میرنیوز

تحولات اوکراین| تاکید وزرای خارجه بریکس بر حل مسالمت‌آمیز مناقشه اوکراین

 تحولات اوکراین| تاکید وزرای خارجه بریکس بر حل مسالمت‌آمیز مناقشه اوکراین 2023-06-02T09:20:55+03:30

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،  وزرای امور خارجه کشورهای عضو گروه بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) خواستار حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه اوکراین و اجرای کامل توافقنامه صادرات غلات شدند. این مسئله در بیانیه پایانی شرکت کنندگان در نشست وزیران این گروه مورد تاکید قرار گرفته است.

وزرای خارجه بریکس مواضع اصولی  خود در خصوص وضعیت در اوکراین و مسائل پیرامون آن را یادآوری کرده و از پیشنهادهای میانجیگری با هدف حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه از طریق گفتگو و دیپلماسی استقبال کردند.

آنها همچنین خواستار "اجرای کامل و موثر ابتکارعمل صادرات غلات از طریق دریای سیاه" شدند و به لزوم پیگیری یادداشت تفاهم بین روسیه و دبیرخانه سازمان ملل متحد در مورد صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه به بازارهای جهانی تاکید کردند تا بحران غذا، به خصوص در کشورهای آفریقایی حل و فصل شود.

چند روز قبل، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که اگر وضعیت توافقنامه غلات تغییری نکند، تمدید آن منطقی نخواهد بود. وی افزود که از 30 میلیون تن غلات صادر شده از بنادر اوکراین بر اساس این توافقنامه، تنها کمتر از 3 درصد آن به فقیرترین کشورهای جهان در آفریقا رسیده است. 

علاوه بر این، رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه، در آستانه برگزاری نشست وزیران بریکس در واکنش به ادعای روبن بریگیتی، سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی درباره ادعای ارسال تسلیحات نظامی از این کشور به روسیه،به وی توصیه کرد که «جایگاه خود را بداند» و در امور دیگران دخالت نکند. 

لاوروف در این باره گفت: «اگر چیزی به نظر سفیر آمریکا یا هر سفیر خارجی  از کشورهای دیگر می رسد، به طور کلی آنها باید جایگاه خود را بشناسند و در اموری که به آنها ارتباط ندارد، دخالت نکنند.» 

لاوروف با اشاره به اینکه روسیه و آفریقای جنوبی در حال توسعه روابط بین دولتی با رعایت کامل موازین و اصول حقوق بین الملل هستند، تاکید کرد: «اگر صحبت بر سر موضوع تامین تسلیحاتی است، طرف روسی هرگز موازین بین المللی را زیر پا نگذاشته، در حالی که این کشورهای غربی هستند که آن را بطور آشکار نقض می کنند.»

وی یادآور شد، غرب جمعی با وجود اعلام بی طرفی در قبال رویدادهای اوکراین، حجم عظیمی از سلاح‌های مدرن دوربرد و ناامن از جمله گلوله‌های حاوی اورانیوم ضعیف شده را به این کشور پمپاژ می‌کند و باز هم همواره سعی دارد روسیه را در این زمینه مقصر جلوه دهد. 

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به چهارصد و شصت و چهارم روز جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

اولیانوف: سخنان گروسی درباره نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا، به منزله توافق بین روسیه و اوکراین نیست

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان های بین المللی در وین بامداد امروز، جمعه، اعلام کرد که رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل، اصول حفظ امنیت نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا را ارائه کرد که برخی با سوء تفاهم، سخنان وی را به عنوان توافق بین مسکو و کی‌یف توصیف کردند که چنین چیزی صحت ندارد.

اولیانوف گفت: «نه تنها اینطور نیست، بلکه حتی قرار نیست توافقی هم  صورت گیرد. گروسی در مرحله اولیه و در سپتامبر گذشته پیشنهاد داد که یک بیانیه سه جانبه بین کی‌یف، مسکو و آژانس ارائه دهد. طرف اوکراینی قاطعانه این موضوع را رد کرد. همانطور که  آنها  بسیاری از پیشنهادات بعدی آقای گروسی را نیز رد کردند.»

به گفته این دیپلمات روس، گروسی در شورای امنیت بیشتر دیدگاه خود در خصوص معماری امنیتی پیرامون نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا را ارائه کرده است.

رافائل گروسی در نشست شورای امنیت سازمان ملل اصول امنیتی را در رابطه با وضعیت نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا مطرح کرد. به گفته وی، این اقدامات، از جمله، به کنترل وجود سلاح در قلمرو این نیروگاه، شلیک از آن یا به سمت نیروگاه، و همچنین غیرقابل قبول بودن استفاده از این تاسیسات به عنوان پایگاه یا انبار تسلیحات نظامی مربوط می شود.

تفسیر نادرست از اظهارات گروسی به دلیل این پیش بینی صورت گرفت که بر اساس آن وی قرار بوده پیش نویس توافق نامه‌ای بین روسیه و اوکراین در خصوص ایمنی نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا را به شورای امنیت ارائه کند. چنین اطلاعاتی پیشتر توسط منابع خبری رویترز به اشتراک گذاشته شده بود.

روسیه همچنان در بین ده شریک تجاری بزرگ اتحادیه اروپا باقی مانده است

با وجود 10 بسته تحریمی که بروکسل علیه مسکو اعمال کرد، روسیه در سه ماهه نخست سال 2023 همچنان در بین ده کشور بزرگ اتحادیه اروپا باقی ماند. در نمایندگی دائمی روسیه در اتحادیه اروپا این موضوع مورد اشاره قرار گرفت. 

طبق این اطلاعات، با این حال، گردش مالی تجاری در سال جاری به دلیل تأثیر تاخیری محدودیت‌ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. به ویژه حجم عرضه محصولات خام از جمله نفت و گاز 74.3 درصد کاهش یافت. کاهش قابل توجه تجارت بین اتحادیه اروپا و روسیه، همانطور که انتظار می رفت، در سه ماهه اول سال 2023 رخ داد، زیرا تأثیر تاخیری تحریم های اتحادیه اروپا بر وضعیت کلیدی صادرات روسیه به طور فعال تر ظاهر شد. به دلیل کاهش شدید مبادلات تجاری در ژانویه تا مارس 2023، روسیه به رتبه نهم در بین بزرگترین طرف های جاری اتحادیه اروپا سقوط کرد.

اگر پیش از این مسکو پس از ایالات متحده آمریکا، چین، انگلیس و سوئیس جایگاه پنجم را داشت،  بعد از کاهش روابط تجاری بین روسیه و اتحادیه اروپا به دلیل محدودیت های اعمال شده علیه این کشور، ترکیه، نروژ، ژاپن و کره جنوبی از این کشور پیشی گرفتند.

بایدن: حمایت آمریکا از اوکراین تضعیف نخواهد شد

جو بایدن، رئیس‌ جمهوری آمریکا بامداد امروز، جمعه تاکید کرد که حمایت ایالات متحده از اوکراین ضعیف نخواهد شد.

بایدن این موضوع را در سخنرانی خود در  بین فارغ التحصیلان آکادمی نیروی هوایی آمریکا در  کلرادو  بیان کرد و  افزود: «ما همیشه از طرفداران دموکراسی‌ حمایت خواهیم کرد.»

رئیس جمهوری آمریکا خطاب به فارغ التحصیلان از آنها خواست به این فکر کنند که اگر این حمایت از بین برود و اوکراین سقوط کند، چه اتفاقی خواهد افتاد.

زلنسکی: بسیاری از کشورها قصد دارند F-16  مورد نیاز کی‌یف تامین کنند

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهوری اوکراین مدعی شد که بسیاری از کشورهای شریک کی‌یف برای تامین تعداد زیادی جنگنده برای ارتش اوکراین اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی شب گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی در جریان دومین اجلاس جامعه سیاسی اروپا در کیشینیف، پایتخت مولداوی، گفت: «امروز حمایت قوی از سوی تعداد زیادی از کشورها شنیدم و آنچه مهم است،از تعداد زیادی جنگنده صحبت به میان آمد،  و من مطمئن هستم که تحت رهبری ایالات متحده، در آینده نزدیک چنین ائتلافی برای تامین آنها تشکیل خواهیم داد.» 

به گفته زلنسکی، نقش رهبری ایالات متحده در موضوع تامین جنگنده های F-16 بسیار مهم است، زیرا آنها هستند که این هواپیماهای جنگی را تولید می کنند.

در عین حال، وی تاکید کرد که اوکراین به سیستم‌های دفاع هوایی پاتریوت بیشتری نیاز دارد. و تاکید کرد تا زمانی که اوکراین جنگنده مدرن در خدمت نداشته باشد، این امر ضروری است.

زلنسکی همچنین خواستار ایجاد یک سپر دفاع هوایی برای کل قاره اروپا برای مقابله با روسیه شد.

سازمان ملل: روسیه ثبت کشتی‌ها را تا از سرگیری صادرات آمونیاک محدود می‌کند

استفان دوژاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد شب گذشته اعلام کرد که روسیه مرکز هماهنگی مشترک (JCC) را در جریان اقدامات محدود کننده خود در خصوص ثبت کشتی‌هایی که به سمت بندر یوژنی اوکراین حرکت می‌کنند، مطلع کرده است. 

به گفته وی، مشخص است که این محدودیت ها تا زمان از سرگیری صادرات آمونیاک از روسیه به قوت خود باقی خواهد ماند. دوژاریک یادآور شد که از تاریخ 22 ماه مه تعداد ثبت کشتی‌ها از 3 به 2 کشتی کاهش یافته است.

همچنین سخنگوی دبیرکل این سازمان تاکید کرد که سازمان ملل از کند شدن روند پیشرفت توافق غلات نگران است. به گفته وی، این امر در بازه زمانی آوریل تا ماه مه مشاهده شده است. دوژاریک در جمع بندی گفت که سازمان ملل وضعیت را جدی ارزیابی می کند.

در این رابطه دفتر مطبوعاتی مرکز هماهنگی مشترک در استانبول نیز اعلام کرد که طرف های شرکت کننده در ابتکارعمل  صادرات غلات از طریق دریای سیاه در حال مذاکره برای از سرگیری بازرسی‌ها و ثبت کشتی‌های جدید هستند.  

پیش از این، رسانه‌های ترکیه به نقل از وزارت دفاع این کشور گزارش دادند که بازرسی کشتی‌ها در چارچوب توافقنامه غلات به ابتکار ترکیه از سر گرفته شده است. 

کرملین: حملات به منطقه بلگوراد بر روند عملیات ویژه تأثیری نخواهد گذاشت

دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه، روز گذشته در پاسخ به این سئوال خبرنگاران که آیا حملات نیروهای نظامی اوکراینی به برخی مناطق مسکونی در بلگوراد بر روند عملیات ویژه و جغرافیای آن تأثیر می گذارد، تاکید کرد: "مطمئناً این حملات نمی تواند تأثیری بر روند عملیات نظامی داشته باشد. البته من مجاز نیستم در مورد جزئیات این مسئله چیزی بگویم."

سخنگوی کرملین همچنین یادآور شد که اکثریت قریب به اتفاق شهروندان روسیه از رئیس جمهور ولادیمیر پوتین، عملیات نظامی ویژه و رزمندگان شرکت کننده در آن حمایت می‌کنند.

بلینکن: هیچ اختلاف نظری درباره موضوع پذیرش اوکراین در ناتو وجود ندارد

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده روز پنج شنبه،  پس از نشست غیررسمی وزرای خارجه ناتو در اسلو اعلام کرد که هیچ اختلاف نظری بین اعضای ناتو در خصوص پذیرش احتمالی اوکراین در این ائتلاف وجود ندارد. 

وی گفت: «از جلسه امروز مشخص شد که همه متحدان از بیانیه بخارست حمایت کرده و هیچ اختلاف نظری در مورد این پیشنهاد وجود ندارد. ناتو سازمانی مبتنی بر اجماع است. بنابراین، هر اقدامی که ما برمی داریم باید با اجماع 31 کشوری که در حال حاضر عضو این ائتلاف هستند، انجام شود.»

این در حالی است که پیتر سییارتو، وزیر امور خارجه و روابط اقتصادی خارجی مجارستان، پیش از این گفته بود که ناتو به اجماع رسیده است که ورود اوکراین به این ائتلاف نباید در دستور کار اجلاس بعدی این کشور قرار گیرد که قرار است 11 تا 12 ژوئیه در ویلنیوس برگزار شود.

بلینکن وظیفه ناتو را افزایش حمایت از کی‌یف برای موفقیت ضد حمله خواند

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا  معتقد است که وظیفه اصلی ناتو در آینده نزدیک به حداکثر رساندن حمایت از کی‌یف به منظور اطمینان از موفقیت در عملیات ضد حمله قریب الوقوع نیروهای مسلح اوکراین است. 

بلینکن در یک کنفرانس مطبوعاتی در اسلو گفت: «تمرکز فعلی ما این است که حمایت خود را از اوکراین با توجه به حمله متقابل این کشور با هدف بازگرداندن یک چهارم سرزمین این کشور که در سال گذشته توسط روسیه از آن جدا شده است، به حداکثر برسانیم».

همچنین، به گفته وزیر امور خارجه، کشورهای عضو این ائتلاف قصد دارند به اوکراین کمک کنند تا «توانمندی‌های بازدارندگی و دفاعی میان‌ مدت و بلند مدت» خود را تقویت کند تا این کشور بتواند در زمان وقوع درگیری‌های احتمالی از خود در برابر «تجاوزات آینده» محافظت کند. 

بلینکن  افزود که ناتو در نشست آتی  رهبران ناتو در ویلنیوس در تاریخ 11 تا 12 جولای، "بسته محکمی از حمایت سیاسی و مادی" را به اوکراین ارائه خواهد کرد.

زلنسکی درباره پیوستن اوکراین به ناتو: امید ما روز به روز دورتر می‌شود

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین روز پنجشنبه، در اجلاس سران جامعه سیاسی اروپا (EPC) در مولداوی اعلام کرد که امید مقامات کی‌یف برای عضویت این کشور در ناتو روز به روز دورتر می شود.  زلنسکی گفت: «و متاسفم که باید این ناامیدی را در اینجا - هم از طرف سربازان ما در جبهه نبرد و هم از طرف مردم کشور ما ابراز کنم.»

به گفته وی، زمان تصمیم گیری ناتو در مورد ورود اوکراین به ائتلاف آتلانتیک شمالی فرا رسیده است.

زلنسکی در اواخر ماه آوریل، در نشستی با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در کی‌یف، ابراز عقیده کرده بود که هیچ مانعی وجود ندارد که از دعوت اوکراین برای پیوستن به بلوک نظامی-سیاسی جلوگیری کند. وی سپس در اواسط ماه مه، از مقامات بروکسل  خواست تا در نشست تابستانی سران ناتو تصمیم مثبتی در مورد عضویت این کشور در این سازمان گرفته شود.

نخست وزیر لهستان از آغاز ضد حمله اوکراین خبر داد

ماتئوش موراویتسکی، نخست وزیر لهستان روز گذشته، اعلام کرد که عملیات ضد حمله اوکراین از هم اکنون آغاز شده است. 

او در مصاحبه با مجله Wprost گفت: «ضد حمله اوکراین از قبل آغاز شده است. اینکه این عملیات چقدر موثر خواهد بود، احتمالاً در ماه‌های آینده نشان داده خواهد شد و ما به پاسخ به این سؤال نزدیک‌تر خواهیم شد که < این عملیات نظامی> چقدر طول بکشد.»

روز چهارشنبه  جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی ایالات متحده، به نوبه خود گفت که نیروهای مسلح اوکراین برای اجرای عملیات ضد حمله در تابستان آماده می شوند. او به تاریخ مشخصی اشاره نکرد، اما تایید کرد که ایالات متحده از همان ابتدای برنامه ریزی عملیات با مقامات اوکراینی در تماس بوده است.

ناریشکین: آمریکا و اروپا با حمایت از ادامه درگیری، اوضاع در اوکراین را بی ثبات می‌کنند

سرگئی ناریشکین، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه، روز پنجشنبه ابراز عقیده کرد که ایالات متحده و اروپا با ادامه  حمایت نظامی خود از کی‌یف، در واقع در حال بی ثبات کردن اوضاع در اوکراین هستند.

وی در نشست شورای رؤسای آژانس‌های امنیتی کشورهای جامعه مشترک المنافع در مینسک گفت: تمایل واشنگتن و پایتخت‌های اروپایی برای حفظ اوضاع در مرحله داغ از طریق گسترش حمایت مالی و نظامی از کی‌یف، تأثیر بی‌ثبات‌کننده جدی بر اوضاع کلی در این کشور دارد. 

ناریشکین تاکید کرد که با توجه به تداوم بحران اوکراین، خطر گسترش این بی ثباتی به خاک کشورهای مستقل مشترک المنافع و نفوذ  اعضای تشکل‌های مسلح و تسلیحات در حال افزایش است.

وی به تلاش آمریکا و متحدان اروپایی آن برای کمک به بهم ریختن روابط مشارکتی بین کشورهای عضو جامعه مستقل مشترک المنافع و ایجاد نقاط تنش در فضای مشترک المنافع  اشاره کرد. به گفته مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه، واشنگتن و اقمارش در تلاش هستند تا روند یکپارچه سازی کشورهای مستقل مشترک المنافع را متوقف کنند.

رئیس جمهوری صربستان بیش از یک سال است با پوتین صحبت نکرده است

الکساندر ووچیچ، رئیس جمهوری صربستان، روز پنج شنبه در مصاحبه با روزنامه La Stampa  اعلام کرد که  بیش از یک سال است که با ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود هیچ صحبتی نکرده است زیرا نگران اتهاماتی است که ممکن است در این صورت علیه کشورش مطرح شود. 

 رهبر صربستان با اشاره به تماس برخی از رهبران غربی با ولادیمیر پوتین گفت: «فکر نمی‌کنم صحبت با رهبران کشورهای دیگر اشتباه باشد. اما من این کار را نمی‌کنم، زیرا اگر با پوتین صحبت کنم، همه انگشت اتهام خود را به سمت بلگراد نشانه می‌روند و ما را به همکاری با روسیه متهم خواهند کرد.»

آخرین باری که کرملین در مورد گفتگوی تلفنی پوتین و ووچیچ گزارش داد، تقریباً یک سال پیش، در تاریخ 29 ماه مه سال 2022 بود. رهبران دو کشور در خصوص ادامه عرضه بی وقفه گاز روسیه به صربستان توافق کرده و همچنین در خصوص وضعیت اوکراین و تحولات پیرامون کوزوو گفتگو کرده بودند.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)