میرنیوز

تحولات اوکراین| زلنسکی تصرف «باخموت» از سوی روسیه را تأیید کرد

 تحولات اوکراین| زلنسکی تصرف «باخموت» از سوی روسیه را تأیید کرد 2023-05-21T09:47:19+03:30

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،  وزارت دفاع روسیه بامداد امروز، یکشنبه، رسماً آزادسازی شهر آرتموفسک (به نام اوکراینی - باخموت) توسط نیروهای نظامی روسی را تأیید کرد.

در بیانیه دفتر مطبوعاتی این وزارتخانه آمده است: «در جهت گیری تاکتیکی آرتموفسک، در  نتیجه اقدامات تهاجمی گروه‌های ضربت واگنر و با پشتیبانی نیروهای توپخانه و هوایی گروه نیروهای منطقه نظامی جنوب، عملیات آزادسازی شهر آرتموفسک به پایان رسید.»

روز شنبه، یوگنی پریگوژین، بنیانگذار شرکت نظامی خصوصی واگنر (PMC Wagner)،  تصرف کامل آرتموفسک توسط نظامیان روس را اعلام کرد. عملیات تصرف این شهر 224 روز به طول انجامید.

در این رابطه  صبح امروز، یکشنبه، دفتر مطبوعاتی کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، آزادسازی شهر آرتموفسک (باخموت) را به گروه واگنر و نیروهای مسلح روسیه تبریک گفت.

در این پیام آمده است: «ولادیمیر پوتین پایان عملیات آزادسازی آرتموفسک را به واحدهای ضربت واگنر و همچنین تمامی پرسنل نظامی نیروهای مسلح روسیه که پشتیبانی لازم و پوشش جناحی آنها را ارائه کردند، تبریک می‌گوید».

تمام کسانی که در آزادسازی شهر از دست نئونازی‌های اوکراینی مشارکت دارند، جوایز دولتی دریافت خواهند کرد.

شهر آرتموفسک در سال 1571 تاسیس شد. این شهر تا سال 1924 باخموت نام داشت. سپس به افتخار فئودور سرگئیف انقلابی که نام مستعار حزبی "رفیق آرتم" را داشت به آرتموفسک تغییر نام داد. در سال 2015 و پس از 109 سال، دولت اوکراین این شهر را به نام سابق خود - باخموت - بازگرداند.

آرتموفسک در شمال منطقه دونتسک واقع شده است. این شهر یک مرکز راهبردی با اهمیت برای تأمین لجستیکی نیروهای نظامی اوکراینی در کل منطقه دونباس و یک پایگاه مستحکم  برای ارتش اوکراین بود. نبرد برای شهر در اول ماه آگوست سال 2022 آغاز شد. این نبرد به یکی از بزرگترین نبردها در جریان آزادسازی دونباس از سال 2014 تبدیل شده است. قبل از شروع جنگ، حدود 72 هزار نفر در این شهر زندگی می‌کردند.

 

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به روز چهارصد و پنجاه و دوم  جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

زلنسکی تصرف باخموت از سوی روسیه را تأیید کرد

رئیس جمهور اوکراین از سقوط شهر باخموت این کشور و سیطره نیروهای واگنر روسیه بر این کشور خبر داد و گفت که «چیزی از این شهر باقی نمانده است».

توضیح وزارت دفاع اوکراین در مورد گزارش‌های مربوط به کشته شدن زالوژنی 

آنا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین شب گذشته، شنبه در واکنش به گزارش‌هایی در خصوص کشته شدن فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور، اعلام کرد که ژنرال والری زالوژنی در سلاکت کامل بسر برده و به انجام وظایف خود ادامه می دهد و خود به تازگی با او صحبت کرده است. 

به گفته او، گزارش های مربوط به کشته شدن فرمانده کل ارتش اوکراین با هدف تضعیف روحیه نیروهای اوکراینی در پس زمینه وضعیت متشنج در منطقه درگیری باخموت (شهر آرتموفسک) است.

پیش  از این دراوایل ماه مه، دریاسالار راب بائر، رئیس کمیته نظامی ناتو ، در جریان مراسم افتتاحیه نشستی به شرکت کنندگان در این رویداد اطلاع داد که ژنرال زالوژنی به دلیل "وضعیت عملیاتی متشنج" به این جلسه نخواهد پیوست. پس از آن، اطلاعاتی مربوط به کشته شدن تعدادی از ژنرال های اوکراینی، از جمله زالوژنی، در عرصه های اطلاعاتی ظاهر شد. آنا مالیار به نوبه خود شایعه کشته شدن فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین را تکذیب کرد. با این حال، از آن زمان تاکنون شایعاتی مبنی بر مرگ احتمالی این فرمانده  اوکراینی همچنان در رسانه ها منتشر می شود.

روسای جمهور اوکراین و کره جنوبی برای اولین بار با یکدیگر دیدار خواهند کرد

به گزارش آژانس خبری یونهاپ به نقل از دفتر رهبر کره جنوبی، یون سوک یول، رئیس‌ جمهوری کره جنوبی و ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهوری اوکراین امروز یکشنبه، برای نخستین بار در هیروشیما و در حاشیه نشست سران گروه G7 با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

این دیدار یک روز پس از ورود زلنسکی به این شهر برای جلب حمایت بین المللی و چند روز پس از دیدار رئیس جمهور یون با همسر رئیس جمهوری اوکراین - یلنا زلنسکایا، در سئول انجام می شود.

کره جنوبی کمک های بشردوستانه به اوکراین ارسال کرد، ولی تاکنون درخواست کی‌یف برای ارسال سلاح های مرگبار را رد کرده است. در دیدار با آقای یون، خانم زلنسکا در خصوص مواردی که کره جنوبی قادر به انجام آن است، درخواست کمک بیشتر کرد.

در اواسط ماه آوریل، یون سوک یول فاش کرد که سئول ممکن است حمایت خود از اوکراین را به فراتر از کمک های بشردوستانه و اقتصادی افزایش دهد. او گفت که دولتش در حال بررسی چگونگی کمک به تقویت توان حفاظتی و بازسازی اوکراین است.

کلینتون پیروزی ترامپ در سال 2024 را "پایان کار اوکراین" خواند

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه پیشین و نامزد حزب دموکرات برای پست ریاست جمهوری آمریکا معتقد است که اگر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا در انتخابات سال 2024 پیروز شود، باید منتظر پایان کار اوکراین و همچنین دموکراسی در ایالات متحده باشیم. او درخصوص این موضوع بامداد امروز، یکشنبه، در مصاحبه‌ای در جشنواره FT Weekend در واشنگتن صحبت کرد.

کلینتون گفت باور ندارد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا پیروز شود، ولی با این وجود هشدار داد که اگر چنین اتفاقی بیفتد، این به منزله "پایان دموکراسی در ایالات متحده" و "پایان کار اوکراین" خواهد بود. وی در عین حال اشاره کرد که در این صورت جمهوری خواهان آمریکا را از ناتو خارج خواهند کرد.

علاوه بر این، این سیاستمدار آمریکایی  پیش بینی کرد که شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین، ظرف سه یا چهار سال پس از تثبیت قدرت خود در چین، "اقداماتی علیه تایوان" انجام خواهد داد. وی افزود: «و من فکر می کنم که این وضعیت اوکراین را واقعاً عقب راند. منظورم این است که آنچه در اوکراین اتفاق افتاد تأثیر قابل توجهی بر رهبری چین داشت. بطور کلی ترامپ هدیه‌ای بود که همچنان به افرادی مانند شی جین پینگ و ولادیمیر پوتین [رئیس جمهور روسیه] داده می شود.»

لاوروف: جهت گیری غربی در سیاست خارجی روسیه کاملاً فرسوده شده است

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، شب گذشته، شنبه، در نشست مجمع شورای سیاست خارجی و دفاعی این کشور اعلام کرد که جهت گیری به سمت غرب در سیاست خارجی روسیه کاملاً خود را فرسوده و خسته کرده است.

وزیر خارجه روسیه گفت:  اکنون امیدها برای همگرایی با غرب به عنوان یک قدرت مستقل محقق نشده و ما این مسئله را در عمل احساس می کنیم.

به گفته لاوروف، مسکو در حال حاضر وارد حادترین مرحله از رویارویی با بلوک متجاوز غربی، شامل ایالات متحده، اتحادیه اروپا و ناتو شده است. در عین حال، روسیه در شرایط فعلی اقدام خصمانه‌ای از خود نشان نمی دهد. 

وزیر امور خارجه روسیه پیش از این در این نشست تاکید کرد که تصمیمات اتخاذ شده در نشست سران «هفت کشور بزرگ» (G7) در هیروشیما ژاپن، با هدف مهار مضاعف روسیه و چین است. وی تاکید کرد که کشورهای اتحادیه اروپا و ناتو هدف خود را حذف روسیه به عنوان یک رقیب ژئوپلیتیکی قرار داده‌اند که وجود آن با دستیابی به هدف سلطه جهانی غرب ناسازگار است.

فرانسه از گروه 7 خواست تا چین را مجبور به اعمال فشار بر روسیه کند

فرانسه از رهبران گروه 7 خواسته است تا تلاش کرده و  چین را متقاعد سازند روسیه را در خصوص وضعیت اوکراین تحت فشار قرار دهد. این مطلب توسط مجله Le Point گزارش شده است.

یکی از مشاوران رهبر فرانسه، امانوئل ماکرون به این نشریه گفت: «چین نقش مهمی در عرصه بین المللی ایفا می‌کند، جایگاه و مسئولیت‌هایی دارد که ما می‌خواهیم آن‌ها را بر عهده بگیرد، البته در یک محیط پایدار، یعنی با وارد شدن به چارچوبی از همکاری که برخی استانداردها و ارزش‌ها را رعایت کند.» 

به گفته وی، پاریس می‌خواهد «موسیقی کوچک» فرانسه در باره موقعیت پکن پخش شود و از اروپایی‌ها می‌خواهد که با رویکرد تقابلی مورد حمایت واشنگتن مخالفت کنند.

شولتز آموزش خلبانان اوکراینی را طرحی بلندمدت و سیگنالی برای روسیه نامید

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان در حاشیه نشست گروه هفت (G7) در هیروشیما تاکید کرد که برنامه آموزش خلبانان نیروهای مسلح اوکراین برای پرواز با جنگنده F-16 و سایر جنگنده های غربی در جنگ، یک پروژه بلند مدت و ارسال علامت مشخصی برای روسیه خواهد بود.

وی گفت: آنچه با آموزش خلبانان مرتبط است یک پروژه بلند مدت است. شولتز اشاره کرد، ایالات متحده هنوز نمی داند "در پایان این دوره آموزشی چه اتفاقی خواهد افتاد."

وی ابراز عقیده کرد که پروژه آموزش خلبانان نیروهای مسلح اوکراین "پیامی آشکار برای روسیه" است که نشان می دهد حمایت اوکراین از سوی غرب در دراز مدت و تا هر زمان که لازم باشد ادامه خواهد یافت.

شبکه تلویزیونی آمریکایی NBC چند روز قبل گزارش داد که ایالات متحده و متحدانش بالاخره تصمیم گرفتند جت های جنگنده F-16 را به اوکراین عرضه کنند، در حالی که این هواپیما ممکن است نه از طرف واشنگتن، بلکه متحدان اروپایی‌اش تامین شود.

کاخ سفید: بایدن و زلنسکی امروز، یکشنبه در هیروشیما دیدار خواهند کرد

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا امروز، یکشنبه، با ولادیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود در هیروشیمای ژاپن دیدار خواهد کرد. این مسئله از برنامه کاری رهبر آمریکا که در آستانه مذاکراتش از سوی کاخ سفید منتشر شد، مشخص شده است.

این دیدار قرار است بعد از ظهر انجام شود. پیش از آن جلسات کاری در چارچوب اجلاس سران کشورهای گروه G7 و همچنین نشست سه جانبه رهبران ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی برگزار می شود.

جزئیاتی درباره محتوای مذاکرات آتی بین بایدن و زلنسکی ارائه نشده است.

طبق برنامه رهبر آمریکا، بایدن ساعاتی پس از این دیدار، قرار است در یک کنفرانس خبری شرکت کرده و سپس به ایالات متحده پرواز کند.

لازم به یادآوری است، ولادیمیر زلنسکی و امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری  فرانسه، روز شنبه در هیروشیما دیدار کردند. به عقیده ماکرون، حضور زلنسکی در اجلاس سران G7 "می تواند قواعد بازی" در اوکراین را تغییر دهد. وی گفت: «این یک فرصت منحصر به فرد برای صحبت با رهبران گروه 7 است که از کشور و مردم شما حمایت کرده، حمایت می کنند و خواهند کرد.»

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان نیز در حاشیه اجلاس سران گروه هفت با رئیس جمهور اوکراین دیدار کرد. جزئیاتی از محتوای گفتگوی دو سیاستمدار ارائه نشده است.

بیش از 90 شرکت در سراسر جهان شامل بسته جدید تحریم‌های ضدروسی اتحادیه اروپا می‌شوند

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا شب گذشته، شنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ZDF اعلام کرد که اتحادیه اروپا بیش از 90 شرکت در سراسر جهان را که شواهدی مبنی بر دور زدن تحریم ها علیه روسیه برای آنها وجود دارد، در بسته یازدهم تحریم های خود گنجانده است.به گفته وی، حدود هشت شرکت چینی نیز در بین آنهاست.

فون در لاین افزود: ما در مورد توقف روند دور زدن تحریم ها بسیار جدی هستیم. و بنابراین در بسته یازدهم بیش از 90 شرکت در سراسر جهان داریم که شواهد روشنی مبنی بر نقض تحریم‌ها داریم، یعنی آنهایی که کالاهای تحریم شده را مستقیماً از اتحادیه اروپا و از طریق کشورهای ثالث به روسیه تحویل می‌دهند. 

یک روز قبل، وزارت خزانه داری آمریکا 9 شرکت چینی را به دلیل ارتباط با روسیه تحریم کرد. شرکت هایی از کانادا، استونی، هلند، امارات متحده عربی و سایر کشورها نیز تحت این محدودیت‌ها قرار گرفتند.

در عین حال، وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده محدودیت های صادراتی جدیدی را علیه روسیه اعمال کرده است. شرکت هایی از ارمنستان و قرقیزستان که گفته می شود با روسیه مرتبط هستند، تحت این محدودیت ها قرار گرفتند. علاوه بر این، ایالات متحده محدودیت هایی را برای صادرات 1.2 هزار قلم کالا به روسیه و بلاروس اعمال کرد که این فهرست شامل مصالح ساختمانی، پارچه، رنگ، کاغذ، تجهیزات و وسایل نقلیه است.

اردوغان: ترکیه به درخواست غرب تحریم‌های ضدروسی را اعمال نخواهد کرد

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری فعلی ترکیه،روز شنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی CNN تاکید کرد که با وجود اعمال فشارهای فزاینده تعدادی از کشورهای غربی بر آنکارا در این زمینه، ترکیه تحریم‌های ضدروسی را اعمال نخواهد کرد. 

وی گفت: «ما در مرحله ای نیستیم که مانند غرب، تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کنیم.» اردوغان یادآور شد که ترکیه روابط ویژه و رو به رشدی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دارد. وی تاکید کرد: ما کشوری قدرتمند هستیم و روابط خوبی با روسیه داریم.

رئیس جمهوری ترکیه در پایان افزود که مسکو و آنکارا در تمامی زمینه های همکاری به یکدیگر نیاز داشته و به توسعه آنها مشغولند.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)