میرنیوز

کابوس ادامه‌دار اسرائیل در مرزهای فلسطین اشغالی/ هیچ‌کجا برای اشغالگران امن نیست

 کابوس ادامه‌دار اسرائیل در مرزهای فلسطین اشغالی/ هیچ‌کجا برای اشغالگران امن نیست 2023-06-06T12:20:58+03:30

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، عملیات ضد صهیونیستی «محمد صلاح» جوان مصری که چند روز قبل در مرز مصر و فلسطین اشغالی انجام شده و در پی آن 3 نظامی صهیونیست به هلاکت رسیدند، در چارچوب ادامه حوادث نگران‌کننده برای رژیم اشغالگر قرار دارد؛ حوادثی که از ابتدای سال جاری میلادی آغاز شده و گسترش پیدا کرده است. اقدام یک جوان مصری برای عملیات علیه اشغالگران در فلسطین در نوع خود، اتفاقی جدید و منحصر به فرد محسوب می‌گردد و حامل پیام‌های زیادی است؛ از جمله اینکه دیگری هیچ مرزی، حتی مصر که دولت آن دهه‌ها قبل توافق عادی سازی با رژیم صهیونیستی را امضا کرده بود، برای این رژیم امن نیست.

سالگرد روز نکسه و درس بزرگی که به صهیونیست‌ها داده شد

اما یکی از نکات قابل توجه در عملیات ضد صهیونیستی این جوان مصری آن است که در آستانه سالگرد روز «نکسه» انجام شد. در این روز برابر با 5 ژوئن 1967 ارتش‌های عربی در برابر رژیم اشغالگر شکست خوردند. در روز نکسه ساعت 8:45 صبح جنگنده‌های اسرائیلی به طور ناگهانی حمله‌ای شدید به مدت 3 ساعت در صحرای سینا و دلتا و قاهره و دره نیل واقع در مصر انجام دادند و 3 بار به این کشور حمله کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی در این روز از طریق حملات هوایی، فرودگاه‌های نظامی و تجهیزات نظامی مصر و سوریه و اردن را هدف قرار داده و به این ترتیب بر میدان نبردی که 6 روز طول کشیده بود سیطره یافت. بعد از این تاریخ، منطقه و فلسطین در مسیر دیگری قرار گرفت و رژیم اشغالگر به حملات هوایی خود به کشورهای عربی ادامه داد. جنگنده‌های صهیونیستی در این حملات 70 تا 80 درصد تجهیزات ارتش‌های عربی را نابود کردند.

 اما این شکست غم‌انگیز، برخلاف میل اشغالگران و متحدان آنها، سرنوشت ثابتی نبود که تا انتها ادامه پیدا کند و بعد از آن معادلات درگیری با رژیم اشغالگر به شکل تدریجی تغییر کرد تا اینکه امروز یک سرباز مصری توانست از مرزها عبور کرده و 3 نظامی صهیونیست را به هلاکت برساند. این اتفاق در شرایطی رخ داد که ارتش اسرائیل در حال انجام مانوری جهت شبیه سازی جنگ چندجبهه‌ای با مقاومت بود. 

کشور مصر , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

عملیات قهرمانانه این جوان مصری در نزدیکی گذرگاه «العوجه» در مرزهای مصر، ضربه‌ای دردناک در سطوح سیاسی و نظامی به اشغالگران وارد کرد. این عملیات نشان داد که روحیه مقاومت در برابر اشغالگری، از فلسطین و کشورهای عضو محور مقاومت نیز فراتر رفته و همچنان در حال گسترش است.

 

رسانه‌های عبری در این زمینه گزارش دادند که عملیات محمد صلاح، بسیار دردناک و غیرمنتظره بود و نشان داد که ارتش اسرائیل در تامین امنیت مرزها دچار شکستی بزرگ و خطرناک شده است. 

این رسانه‌ها نسبت به تکرار چنین عملیات‌هایی که بیانگر فرسایش بازدارندگی اسرائیل و تضعیف آن است هشدار دادند.

هیچ مرزی برای صهیونیست‌ها امن نیست

به گفته رسانه‌های صهیونیستی، عملیاتی که توسط جوان مذکور مصری انجام شد، پیامدهایی غیرقابل تحمل دارد و کارشناسان ارشد امنیتی و تحلیلگران اسرائیلی را بر آن داشت تا خواستار تحقیق و یافتن علت این شکست وحشتناک ارتش و تناقض زیادی که میان ادعاهای سران نظامی و سیاسی اسرائیل با عملکرد آنها و نیز آمادگی موسسه نظامی وجود دارد، شوند.

طبق تحقیقاتی که توسط نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی و مصر انجام شده، این سرباز مصری به تنهایی اقدام به انجام عملیات ضد اسرائیلی کرده بود و او تنها با یک اسلحه و بر اساس تصمیم شخصی خود به نظامیان اسرائیلی حمله کرد. 

کشور مصر , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

ناظران امور معتقدند که این اقدام بی‌سابقه اخیر در مرز مصر و فلسطین اشغالی نشان می‌دهد که مفاهیم و آموزه‌های مقاومت هیچ مرزی نمی‌شناسد و حتی اگر برخی رژیم‌های عربی اقدام به برقراری روابط عمیق با اشغالگران صهیونیست کنند اما ملت‌های عربی رویکرد دیگری دارند و از نظر آنها هیچ توافق سازشی با دشمن اسرائیلی سندیت ندارد و به رسمیت شناخته نخواهد شد.

عملیات ضد صهیونیستی این سرباز مصری، یکی از مظاهر انتفاضه‌های متعدد مبارزان مقاومت از هر ملیتی علیه اشغالگران است و پیش از این «سلیمان خاطر» سرباز مصری و «احمد الدقامسه» سرباز اردنی و ... دست به اقدامات مشابهی زده بودند.

از طرف دیگر نقض امنیت شکننده صهیونیست‌ها و خسارت سنگینی که یک سرباز مصری به ارتش اسرائیل وارد کرد، بیانگر تقویت فرهنگ مقاومت بوده و اینکه مقاومت تبدیل به محوری فعال در همه عرصه‌ها شده و قواعد خود را در سیاست و میدان جنگ تحمیل می‌کند؛ عاملی که موجب تقویت انگیزه و روحیه فلسطینیان برای مبارزه در برابر اشغالگری می‌شود.

 ملت‌های عربی و اسلامی تا ابد اسرائیل را دشمن خود می‌دانند

«محمد ناصر» مدیر دفتر شبکه المیادین در قاهره در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عملیات قهرمانانه محمد صلاح چگونه نتایج شکست اعراب در جنگ 6 روزه را تغییر داد گفت: انجام این عملیات قهرمانانه توسط یک سرباز مصری در مرز مصر و فلسطین اشغالی که منجر به هلاکت 3 نظامی صهیونیست شد، هم‌زمان با پنجاه و ششمین سالگرد روز نکسه بود. این عملیات به طور قاطع ثابت کرد که شکست اعراب در جنگ ژوئن و آن نکسه نتوانست اهدافی که غرب به طور کلی و رژیم صهیونیستی به طور ویژه در قبال منطقه عربی از جمله مصر دنبال می‌کرد را، محقق سازد.

وی افزود: بعد از گذشت این‌همه سال، مردم مصر همچنان به این واقعیت معتقدند که اسرائیل دشمن تاریخی کل جهان عربی و به ویژه مصر است و این رویکرد مصری‌ها توسط محمد صلاح که تنها 22 سال داشت ثابت شد.

محمد ناصر تصریح کرد: شکست اعراب در جنگ ژوئن 1967 یا حتی اتفاقی که بعد از آن از خلال امضای توافق‌های عادی‌سازی رخ داد، بعد از گذشت 4 دهه هنوز نتوانسته اندیشه و اعتقاد ملت مصر مبنی بر اینکه «اسرائیل دشمن تاریخی» کل منطقه عربی است را تغییر دهد.

«ناصر اللحام» تحلیلگر امور منطقه و  فلسطین نیز درباره عواملی که منجر به شکست اعراب در جنگ 6 روزه شد و نیز  تحولات در عرصه‌های مختلف اظهار داشت: همه رسانه‌های غربی و تمام استعمارگران تلاش کردند این ایده را که ارتش‌های عربی قادر به آزاد کردن قلسطین نیستند، تثبیت کنند. اما امروز نسل جدیدی که بعد از سال 2000 به وجود آمد و محمد صلاح یکی از نمایندگان این نسل است، شکست ژوئن 1967 را نمی‌شناسد و قواعد بازی را به کلی تغییر می‌دهد.

وی تصریح کرد: نسل جوان، اسرائیل را درحال نابودی می‌بیند و این چیزی است  که جنبش صهیونیسم و استعمارگران قدیمی و فرانسه و انگلیس و در کنار آنها آمریکا، به آن فکر نمی‌کردند. بنابراین شکست ژوئن 1967 و روز نکسه برای نسل جدید به پایان رسیده است.  در سالگرد روز نکسه، محمد صلاح، جوان مصری در کنار هزاران جوان عرب و فلسطینی توانست روز اسرائیل را شب کند و قواعد جدیدی به این رژیم تحمیل نماید. بعد از این مرحله، روز 5 ژوئن باید به اسرائیلی‌ها یادآوری کند که کسانی هستند که انتقام جنایات این رژیم در سال 1967 را می‌گیرند.

شکست راهبردی برای اشغالگران

«قتیبه صالح» دیگر تحلیلگر امور عربی و منطقه نیز در این زمینه معتقد است که عملیات قهرمانانه یک جوان مصری در مرز فلسطین اشغالی به منزله شکستی راهبردی برای رژیم صهیونیستی است.

وی به نقل از یکی از نویسندگان عرب درباره جنگ 6 روزه اعراب و رژیم صهیونیستی گفت که در آن زمان همه تصور می‌کردند که شکست اعراب در برابر دشمن صهیونیستی هرگز پایان نخواهد یافت. اما امروز می‌بینیم که عصر درگیری اراده‌هاست و معادلاتی که از دهه‌های گذشته تاکنون شکل گرفته، ثابت کرد کسانی هستند که به هیچ وجه تسلیم شدن در برابر دشمن به هر شکلی را نپذیرفتند و با وجود همه چالش‌ها و توطئه‌ها به مبارزات خود ادامه دادند.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)