میرنیوز

ایران ضعیف نیست و بخواهد واکنش نظامی نشان می‌دهد/ می‌دانیم چگونه تهدید را به فرصت تبدیل کنیم

ایران ضعیف نیست و بخواهد واکنش نظامی نشان می‌دهد/ می‌دانیم چگونه تهدید را به فرصت تبدیل کنیم 2021-01-03T20:23:18+03:30

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت اولین سالگرد شهادت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، در ابتدا، فوت آیت الله مصباح یزدی را تسلیت گفت.

وی در ادامه، افزود: در چنین روزی در سوم ژانویه سال ۲۰۲۰ حاج قاسم و ابومهدی المهندس به شهادت رسیدند. این حادثه در تاریخ به خاطر مظلومیت و تبعات آن و نتایج ناشی از آن بر منطقه، می‌ماند. هنگامی که ما به شهیدان وفادار باشیم و در عمل به مسئولیت مخلص باشیم این وفا و عهد برای ما در دنیا و آخرت مفید و ثمربخش است. ما باید این افراد وفادار را به مردم و جهان بشناسیم.

صحنه‌های بی نظیر از وفاداری به فرماندهان شهید

دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: باید از حاج قاسم به خاطر خدماتش تشکر کنیم و از حاج ابومهدی المهندس به خاطر آنچه انجام داد و همه شهیدانی که جانفشانی کردند ما باید قدردان آنها باشیم. ما شاهد صحنه‌های بزرگ و عظیمی از وفاداری به خون فرماندهان شهید از زمان شهادتشان تا اولین سالگرد شهادت آنها بودیم. دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه تاکید کرد: ما شاهد صحنه‌های وفاداری در ایران، عراق، سوریه، یمن، بحرین، ترکیه و بسیاری از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی بودیم. ما در لبنان هم شاهد وفاداری به این فرماندهان شهید بودیم.

ایران حامی لبنان در رویارویی با اسرائیل

وی بیان کرد: هنگام یورش اشغالگران اسرائیلی به اراضی لبنان همه به یاد دارید که همه اراضی لبنان در معرض خطر قرار داشت و ایران مشغول جنگ بود؛ اما امام خمینی (ره) لبنان را فراموش نکرد. سئوال این است که چه کسی در کنار لبنان ایستاد و چه کسی به آن کمک کرد تا اراضی اش را آزاد کند؟ مقاومت حامی لبنان در رویارویی با اسرائیل در قالب معادله طلایی بود و حافظ حقوق لبنان و حاکمیت آن است.

تحریف سخنان سردار حاجی زاده از سوی رسانه های لبنانی

وی بیان کرد: از سال ۲۰۰۰ تا امروز مقاومت حامی لبنان و حافظ آن و مدافع آن بوده است. روز گذشته رسانه‌های لبنانی سخنان سردار حاجی زاده را تحریف کردند. گروهی در لبنان کارشان تحریف و جعل اظهارات است. حاجی زاده گفت که غزه و لبنان خط مقدم در رویارویی با اسرائیل هستند. لبنان و غزه در خط مقدم رویارویی با اسرائیل هستند و این درست است و حاجی زاده نگفت که جبهه مقدم برای ایران بلکه جبهه مقدم برای رویارویی با اشغالگران است.

نصرالله تاکید کرد: ما در لبنان نمی‌توانیم میان کسی که حامی مالی و تسلیحاتی ما بوده است و کسانی که علیه ما توطئه کرده و حامی دشمن اسرائیل بودند، تساوی قائل شویم. ما نمی‌توانیم میان کسانی که حامی ما هستند و میان کسانی که می‌گویند که جنگ را قبل از نابودی مقاومت پایان ندهید، تساوی قائل شویم ما نمی‌توانیم میان کسانی که حامی ما هستند و میان کسانی که می‌گویند که جنگ را قبل از نابودی مقاومت پایان ندهید، تساوی قائل شویم. ما میان کسانی که حامی ما در حفظ منابع نفتی ما هستند با کسانی که همراه دشمن اسرائیلی هستیم، تساوی قائل نمی‌شویم.

دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: مقاومت فلسطین نمی‌تواند که میان حامیان خود و میان کسانی که علیه ملت فلسطین و مقدسات آن توطئه می‌کنند، تساوی قائل شوند. سوریه نیز میان حامی خود و میان کسانی که حامی تکفیریها بودند و علیه آن توطئه کردند، تساوی قائل نمی‌شود. عراقی‌ها نیز میان کسانی که عوامل انتحاری اعزام می‌کنند و کسانی که حامی آزادی سرزمین شان هستند، تساوی قائل نمی‌شوند.

نصرالله گفت: محور ما و امت ما و ملت‌های ما و جنبش‌های مقاومت و احزاب و کشورها در سطح منطقه وفاداری و قدردان شهیدان سلیمانی و المهندس بودند.

نگرانی صهیونیستها و متحدانشان در منطقه

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه بیان کرد: نگرانی بزرگی امروز در منطقه و کشورهای خلیج فارس وجود دارد و اسرائیل به خاطر سالگرد شهادت فرماندهان شهید حاج قاسم و ابومهدی المهندس آماده باش اعلام کرده‌اند. منطقه در حال تنش شدید است و نمی‌دانیم این حادثه به کجا منتهی می‌شود.

نصرالله افزود:برخی گمان می‌کنند که ایران به دوستان خود برای واکنش تکیه خواهد کرد اما ایران چیزی نمی‌خواهد و ایران اگر بخواهد که واکنش نشان دهد واکنش نظامی یا امنیتی نشان خواهد داد. دوستان ایران خود تصمیم گیرنده هستند اگر بخواهند که واکنشی به جنایت ترور بدهند. ایران ضعیف نیست بلکه قوی است و تصمیم می‌گیرد که کی و چگونه واکنش نشان دهد. برخی گمان می‌کنند که ایران به دوستان خود برای واکنش تکیه خواهد کرد اما ایران چیزی نمی‌خواهد و ایران اگر بخواهد که واکنش نشان دهد واکنش نظامی یا امنیتی نشان خواهد داد

وی بیان کرد: محور مقاومت این ضربه بزرگ را توانست که هضم کند. آمریکا بر این گمان بود که ترور حاج قاسم، ایران و محور مقاومت را تضعیف خواهد کرد اما ما می‌دانیم که چگونه تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

دبیر کل حزب الله بنان در ادامه تاکید کرد: خطاب به آمریکا و اسرائیل و توطئه کنندگان علیه ما می گویم که به هر اندازه که فرماندهان ما را بکشید صلابت و عزم ما راسخ‌تر خواهد شد. آنکه گمان می‌کند با قتل، جنگ‌ها و خودروهای بمبگذاری شده می‌تواند ما را ضعیف کند در توهم به سر می‌برد.

نصرالله اعلام کرد: شهید سلیمانی حامی مظلومان و نماد جهانی جانفشانی و وفاداری و دفاع از مظلومان بود. ویژگی‌های حاج قاسم وی را به عنوان یک شخصیت جهانی معرفی می کند. هر آنچه تاکنون درباره حاج قاسم سلیمانی گفته شده است، اندک است.

نظامیان آمریکایی در مسیر خروج از عراق

وی تاکید کرد: شعار خروج آمریکا از منطقه تبدیل به شعار نمی‌شد اگر حادثه ترور حاج قاسم سلیمانی نبود. شهادت فرماندهان شهید حاج قاسم و ابومهدی المهندس نظامیان آمریکایی را در مسیر خروج از عراق قرار داد.

دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: ترامپ گفت که آمریکا داعش را به وجود آورده است و این درست است زیرا اهدافی از شکل گیری داعش وجود داشت.

وی در ادامه گفت که درباره لبنان به طول تفصیلی طی روزهای آتی سخن خواهد گفت و به پرونده‌های مختلف آن خواهد پرداخت.

نصرالله بیان کرد: ما اطلاعاتی داریم که آمریکا صدها هزار دلار به رسانه‌ها برای تهیه گزارش از جمعیت قرض الحسنه داده‌اند. قرار دادن حزب الله در فهرست تروریسم هدفش روانی برای ترساندن لبنانی هاست.

بی سرانجام بودن تحرکات علیه حزب الله لبنان

دبیر کل حزب الله لبنان در پایان ضمن بی نتیجه توصیف کردن اقدامات آمریکا و متحدانش علیه حزب الله لبنان، گفت: خدا با ماست و هر آنچه انجام دهید سرانجامش شکست خواهد بود زیرا هرکه بر خدا توکل کند پیروز است و پیروزی از جانب خداوند است.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)