میرنیوز

اعتصاب گسترده در حمل و نقل عمومی آلمان/ برگزاری اعتصاب در بسیاری از بخش‌های فنلاند

 اعتصاب گسترده در حمل و نقل عمومی آلمان/ برگزاری اعتصاب در بسیاری از بخش‌های فنلاند 2024-02-02T14:14:20+03:30

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان، اتوبوسها ، ترامواها و متروها در بیش از 80 شهر آلمان امروز جمعه تردد نخواهند کرد. در مبارزه خود برای شرایط کاری بهتر در حمل و نقل محلی، اتحادیه وردی اعتصابی گسترده را اعلام کرده است.

ان تی وی در ادامه با تیتر آلمان کشور اعتصاب نوشت: صبح روز جمعه بسیاری از شهروندان آثار اعتراض بعدی را پس از اعتصاب رانندگان قطار و کشاورزان احساس خواهند کرد. کارمندان حمل و نقل عمومی محلی کار خود را متوقف کردند. اتوبوس‌ها، متروها و ترامواها در سراسر کشور در پارکینگ‌ها باقی مانده‌اند و همانطور که اخیراً اغلب اتفاق افتاده است، اعتصابات دیگر فقط به خاطر پول نیستند، بلکه در مورد شرایط اولیه کار در کشوری است که به طور فزاینده‌ای در حال پیری است و به طور فزاینده‌ای با کمبود کارگران در بخش‌هایی که برای بقای آن حیاتی هستند، مواجه می‌شود.

اتحاد به نام "ما با هم سوار می‌شویم" اکنون در چندین شهر با بیش از 60 گروه محلی نمایندگی شده است. در آنجا رانندگان اتوبوس و قطار و همچنین سایر کارکنان شرکت‌های حمل‌ونقل همراه با فعالان جوان اقلیم برای شرایط کاری بهتر اعتصاب می کنند.

بر اساس اطلاعات اتحادیه وردی دور کنونی مذاکرات جمعی بیش از 100 شرکت شهرداری در شهرها و مناطق را تحت تأثیر قرار می‌دهد. شرایط کاری در 15 ایالت فدرال و با دو شرکت حمل و نقل در هامبورگ در حال مذاکره مجدد است. در براندنبورگ، زارلند، زاکسن-آنهالت و تورینگن، کارمندان خواهان دستمزد بیشتری هستند. از دیدگاه کارمندان، استدلال برای شرایط کاری بهتر توسط خود کارفرمایان ارائه می‌شود: طبق اعلام انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل آلمان (VDV)، 80000 کارمند تا سال 2030 بازنشسته خواهند شد. علاوه بر این، سطح بالایی از بیماری به دلیل کار زیاد و میانگین سنی بالا وجود دارد. بر اساس برآوردهای VDV ، 110000 کارمند جدید در خدمات رانندگی، فناوری و مدیریت تا سال 2030 برای دستیابی به اهداف آب و هوایی مورد نیاز خواهد بود.

با توجه به این وضعیت، اعتصاب روز جمعه ممکن است اولین اعتصاب از چندین مورد باشد: کارفرمایان به سادگی خود را در موقعیتی نمی‌بینند که به تقاضاها برای کاهش قابل توجه حجم کار یا، مانند مورد براندنبورگ، افزایش 20 درصدی دستمزدها پاسخ دهند. مشابه دویچه بان در اعتصاب GDL، کارفرمایان استدلال می‌کنند که دوره‌های استراحت طولانی‌تر، ساعات کار هفتگی کوتاه‌تر، استراحت جبرانی بیشتر برای شیفت‌های شبانه یا روزهای تعطیل بیشتر، حفره بزرگ‌تری را در سطح کارکنان ایجاد می‌کند. سپس کل اتصالات برای همیشه خراب می شوند.

به این ترتیب پس از فرودگاه‌ها، اتحادیه وردی، حمل و نقل عمومی محلی در آلمان را به اعتصاب فراخوانده است. مسافران و دانشجویان به ویژه باید خود را برای محدودیت های قابل توجه در بسیاری از شهرها آماده کنند. حمل و نقل محلی در بیش از 80 شهر و حدود 40 منطقه تحت تأثیر قرار گرفته است.

این اعتصاب هشدار دهنده احتمالاً تأثیر شدیدی در پرجمعیت ترین ایالت فدرال آلمان یعنی نوردراین-وستفالن خواهد داشت. به گفته وردی، حدود یک سوم از 90000 کارمند در نوردراین-وستفالن حضور دارند. اما محدودیت‌ها در بسیاری از مناطق دیگر، به ویژه در شهرهای بزرگتر نیز احساس خواهد شد.

روز گذشته هم اتحادیه وردی تا حد زیادی ترافیک هوایی سراسری در آلمان را متوقف کرده بود. این اتحادیه خواستار اعتصابات هشداردهنده تمام روز در یازده فرودگاه در تعارضات تعرفه‌ای برای امنیت هوانوردی شد. فقط چند روز قبل از آن هم اعتصاب چند روزه اتحادیه رانندگان لوکوموتیو آلمان (GDL) در دویچه بان به مدت چند روز برگزار شد. این امر منجر به اختلالات گسترده در حمل و نقل ریلی در مسافت های طولانی و منطقه‌ای شد.

اتحادیه وردی از جمله خواستار ساعات کاری کوتاه‌تر بدون ضرر مالی، دوره‌های استراحت طولانی‌تر بین شیفت‌های کاری، روزهای تعطیل بیشتر یا دستمزد بیشتر مرخصی است. این به منظور کاهش بار کارمندان و جذابیت بیشتر کار است.

اعتصاب هشداردهنده توسط جنبش زیست محیطی جمعه ها برای آینده (FFF) با اقدامات و تجمعات منطقه ای حمایت می شود. برای این سازمان، شرایط کاری بهتر پیش نیازی برای جذاب‌تر کردن حمل‌ونقل عمومی به عنوان جایگزینی برای خودروها است.

اتحادیه وردی از حدود 90000 کارمند از بیش از 130 شرکت شهرداری در شهرها و مناطق خواسته است تا اعتصاب کنند. این عتصاب سراسری در حمل و نقل محلی آلمان از صبح زود امروز ( جمعه) آغاز شده است.

"آندریاس شاکرت"، رهبر گروه تخصصی فدرال برای اتوبوس ها و قطارها در وردی، گفت: «به عنوان یک قاعده، از شروع عملیات تا پایان عملیات اعتصاب وجود دارد - معمولاً از ساعت سه تا سه صبح روز شنبه.

برگزاری اعتصاب عمومی در فنلاند در اعتراض به سیاست های ریاضتی دولت

در فنلاند هم کارکنان مهدکودک‌ها، فرودگاه‌ها و کارخانه‌ها اعتصاب می‌کنند. ده‌ها هزار کارگر در فنلاند اعتصاب کردند. اعتراض آنها علیه اقدامات ریاضتی دولت فنلاند است. به این ترتیب این کشور هفته‌های پرتلاطمی را پیش رو دارد.

در فنلاند به دلیل افزایش هزینه‌ها دولت اقدامات ریاضتی را در پیش گرفته است و این مسئله ماه‌ها در کشور مشکل ایجاد کرده است. یوهانا کارلسون، معلم یک مهدکودک و سخنگوی اتحادیه می‌گوید: "اگر مریض شدید، نباید روز اول حقوق بگیرید. ما با بچه‌های کوچک کار می‌کنیم، بیماری‌های زیادی وجود دارد، این برای ما غیرقابل تصور است."

این اعتصاب تقریباً مانند یک اعتصاب عمومی است و به آرامی از روز چهارشنبه با بسته شدن مهدکودک ها آغاز شد. روز گذشته هم به فرودگاه‌ها کشیده شد. اعتصابات بر مدارس، سوپرمارکت‌ها، هتل‌ها و همچنین صنعت تأثیر می‌گذارد. حمل و نقل عمومی هم در پایان هفته اضافه می‌شود. انتظار می‌رود ده‌ها هزار نفر از کار دست بکشند.

به گفته جارکو الورانتا از فدراسیون اتحادیه‌های کارگری SAKفنلاند ، بسته اصلاحات دولت حاوی اخبار بد بسیاری است. "شرایط عمومی زندگی کاری تغییر خواهد کرد. حق اعتصاب محدود می‌شود، اخراج‌ها آسان‌تر می‌شود. مردم کمتر درآمد خواهند داشت." کاهش در مزایای اجتماعی و مزایای بیکاری مرتبط با درآمد برای صرفه‌جویی یک میلیارد یورو در نظر گرفته شده است - "این واقعاً قابل توجه است."

یکا هلندر، جامعه شناس از دانشگاه تورکو، می‌گوید که هیچ تمایلی برای سازش در هر دو طرف وجود ندارد. او دولت راستگرای محافظه کار را متهم می‌کند که فقط یک دیدگاه را در نظر گرفته است. به گفته وی برنامه دولت بسیار ایدئولوژیک است.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)