میرنیوز

کرونا در اروپا| از اولین بازگشت محدودیت‌ها در آلمان تا هشدار درباره موج دوم در انگلیس

 کرونا در اروپا| از اولین بازگشت محدودیت‌ها در آلمان تا هشدار درباره موج دوم در انگلیس 2020-06-24T16:14:43+04:30

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم با وجود کاهش محدودیت‌های کرونایی در بسیاری از کشورهای اروپایی، اما این بحران و عواقب گسترده آن همچنان مقامات این اتحادیه را درگیر خود کرده است.

رکود شدید اقتصادی در یونان

جدیدترین اخبار کرونایی از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که اقتصاد یونان در سه ماهه دوم سال جاری میلادی احتمالاً حدود 16 درصد نتیجه بحران کرونا با رکود مواجه خواهد شد.

وزیر دارایی یونان اعلام کرده است که اقتصاد یونان تا پایان سه ماهه دوم سال جاری میلادی احتمالاً رکود شدیدی را تجربه خواهد کرد. وی دلیل این کاهش رشد اقتصادی چشمگیر در یونان را ضعف صنعت توریسم در نتیجه بحران کرونا اعلام کرد.

اتریش هشدارهای سفر کرونایی برای ایالت نوردراین- وست فالن آلمان اعلام کرد

کشور اتریش هم هشدارهای سفر کرونایی برای ایالت نوردراین- وست فالن آلمان صادر کرده است. "سباستین کورتس"، صدر اعظم اتریش در این باره گفته است که بخصوص کشور همسایه ما ( آلمان) با ایالت نوردراین- وست فالن نشان داده است که با چه سرعتی یک شرایط دراماتیک می تواند ایجاد شود. وی ابراز امیدواری کرد که شرایط شیوع مجدد در این ایالت به سراسر آلمان گسترش نیابد.

صدر اعظم اتریش با توجه به کاهش آمار مبتلایان در اتریش همچنین از کاهش بیشتر محدودیت ها در این کشور خبر داد.

درخواست رومانی برای حمایت از کارگران تبعه این کشور شاغل در صنعت گوشت آلمان

کشور رومانی هم با توجه به شیوع گسترده کرونا در بین کارکنان یک کارخانه توزیع گوشت بزرگ در آلمان که بسیار مسئله ساز شده است خواستار حمایت از اتباع این کشور که در صنعت گوشت آلمان شاغل هستند شد. سفیر رومانی در برلین تأکید کرد که شرایط کاری و زندگی کارگران این بخش باید فوراً بهبود یابد. وی با اشاره به اینکه نیمی از کارکنان کارخانه توزیع گوشت تونیس آلمان که به شدت تحت تأثیر شیوع کرونا قرار گرفته تبعه رومانیایی هستند تأکید کرد که کشورش انتظار دارد دولت آلمان اقدامات قانونی برای قواعد بهتر در این زمینه را در دستور کار قرار دهد.

اولین بازگشت محدودیت‌های کرونایی در آلمان

نخست‌وزیر ایالت نوردراین وستفالن آلمان هم برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا خبر از بازگشت محدودیت‌ها در شهر گوترزلو داد. شیوع گسترده بیماری کووید-19 در کشتارگاهی واقع در شهر گوترزلو علت تصمیم دولت این ایالت اعلام شده است.

آرمین لاشت، رئیس دولت ایالتی نوردراین وستفالن آلمان، روز گذشته از وضع محدودیت‌های برخاسته از شیوع ویروس کرونا در شهر گوترزلو خبر داد. این شهر که 370 هزار نفر جمعیت دارد، ظرف روزهای گذشته شاهد شیوع گسترده ویروس کرونا بوده است.

همه چیز از شیوع ویروس کرونا در کشتارگاه صنعتی تونیس آغاز شد. بیش از 1500 نفر از شاغلان این کشتارگاه مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند. کشتارگاه صنعتی تونیس مجموعا هفت هزار نفر شاغل دارد.

آرمین لاشت اعلام کرد که محدودیت‌های پیش‌بینی‌شده برای این شهر مشابه همان محدودیت‌هایی است که از اواسط ماه مارس در آلمان اعمال می‌شد.

به این ترتیب، مدارس و مهدکودک‌ها تعطیل شده‌اند. تنها اعضای یک خانواده یا دو نفر می‌توانند در اماکن عمومی در کنار هم حضور یابند. موزه‌ها، استخرها، سالن‌های سرپوشیده ورزشی و نمایشگاه‌ها به حالت تعطیل در آمده‌اند. رستوران‌ها گرچه به کار خود ادامه می‌دهند، اما میزان مراجعه به آن‌ها محدود شده است.

رئیس دولت ایالتی نوردراین وستفالن اعلام کرده است که این محدودیت‌ها با هدف پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کووید-19 صورت می‌گیرد و حداقل تا پایان ماه ژوئن ادامه خواهد داشت.

برای سفر به گوترزلو و یا خروج از این شهر محدودیتی پیش‌بینی نشده است. همه کارکنان کشتارگاه یاد شده همراه با خانواده‌های خود در قرنطینه به سر می‌برند.

لوتار ویلر، رئیس انستیتو روبرت کخ، برای شیوع سریع ویروس کرونا در کشتارگاه‌های آلمان و از جمله در گوترزلو دو علت برشمرده است. یکی نازل بودن دما در کشتارگاه و دیگری اقامت کارکنان این کشتارگاه در خوابگاه‌های نامناسب.

گوترزلو نخستین مورد از بازگشت محدودیت‌های کرونا در آلمان به حساب می‌آید.

هشدار وزیر بهداشت آلمان درباره شیوع مجدد کرونا

"ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان هم با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا درگوترزلو آلمان از شهروندان درخواست کرده که بازگشت محدودیت ها را بپذیرند. وی درباره به سرعت گسترده شدن این ویروس در صورت ساده گرفتن اوضاع هشدار داده است.

وی تاکید کرد که با وجود کاهش شمار مبتلایان در بسیاری از مناطق آلمان اما این ویروس همچنان وجود دارد. وی درخواست کرد که شهروندان از انجام سفرهای غیر ضروری به گوترزلو خودداری کنند و در این باره گفت: گذشته به ما نشان داده است که چگونه یک اتفاق محلی می تواند به یک مسئله گسترده تبدیل شود.

هشدار درباره شیوع موج دوم کرونا در انگلیس

برخی از پزشکان برجسته انگلیسی هم درباره موج دوم کرونا در این کشور هشدار داده اند. این پزشکان در یک نامه سرگشاده که در نشریه British Medical Journal“ چاپ شده است اعلام کردند در حالی که پیش بینی روند این بیماری همه گیر در انگلیس دشوار است اما شواهد موجود نشان می دهد که با توجه به شیوع های محلی خطر وقوع موج دوم کرونا واقعی است.

تداوم کاهش محدودیت‌ها در انگلیس

در این شرایط بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس روز گذشته اعلام کرده است که میخانه ها، رستوران ها و هتل ها در انگلیس از اوایل ماه آینده میلادی باز می شوند. همچنین میادین ورزشی، سینماها، موزه ها، گالری ها و کتابخانه ها هم باید مجدداً بازگشایی شوند.

شهروندان آلمانی نگران موج دوم کرونا در تابستان

نتایج یک نظر سنجی هم نشان می دهد که حدود نیمی از شهروندان آلمانی نگران شیوع موج دوم کرونا در تابستان هستند. این نظر سنجی که توسط مؤسسه اینسا انجام گرفته است نشان می دهد که تنها حدود 34 درصد شهروندان این نگرانی را ندارند.

نتایج این نظر سنجی همچنین نشان می دهد که زنان با 55 درصد بیشتر از مردان با 45 درصد نگران شیوع موج دوم کرونا در کشورشان هستند. این نظر سنجی در فاصله زمانی بین 19 تا 22 ژوئن سال 2020 ازبین حدود 2058 شهروند واجد شرایط انجام شده است.

در برلین هم حدود 7974 مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است. از رو دوشنبه تا سه شنبه 59 مورد جدید ابتلا در پایتخت آلمان گزارش شده و برخی مناطق این شهر در وضعیت قرمز قرار گرفته اند.

اروپا دروازه‌های خود بر روی توریست‌های آمریکایی را نمی‌گشاید

روزنامه نیویورک تایمز هم فاش کرد: کشورهای اتحادیه اروپا که قصد دارند اقتصادهای خود را بار دیگر بازگشایی و احیا کنند، به خاطر ناکامی دولت ایالات متحده در مقابله با شیوع ویروس کرونا، اجازه ورود مسافران آمریکایی را نخواهند داد.

بر اساس این گزارش، آمریکا بیشترین موارد ابتلا به ویروس کرونا در جهان را ثبت کرده و همچنان با افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان روبرو است.

اوایل ماه جاری کمیسیون اروپا به کشورهای عضو اتحادیه اروپا توصیه کرد تا به تدریج مرزهای خود را به روی مسافران غیر اروپایی بازگشایی کنند.

کشورهای اروپایی قرار است چهارشنبه درباره معیارهای مذکور بحث و تبادل نظر کنند. البته هیچ تضمینی وجود ندارد که تصمیم نهایی در خصوص این مسئله اتخاذ شود.

تعداد زیادی از کارکنان یک کشتارگاه در ایالت نیدرزاکسن آلمان هم تست کرونایشان مثبت شده است.

انگلیس هم حفظ فاصله دو متری برای مقابله با شیوع کرونا را به یک متر کاهش می دهد. این قاعده جدید به گفته بوریس جانسون از 4 جولای در این کشور معتبر است.

جانسون با نگاهی به کاهش محدودیت های کرونایی در کشورش اعلام کرد : امروز ما می توانیم بگوییم که کشور ما روند بیدار شدن از خواب طولانی زمستانی را آغاز می کند.

سخت ترین رکود اقتصادی تاریخ آلمان

پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان هم شرایط اقتصادی در دوران بحران کرونا را جدی ارزیابی کرده و تأکید کرد که جمهوری فدرال آلمان سخت ترین رکود تاریخ خود را تجربه می کند. وی در عین حال از برنامه های اقتصادی دولت برای بهبود هر چه سریع تر اوضاع خبر داد.

ایالت نیدرزاکسن آلمان هم با توجه به شیوع کرونا در شهر گوترزلو ممنوعیت ورود توریست از این منطقه را صادر کرده است.

آلمان می خواهد غلبه بر بحران کرونا را در نقطه مرکزی ریاست دوره ای خود بر اتحادیه اروپا قرار دهد. کابینه دولت آلمان روز چهارشنبه درباره یک برنامه 24 صفحه ای که در آن ریاست شش ماهه آلمان بر اتحادیه اروپا که از اول جولای آغاز می شود با شعار مشترکاً اروپا را قدرتمند کنیم تصمیم گیری کرد.

افزایش آمار مبتلایان در اروپا

جدیدترین آمارهای رسمی نشان می دهد که کرونا همچنان در اروپا جولان داده و تا به حال در انگلیس 306210 نفر به کرونا مبتلا شده 42927 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در اسپانیا هم تا به حال 293832 نفر به کرونا مبتلا شده و 28325 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته و تا به حال 238833 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 34675 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در آلمان هم تا به حال 192778 نفر به کرونا مبتلا شده و 8986 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در فرانسه هم تا به حال 161267 نفر به کرونا مبتلا شده و 29720 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)