت است.

وی افزود: کشورهای حوزه خلیج فارس از دست آمریکا در امان نخواهند بود اما فعلاً به تعویق افتاده است تا از آنها بهره کشی لازم به عمل آید تا دیگر کشورهای جهان اسلام هدف قرار گیرد. آمریکایی‌ها از برخورد نظامی با برخی کشورهای اسلامی خودداری کرده اما آنها را از حیث اقتصادی، سیاسی و رسانه‌ای هدف قرار می‌دهند.

رهبر جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: یمن از کشورهای مورد هدف و در رأس طرح‌های آمریکاست و این به گواه سران آمریکایی است که یمن را پس از افغانستان و عراق در فهرست هدف قرار داده اند. موقعیت راهبردی یمن و ملت و منابع آن آمریکاییها را به سوی قرار دادن یمن در پیشاپیش کشورهای مورد هدف، سوق داد.

الحوثی گفت: هدف قرار گرفتن کشور ما از سوی آمریکا خطرناک است و اگر ملت از مسئولیت خود در مقابله با آمریکا سرباز زند این به مفهوم تسلیم و از دست دادن همه چیز است. تسلیم شدن به دور از فطرت انسانی است و ملت‌های آزاده آنرا نمی‌پذیرند حتی غیرمسلمین مانند ویتنام، کوبا، کره شمالی و ونزوئلا تسلیم نشدند.

وی با اشاره به حمله نظامی آمریکا به عراق و افغانستان، تاکید کرد: آمریکا در برخی کشورها نیاز به حمله ندارد بلکه به دنبال ایجاد پایگاه نظامی در مناطق راهبردی آن است و این درباره یمن رخ داد. آمریکاییها به بهانه آموزش ارتش به تعداد زیاد وارد یمن شدند و سپس به احداث پایگاه‌های نظامی پرداختند.

الحوثی افزود: آمریکاییها خواستار استقرار پایگاه‌های نظامی در یمن برای سیطره کامل بر آن بودند. این سیطره نظامی آمریکا سیطره بر ارتش یمن به بهانه آموزش و سرسپرده کردن افسران ارتش بود. آمریکاییها در راستای تغییر نگاه جنگی ارتش یمن و تعریف دشمن برای آن مطابق سیاست آمریکا و نه هویت ایمانی یمنی‌ها و خطراتی که یمن با آن روبرو است، برآمدند. آمریکاییها از ارتش برای انجام عملیات استفاده کردند تا ارتش آمریکا خسارت ندهد و ارتش یمن در جنگ مشارکت کند و خسارات زیادی متحمل شود.

رهبر جنبش انصارالله یمن در ادامه گفت: آمریکاییها پدافند هوایی و نیروی درایی ارتش یمن را از بین بردند تا توان مقابله با دشمن خارجی را نداشته باشد. آمریکاییها برنامه نابودی توان موشکی یمن و نابودی موشک‌های دوربردی که داشت را در اختیار گرفتند. برخی مسئولان رژیم سابق از عدم نیاز به توان بازدارندگی برای مقابله با خطرات خارجی سخن گفتند و اینکه باید به مقابله با چالشهای داخلی پرداخته شود.

وی افزود: تسلط نظامی یکی از اشکال نادیده گرفتن یمن و فراهم آوردن حملات هوایی و زمینی در هر مکان آن بود. آنها در راستای تسلط نظامی بر یمن به منظور تأمین سیطره امنیتی و تسلط بر نهادهای امنیتی برآمدند و سازمان امنیت ملی تحت سلطه آنها ایجاد کردند. آمریکاییها بر اوضاع امنیتی یمن مسلط شدند و هرج و مرج و جنایات و ترورها را به بار آوردند. آنها القاعده را در یمن ایجاد کردند و در همه استان‌ها حتی در کنار سفارت آمریکا برای آنها مراکزی ایجاد کردند. آمریکا ملت ما را با تسلط بر تصمیم سیاسی و روند سیاسی و کنترل سیاست خارجی وداخلی یمن، مورد هدف قرار دادند.

الحوثی اعلام کرد: هدف قرار دادن سیاسی حتی به نهادهای کشور رسید و رسانه‌ها سفرهای سفیر آمریکا به وزیران و نهادهای دولتی را پوشش می‌دادند. آمریکاییها روند سیاسی در یمن را اداره می‌کردند و فضایی بحرانی ایجاد شده بود همه برای نزدیک شدن به آمریکا و اسرائیل از یکدیگر سبقت می‌گرفتند. آمریکاییها روابطی با همه گروههای سیاسی یمن ایجاد کرده تا رقابت برای نزدیک شدن به آمریکا ایجاد شود.

وی تاکید کرد: حزب الاصلاح متکی به آمریکا بود و امتیازاتی داد که حاکمیت ملی و هویت ایمانی را خدشه دار کرد. اوضاع سیاسی و کشمشک میان گروههای یمنی مانع از خدمات رسانی به مردم یمن می‌شد. از جنبه سیطره آمریکا سیطره بر آموزش با هدف سلطه فرهنگی و فکری و در بند کشیدن عقول و قلوب و گرایشات بود. آمریکایی بر سیطره بر برنامه‌های درسی تمایل داشتند و هر چه که می‌خواستند وارد و هرچه که دوست نداشتند را حذف می‌کردند.

الحوثی گفت: آمریکاییها بر معلمان مرد و زن زوم کرده بودند تا آنها را به سمت تحقق اهداف آمریکا سوق دهد. آمریکاییها دانشجویان و نخبگان و تیزهوشان را نشانه گرفته بودند. آمریکاییها به دنبال سیطره بر محافل دینی و مساجد بودند تا همه در راستای اهداف آنها حرکت کنند. آمریکاییها کار را به مبارزه با قرآن و حذف آیه‌های جهادی که دشمنی با امت را در خود داشت و روحیه عزت و استقلال را تقویت می‌کردند، کشانده بودند.

وی افزود: آمریکایی‌ها به دنبال ترویج مفاهیمی بودند که اشغالگری آمریکاییها و چپاول ثروت‌های ما را تعمیم می‌داد. آمریکاییها هرگز در راستای همزیستی امت اسلامی حرکت نکردند. همزیستی اصلی موجود در امت اسلامی بود که دخالت خارجی آنرا از بین برد.

الحوثی با اشاره به تلاش آمریکاییها برای ترویج تکفیری‌ها و سازشکاران به سلطه آنها بر رسانه‌های یمن اشاره کرد و گفت: رسانه‌های رسمی در یمن هر فعالیت مخرب آمریکا را به نفع کشور قلمداد می‌کرد. آنها از رسانه‌ها برای خدشه وارد کردن به هیمنه آمریکا استفاده کردند.

وی با اشاره به تلاش آمریکا برای سیطره بر اقتصاد یمن اشاره کرد و اعلام کرد: آمریکایی‌ها نظام سرمایه داری را تقویت می‌کردند که بر وام خارجی استوار بود و یمن را نابود می‌کرد و به اقتصاد ملی ضربه می‌زد و کشور را تحویل سیاست بانک جهانی می‌کرد.

رهبر جنبش انصارالله یمن به تلاش آمریکا برای سیطره بر منابع نفت و گاز یمن اشاره کرد و گفت: آمریکاییها به مرحله‌ای رسیدند که اوضاع معیشتی شهروندان قبل از استخراج نفت بهتر از بعد آن بود. شرکت‌های آمریکایی و غربی از نفت و گاز استفاده می‌کردند و ملت ما از مشکل اقتصادی رنج می‌برد. آنها مفاهیمی القا می‌کردند که ملت باور کند که منابع نفتی و کشاروزی و دریایی و دامی یمن متعلق به یمنی هانیست. آمریکاییها بر وابسته کردن یمن به واردات اصرار داشتند.

وی به تلاش رژیم سابق یمن برای وابسته کردن یمن و ضربه زدن به تولید داخلی به ویژه در زمینه گندم و نیز ترویج مواد مخدر از سوی آمریکاییها و اینکه همچنان این روند یعنی ترویج مواد مخدر ادامه دارد، اشاره کرد.

در حال تکمیل..

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)