میرنیوز

مصاحبه| خالد القدومی: مقاومت فلسطین هزینه گزافی را بر اشغالگران تحمیل کرد/عادی سازی روابط یک پروژه شکست خورده است

 مصاحبه| خالد القدومی: مقاومت فلسطین هزینه گزافی را بر اشغالگران تحمیل کرد/عادی سازی روابط یک پروژه شکست خورده است 2020-05-22T09:04:41+04:30

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، به مناسبت روز جهانی قدس و تبیین تحولات فلسطین خبرگزاری  تسنیم سلسله مصاحبه‌هایی را با کارشناسان و تحلیلگران و نویسندگان جهان عرب و نیز گروه‌های مقاومت فلسطینی انجام داده است. در زمینه جدیدترین تحولات فلسطین و نیز روز جهانی قدس با دکتر «خالد القدومی» نماینده جنبش مقاومت حماس در تهران مصاحبه‌ای انجام دادیم که محورها مهم و مشروح این مصاحبه در زیر می‌آید:

محورهای مهم مصاحبه:

امام خمینی (ره) سنت طبیه و حسنه روز جهانی قدس را بنیان گذاشتند که رمز اصلی آن عدالت مسئله قدس است.

جمهوری اسلامی ایران بر هویت انقلاب اسلامی خود پافشاری دارد که بر مبنای قطب نمای واحدی یعنی قطب نمای قدس حرکت می‌کند. از چهار دهه پیش تاکنون، این انقلاب دچار تغییر نشده و مواضع آن در قبال این مسئله مبارک تغییر نیافته است.

خون‌های پاک شهدا برای قدس و سرزمین فلسطین و به خاطر مسئله فلسطین ریخته شده است و این خون‌ها ضمانت واقعی تداوم دفاع مومنان از این مسئله مبارک است.

عادی سازی روابط یک پروژه شکست خورده بین یک گروه یا فرقه در سطح رسمی جهان عرب و برخی ذینفعان با رژیم صهیونیستی بدون در نظر گرفتن منافع واقعی ملت‌های آنها در منطقه و منافع ملت ما حتی در فلسطین و بدون در نظر گرفتن اصل لزوم پاسداری از مقدسات و مراعات اعتقادات و مبانی و اخلاق است.

توسعه طلبی و اشغالگری دو ویژگی رژیم صهیونیستی است. این رژیم می‌خواهد اراضی بیشتری را غصب کند و با جعل تاریخ و سرهم کردن داستان‌های دروغین اراضی دیگران را اشغال کند.

صهیونیست‌ها از مشکلات داخلی اجتماعی نظیر مواد مخدر، تجارت ممنوع، فروپاشی اخلاقی، افزایش میزان خودکشی در بین جوانان، جدایی و گسست خانواده‌ها و نیز افزایش مهاجرت معکوس از فلسطین اشغالی به خارج رنج می برند.

طرح معامله قرن برای این است که رژیم صهیونیستی را که در طول بیش از یک قرن نتوانسته خود را به بخشی از منطقه تبدیل کند، به بخشی طبیعی از آن تبدیل کنند.

مقاومت فلسطین توانست هزینه‌های بالا و بودجه‌های گزافی را به اشغالگران تحمیل کند و از این رو، آنها مجبور شدند تا در سال 2005 میلادی از غزه عقب نشینی کنند. این همان معادله‌ای است که می‌توان آن را در کرانه باختری و سراسر فلسطین با بالابردن هزینه‌های اشغالگران از طریق مفهوم مقاومت فراگیر ملت فلسطین اجرا کرد.

مشروح این مصاحبه در زیر می‌آید:

نماینده جنبش حماس در تهران درباره تداوم سنت زنده نگه داشتن و گرامیداشت روز جهانی قدس گفت: امام خمینی (ره) سنت طبیه و حسنه روز جهانی قدس را بنیان گذاشتند که رمز اصلی آن عدالت مسئله قدس است. قدس در دل خودش رمز قدرت و پایداری و تداوم دارد. قدس شهر تسامح، امنیت، فرودآمدن وحی و سرزمین اسرا و معراج است. مسئله حاوی بذر عدالت و پایداری در دل خود دارد و خون‌های پاک شهدا برای قدس و سرزمین فلسطین و به خاطر مسئله فلسطین ریخته شده است و این خون‌ها ضمانت واقعی تداوم دفاع مومنان از این مسئله مبارک است.

نکته دیگرپافشاری جمهوری اسلامی ایران بر هویت انقلاب اسلامی است که بر مبنای قطب نمای واحدی یعنی قطب نمای قدس حرکت می‌کند. از چهار دهه پیش تاکنون، این انقلاب دچار تغییر نشده و مواضع آن در قبال این مسئله مبارک تغییر نیافته است. در نتیجه، این پیوند تا امروز ادامه دارد.

در سایه دچار شدن همه جهان به درد کرونا، برگزاری تظاهرات و راهپیمایی‌ها برای گرامیداشت روز جهانی قدس دشوار خواهد بود اما مراسم و آیین‌ها و فعالیت‌های روز جهانی قدس در فضای مجازی قدرتمند و گسترده خواهد بود که بسترسازی برای آن از با همت و پویایی فراوان در پایتخت کشورهای اسلامی از بیش از یک هفته پیش آغاز شده است و در نتیجه به یاری خداوند متعال و به برکت این مسئله و خون شهیدان ،  این فعالیت‌ها انشاء الله تا زمان برچیده شدن اشغالگری و آزادسازی قدس از چنگال دشمن صهیونیستی منفور باقی خواهد ماند.

خالد القدومی درباره برنامه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: در ابتدا باید گفت که خود این برنامه، نامگزاری و مفهوم آن در دل بذر شکست و ناکامی اساسی دارد، زیرا منظور از عادی سازی  طبیعی کردن امری غیرطبیعی و حلال کردن و مجاز کردن امری حرام و غیرمجاز است. بنابراین عبارت عادی سازی در دل خود فاکتورهای شکست و ناکامی را دارد.

مسئله دیگر تضییع حقوق فلسطینی‌ها از طریق سریال‌های پست و بی‌ارزشی است که نمونه آن را اخیرا شاهد بودم. این سریالها حق فلسطینی‌ها را نادیده می‌گیرد و از حق یهودیان صحبت می‌کنند و پرسش ما این است که آیا عملا امروز یهود از ظلم و ستم رنج می‌برد؟ یا عینا همان ظالم و ستمگر است که شخصیت سیاسی خود را در قالب یک دولت استعمارگر و اشغالگر نظیر رژیم صهیونیستی می‌آورد. این سریال‌های بی‌ارزش بیانگر نظر ملت‌های ما نیست. در مقابل، این سریال‌ها ما سریال‌هایی نظیر سریال درام مصری زیبای "النهایه" را داریم که باعث خشم رژیم صهیونیستی و اعتراض رسمی این رژیم به دولت مصر به خاطر پخش این سریال شد.

صراحتا می‌گوییم که عادی سازی روابط یک پروژه شکست خورده بین یک گروه یا فرقه در سطح رسمی جهان عرب و برخی ذینفعان با رژیم صهیونیستی بدون در نظر گرفتن منافع واقعی ملت‌های آنها در منطقه و منافع ملت ما حتی در فلسطین و بدون در نظر گرفتن اصل لزوم پاسداری از مقدسات و مراعات اعتقادات و مبانی و اخلاق است. همه اینها حکایت از یک برنامه فرومایه و پست دارد.

هراندازه این اشغالگری طول بکشد، ناگزیر باید پایان یابد زیرا اشغالگری مثل دارویی است که تاریخ مصرف آن در قفسه کوتاه است و در نهایت به زباله‌دان تاریخ سپرده خواهد شد و در نتیجه تا ابد پایان خواهد یافت. این رژیم برپایه باطل بنا نهاده شده است و در دل خود شکست و ناکامی دارد. در نتیجه، این عدالت است که حکمفرما شده و پیروز خواهد شد. عدالت همان مقاومت ملت فلسطینی ما و مقدسات ملت ما است. قدس همان عدالت است و بر این دشمن صهیونیستی پیروز خواهد شد.

نماینده جنبش حماس در تهران در بخش‌ دیگری از این مصاحبه درباره تداوم اشغالگری و سیاست های توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی و الحاق کرانه باختری رود اردن به این رژیم گفت: توسعه طلبی و اشغالگری دو ویژگی رژیم صهیونیستی است. این رژیم می‌خواهد اراضی بیشتری را غصب کند و با جعل تاریخ و سرهم کردن داستان‌های دروغین اراضی دیگران را اشغال کند.

رژیم صهیونیستی مثل انگل و طفیلی است و در نتیجه در تاریکی زندگی می‌کند و امروز در واقع از شرایط ناشی از کورنا و سرگردم بودن مردم به این بیماری سوء استفاده می‌کند تا برنامه‌های سیاسی و امنیتی خود را به زیان حقوق ملت فلسطین تهیه و به اجرا در بیاورد.

مسئله الحاق کرانه باختری سهل و آسان نیست زیرا ملت فلسطینی ما در کمین و آماده باش هستند اما در مقابل، نیازمند همیاری بین‌المللی و وحدت منطقه‌ای و عربی و اسلامی برای مقابله با این نقشه‌ها هستیم؛ خصوصا که این رژیم صهیونیستی از مشکلات سیاسی خاص خودش رنج می برد..

کابینه رژیم صهیونیستی تشیکل شده است و یک کابینه سست و متزلزل است و از هیچ تار و پودی در درون خود برخوردار نیست. آنها (سران صهیونیست) فقط درباره رویکرد راستگرای این کابینه علیه ملت فلسطینی‌ها توافق کرده‌اند. صهیونیست‌ها از مشکلات داخلی اجتماعی نظیر مواد مخدر، تجارت ممنوع، فروپاشی اخلاقی، افزایش میزان خودکشی در بین جوانان، جدایی و گسست خانواده‌ها و نیز افزایش مهاجرت معکوس از فلسطین اشغالی به خارج رنج می برند.

اینها البته همه نیازمند یک تفکر استعماری است تا مشکلات خود را با سرگرم کردن (صهیونیستها) به پروژه‌هایی نظیر تحقق امنیت بیشتر برای آنها به خارج صادر کند و در این راستا، به الحاق شهرک‌ها و غور اردن که بیش از 30 درصد کرانه باختری را شامل می‌شود و نیز الحاق مناطقی که دیوار حائل نژادپرستانه از آن عبور می‌کند و 11 تا 13 درصد اراضی کرانه باختری را شامل می‌شود، دست بزند. یعنی بلعیدن کرانه باختری و عادی سازی مسئله قدس.

اینها همه مسائل حساسی است اما بیانگر بحران در داخل رژیم صهیونیستی است. اما ملت فلسطین با پایداری و استقامت و ایستادگی خود در برابر این نقشه‌ها، همه آنها را به یاری خداوند خنثی خواهد کرد. ما امروز از جهان و جامعه بین‌المللی و امت عربی و اسلامی خود انتظار داریم که در کنار حق و حقیقت بایستند.

ما شاهد موضع خوب شاه اردن بودیم که درخصوص اجرا شدن چنین نقشه‌ای تهدید کرد. باید در کنار اردن و این مواضع خوب برای تقویت موضع خودمان بایستیم تا بتوانیم با این رژیم صهیونیستی که خطری برای همه پایتخت‌های عربی و اسلامی می باشد، مقابله کنیم.

خالد القدومی درباره طرح سازش آمریکایی موسوم به «معامله قرن» گفت: در واقع این اولین باری نیست که چنین طرح‌های غیرعملی و غیرقابل اجرا مطرح می‌شود. اما حقیقت خطر این طرح در این برهه زمانی این است که اولا این یک معامله نیست زیرا اساسا دوطرف معامله‌ای وجود ندارد. طرف فلسطینی اصلا دعوت نشده و مورد نظر و مشورت قرار نگرفته است. ما فلسطینی‌ها با وجود اختلاف مکاتب و دیدگاه‌های فکری و نهادهای سیاسی خود از حماس و جهاد اسلامی گرفته تا فتح این معامله را نمی پذیریم و آن را رد کرده‌ایم. ما با کلیت فلسطینی خود بر رد این معامله تاکید کرده‌ایم. لذا این یک معامله نیست زیرا اساسا دوطرف معامله وجود ندارد.

خطر طرح در این است که این طرح اساسا مجموعه از دیکته کردن امور است. آنها می‌خواهند بدون رجوع به فلسطیینی‌ها این امور را اجرا کنند. دیدیم که چطور سفارت آمریکا را از تل‌آویو به شهر قدس منتقل کردند و چطور انسجام و هماهنگی خود با رژیم صهیونیستی را اعلام کردند و گفتند که قدس پایتخت واحد رژیم صهیونیستی است و چطور از "یهودی بودن دولت" و امنیت رژیم صهیونیستی و توانمند کردن این رژیم دم زدند اما درباره هر چیزی که با حق و حقوق فلسطینی‌ها در ارتباط است، هیچ حرفی نزدند. لذا طبیعی است که در این معامله خیر و خوبی برای فلسطینی‌ها و امت اسلامی وجود ندارد.

خطرناکتر از آن نیز، با کمال تاسف حضور برخی کشورها در اعلام این طرح و راه اندازی پروژه موسوم به عادی سازی روابط بود که پیشتر درباره آن صحبت کردیم. از این رو، این خطری جدی است زیرا عادی سازی اگر بخشی از معامله قرن نبوده پس معامله قرن اساسا چه چیزی است؟

خلاصه امر اینکه اولا معامله قرن اساسا یک معامله نیست و دوما طرف فلسطینی با وجود اختلاف مکاتب خود به طور کلی آن را رد کرده است و سوما این طرح معامله قرن به نفع یهود و امنیت رژیم صهیونیستی است و چهارم اینکه طرح معامله قرن برای این است که این رژیم صهیونیستی را که در طول بیش از یک قرن نتوانسته خود را به بخشی از منطقه تبدیل کند، به بخشی طبیعی از آن تبدیل کنند. اما این امر امکانپذیر نخواهد بود زیرا ملت فلسطین و مقاومت دلاور و ملت‌های عربی و اسلامی که قلب‌های آنها برای قدس و فلسطین و حقوق فلسطینی‌ها می‌تپد، هرگز با چنین معامله‌های شکست خورده‌ای که با صخره پایداری ملت ما و عدالت مسئله آنها درهم شکسته خواهد شد، موافقت نخواهند کرد.

نماینده جنبش حماس درباره راهکار واقعی و حقیقی مسئله فلسطین گفت: اولا می‌خواهم تاکید کنم که مقاومت فلسطین همان رکن اصلی و ستون فقرات آسیب رساندن اشغالگران است. ما نمونه‌های عملی داریم که در سال 2005 میلادی اجرا شد. یعنی افزایش هزینه‌های اشغالگران صهیونیست در زمینه های اقتصاد و امنیت. مقاومت فلسطین توانست هزینه‌های بالا و بودجه‌های گزافی را به اشغالگران تحمیل کند و از این رو، آنها مجبور شدند تا در سال 2005 میلادی از غزه عقب نشینی کنند. این همان معادله‌ای است که می‌توان آن را در کرانه باختری و سراسر فلسطین با بالابردن هزینه‌های اشغالگران از طریق مفهوم مقاومت فراگیر ملت فلسطین اجرا کرد که ستون فقرات این مقاومت همان فعالیت و کار نظامی است و تنها سلاحی به شمار می‌رود که اشغالگران را دچار رنج و مشکل شدید می‌کند.

ما به عنوان انسان‌های عاقل نمی‌توانیم راه یا سلاحی را که می‌تواند در معامله به سود حق و حقوق ملت فلسطین تاثیر بگذارد و باعث رنج و آسیب اشغالگران شود، کنار بگذاریم. این راه یا سلاح همان مقاومت است. در نتیجه مقاومت مسلحانه ستون فقرات این راه برای رسیدن به این اهداف مورد نظر به شمار می‌رود زیرا این مقاومت مسلحانه است که اشغالگران را دچار مشکل و آسیب شدید کرده است. این نه فقط بخشی از این مفهوم فراگیر بلکه بخشی اساسی از مفهوم فراگیر مقاومت است.

اما بعد از آن، ما مقاومت دیپلماتیک و مقاومت سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و تحریم اشغالگران نظیر جنبش "ال بی دی اس" در سطح جهان و جنبش‌های موجود در جهان عرب و اسلام را داریم و باید ماهیت واقعی این اشغالگران را برای جهان تبیین کنیم و بگوییم که چطور این جنایت‌هایی که آنها علیه ملت فلسطین مرتکب می‌شوند، نشانی از عدالت مسئله آنها ندارد بلکه بیانگر ظلم و ستمگری آنها است و با ارتکاب جنایت‌های بیشمار واقعیت عملی به خود داده است؛ همانطور که اولین نخست وزیر صهیونیست گفت که این رژیم بدون 70 کشتاری که در سال 1948 میلادی انجام داد و 531 روستا را ویران و صدها هزار فلسطینی را آواره و دهها هزار فلسطینی را در آن زمان به قتل رساند، تشکیل نمی‌شد. این جنایت باید برای جهانیان واضح باشد.

مسئله دیگر این است که پایداری ملت فلسطین همان نکته اساسی برای حل و فصل عملی مسئله فلسطین است و وحدت و پایداری فلسطینی‌ها همان رکن و اساس رویارویی با این دشمن و حل عادلانه مسئله فلسطین است. نکته دیگری که بدون آن پازل آزادسازی تکمیل نمی‌شود، این است که امت عربی و اسلامی یک امت متحد بوده و از اتفاق نظر برخوردار باشند و در یک جبهه واحد با این رژیم صهیونیستی مقابله کنند زیرا این امر باعث حرکت گازانبری از داخل و خارج از فلسطین علیه دشمن صهیونیست از طریق فشار آوردن دیپلماتیک و سیاسی و اقتصادی به آن و تحریم و رسوا کردن دشمن و پایداری و دلاوری ملت فلسطین در برابر آن می‌شود. به یاری خداوند و به برکت شهدا، این رژیم چیزی جز یک رژیم موقت نیست و این دشمن مشترک که امنیت بشریت را تهدید می‌کند، به یاری بازوان توانمند پارسایان و مومنان امت ما و نه فقط فلسطینی‌ها بلکه همه آزادگان جهان برچیده خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)