میرنیوز

تحولات اوکراین| برکناری دو مقام بلندپایه نظامی در کی‌یف تکذیب شد

 تحولات اوکراین| برکناری دو مقام بلندپایه نظامی در کی‌یف تکذیب شد 2024-01-30T10:47:47+03:30

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،  وزارت دفاع اوکراین روز دوشنبه برکناری فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین - والری زالوژنی و رئیس این وزارتخانه، رستم عمروف را تکذیب کرد. در بیانیه منتشره در کانال تلگرامی وزارت دفاع بسیار کوتاه آمده است: «روزنامه نگاران عزیز، ما بلافاصله به همه سوالات در این رابطه پاسخ می‌دهیم. خیر، چنین چیزی صحت ندارد.» 

سرگئی نیکی‌یفوروف، دبیر مطبوعاتی ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز شایعه مربوط به برکناری والری زالوژنی، فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور را تکذیب کرد. وی به خبرنگاران گفت: «قطعاً چنین چیزی نیست. رئیس جمهور فرمانده کل ارتش را برکنار نکرده است.»

این در حالی است که روز دوشنبه بوریسلاو بیرزا، نماینده پارلمان اعلای اوکراین موضوع برکناری زالوژنی از سمت خود را اعلام کرد. آلکسی گونچارنکو، یکی دیگر از نمایندگان نیز اطلاعات مربوط به برکناری فرمانده کل نیروهای مسلح را تایید کرد.

بحث اختلاف بین رئیس جمهور اوکراین و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور در اوایل ماه نوامبر مطرح شد، زمانی که والری زالوژنی در مصاحبه با نشریه "اکونومیست" گفت که سربازان اوکراینی نمی‌توانند به موفقیتی دست یابند، زیرا درگیری‌ها به بن بست رسیده و  طولانی شدن جنگ خطرات زیادی برای نیروهای مسلح اوکراین به همراه دارد.

چند روز بعد زلنسکی با نظر فرمانده کل ارتش مخالفت کرد، البته او اعتراف کرد که وضعیت نیروهای مسلحن به دلیل این واقعیت که نیروهای روسی کنترل کامل آسمان را در دست دارند، دشوار است، اما "اوضاع یک بن بست نیست." 

در همان زمان، ایگور ژوکوا، معاون رئیس دفتر زلنسکی یادآور شد که سخنان زالوژنی نامناسب بوده و باعث وحشت در بین مقامات کشورهای غربی شده است. بعد از آن در کمیته امنیتی پارلمان اوکراین خواستار استعفای زالوژنی شده و یادآور شدند که فرمانده کل برنامه عملیاتی رزمی برای نیروهای مسلح در سال 2024 را ارائه نکرده است.

در اواخر ماه نوامبر، اکونومیست گزارش داد که اختلاف نظر و درگیری بین زلنسکی و زالوژنی به دلیل شکست عملیات ضدحمله ارتش اوکراین بود. این نشریه همچنین یادآور شد که روابط بین رئیس جمهور و فرمانده کل پس از مصاحبه زالوژنی با اکونومیست بدتر شد. گمانه زنی‌ها در این خصوص همچنان ادامه دارد.

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به هفتصد و ششمین روز جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

بلینکن: ایالات متحده پیامدهای توقف ارسال تسلیحات به اوکراین را می‌بیند

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا بامداد امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن به همراه ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، هشدار داد که دولت ایالات متحده در حال حاضر شواهدی را می‌بیند که نشان می‌دهد فقدان کمک نظامی به کی‌یف چگونه بر وضعیت میدان نبرد تأثیر گذاشته و تمام "دستاوردهای نیروهای مسلح اوکراین" در درگیری به دلیل کمبود بودجه بیشتر به خطر افتاده است.

او بدون ذکر شواهد خاصی در این باره به عنوان مثال، ادامه داد: هیچ دیگ جادویی پول دیگری وجود ندارد. اکنون کمک‌های نظامی که به اوکراین ارائه کرده‌ایم تمام شده است، و حتی شواهدی از تاثیر این کمبود را در میدان جنگ مشاهده می‌کنیم.

همانطور که بلینکن یادآور شد، او از کنگره آمریکا خواسته است تا درخواست رئیس جمهور جو بایدن را که تخصیص کمک چند میلیارد دلاری به کی‌یف را پیش بینی می‌کند، تایید کند. وزیر خارجه تاکید کرد: در غیر این صورت، بدون تخصیص بودجه لازم، "هر چیزی که اوکراینی‌ها تاکنون به دست آورده‌اند و هر آنچه ما به آنها کمک کرده‌ایم در معرض خطر خواهد بود".

به گفته بلینکن، واشنگتن با ندادن پول به کی‌یف، سیگنالی را به همه مخالفان خود ارسال می‌کند و می‌گوید که ایالات متحده «در دفاع از آزادی، دفاع از دموکراسی جدی نیست».

قصد دبیر کل ناتو برای گفتگو با اعضای کنگره آمریکا درباره حمایت از اوکراین 

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو نیز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در واشنگتن اعلام کرد که قصد دارد روز سه شنبه 30 ژانویه، با اعضای کنگره آمریکا درباره ادامه حمایت نظامی از اوکراین گفتگو کند.

استولتنبرگ همچنین ابراز عقیده کرد که تامین تسلیحاتی اوکراین "تنها مسیر درست به سمت صلح است". وی گفت که این حمایت سودمند است و منافع ایالات متحده و متحدانش در ناتو را تامین می‌کند، زیرا نشان دهنده سرمایه گذاری در زمینه تقویت امنیت آنهاست.

دبیرکل ناتو همچنین وعده داد که متحدان و شرکا در اروپا و کانادا کمک‌های قابل توجهی به کی‌یف ارائه خواهند کرد که بیش از کمک‌هایی است که تاکنون توسط واشنگتن ارائه شده است.

رئیس جمهور چک: اگر ترامپ رئیس جمهور شود، ممکن است با پوتین به توافق برسد

پیتر پاول، رئیس جمهور چک شب گذشته در مصاحبه با رادیو چک هشدار داد که اگر دونالد ترامپ در انتخابات نوامبر 2024 دوباره رئیس جمهور آمریکا شود، ممکن است با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در خصوص اوکراین به توافق برسد.

وی گفت: ما باید انتظار داشته باشیم که اگر دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود، با ولادیمیر پوتین وارد مذاکره شده و نوعی توافق با او منعقد خواهد کرد. در حالیکه چنین توافقی ممکن است نه برای اوکراین و نه برای اروپا مفید باشد.

پاول تاکید کرد که ترامپ به خیلی چیزها متفاوت نگاه می‌کند و نظرات او "ممکن است عواقب خاصی داشته باشد" که برای کشورهای غربی سودمند نباشد.

کمک 122 میلیون یوروی هلند به اوکراین برای امنیت سایبری و خرید مهمات 

مقامات هلندی کمک مالی جدیدی به مبلغ 122 میلیون یورو به اوکراین ارسال کرده‌اند که قرار است برای خرید مهمات، انواع تجهیزات و همچنین تقویت امنیت سایبری این کشور هزینه شود.

این موضوع در نامه کایسا اولونگرن، رئیس وزارت دفاع هلند به پارلمان این کشور مشخص شد. به گفته وزیر دفاع، حدود 87 میلیون یورو به صندوق سازماندهی شده توسط آلمان برای خرید گلوله‌های کالیبر 155 میلی متری ارسال خواهد شد. 25 میلیون یورو دیگر برای خرید تجهیزات مختلف از جمله سیستم دفاع هوایی و قطعات یدکی به یک صندوق کمک بین المللی برای کی‌یف اختصاص خواهد یافت. 10 میلیون یورو باقی مانده نیز برای تقویت امنیت سایبری اوکراین سرمایه گذاری خواهد شد.

موافقت اتحادیه اروپا با مصادره عواید حاصل از دارایی های مسدود شده روسیه 

نمایندگان دائمی کشورهای عضو اتحادیه اروپا با پیشنهاد کمیسیون اروپا در خصوص استفاده از درآمدهای حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه موافقت کردند.

این موضوع از سوی ریاست شورای اتحادیه بلژیک اعلام شد. در بیانیه منتشره در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) آمده است: نمایندگان دائم اتحادیه اروپا روز دوشنبه در خصوص پیشنهادی مبنی بر استفاده از درآمدهای حاصله از دارایی‌ های مسدود شده روسیه در اتحادیه اروپا برای حمایت از بازسازی اوکراین به توافق اصولی رسیدند.

روز گذشته، وزارت امور خارجه روسیه هشدار داد که به هرگونه تلاش کشورهای غربی برای مصادره املاک و دارایی‌های روسیه پاسخ مناسب و قاطع داده خواهد شد.

سییارتو بحث درباره کمک اتحادیه اروپا در مذاکرات با اوکراین را رد کرد

پیتر سییارتو، وزیر امور خارجه مجارستان اعلام کرد که موضوع اختصاص 50 میلیارد یورو به اوکراین از اتحادیه اروپا در مذاکرات بین مقامات کی‌یف و بوداپست مورد بحث قرار نگرفت.

وی  شب گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «در مورد حمایت از اوکراین به مبلغ 50 میلیارد یورو، این موضوع مربوط به روابط دوجانبه نیست و تنها در بروکسل مورد بحث قرار خواهد گرفت.»

سییارتو همچنین بحث در مورد امکان امضای یک توافقنامه امنیتی مشابه آنچه که اوکراین با بریتانیا منعقد کرده را رد کرد. به گفته وی، بوداپست تنها کمک‌های بشردوستانه به کی‌یف ارائه خواهد کرد و تجهیزات نظامی برای ادامه جنگ را تامین نخواهد کرد.

یادآوری وزیر خارجه مجارستان به مقامات اوکراینی درباره پیشنهاد مذاکرات صلح 

وزیر امور خارجه و روابط اقتصادی خارجی مجارستان در دیدار با دیمیتری کوله‌با، وزیر خارجه اوکراین و آندری ارماک، رئیس دفتر ریاست جمهوری در شهر اوژگوراد به آنها یادآوری کرد که پیشنهاد بوداپست در خصوص آمادگی برای میزبانی مذاکرات صلح برای حل و فصل مناقشه اوکراین همچنان به قوت خود باقی است.

پیتر سییارتو به مکالمه تلفنی با مقامات کی‌یف در فوریه 2022  اشاره کرده و گفت: زمانی که سه روز پس از شروع درگیری نظامی با شما صحبت کرده بودم، گفتم مجارستان آماده میزبانی از هرگونه مذاکره با هدف دستیابی به صلح است. این پیشنهاد همچنان معتبر است.

وی افزود که مجارستان از آتش بس هرچه سریعتر و حل مناقشه در اوکراین منحصراً در میز مذاکره حمایت می‌کند. وی تاکید کرد: «تعداد کشته شدگان در میدان جنگ بیشتر و بیشتر می‌شود و ما نباید اجازه دهیم افراد بیشتری کشته شوند. جنگ باید پایان یابد، جان انسان‌ها تنها با صلح می‌تواند نجات یابد.»

کرملین از آمادگی روسیه برای مذاکره با اوکراین خبر داد

یوری اوشاکوف، مشاور رئیس جمهور روسیه در امور بین الملل تاکید کرد که این کشور آماده مذاکره با اوکراین است، اما کسی نیست که با او صحبت شود.

 این مقام کرملین به خبرنگاران گفت: ما به درخواست‌های کشورهای مختلف درباره آمادگی خود برای مذاکره پاسخ می‌دهیم وبه آنها می‌گوییم که از همان ابتدا آماده بودیم و این ما نبودیم که این مذاکرات را قطع کردیم و اکنون نیز آماده‌ مذاکره هستیم، اما کسی نیست که با او صحبت کنیم، زیرا طرف اوکراینی خود را از مذاکره با روس‌ها منع کرده است.

اوشاکوف در عین حال افزود که روسیه در ارتباط با مذاکرات صلح به کشورهای غربی هیچ سیگنال ارسال نکرده است.

سفر پوتین به ترکیه در ماه فوریه در حال آماده سازی است

یوری اوشاکوف، همچنین یادآور شد که سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به ترکیه برای مذاکره با همتای ترکیه‌ای خود رجب طیب اردوغان برای ماه فوریه در حال آماده سازی است.

مشاور رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که آیا سفر پوتین به ترکیه واقعا در ماه فوریه انجام خواهد شد، گفت: بله، این سفر در حال آماده شدن است.

روز دوشنبه خبرگزاری نووستی به نقل از یک منبع دیپلماتیک در آنکارا، گزارش داد که در مذاکرات پوتین و اردوغان ممکن است حل و فصل اوضاع در اوکراین نیز مورد بحث قرار گیرد. به گفته وی، درخواست‌های مکرر از سوی دو طرف برای از سرگیری روند صلح استانبول وجود دارد.

نروژ شرایط خود برای پذیرش و اقامت پناهجویان از اوکراین را سخت‌تر می‌کند

مقامات نروژی در حال تشدید شرایط مربوط به پذیرش و اقامت پناهجویان از اوکراین هستند تا تعداد آنها را کنترل کنند و بتوانند سریعتر به کاری مشغول شوند. 

امیلی انگر مهل، رئیس وزارت دادگستری نروژ روز دوشنبه این موضوع را اعلام کرده و یادآور شد که نروژ قبلاً قانونی داشت که به پناهندگان اجازه می‌داد در صورت امتناع از اقامت در مراکز پذیرش عمومی، از کمک اقتصادی خاص برخوردار شوند. مهل افزود: ما در حال حذف این قانون هستیم که به این معنی است که تازه واردان از اوکراین در یک مرکز پذیرش پناهندگان جای خواهند گرفت و اگر بخواهند  به صورت خصوصی زندگی کنند، باید هزینه اقامت خود را خود بپردازید.»

دولت نروژ پیشنهاد کاهش کمک‌های اقتصادی به همسران و افراد بدون فرزند را نیز مطرح کرده است و شرط لازم برای اقامت حداقل یک ساله در این کشور را برای دریافت مزایای پس از تولد فرزند در نظر گرفته است.

طبق اطلاعات وزارت دادگستری، پس از آغاز درگیری نظامی در اوکراین، بیش از 73 هزار پناهجوی اوکراینی وارد خاک نروژ شدند.

ارتش اوکراین 88 درصد از استانداردهای توصیه شده ناتو را پذیرفته است

وزارت دفاع  اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور 88 درصد از استانداردهای توصیه شده ناتو را پذیرفته‌اند.

در بیانیه منتشره در وب سایت وزارت دفاع آمده است که نیروهای مسلح اوکراین 18 استاندارد جدید ناتو را از دسامبر 2023 به اجرا گذاشته‌اند. 

طبق این اطلاعات، در مجموع، 315 استاندارد ناتو به وزارت دفاع، نیروهای مسلح اوکراین و سایر بخش‌های بخش امنیتی و دفاعی توصیه شده است: [از این تعداد] 192 (88 درصد آنها) در چارچوب اهداف مشارکت اوکراین و ناتو، که استانداردهای اولیه این اتحاد هستند. این استانداردها به عنوان مثال به آموزش نیروی دریایی در سیستم‌های ارتباطات و اطلاعات، غواصی، پشتیبانی ناوبری و هیدروگرافی و سایر زمینه ها مربوط می شود.

همچنین، وزارت دفاع اوکراین گزارش داده که 123 استاندارد دیگر به ابتکار این کشورو خارج از مشارکت با ناتو به نیروهای مسلح اوکراین پذیرفته شده است. علاوه بر این، 50 استاندارد دیگر نیز قرار است در سال 2024 به اجرا گذاشته شوند.

در ناتو یک هزار و 135 استاندارد وجود دارد که کشورهای عضو موظف به اجرای آنها هستند.

زلنسکی: 880 هزار پرسنل نظامی به عنوان بخشی از نیروهای مسلح "میلیون نفری" اوکراین خدمت می‌کنند

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ARD آلمان، مدعی شد که حدود 880 هزار نفر در نیروهای مسلح اوکراین خدمت می‌کنند و یادآور شد که این کشور دارای ارتشی "یک میلیون نفری" است.

زلنسکی در پاسخ به سوالی در مورد استفاده از مردان اوکراینی که کشور را برای خدمت سربازی ترک کرده‌اند، تاکید کرد که اوکراین "ارتشی میلیونی" دارد. وی گفت: «حداقل 880 هزار نفر در ارتش میلیونی ما در حال خدمت هستند. ضمن اینکه اکنون کشور ما 30 میلیون نفر جمعیت دارد و اکنون به طور مشخص 30 میلیون نفر کار می کنند، و شاید حتی کمی بیشتر. نمی توانم عدد دقیقی را بگویم.»

زلنسکی تاکید کرد که مقامات کی‌یف در تلاش هستند تا شهروندان در سن بسیج را به کشور بازگرداند، البته همه نباید به جبهه بروند، ولی در مسئولیت‌های مختلف باید به کشور خدمت کنند.

در اواسط ژانویه، روزنامه تایمز گزارش داد که هر چه می‌گذرد، شهروندان بیشتری از اوکراین به دلیل لایحه بسیج جدید فرار می‌کنند و در شرایطی که ارتش اوکراین متحمل خسارات سنگینی شده، تعداد کمتری از اوکراینی‌ها آماده جنگیدن برای کشورشان هستند.

اعتراف زلنسکی به استفاده از زور  در اجرای بسیج عمومی

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به استفاده از زور توسط کارمندان اداره ثبت نام و سربازی هنگام احضار مردان در سن نظامی در خیابان‌ها و سایر مکان‌های عمومی اعتراف کرد.

وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی آلمان ARD در این باره گفت: بله، مواردی وجود دارد که کارکنان ادارات ثبت نام و سربازگیری مجبور شده‌اند در خیابان‌ها راه افتاده و به دنبال افرادی بگردند که داوطلبانه خود را به این مراکز معرفی نکرده‌اند.

زلنسکی اعتراف کرد که این اقدام اشتباه است و از این جهت، او از نیروهای نظامی و نمایندگان پارلمان خواست تا زودتر لایحه مربوط به قوانین جدید بسیج را تصویب کنند تا کمیسرهای نظامی امکان صدور احضاریه در خیابان‌ها را نداشته باشند.

وی تاکید کرد که قانون جدید در صورت تصویب مشکل عدالت در بسیج عمومی را حل خواهد کرد.

عدم آمادگی صنایع دفاعی اتحادیه اروپا برای کمک به اوکراین

جوزپ بورل، سئول سیاست خارجی و دفاعی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در مقاله‌ای برای نشریه آلمانی Die Welt، اعتراف کرد که کشورهای اروپایی اغلب ارائه کمک‌های نظامی لازم به اوکراین را به تعویق انداخته‌اند، زیرا صنایع دفاعی اروپا برای چنین چالش بزرگی آمادگی نداشته و این مسئله به قیمت جان اوکراینی‌ها تمام شده است.

بورل افزود: صنایع ما به اندازه کافی برای چالش‌هایی از این قبیل آماده نیست. و بخش عمده‌ای از حمایت نظامی گسترده اتحادیه اروپا از اوکراین از ذخایر موجود ارتش‌های محلی تامین شده است. این دیپلمات بلندپایه ابراز عقیده کرد که اتحادیه اروپا باید در استراتژی کمک به کی‌یف تجدید نظر کند و از موضع "تا زمانی که لازم باشد" به سمت "کمک به هر قیمتی" حرکت کند.

رئیس دیپلماسی اروپایی همچنین خواستار ارائه موشک‌های دوربرد و سایر سامانه های تسلیحاتی مدرن به اوکراین شد و همچنین بر لزوم تقویت قابلیت‌های توان دفاع هوایی اوکراین تاکید کرد. بورل نوشت: «ما اغلب برای ارائه تسلیحات لازم به اوکراین برای مدت طولانی تردید داشتیم و اغلب تنها زمانی عمل می‌کردیم که روسیه تهدید می‌کرد که دست برتر را به دست آورد. این تردید به قیمت جان انسانهای زیادی تمام شد.»

وزیر خارجه بلژیک: اتحادیه اروپا ممکن است جایگزینی برای تامین مالی کی‌یف پیدا کند

آجا لیابیب، وزیر امور خارجه بلژیک روز دوشنبه اعلام کرد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا ممکن است پس از نشست سران اول فوریه، جایگزین دیگری برای اجرای برنامه مالی بلندمدت اوکراین در نظر بگیرند.

وی گفت: ما یک جایگزین را بررسی خواهیم کرد، البته این مسئله پس از نشست اول فوریه روشن خواهد شد و در حال حاضر هدف دستیابی به توافق در این خصوص است.

وزیر خارجه بلژیک این موضوع را در تفسیر اطلاعات رسانه‌ها مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا ظاهراً می‌خواهد ضربه جدی به اقتصاد مجارستان وارد کند، اگر این کشور مانع از اختصاص 50 میلیارد یورو برای کی‌یف در نشست اول فوریه شود، مطرح کرد.  به گفته لیابیب، مهمترین مسئله در شرایط فعلی دستیابی به توافق بین 27 کشور عضو اتحادیه اروپا است. با این حال، او در مورد اظهارات شنیده شده درباره تهدید به "تخریب اقتصاد مجارستان" اظهار نظری نکرد.

انتهای پیام/ 

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)