میرنیوز

اسرائیل|از گسترش صهیونیسم‌ستیزی در دانشگاه‌های آمریکا تا پیش‌بینی درباره پیروز انتخابات فلسطین

 اسرائیل|از گسترش صهیونیسم‌ستیزی در دانشگاه‌های آمریکا تا پیش‌بینی درباره پیروز انتخابات فلسطین 2021-02-10T15:23:21+03:30

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یک پژوهشگر صهیونیست به افزایش روزافزون پدیده مخالفت با رژیم اشغالگر قدس در بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا اذعان کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

میریام ایلمان استاد علوم سیاسی دانشگاه سیراکیوز و همکار موسسه رابرت در پژوهشی که مرکز مطالعات امنیتی رژیم صهیونیستی در دانشگاه تل آویو منتشر کرد، از یک حقیقت تکان دهنده برای اشغالگران قدس پرده برداشت و گفت بیشتر دانشگاهها در ایالات متحده غرق در صهیونیسم‌ستیزی هستند که سبب به وجود آمدن فضای منفی علیه یهودیان در دانشگاهها شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

ایلمان که شبکه مشارکت آکادمیک را مدیریت می‌کند، شبکه‌ای که به تبلیغ مطالعات اسرائیلی در محافل دانشگاهی آمریکا می‌پردازد و با صهیونیسم‌ستیزی در محیطهای دانشگاهی مبارزه می‌کند، اظهار داشت راستگرایان و چپگرایان افراطی با همکاری یکدیگر بیش از پیش از طریق توزیع بیانیه‌های صهیونیسم‌ستیزی در تمام این دانشگاه‌ها رخنه کرده‌اند.

وی تاکید کرد مسئولان دانشگاهها و دانشکده‌ها با این نوع یهودی‌ستیزی(صهیونیسم‌ستیزی) همراه می‌شوند و غالبا به پدیده های تبعیض و محدودیتهای مربوط به اسرائیل به عنوان یک بیان و تفسیر سیاسی نگاه می‌شود که هرگونه دخالت از سوی مقامات دانشگاه را توجیه نمی‌کند.

این پژوهشگر اسرائیلی به تشدید مخالفت‌ها با رژیم صهیونیستی و اتحاد طیفهای مختلف دانشجویی علیه این رژیم نژادپرست اشغالگر و به وجود آمدن فضای ضد صهیونیستی اذعان کرده است.

وی افزود پس از گذشت بیست سال از کنفرانس سازمانهای غیردولتی در سال 2001 در شهر دوربان آفریقای جنوبی که خواستار قطع ارتباط کامل جامعه بین المللی با اسرائیل شد، پویشهای تبلیغاتی برای تحریم و محکومیت و اعمال تحریم علیه اسرائیل همچنان ادامه دارد و این صحنه ها به طور منظم در دانشگاه های ایالات متحده دیده می شود و سلب مشروعیت از اسرائیل همچنان ادامه دارد و تلاشها برای اینکه اسرائیل به یک دولت منفور و مطرود تبدیل شود، همچنان ادامه دارد، ولی آنچه امروز در بسیاری از دانشگاه های آمریکا(تشدید فضای ضد صهیونیستی) جریان دارد، مخرب تر است.

وی افزود در برخی دانشگاهها در خصوص میزان شایستگی برخی افراد برای تصدی پستهای مدیریتی به سبب گرایشهای صهیونیستی آنها و همراهی آنها با اسرائیل تشکیک و تردید وجود دارد به همین سبب شاهد افزایش دانشجویانی هستیم که از ترس اخراج از دانشگاه، به اجبار حمایت خود را از اسرائیل اعلام می کنند.

این پژوهشگر صهیونیست ادامه داد فعالیتهای جنبش تحریم جهانی اسرائیل همچنان در دانشگاههای آمریکایی ادامه دارد.

در این مقاله آمده است : رون مالکا سفیر اسرائیل در هند مراسم امضای روابط را با حضور سفیر بوتان میزبانی کرد، بوتان کشوری کوچک و غیر ساحلی و اکثریت جمعیت آن بودایی هستند.

پژوهشگر صهیونیست در ادامه این مقاله آورده است بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از این تحول استقبال کرده آن را ثمره و نتیجه دیگری از توافقات صلح خوانده است، گابی اشکنازی وزیر خارجه اسرائیل در گفتگو با همتای بوتانی خود درباره برنامه کاری مشترک برای همکاری در زمینه های مدیریت آبی، کشاورزی و بهداشت به توافق دست یافت. اشکنازی این روابط را به مثابه نشانه برجسته دیگری در مسیر گسترش و تعمیق روابط اسرائیل با آسیا قلمداد کرده و از تماسهای سری میان دو طرف در سالهای اخیر پرده برداشت.

گسترش روابط با بوتان و نقش اسرائیل در درگیری چین و هند

خبر دیگر اینکه یک پژوهشگر صهیونیست گفت روابطی که اخیرا میان اسرائیل و بوتان اعلام شد، یکی از واکنشها به گسترش نفوذ چین در آن منطقه و تحکیم روابط با همپیمانان اسرائیل به ویژه هند قلمداد می‌شود با توجه به اینکه از یک کشور کوچک در جنوب شرقی آسیا سخن گفته می شود، ولی برقراری روابط اسرائیل با این کشور فرصتی است تا نزاع بزرگ را یادآوری کنیم که در آسیا میان هند و چین برقرار است و جایگاه اسرائیل در این معادله که پیچیده است.

اوشریت پیرودکار در مقاله ای که مرکز مطالعات و استراتژیک قدس منتشر کرده است، گفته است رسانه های اسرائیلی بلافاصله پس از امضای توافقنامه با بوتان به تبلیغ امکانات اقتصادی آن به ویژه در زمینه گردشگری و صنایع تجاری روی آوردند، ولی مشارکت اسرائیلی در این دو زمینه محدود بود، زیرا مواضع آن در مسائل خارجی محدود است و به همین سبب بر گردشگری تمرکز کرده است.

پیرودکار به عنوان کارشناس مسائل هند افزود آمار جمعیتی از یک کشور کوچکی که بیش از هشتصد هزار نفر جمعیت ندارد، سخن می گوید، کشوری که امکانات تجاری محدودی برای اسرائیل دارد و در زمینه کشاورزی از اسرائیل کمک دریافت می کند، به همین سبب برقراری روابط رسمی میان اسرائیل و بوتان به معنای برطرف شدن موانع بروکراسی با هدف تسهیل تامین مالی پروژه های کشاورزی و توافق متقابل برای حمایت از سرمایه گذاری است.

وی افزود هند به عنوان میانجی میان اسرائیل و بوتان به سبب نقش مهم آن از نظر دیدگاه امنیتی هندی قلمداد می شود، اهمیت آن به صورت اساسی به خاطر موقعیت جغرافیایی اش است که در کوههای هیمالیا واقع است، منطقه ای حائل میان هند و چین و اهمیت بوتان پس از الحاق تبت به چین در سال 1951 افزایش یافته است، بنابراین بهبود وجهه هند در بوتان و گامهای مهم برای کاهش نفوذ چین در منطقه گامهای ضروری است و ممکن است برای اسرائیل مفید باشد.

این پژوهشگر اظهار داشت از نقطه نظر امنیتی، اسرائیل می تواند کمکهای بیشتری در زمینه فناوری و امنیت به بوتان از جمله آموزش نظامی و تسلیح در سایه تنشهای داخلی در بوتان با وجود دومین اقتصاد بزرگ جهان ارائه کند،گسترش روابط میان همسایگان و همپیمانانش به ویژه اسرائیل واکنشی هندی به سیاست های چین در منطقه است.

پیش‌بینی رژیم اسرائیل درباره نتایج انتخابات فلسطین

یک نویسنده صهیونیست پیش بینی کرده است که جنبش حماس در انتخابات آتی فلسطین(شامل انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاست تشکیلات خودگردان و شورای ملی) به پیروزی برسد.

یارون فریدمن در مقاله ای در سایت زمان آورده است دعوت به برگزاری انتخابات فلسطین در حالی صورت گرفته است که حماس شاهد وحدت داخلی است، اما جنبش فتح از شکاف و دودستگی داخلی می برد و شاهد رقابت بر سر جانشینی ابومازن است.

فریدمن به عنوان استاد زبان عربی در بخش مطالعات اسلامی و خاورمیانه دانشگاه حیفای اشغالی و تحلیلگر مسائل عربی افزود عنصری که بیش ار چیز دیگری، سبب دودستگی و شکاف در جنبش فتح شده، رقابت میان اردوگاه ابومازن و محمد دحلان تبعیدی در امارات است در نتیجه بسیاری از طرفداران تشکیلات خودگردان هشدار می دهند که انتخابات ممکن است نتایج معکوسی به دنبال داشته باشد.

وی افزود ترسی که در رسانه های وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری وجود دارد، این است که حماس در انتخابات پیروز خواهد شد به ویژه اینکه فلسطینیان در کرانه باختری همان جمله را بارها تکرار می کنند مبنی بر اینکه تشکیلات خودگردان یک هیئت و نهاد فاسدی است که ملت را سرکوب کرده و اموالش را به سرقت می برد و رهبرانش با دشمن صهیونیستی همکاری می کنند امری که به دشمن برای سیطره بر فلسطینیان و جلوگیری از تشکیل کشور مستقل فلسطینی کمک می کند.

این تحلیلگر صهیونیست خاطر نشان کرد از نگاه فلسطینیان، حماس جنبشی است که منادی ارزشهای مثبت ملت فلسطین و حکومت شریعت اسلامی است و از سرزمین اشغالی فلسطین هم چشم پوشی نخواهد کرد.

وی تاکید کرد پس از تجربه حکومت حماس در نوار غزه که چهارده سال است ادامه دارد، این جنبش در تبلیغات انتخاباتی خود ، عوامل خارجی را مسئول وضعیت اقتصادی وخیم و بحرانی معرفی کرده است، عواملی همچون قطع کمکها از سوی ابومازن،‌محاصره تحمیل شده از سوی اسرائیل و تحریمهای بین المللی علیه حماس، مشکل دیگری که برگزاری انتخابات با آن روبرو است، مخالفت احتمالی اسرائیل با برگزاری آن در شرق قدس است که 300 هزار فلسطینی در آن سکونت دارند و ممکن است که راه حل آن، نظارت خارجی از سوی یک کشور اروپایی باشد.

وی افزود پیروزی حماس برای اسرائیل و مصر خطرناک خواهد بود، علاوه بر آنکه این پیروزی برای تشکیلات خودگردان فاجعه بار خواهد بود به همین سبب برخی سیاستمداران فلسطینی، ابومازن را متهم کرده اند که به ماجراجویی خطرناک و غیر ضروری دست زده است.

فریدمن در پایان مطلب خود آورده است مشارکت حماس در انتخابات به معنای کنار گذاشتن مبارزات مسلحانه ای نیست که از سال 1987 یعنی سال تاسیس خود وارد آن شده است، حماس راه حل دو دولت را هرگز به رسمیت نخواهد شناخت و هرگز با مذاکرات(سازش با اشغالگران) موافقت نخواهد کرد که این مسئله گزینه عقب نشینی مجدد تشکیلات خودگردان از انتخابات و لغو آن را قابل پیش بینی کرده است و اینکه بهانه های مختلفی برای آن مطرح کند.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)