میرنیوز

جهنم یهودیان سیاه‌پوست در فلسطین اشغالی

 جهنم یهودیان سیاه‌پوست در فلسطین اشغالی 2023-09-10T10:30:18+03:30

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، صحنه‌های خونینی که هفته گذشته در تل‌آویو واقع در مرکز فلسطین اشغالی در جریان درگیری پلیس رژیم صهیونیستی با پناهجویان معترض اریتره‌ای رخ داد و با زخمی شدن حدود 200 نفر همراه بود، تنها یک نمونه از جلوه‌های زشت و زننده نژادپرستی صهیونیست‌هاست. پلیس رژیم اشغالگر اوایل هفته قبل به دستور «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم با نارنجک‌های شوکر، گاز اشک‌آور و گلوله‌های لاستیکی و جنگی به پناهجویان اریتره‌ای که در اعتراض به برگزاری یک رویداد مقابل سفارت کشورشان در فلسطین اشغالی تجمع کرده بودند، یورش برده و صحنه‌های خونینی رقم زدند.

این وحشی‌گری صهیونیست‌ها موجب شد تا بار دیگر مسئله پناهجویان به ویژه سیاه‌پوستان در اراضی اشغالی در کانون توجهات قرار بگیرد.

کابینه نتانیاهو در این زمینه به سرعت دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی را متهم و اعلام کرد که دستگاه قضایی تا امروز مانع از اخراج اریتره‌ای‌ها شده است. حوادث خشونت‌بار هفته گذشته و حمله وحشیانه نیروهای پلیس رژیم اشغالگر به اریتره‌ای‌ها مجددا ثابت کرد که ادعاهای اسرائیلی‌ها در خصوص ممنوع بودن آزار و اذیت، تحقیر، توهین، اعمال خشونت و ... علیه رنگین‌پوستان دروغی بیش نیست و نژادپرستی با ماهیت موجودیت جعلی اسرائیل درهم آمیخته شده است.

جهنم آفریقایی‌تبارها در اراضی اشغالی

اغلب اطلاعاتی که درباره وضعیت وخیم سیاه‌پوستان در اراضی اشغالی وجود دارد مربوط به اتیوپیایی تبارهاست که همواره در معرض تحقیر و آزار قرار دارند. روزنامه عبری هاآرتص در گزارشی اعلام کرد که طبق اطلاعات نهاد موسوم به اداره جمعیت و مهاجرت اسرائیل، بین سال‌های 2019 تا 2022، 17 هزار و 609 مورد درخواست پناهندگی به مقامات اسرائیلی ابلاغ شد که اغلب آنها از شهروندان روسیه و هند و بلاروس بودند که تل‌آویو به آنها اجازه می‌دهد حتی در صورت رد درخواست پناهندگی نیز در اسرائیل (فلسطین اشغالی) بمانند.

اما درباره آفریقایی‌تبارها شرایط متفاوت است و پناهجویان آفریقایی که وارد اراضی اشغالی می‌شوند ابتدا امیدوارند که طبق کنوانسیون پناهندگان سازمان ملل، مورد حمایت قرار بگیرند و شرایط یک زندگی عادی برای آنها در فلسطین اشغالی فراهم گردد، اما بلافاصله بعد از قرار گرفتن در معرض انواع آزار و تحقیر و اشکال گوناگون تبعیض، تصمیم به بازگشت به آفریقا می‌گیرند و از چند دهه گذشته تعداد کمی از آفریقایی‌تبارها بودند که در فلسطین باقی ماندند.

رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , قاره آفریقا ,

«میری رگیف» عضو کنست رژیم صهیونیستی درباره پناهجویان سیاه‌پوست می‌گوید: «آفریقایی‌ها همچون سرطان در بدن ما هستند». این موضع گیری مسئولان صهیونیست موجب شده تا نفرت‌انگیزی علیه سیاه‌پوستان در اراضی اشغالی گسترش یابد.

بر این اساس، پناهجویان آفریقایی‌تبار فرودست‌ترین قشر ساکن اراضی اشغالی محسوب می‌گردند که از ابتدایی‌ترین حقوق نیز محرومند. آنها از خدمات اجتماعی و بهداشتی بسیار محدودی برخوردارند و کمترین دستمزد را دریافت می‌کنند و 20 درصد آن را نیز باید ماهانه به عنوان مالیات بپردازند. فرزندان این پناهجویان در مدارسی جدا در تل‌آویو درس می‌خوانند و در محله‌های فقیرنشینی زندگی می‌کنند که شبیه اردوگاه است.

کمپین‌های تحریک آمیز صهیونیست‌ها علیه سیاه پوستان

به عبارت دیگر سیاست رژیم صهیونیستی در قبال پناهجویان آفریقایی مبتنی بر «هرج و مرج عامدانه» است و اغلب این پناهجویان به عنوان کارگرانی با دستمزد بسیار پایین در فلسطین اشغالی زندگی می‌کنند. مقامات صهیونیست از جمله نخست‌وزیر این رژیم می‌گویند که پناهجویان یک تهدید جمعیتی برای اسرائیل هستند. برخی از اعضای کنست نیز در ادامه مواضع نژادپرستانه خود می‌گویند که پناهجویان آفریقایی بیماری‌ها را میان اسرائیلی‌ها گسترش می‌دهند و تمایل به ارتکاب جنایات و ایجاد حوادث خشونت‌آمیز دارند و یک تهدید امنیتی محسوب می‌گردند. این درحالی است که صهیونیست‌ها هیچ مدرکی برای اثبات این ادعاها ندارند.

درواقع رژیم صهیونیستی سعی دارد از وضعیت متشنج امنیتی خود که ناشی از ماهیت جعلی و اشغالگرانه این رژیم است، برای به راه انداختن یک کمپین تحریک‌آمیز و نژادپرستانه علیه پناهجویان آفریقایی استفاده کرده و آنها را به عنوان یکی از تهدیدات امنیتی دائمی برای اسرائیلی‌ها معرفی کند.

جنایت‌های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی علیه سیا‌پوستان در فلسطین اشغالی اغلب از کانون توجه رسانه‌ها دور می‌ماند، اما این رفتارهای غیرانسانی اتفاقی است که به طور مرتب در اراضی اشغالی رخ می‌دهد. علت پنهان ماندن بسیاری از این جنایت‌ها آن است ک قربانیان می‌ترسند شکایت کنند یا احساس می‌کنند که اساسا شکایت فایده‌ای ندارد. افسران پلیس رژیم اسرائیل که با تحقیر به سیاه‌پوستان نگاه می‌کنند، خودشان از عوامل اصلی آزار و اذیت پناهجویان آفریقایی هستند. بنابراین روشن است که هیچ شکایتی از جانب این پناهجویان به نتیجه نخواهد رسید.

نژادپرستی و تسریع فروپاشی اسرائیل از درون

از طرف دیگر پناهجویان آفریقایی از بیمه و خدمات درمانی در فلسطین اشغالی نیز محروم هستند و در اکثر موارد امکان مراجعه به بیمارستان برای درمان خود را ندارند و این امر موجب گسترش انواع بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های عفونی در میان آنها می‌گردد و اغلب نیز به دلیل عدم مراقبت‌های پزشکی جان خود را از دست می‌دهند.

روشن است که تهدید جمعیتی و امنیتی صرفا یک بهانه برای این رفتارهای غیرانسانی اشغالگران با پناهجویان آفریقایی‌تبار است؛ بلکه علت اصلی این رفتارها به ماهیت نژادپرستانه صهیونیست‌ها برمی‌گردد که خود را «نژاد برتر» می‌دانند.

«گالیا صبار» رئیس بخش مطالعات آفریقا در دانشگاه تل‌آویو می‌گوید که این موضع نژادپرستانه اسرائیلی‌ها علیه سیاه‌پوستان به دلیل تفاوت رنگ آنهاست، به عبارت دیگر از نظر سفیدپوستان، افراد سیاه‌پوست در درجه پایین‌تری قرار دارند. نژادپرستی یک مولفه ایدئولوژیک بوده که در آن انسان‌ها به بدتر و بهتر تقسیم‌بندی می‌شوند.

به این ترتیب پناهجویان آفریقایی حتی با وجود اینکه یهودی هستند، از بدو ورود به فلسطین اشغالی در معرض رفتارهای تحقیر‌آمیز و انواع توهین‌ها قرار می‌گیرند. این درحالی است که نحوه استقبال و برخورد صهیونیست‌ها با مهاجران اروپایی و سفیدپوستان بسیار متفاوت بوده و آنها در برخی موارد از خودِ اسرائیلی‌ها نیز حقوق و مزایای بیشتری دریافت می‌کنند.

نژاپرستی صهیونیست‌ها ناشی از همان فرهنگ استعماری غرب است که علی‌رغم ادهای خود در زمینه تمدن و عدالت و برابری، اما همچنان رنگ پوست را معیار ارزش‌گذاری انسان‌ها می‌داند.

رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , قاره آفریقا ,

یهودیان سیاه‌پوست در فلسطین اشغالی اغلب به عنوان «کوشی» شناخته می‌شوند که به معنای «بسیار سیاهپوست آفریقایی تبار» است. صهیونیست‌ها از این واژه برای تحقیر پناهجویان آفریقایی استفاده می‌کنند. با مهاجرت یهودیان اتیوپیایی به فلسطین اشغالی در نیمه دوم قرن بیستم واژه «کوشی» به نام مستعاری برای توهین به سیاه‌پوستان تبدیل شد و به عنوان بی ادبانه ترین و تحقیرآمیزترین کلمه در عبارات نژادپرستانه جامعه اسرائیلی به حساب می‌آمد.

در دوره فعلی نیز صهیونیست‌ها هر زمان که بخواهند شخصی را به خاطر رنگ و نژاد او تحقیر کنند از واژه «کوشی» استفاده می‌کنند.

بسیاری از ناظران معتقدند که همین ماهیت نژادپرستانه رژیم اشغالگر می‌تواند یکی از عوامل فروپاشی این رژیم از درون باشد؛ همانطور که نظام آپارتاید در آفریقای جنوبی سرنوشتی جز نابودی نداشت.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)