میرنیوز

تحولات اوکراین| تلاش برای کنار گذاشتن روسیه از مذاکرات صلح اوکراین

 تحولات اوکراین| تلاش برای کنار گذاشتن روسیه از مذاکرات صلح اوکراین 2023-06-01T10:34:18+03:30

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،  "جان کربی"، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید، شب گذشته، چهارشنبه، در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد، مقامات واشنگتن بر این عقیده هستند که این ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین است که باید تصمیم بگیرد که آیا روسیه در مذاکرات صلح درباره اوضاع اوکراین حضور داشته باشد یا خیر.

کربی گفت: «او (زلنسکی) باید آماده باشد که بنشیند و با نمایندگان روسیه صحبت کند. و شرایط باید برای او قابل قبول باشد. تنها پس از آن می ‌توان به جلو حرکت کرد و دید که آیا روسیه می تواند بخشی از این روند باشد یا خیر.»

این مقام کاخ سفید افزود که واشنگتن متحدش را برای از سرگیری مذاکرات صلح تحت فشار قرار نخواهد داد.

جان کربی همچنین مدعی شد که مقامات ایالات متحده حملات کی‌یف به خاک روسیه را تشویق نکرده و اطمینان حاصل کرده‌اند که تسلیحات ارائه شده به اوکراین برای این منظور استفاده نخواهد شد. به گفته وی، واشنگتن نمی خواهد درگیری در اوکراین تشدید شود.

روز گذشته، مشخص شد که کی‌یف قصد دارد یک نشست بین المللی درباره اوکراین را بدون مشارکت مسکو ترتیب دهد. به گفته آندری یرماک، رئیس دفتر رئیس جمهوری اوکراین، تنها کشورهای شریک کی‌یف در این اجلاس شرکت خواهند کرد. در این نشست قرار است در خصوص حمایت از شرایط مورد نظر کی‌یف به منظور پایان دادن به مناقشه گفتگو شود.

آخرین دور مذاکرات رو در رو میان روسیه و اوکراین در تاریخ 29 مارس در ترکیه برگزار شد. بعد از آن کی‌یف به طور رسمی از هر گونه تماس با مسکو خودداری کرد. ولادیمیر زلنسکی در اوایل ماه اکتبر طی حکمی، تصمیم شورای امنیت ملی و دفاع این کشور در مورد عدم امکان مذاکره با روسیه را امضاء کرد.

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به روز چهارصد و شصت و سوم  جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

کاخ سفید: عدم استفاده از F-16 برای حمله به خاک روسیه تضمین شده است

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی، شب گذشته، چهارشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که ضمانت هایی مبنی بر اینکه کی‌یف از جنگنده های اف-16 برای حمله به خاک روسیه استفاده نخواهد کرد، نه تنها توسط ولادیمیر زلنسکی، بلکه از سوی مقامات ارشد نظامی نیروهای مسلح اوکراین به ایالات متحده داده شده است.

کربی گفت: « ما چنین تضمینی را در سطوح مختلف دریافت کرده‌ایم. نه تنها از رئیس جمهور زلنسکی، بلکه از دیگر رهبران ارشد نظامی و دفاعی.»

وی افزود که ایالات متحده به همراه اوکراین تمرینات فرماندهی و ستادی را انجام می دهد تا برای عملیات ضدحمله آماده شود، اما از حملات به خاک روسیه حمایت نمی کند.

این مقام کاخ سفید تاکید کرد که کشیده شدن پای ایالات متحده و ناتو به درگیری نظامی در اوکراین به نفع آمریکا نیست، زیرا واشنگتن به دنبال جنگ جهانی سوم نیست.

این در حالی است که روز گذشته، چهارشنبه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که اظهارات مقامات غربی مبنی بر اینکه آنها حمله اوکراین به خاک روسیه را تشویق نمی‌کنند، یک دروغ است.

آمریکا بسته جدید کمک نظامی به اوکراین ارائه خواهد کرد

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی اعلام کرد که واشنگتن بسته کمک نظامی جدیدی را به کی‌یف ارائه خواهد کرد که شامل مهمات برای سیستم های دفاع هوایی پاتریوت و سیستم های موشک پرتاب چندگانه  HIMARS خواهد بود.

وی شب گذشته، چهارشنبه، طی یک نشست مطبوعاتی در کاخ سفید گفت که ایالات متحده همچنین سیستم های جدید Avenger و یک سیستم دفاع هوایی قابل حمل انسان - Stinger را به اوکراین منتقل خواهد کرد.  به گفته کربی، این بسته سی و نهمین بسته متوالی کمک نظامی به کی‌یف خواهد بود.

علاوه بر این، پنتاگون یادآور شد که هزینه آن 300 میلیون دلار خواهد بود. در بیانیه رسمی آمده است: "این بسته کمک امنیتی همچنین شامل توپخانه، سلاح‌های ضدتانک و مهمات، از جمله ده‌ها میلیون گلوله سلاح های سبک به ارزش 300 میلیون دلار است".

در این سندیادآور شده  که در دوره ریاست جمهوری جو بایدن، ایالات متحده کمک های نظامی را به مبلغ 38.3 میلیارد دلار و از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین 37.6 میلیارد دلار به کی‌یف منتقل کرده است.

وزیر خارجه نروژ: نباید انتظار زیادی از ضد حمله ارتش اوکراین داشت

آنیکن هویتفلد، وزیر امور خارجه نروژ، شب گذشته، چهارشنبه، در مصاحبه با دویچه وله اعلام کرد که کشورهای غربی نباید در باره نتایج ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین  انتظار زیادی داشته باشند و امیدوار باشند که این نقطه عطفی در درگیری نظامی خواهد بود.

وزیر خارجه نروژ افزود که کشورهای غربی برای کمک به اوکراین هر کاری انجام خواهند داد.به گفته وی، نروژ هنوز تصمیمی در مورد تامین جنگنده F-16 برای کی‌یف نگرفته، اما قصد دارد خلبانان اوکراینی را آموزش دهد.

هویتفلد در پاسخ به سئوالی درباره  چشم انداز ورود اوکراین به ناتو گفت که کشورهای عضو این ائتلاف هنوز بر سر نظر مشترک در این مورد به توافق نرسیده‌اند. وی یادآور شد که این موضوع در این هفته در نشست غیررسمی وزرای خارجه ناتو در نروژ مورد بحث قرار خواهد گرفت. وی افزود: «من فکر می کنم بسیار مهم است که به اوکراین بگوییم که ما هنوز یک سیاست درهای باز داریم. و البته سئوال این نیست که آیا اوکراین باید عضو ناتو شود یا خیر، بلکه این است که این اتفاق کی و چگونه رخ خواهد داد.»

هشدار فرانسه به اوکراین درباره استفاده از کمک نظامی علیه روسیه 

آژانس خبری بلومبرگ روز چهارشنبه در تحلیلی نوشت: متحدان غربی اوکراین در مورد نیاز به تامین تسلیحاتی کی‌یف اتفاق نظر دارند، اما در خصوص استفاده از کمک نظامی برای حمله به خاک روسیه دیدگاه متفاوتی دارند.

 در فرانسه، یک مقام ارشد در مخالفت با استفاده از  تسلیحات نظامی ارسالی علیه روسیه صحبت کرد.این مقام فرانسوی گفت: «در حالی که پاریس از حق اوکراین برای دفاع از خود حمایت می کند، ولی تاکید دارد که حمایت نظامی فرانسه نباید برای حمله به خاک روسیه استفاده شود».

وی افزود که اگر اوکراین بخواهد به تنهایی کارهای بیشتری انجام دهد، فرانسه حق ندارد به کی‌یف نحوه مبارزه در جنگ با روسیه را دیکته کند.

یکی دیگر از دیپلمات‌های اروپایی افزود که کشورهای شریک اوکراین به طور کلی در مورد این موضوع صحبت نمی کنند، زیرا این موضوع باعث تفرقه خواهد شد.

به نوشته بلومبرگ، ایالات متحده و متحدان اروپایی خواستار احتیاط در استفاده از سلاح های ارسالی برای حمله به اهدافی در داخل روسیه شدند. اروپایی‌ها می ترسند که تشدید تنش احتمالی آنها را وارد یک جنگ بزرگتری با روسیه کند، با این وجود، آنها تحویل سلاح به کی‌یف را متوقف نکرده‌اند.

لاوروف برای شرکت در نشست بریکس به آفریقای جنوبی رفت

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه شب گذشته برای شرکت در نشست وزرای خارجه گروه بریکس که در تاریخ 1-2 ماه ژوئن برگزار می شود، وارد جمهوری آفریقای جنوبی  شد.

به گفته ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، طرفین در این رویداد در خصوص موضوعات مهم در دستور کار بین المللی، تعامل در پلتفرم های چندجانبه پیشرو و تبادل نظر در مورد چشم انداز توسعه مشارکت استراتژیک در چارچوب بریکس،  از جمله توسعه نهادی این گروه، گفتگو خواهند کرد.

علاوه بر این، قرار است فراهم سازی مقدمات برگزاری پانزدهمین اجلاس سران بریکس در تاریخ 23 تا 24 آگوست مورد توجه خاص وزرای خارجه قرار بگیرد.

ماکرون: اتحادیه اروپا باید با حداکثر شرایط مسالمت آمیز روابط خود با روسیه را بسازد

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه معتقد است که کشورهای اتحادیه اروپا باید با مسالمت آمیزترین شرایط با روسیه روابط برقرار کنند. رهبر فرانسه با اشاره به اینکه روسیه همیشه همسایه اتحادیه اروپا بوده و خواهد بود، گفت: «ما باید فضایی از صلح پایدار بسازیم که به ما امکان می دهد با مسالمت آمیزترین شرایط با روسیه همزیستی داشته باشیم. شما نمی توانید طوری زندگی کنید که انگار اقیانوسی بین ما وجود دارد.»

ماکرون افزود، مسکو "زمانی که صلح پایدار بر اساس شرایط کی‌یف و مطابق با قوانین بین المللی برقرار شود، به عرصه بین المللی بازخواهد گشت."

رئیس جمهوری فرانسه تاکید کرد که اگر چنین فرصتی در ماه های آینده پیش بیاید، اروپا باید با مقامات روسیه مذاکره کند. او پایان دادن به مناقشه از طریق «ایجاد صلح پایدار» را یک اولویت خواند.

ماکرون: اگر ضدحمله شکست بخورد، غرب باید در حمایت نظامی از اوکراین تجدید نظر کند

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه روز چهارشنبه، در سخنرانی در انجمن امنیتی Globsec در براتیسلاوا، ابراز عقیده کرد که اگر درگیری نظامی ادامه یابد، کشورهای غربی باید در سطح حمایت خود از اوکراین تجدید نظر کنند.

به گفته وی، غرب در حال مسلح کردن نیروهای مسلح اوکراین به تجهیزات غربی است، اما اوکراین را در هیچ گفتگوی امنیتی استراتژیکی وارد نمی کند. اگر غرب خواهان صلح بلندمدت است، باید ابزاری برای جلوگیری از هر گونه تجاوز و گنجاندن آن در توافقنامه های معماری امنیتی در قاره اروپا به آنها بدهد.

ماکرون افزود: اگر ارتش اوکراین در حمله متقابل شکست بخورد، غرب "نحوه کالیبره کردن" کمک های نظامی را مورد تجدید نظر قرار خواهد داد. به گفته وی، دو دلیل برای این امر وجود دارد، اولین دلیل آن است که نیروهای اوکراینی «امروز در حال دفاع از اروپا هستند». به عقیده ماکرون، یک ضد حمله موفق اوکراینی می‌تواند در را به روی گفت‌وگو درباره صلح باز کند. اروپا همچنین باید این صلح و تضمین های قابل اعتماد را برای کی‌یف آماده کند.

وی در پایان گفت: «من طرفدار دادن تضمین‌های امنیتی ملموس به اوکراین هستم.»

رئیس جمهور لهستان: پوتین هرگز در جنگی شکست نخورده است

آندری دودا، رئیس جمهوری لهستان روز چهارشنبه در مصاحبه با "وال استریت ژورنال"، یادآور شد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه تاکنون در هیچ جنگی شکست نخورده است. 

دودا گفت: «امروز می گویند که ولادیمیر پوتین جنگ با غرب را باخت و شکست او این است که فنلاند به ناتو پیوسته است، اگرچه جامعه فنلاند سال‌ها تردید داشت که آیا بی طرفی خود را کنار بگذارد. خانم‌ها و آقایان، باید به شما بگویم که ولادیمیر پوتین تاکنون در هیچ جنگی شکست نخورده است.»

رئیس جمهوری لهستان تاکید کرد که روسیه یک قدرت هسته‌ای است و انبارهای تسلیحاتی عظیمی در روسیه وجود دارد که در هر درگیری نظامی، توان زیادی به ارتش این کشور می دهد.

روسیه: اوکراین ابتکارات گروسی در مورد امنیت نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا  را مسدود می‌کند

الکساندر گروشکو، معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در پاسخ به سئوال خبرنگاران در مورد وضعیت کنونی در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا تاکید کرد که مقامات کی‌یف تمامی ابتکارات رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) برای تقویت ایمنی این تاسیسات را مسدود کرده است. 

به گفته وی، ابتدا کی‌یف پیش نویس توافقنامه های سه جانبه را مسدود کرد، سپس همان سرنوشت برای قالب دو توافق دوجانبه جداگانه: روسیه - آژانس و اوکراین - آژانس بین المللی انرژی اتمی رقم خورد. گروشکو همچنین یادآور شد که مقامات اوکراینی همچنین پیشنهاد گروسی برای ایجاد منطقه حفاظت عملیاتی و فیزیکی ایمنی هسته‌ای در اطراف نیروگاه زاپروژیا را رد کردند.

گروشکو به این نکته نیز اشاره کرد که به دلیل ناتوانی کی‌یف در مذاکره و عدم تمایل این کشور به عدم شلیک به نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا، امکان اجرای این طرح وجود ندارد.

تاکید کرملین بر مسئولیت سنگین اروپا در ادامه پمپاژ سلاح به اوکراین 

دیمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه، در توضیح اظهارات مقامات آلمانی در خصوص "مشروعیت حملات اوکراین به خاک روسیه" اعلام کرد که دیر یا زود، اروپا باید به این مسئله فکر کند و به مردم خود پاسخ دهد که چرا به اوکراین سلاح می فرستد. 

وی روز چهارشنبه در یک گفتگوی تلویزیونی گفت: دیر یا زود، کشورهای اروپایی و آنهایی که تا آخرین حد ممکن فعالانه در این درگیری شرکت دارند، باید فکر کنند و باید به مردم خود پاسخ دهند که چرا این کار را می کنند. زیرا آنها نمی توانند از عواقب منفی جلوگیری کنند.» 

سخنگوی کرملین افزود که کشورهای اروپایی در حال حاضر اثرات منفی آن را در عرصه اقتصادی احساس کرده و با مشکلات جدی مواجه هستند.

کاخ سفید: "باید از کی‌یف درباره مسئولیت حمله پهپادی به مسکو سئوال شود"

جان کربی ، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید اعلام کرد که ایالات متحده اطلاعات دقیقی در مورد مسئولین حملات پهپادی به مسکو و حومه آن ندارد و خواستار آن است تا در این مورد با دولت اوکراین تماس گرفته شود. 

وی روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه سی‌.ان‌.ان گفت: «من شما را به دولت اوکراین ارجاع میدهم. ما اطلاعات دقیقی نداریم که بگوییم چه کسی مسئول این حمله بوده است.»

کربی در عین حال تاکید کرد که واشنگتن از حملات به خاک روسیه حمایت نمی‌کند. علاوه بر این، ایالات متحده قرار نیست در مورد آنچه اتفاق افتاده است تحقیقی انجام دهد.

کربی: آمریکا خواهان تشدید درگیری در اوکراین نیست

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی تاکید کرد که مقامات ایالات متحده حملات کی‌یف به خاک روسیه را تشویق نمی کنند و تضمین گرفته است که تسلیحات ارائه شده به اوکراین برای این منظور استفاده نخواهد شد. وی همچنین مدعی شد که واشنگتن اصلاً تمایل ندارد که درگیری نظامی در اوکراین را تشدید کند.

او به خبرنگار سی‌.ان‌.ان گفت: «ما نمی‌خواهیم حملات در داخل روسیه را تشویق کنیم یا از آن چشم‌پوشی کنیم، زیرا نمی‌خواهیم <وضعیت> تشدید شود <…> زیرا این منجر به رنج بسیار بیشتری در قاره اروپا خواهد شد.»

به گفته کربی، واشنگتن از طرف اوکراینی تضمین هایی را دریافت کرده که کی‌یف از تسلیحات آمریکایی منتقل شده به آنجا برای حملات به داخل خاک روسیه استفاده نخواهد کرد. او در عین حال یادآور شد: «اما وقتی این تسیحات به اوکراین می رسد، دیگر متعلق به آنهاست.»

اوکراین خود برای انجام ضد حمله در تابستان آماده می‌کند

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی در کاخ سفید اعلام کرد که اوکراین برای اجرای ضد حمله در فصل تابستان آماده می شود.  وی به سی.ان. ان. گفت: ما می‌خواهیم اوکراین در حالی که برای ضد حمله در تابستان آماده می‌شود، همه امکانات لازم برای دفاع از خود را در اختیار داشته باشد. ما قصد داریم انتقال تجهیزات نظامی و تامین سیستم های دفاعی به اوکراین را در تابستان از جمله در آینده نزدیک ادامه دهیم.

کربی تاریخ مشخصی را برای شروع این ضد حمله ذکر نکرد. وی یادآور شد که ایالات متحده از همان ابتدای برنامه ریزی عملیات با مقامات اوکراینی در تماس بوده است.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین چند روز قبل اعلام کرد که مقامات این کشور در مورد زمان شروع ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین تصمیم گرفته‌اند.

پیش از این، ایگور ژوکوا، مشاور ارشد زلنسکی، گفت که ضدحمله اوکراین علیه ارتش روسیه زمانی آغاز خواهد شد که کی‌یف تسلیحات نظامی لازم را از متحدان دریافت کند.

 وزارت کشاورزی مجارستان خواستار تمدید محدودیت واردات غلات از اوکراین شد

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه، با اشاره به ژولت فلدمن، سخنان وزیر امور کشاورزی مجارستان گزارش داد که این کشور از اتحادیه اروپا خواسته است تا محدودیت های مربوط به واردات غلات اوکراین را برای پنج کشور اروپای شرقی حداقل تا پایان سال 2023 تمدید کند.

از گزارش این آژانس چنین بر می آید که مجارستان همچنین از بروکسل خواسته است تا از کشاورزان محلی حمایت مالی کند. بوداپست انتظار دارد که با این کار حمل و نقل غلاتی که در انبارهای داخلی هستند، آسان تر شود.

ژنرال بازنشسته ارتش اوکراین زلنسکی را به دست کم گرفتن ارتش روسیه متهم کرد

سرگئی کریوانوس، سرلشکر بازنشسته نیروهای مسلح اوکراین، روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای تلویزیونی یادآور شد، به این دلیل که ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین توان بالقوه واقعی نیروهای مسلح روسیه را دست کم گرفته است، این کشور با مشکلات جدی مواجه شده است.

این مقام نظامی سابق گفت: «من  نمی توان آرام نشسته و چیزی نگویم. <...> محاسبات اشتباه گذشته در خصوص قدرت نظامی واقعی دشمن به فاجعه بزرگی برای کی‌یف تبدیل شده است.»

وی در عین حال تاکید کرد که ارتش روسیه از مزیت فناوری و کمی قابل توجهی برخوردار است. وی افزود: مقامات اوکراین باید به جای بحث بی اساس در مورد وضعیت بد نیروهای مسلح روسیه، به حل مشکلات ارتش خود توجه کنند.

نروژ 7 میلیارد یورو کمک نظامی به اوکراین در طول پنج سال ارائه می‌کند

آنیکن هویتفلت، وزیر امور خارجه نروژ، روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که این کشور  7 میلیارد یورو کمک نظامی به اوکراین اختصاص داده است که واگذاری آن پنج سال طول خواهد کشید. او گفت: «نروژ برنامه کمک نظامی به نام "فریتیوف نانسن" را به اوکراین ارائه خواهد کرد که برای پنج سال طراحی خواهد شد و حجم آن حدود 7 میلیارد یورو خواهد بود.»

پیش از این، در اواسط ماه مه، بیورن آریلد گرام، وزیر دفاع نروژ، گفت که اسلو قصد دارد تعداد مربیان نظامی برای آموزش نیروهای مسلح اوکراین را از تابستان دو برابر کند. وی همچنین از بسته جدیدی از کمک نظامی به کی‌یف به طور مشترک با انگلستان خبر داد. این دو کشور قصد دارند تجهیزاتی شامل 8 موشک انداز چندگانه و سه رادار توپخانه را به اوکراین عرضه کنند.

پیش از این، رئیس جمهور اوکراین، ولادیمیر زلنسکی نیز اعلام کرد که کی‌یف مذاکراتی را با اسلو در مورد مأموریت‌های آموزشی برای خلبانان نیروهای مسلح اوکراین آغاز کرده است. 

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

آزادی ۴ هزار تبعه افغان از زندان‌های پاکستان

 آزادی ۴ هزار تبعه افغان از زندان‌های پاکستان
2024-02-26T06:27:49+03:30
کنسولگری افغانستان در کراچی پاکستان از آزادی بیش از ۴ هزار تبعه افغان در یک سال گذشته از زندان‌های این کشور خبر داد.

راه دشوار اتحادیه اروپا برای استقلال هسته‌ای از آمریکا در دوران ترامپ

 راه دشوار اتحادیه اروپا برای استقلال هسته‌ای از آمریکا در دوران ترامپ
2024-02-26T06:27:49+03:30
سناریوی روی کار آمدن مجدد "دونالد ترامپ" در آمریکا در حالی این روزها به صورت جدی مطرح می‌شود و بحث‌ها درباره لزوم استقلال هسته‌ای اروپا را داغ کرد...

اوکراین با کانادا و ایتالیا هم توافقنامه امنیتی امضا کرد

 اوکراین با کانادا و ایتالیا هم توافقنامه امنیتی امضا کرد
2024-02-26T06:27:48+03:30
به دنبال کشورهای انگلیس، فرانسه، آلمان و دانمارک، نخست وزیران کانادا و ایتالیا هم در جریان سفر خود به کی‌یف، توافقنامه امنیتی با ولادیمیر زلنسکی امضا کردند ...

ادعای حمله پهپادی رژیم اسرائیل در مرز سوریه با لبنان

 ادعای حمله پهپادی رژیم اسرائیل در مرز سوریه با لبنان
2024-02-26T06:27:48+03:30
منابع وابسته به مخالفان دولت سوریه از حمله پهپادی رژیم اسرائیل به خودرویی در مرکز سوریه با لبنان خبر دادند.

کشاورزان خشمگین مقام آلمانی را هو کردند

 کشاورزان خشمگین مقام آلمانی را هو کردند
2024-02-26T06:27:48+03:30
در تداوم اعتراضات کشاورزان آلمانی علیه سیاست‌های اتحادیه اروپا تعداد زیادی از معترضان هم زمان با ورود رهبر حزب سبز در دولت ائتلافی در یک رویداد درون حزبی هی...

ویدئوی اختصاصی تسنیم| نیمه‌شعبان متفاوت کابل؛ شیعیان افغانستان همچنان پای کار امام زمان(عج) هستند

 ویدئوی اختصاصی تسنیم| نیمه‌شعبان متفاوت کابل؛ شیعیان افغانستان همچنان پای کار امام زمان(عج) هستند
2024-02-26T06:27:47+03:30
شیفتگان ولایتمدار در افغانستان در نیمه شعبان حال و هوای دیگری دارند و با برگزاری جشن‌هایی با شکوه، میلاد حضرت مهدی (عج) را گرامی داشتند.

دومین اعتصاب طولانی پزشکان انگلیسی در سال جاری

 دومین اعتصاب طولانی پزشکان انگلیسی در سال جاری
2024-02-26T06:27:47+03:30
پزشکان انگلیسی در اعتراض به دستمزدهای پایین به مدت ۵ روز دیگر اعتصاب کرده و اختلالات بیشتری را در سیستم بهداشت و سلامت این کشور ایجاد می‌کنند.

ادامه تنش‌ لفظی اسلام‌آباد و کابل/طالبان: مسئله خط فرضی دیورند به پیش از تشکیل پاکستان باز می‌گردد

 ادامه تنش‌ لفظی اسلام‌آباد و کابل/طالبان: مسئله خط فرضی دیورند به پیش از تشکیل پاکستان باز می‌گردد
2024-02-26T06:27:46+03:30
معاون سیاسی وزارت خارجه حکومت طالبان در واکنش به اظهارات مقامات پاکستانی درباره مرز مورد مناقشه دو کشور گفت: مسئله «دیورند» به پیش از تشکیل کشور پ...

پیروزی ترامپ بر نیکی هیلی در کارولینای جنوبی

 پیروزی ترامپ بر نیکی هیلی در کارولینای جنوبی
2024-02-26T06:27:46+03:30
دونالد ترامپ در رقابت‌های درون حزبی جمهوری‌خواهان در کارولینای جنوبی بر نیکی هیلی پیروز شد.

ارتش یمن: کشتی نفتی و تعدادی کشتی جنگی آمریکایی را هدف قرار دادیم

 ارتش یمن: کشتی نفتی و تعدادی کشتی جنگی آمریکایی را هدف قرار دادیم
2024-02-26T06:27:46+03:30
ارتش یمن از هدف قرار دادن یک فروند کشتی نفتی و تعدادی کشتی جنگی آمریکایی در خلیج عدن و دریای سرخ خبر داد.

تحولات اوکراین| کمبود شدید مهمات نیروهای مسلح اوکراین/ موافقت ترامپ با نظر پوتین درباره بایدن

 تحولات اوکراین| کمبود شدید مهمات نیروهای مسلح اوکراین/ موافقت ترامپ با نظر پوتین درباره بایدن
2024-02-26T06:27:46+03:30
فقدان بودجه کافی دولت اوکراین، قصد گروه ۷ برای تحریم کشورهای حامی روسیه، عدم امکان کی‌یف برای اجرای ضدحمله قبل از سال ۲۰۲۵، اولین قسط کمک مالی جدید اتح...

نجباء عراق: مخالف گفت‌وگو‌های دولت نیستیم ولی آمریکا دروغ‌گو است

 نجباء عراق: مخالف گفت‌وگو‌های دولت نیستیم ولی آمریکا دروغ‌گو است
2024-02-26T06:27:45+03:30
دبیر کل جنبش النجباء عراق گفت که این جنبش و گروه‌های مقاومت عراق مخالف گفت‌وگوهای دولت برای زمان‌بندی خروج نیروهای آمریکا از عراق نیستند ولی اشغالگر آمریکای...

نتانیاهو رئیس موساد را توبیخ کرد

 نتانیاهو رئیس موساد را توبیخ کرد
2024-02-26T06:27:45+03:30
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر دیشب تلفنی دیوید برنیاع رئیس موساد را به دلیل نرمش در مذاکرات پاریس ۲ مورد ملامت و توبیخ قرار داده است.

خودسوزی مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن

 خودسوزی مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن
2024-02-26T06:27:44+03:30
یک مرد ناشناس در مقابل ساختمان سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن دست به خودسوزی کرد.

ایهود باراک: نتانیاهو آمادگی دارد اسرا را فدای قدرت نمایی خود کند

 ایهود باراک: نتانیاهو آمادگی دارد اسرا را فدای قدرت نمایی خود کند
2024-02-26T06:27:43+03:30
ایهود باراک نخست وزیر و وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی ضمن انتقاد شدید اللحن از نتانیاهو از اسرائیلی‌ها خواست کنست را به محاصره خود در آوردند.

ادعای رسانه‌های صهیونیست در مورد توافق احتمالی تبادل اسرای

 ادعای رسانه‌های صهیونیست در مورد توافق احتمالی تبادل اسرای
2024-02-26T06:27:43+03:30
رسانه‌های صهیونیستی درباره توافق احتمالی تبادل اسرا میان اسرائیل و فلسطین، گمانه‌زنی‌هایی را مطرح کردند.

امیرعبداللهیان: هر برگ رای در انتخابات به منزله برافراشته‌تر شدن پرچم ایران در عرصه‌های بین‌المللی است

 امیرعبداللهیان: هر برگ رای در انتخابات به منزله برافراشته‌تر شدن پرچم ایران در عرصه‌های بین‌المللی است
2024-02-26T06:27:43+03:30
وزیر خارجه کشورمان گفت: ‏هر برگ رای در انتخابات پیش رو، به منزله برافراشته تر شدن پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی خواهد بود.

تجاوز جدید آمریکا و انگلیس به یمن/ المیادین: صنعاء و استان‌های حجه و تعز ۲۲ بار هدف حمله قرار گرفتند

 تجاوز جدید آمریکا و انگلیس به یمن/ المیادین: صنعاء و استان‌های حجه و تعز ۲۲ بار هدف حمله قرار گرفتند
2024-02-26T06:27:42+03:30
رسانه‌های یمنی از تجاوز جدید آمریکا و انگلیس به صنعاء پایتخت یمن خبر دادند.

کنعانی: آمریکا و انگلیس بار دیگر ثابت کردند که حامی تمام عیار جنایات جنگی رژیم صهیونیستی هستند

 کنعانی: آمریکا و انگلیس بار دیگر ثابت کردند که حامی تمام عیار جنایات جنگی رژیم صهیونیستی هستند
2024-02-26T06:27:42+03:30
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به حملات نظامی گسترده شب گذشته آمریکا و انگلیس به یمن گفت: آمریکا و انگلیس بار دیگر ثابت کردند که حامی تمام عیار جنای...

صدو‌چهل‌و‌دومین روز«طوفان‌الاقصی»| تجاوز آمریکا و انگلیس به صنعاء همزمان با بمباران غزه/ ارتش یمن: کشتی‌های آمریکایی را هدف قرار دادیم

 صدو‌چهل‌و‌دومین روز«طوفان‌الاقصی»| تجاوز آمریکا و انگلیس به صنعاء همزمان با بمباران غزه/ ارتش یمن: کشتی‌های آمریکایی را هدف قرار دادیم
2024-02-26T06:27:42+03:30
در صدو چهل ودومین روز طوفان الاقصی حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به مناطقی از غزه ادامه یافت و گزارش‌هایی هم از شنیده شدن صدای انفجارها و درگیری‌ه...

نمایندگی ایران در سازمان ملل: تهران خود را موظف به خودداری از دامن زدن به جنگ اوکراین می‌داند

 نمایندگی ایران در سازمان ملل: تهران خود را موظف به خودداری از دامن زدن به جنگ اوکراین می‌داند
2024-02-24T08:41:13+03:30
نمایندگی ایران در سازمان ملل با اشاره به این که هیچ محدودیت قانونی برای فروش موشک‌های بالستیک وجود ندارد، گفت:‌ تهران خود را موظف به خودداری از دامن زدن به ...

حزب‌الله: اسرائیل بعد از ۵ ماه برای رسیدن به تصویری کوچک از پیروزی دست و پا می‌زند

 حزب‌الله: اسرائیل بعد از ۵ ماه برای رسیدن به تصویری کوچک از پیروزی دست و پا می‌زند
2024-02-24T08:41:12+03:30
فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها بعد از ۵ ماه همچنان برای رسیدن به تصویری از پیروزی دست و پا می‌زنند تاکید کرد وتوه...

صدو‌چهل‌و‌یکمین‌روز«طوفان‌الاقصی»|بمباران سنگین نوار غزه و شهادت دهها نفر دیگر/ برزیل: اسرائیل نسل‌کشی در غزه را متوقف کند

 صدو‌چهل‌و‌یکمین‌روز«طوفان‌الاقصی»|بمباران سنگین نوار غزه و شهادت دهها نفر دیگر/ برزیل: اسرائیل نسل‌کشی در غزه را متوقف کند
2024-02-24T05:34:31+03:30
ارتش رژیم صهیونیستی از اولین دقایق بامداد امروز شنبه همزمان با یکصد و چهل و یکمین روز «طوفان الاقصی»، مناطق مختلف نوار غزه را هدف حملات گسترده خود...

صدو‌چهل‌و‌یکمین‌روز«طوفان‌الاقصی»|بمباران سنگین نوار غزه و شهادت دهها نفر دیگر/ رویارویی جوانان مبارز با اشغالگران در کرانه باختری

 صدو‌چهل‌و‌یکمین‌روز«طوفان‌الاقصی»|بمباران سنگین نوار غزه و شهادت دهها نفر دیگر/ رویارویی جوانان مبارز با اشغالگران در کرانه باختری
2024-02-24T02:00:57+03:30
ارتش رژیم صهیونیستی از اولین دقایق بامداد امروز شنبه همزمان با یکصد و چهل و یکمین روز «طوفان الاقصی»، مناطق مختلف نوار غزه را هدف حملات گسترده خود...

صدوچهل‌ویکمین روز «طوفان‌الاقصی»|بمباران سنگین مناطق مختلف نوار غزه و شهادت دهها نفر دیگر/ رویارویی جوانان مبارز با اشغالگران در کرانه باختری

 صدوچهل‌ویکمین روز «طوفان‌الاقصی»|بمباران سنگین مناطق مختلف نوار غزه و شهادت دهها نفر دیگر/ رویارویی جوانان مبارز با اشغالگران در کرانه باختری
2024-02-24T01:47:37+03:30
ارتش رژیم صهیونیستی از اولین دقایق بامداد امروز شنبه همزمان با یکصد و چهل و یکمین روز «طوفان الاقصی»، مناطق مختلف نوار غزه را هدف حملات گسترده خود...

ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از برگزاری موفق انتخابات در پاکستان/ جیلانی: منتظر سفر رئیسی به پاکستان هستیم

 ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از برگزاری موفق انتخابات در پاکستان/ جیلانی: منتظر سفر رئیسی به پاکستان هستیم
2024-02-23T18:54:22+03:30
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و جلیل عباس جیلانی، وزیر خارجه پاکستان در گفتگویی تلفنی آخرین مسائل بین دو کشور را بررسی کردند.

هیات بزرگ اقتصادی روسیه در راه تهران

 هیات بزرگ اقتصادی روسیه در راه تهران
2024-02-23T18:54:22+03:30
سفیر ایران در مسکو از سفر یک هیات بزرگ اقتصادی روسی به تهران خبر داد.

حمله رژیم صهیونیستی به کفرسوسه دمشق؛ خشم تل آویو از حمایت های سوریه از محور مقاومت/گزارش اختصاصی

 حمله رژیم صهیونیستی به کفرسوسه دمشق؛ خشم تل آویو از حمایت های سوریه از محور مقاومت/گزارش اختصاصی
2024-02-23T18:54:20+03:30
رژیم صهیونیستی در ادامه حملات تجاوزطلبانه خود با حمله به منطقه کفرسوسه دمشق یک ساختمان مسکونی را هدف ۴ موشک قرار داد. در جریان این حمله ۲ شهروند غیرنظامی سو...

سازمان منع تسلیحات شیمیایی: داعش مسئول حمله شیمیایی سال ۲۰۱۵ به شهرک «مارع» سوریه بود

 سازمان منع تسلیحات شیمیایی: داعش مسئول حمله شیمیایی سال ۲۰۱۵ به شهرک «مارع» سوریه بود
2024-02-23T18:54:20+03:30
سازمان منع تسلیحات شیمیایی سازمان ملل طی گزارشی گروه تروریستی داعش را مسئول حمله شیمیایی در تاریخ یکم سپتامبر ۲۰۱۵ به شهر «مارع» سوریه واقع در است...

کارخانجات روغن و آلومینیوم؛‌ بانک جدید اهداف ارتش اسرائیل در حمله به الغازیه لبنان/گزارش اختصاصی

 کارخانجات روغن و آلومینیوم؛‌ بانک جدید اهداف ارتش اسرائیل در حمله به الغازیه لبنان/گزارش اختصاصی
2024-02-23T18:54:20+03:30
اسرائیل پس از ناکامی در مواجهه با رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان در درگیری های مناطق مرزی لبنان و فلسطین اشغالی با گسترش دامنه درگیری ها و حمله به مناطق مسکون...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)