میرنیوز

تحولات اوکراین| واکنش مسکو به سخنان ماکرون درباره شکست ژئوپلیتیکی روسیه

 تحولات اوکراین| واکنش مسکو به سخنان ماکرون درباره شکست ژئوپلیتیکی روسیه 2023-05-16T09:20:37+03:30

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،  "الکساندر گروشکو"، معاون وزیر امور خارجه روسیه شب گذشته، دوشنبه تاکید کرد که ادعای امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در خصوص شکست ژئوپلیتیکی روسیه، صرفاً تلاشی برای تبدیل یک آرزوی واهی غرب به واقعیت است.

رهبر فرانسه پیش از این در مصاحبه با Opinion  گفته بود که روسیه متحمل یک "شکست ژئوپلیتیکی" شده و در عین حال ابراز عقیده کرد که این کشور در حال سقوط به ورطه "وابستگی رعیت گونه" به جمهوری خلق چین است.

گروشکو در بیانیه‌ای که در وب سایت رسمی وزارت خارجه روسیه  منتشر شده، در این باره نوشت: «هرچه بیشتر چنین «طلسم‌های دعایی» را از سوی مقامات غربی بشنویم، برای ما واضح‌تر می‌شود که تحت فشار واقعیت در حال رخ دادن، نخبگان سیاسی کشورهای اروپایی از تلقین تحریک آمیز شهروندان، به سمت قانع کردن خود نسبت به درستی مسیر تقابلی که برای تخریب پایه های امنیت منطقه‌ای و بین المللی که در پیش گرفته‌اند، حرکت کرده‌اند.» 

این دیپلمات روس همچنین تاکید کرد که تداوم عرضه تسلیحات نظامی به اوکراین تنها راه انتخابی کشورهای "غرب جمعی" است تا خود از مسئولیت بحرانی که بسیاری از کشورها در آن غوطه ور هستند را خلاص کنند. کنار گذاشتن چنین سیاستی به منزله اعتراف به اشتباهات آنها خواهد بود و غرب نمی تواند با این واقعیت کنار آمده و آن را بپذیرد.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین یادآور شد که روابط دوستانه و راهبردی بین مسکو و پکن، پاریس را تحت تاثیر قرار داده و باعث نگرانی شده است. وی افزود: در تصور ماکرون از جهان، مانند دیگر رهبران غربی، آنها باید با واقعیت روابط قدرتمند، برابر و متقابلاً محترمانه بین روسیه و چین کنار بیایند. این در حالی است که اهمیت و تأثیر این روابط در عرصه بین‌المللی تنها در حال افزایش است و همین مسئله باعث نگرانی غرب شده است .»

روز گذشته دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس‌ جمهوری روسیه نیز به سخنان امانوئل ماکرون مبنی بر اینکه گویا روسیه در حال سقوط به وابستگی رعیت گونه به چین است، واکنش نشان داد. سخنگوی کرملین گفت: «روابط بین مسکو و پکن منحصراً ماهیتی مشارکتی دارد. روابط نزدیک دو کشور به منزله وابستگی نیست، این نتیجه توجه به منافع متقابل، نزدیکی جهان بینی آنها در رابطه با مسائل بین المللی و البته مقابله موثر با تلاشها برای دیکته کردن خواسته های غرب جمعی است. ما چنین تصویری (وابستگی) از روابط مسکو و پکن را اشتباه دانسته و معتقدیم سخنان ماکرون ناشی از درک نادرست وی از ماهیت واقعی این روابط است.»

 

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به روز چهارصد و چهل و هفتم جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

سفیر روسیه: لهستان بیشتر تسلیحات ساخت شوروی خود را به کی‌یف داده است

سرگئی آندریف، سفیر روسیه در لهستان در مصاحبه با روزنامه ایزوستیا که بامداد امروز منتشر شده، اعلام کرد که بیشتر تجهیزات نظامی ساخت شوروی که ورشو می توانست به کی‌یف منتقل کند، تاکنون به اوکراین انتقال است.

وی گفت: «رهبری لهستان قول داده بود که 14 هواپیمای جنگنده میگ-29 خود را به اوکراین منتقل کند. اخیراً مشخص شده که همه آنها قبلاً به کی‌یف تحویل داده شدند. بیشتر تسلیحات و تجهیزات نظامی شوروی  موجود در لهستان تاکنون به اوکراین منتقل شده است. امسال 14 تانک لئوپارد-2 ساخت آلمان هم به این فهرست اضافه شده است. بدون شک ورشو به تامین سلاح و تجهیزات نظامی مورد نیاز کی‌یف ادامه خواهد داد تا زمانی که توانایی این کار را داشته باشد.»

سفیر روسیه همچنین یادآور شد که موضوع اعزام نیروهای نظامی لهستانی برای شرکت در درگیری در اوکراین در فضای عمومی این کشور اصلاً شنیده نمی شود، اگرچه مشخص است که ورشو آشکارا مزدورانی را برای گردان داوطلبان خارجی ارتش اوکراین استخدام می کند. 

پیش از این، ماتئوش موراویتسکی، نخست وزیر لهستان، گفته بود که ورشو برای تامین تسلیحات نظامی کی‌یف، مبلغی معادل 800 تا 900 میلیون یورو از اتحادیه اروپا غرامت دریافت خواهد کرد و در ازای تسلیحات و تجهیزات نظامی ارسال شده به اوکراین، لهستان قصد خرید تسلیحات مدرن و ایجاد خطوط فن آوری برای تولید انواع مختلف سلاح را دارد.

تلاش ارمنستان برای اجتناب از تحریم‌ها برای همکاری با روسیه

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان شب گذشته، دوشنبه در مصاحبه با مجله چک Respekt ، اعتراف کرد که مقامات ایروان از تحریم‌های غربی به خاطر همکاری با مسکو هراس دارند و تلاش می کنند تا جای ممکن از آنها اجتناب ورزند.  

پاشینیان گفت: «در هر زمینه‌ای که امکان آن وجود دارد، ما خوشحالیم که تقاضای روسیه را برآورده می کنیم. ولی تحریم ها خط قرمز ماست. و ما این را خیلی واضح به مقامات مسکو گفته‌ایم: ما نمی خواهیم به شما صدمه بزنیم، اما نمی توانیم خودمان را در معرض تحریم شویم. و در این خصوص هیچ رازی وجود ندارد.»

وی همچنین افزود که ارمنستان به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU)، روابط اقتصادی بسیار نزدیکی با روسیه داشته و تجارت ملی این کشور نگرش مثبتی در این زمینه دارد.

پیش از این نیز، در اواخر ماه آوریل، وزارت خزانه داری ایالات متحده به قزاقستان در مورد خطر اعمال تحریم های ثانویه علیه شرکت ها و بانک های این جمهوری به دلیل کمک به روسیه هشدار داده بود.

ماکرون: فرانسه برای حمله به روسیه سلاحی به کی‌یف نمی‌دهد

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که پاریس برای حمله به خاک روسیه هیچ سلاحی به اوکراین نمی دهد و با روسیه درگیری نظامی ندارد. 

ماکرون گفت: «کمک پاریس به کی‌یف محدود به کمک برای «مقاومت آنها در درگیری نظامی» است. ما در جنگ با روسیه نیستیم و قصد چنین کاری را هم نداریم.»

فرانسه آماده آموزش خلبانان اوکراینی است

امانوئل ماکرون، رهبر فرانسه در بخش دیگری از این گفتگوی تلویزیونی خود اعلام کرد که فرانسه می تواند از هم اکنون آموزش خلبانان اوکراینی را آغاز کند. 

وی گفت: «هیچ تابویی در این رابطه وجود ندارد. ما به همراه چندین کشور اروپایی دیگر که برای این کار اعلام آمادگی کردند، امکانات لازم برای آموزش خلبانان اوکراینی را فراهم  کرده ایم.»

ماکرون یادآور شد که فرانسه قبلاً هم به خلبانان اوکراینی آموزش می داد، اما نه برای هواپیماهای نظامی. وی ابراز اطمینان کرد که آماده سازی و توانایی برای به کار کردن با تجهیزاتی که فرانسه در اختیار کی‌یف قرار داده، تعیین کننده بوده و این امکان را به اوکراین خواهد داد تا یک عملیات ضد حمله را انجام دهد.

پنتاگون ارسال 31 تانک آبرامز به آلمان برای آموزش نظامیان اوکراینی را تایید کرد

پاتریک رایدر، سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده شب گذشته در یک نشست خبری تایید کرد که 31 دستگاه تانک آبرامز آمریکایی برای آموزش نظامیان اوکراینی به آلمان تحویل داده شده است. 

این مقام پنتاگون گفت: می توانم تأیید کنم که 31 تانک M1 آبرامز تاکنون وارد آلمان شده تا برای تمرینات آموزشی تیم های تانک اوکراینی آماده شوند.

رایدر افزود که گروهی از نظامیان اوکراینی هم تا چند هفته دیگر برای آموزش به این کشور اعزام خواهند شد.

پیش از این، در اوایل ماه مه، لوید آستین، رئیس پنتاگون، گفت که ایالات متحده تمام تلاش خود را برای تسریع در روند تحویل تانک های آبرامز به اوکراین انجام می دهد و روی انتقال آنها در اوایل پاییز امسال حساب می کند. 

پکن هیچ توجیهی برای تحریم‌های یکجانبه غرب پیدا نمی‌کند

ژانگ جون، نماینده چین در سازمان جهانی، شب گذشته، دوشنبه، در نشست شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که کشورهای غربی در حال ترویج «نظم مبتنی بر قوانین خود» هستند که هم از لحاظ حقوقی و هم از نظر عملی مشکل ساز است. 

نماینده چین گفت: هیچ توجیهی برای اعمال تحریم‌های یکجانبه از سوی ایالات متحده و سایر کشورهای غربی متحدش وجود ندارد و این اقدام محکوم شده است.

این دیپلمات چینی  تاکید کرد که تحریم های یکجانبه از حمایت گسترده جامعه بین المللی برخوردار نیست و بسیاری از کشورها آن را نادعالانه و در راستای تامین منافع خاص کشورهای غربی می دانند.

نماینده روسیه: سخنان وزیر خارجه آلمان تاییدی بر دخالت غرب در درگیری اوکراین است

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد شب گذشته در جریان نشست شورای امنیت یادآور شد که اظهارات آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان، تأییدی بر دخالت مستقیم کشورهای غربی در درگیری نظامی در اوکراین است.

این دیپلمات روس یادآور شد: «روز گذشته آنالنا بائربوک گفت که ارسال تسلیحات احتمالی از سوی کشورهای ثالث به روسیه غیرقابل قبول است، زیرا می توان این اقدام را با مشارکت در درگیری برابر دانست. وی بدین ترتیب تایید کرد که غرب نیز با تامین تسلیحاتی کی‌یف، در درگیری اوکراین مشارکت مستقیم دارد.»

نبنزیا گفت: «این سخنان، یکی دیگر از اعترافات صادقانه مشارکت مستقیم غرب در درگیری نظامی در اوکراین است».
این دیپلمات در پایان این سئوال را مطرح کرد که اکنون با این واقعیت که ماشین جنگی غرب برای حفظ درگیری کار می‌کند، چه باید کرد؟

دبیرکل سازمان ملل در مورد تحریک کی‌یف به ترور سکوت کرده است

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، در نشست شب گذشته شورای امنیت سازمان ملل ، از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل پرسید که چرا او و سایر سازمان های بین المللی در خصوص تحریک آشکار به تروریسم توسط اوکراین سکوت می کنند.

واسیلی نبنزیا با یادآوری اینکه مقامات کی‌یف با همدستی حامیان غربی خود، از روش های تروریستی آشکارا ابایی ندارند، به نمونه‌های اخیر این اقدامات، از جمله حمله تروریستی به پل کریمه، قتل روزنامه‌نگاران داریا دوگینا، ماکسیم فومین (ولادلن تاتارسکی) و سوءقصد به جان نویسنده زاخار پری‌لپین که منجر به کشته شدن دوستش الکساندر شوبین شد، اشاره کرد.

این دیپلمات همچنین این واقعیت را مورد توجه قرار داد که پس از سوء قصد به جان پری‌لپین، خبرگزاری دولتی اوکراین (UNIAN) نظرسنجی را منتشر کرد، مبنی بر اینکه بعد از این، کدام یک از چهره های روسی بعدی باید نابود شود. «اگر این تحریک آشکار به تروریسم نباشد، پس چیست؟ <...> دبیرکل و نمایندگان سایر سازمان های بین المللی چگونه می توانند در  برابر این مسئله سکوت کنند؟» 

علاوه بر این، نبنزیا به سخنان اخیر رئیس اطلاعات اوکراین، کریل بودانوف، اشاره کرد که مستقیماً آمادگی خود را برای "کشتن شهروندان روس در سراسر جهان" اعلام کرد.

نبنزیا سرنوشت اشرف غنی را برای زلنسکی پیش بینی کرد

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در نشست شب گذشته شورای امنیت این سازمان پیش بینی کرد که رهبران اوکراینی که حاکمیت این کشور را به دولت آمریکا سپرده‌اند، به سرنوشت اشرف غنی،رئیس جمهوری سابق افغانستان دچار خواهند شد. 

این دیپلمات با اشاره به اینکه کی‌یف توافقنامه ایجاد صندوق توسعه اوکراین را با شرکت مالی آمریکایی بلک راک (BlackRock) امضا کرده، یاداور شد که حمایت غرب هرگز رایگان نبوده و مردم عادی اوکراین باید بهای آن را بپردازند.

نبنزیا تاکید کرد: تحت پوشش جذب سرمایه‌گذاری خصوصی برای پروژه‌های بزرگ مقیاس در حوزه‌های کلیدی اقتصاد، حاکمیت اوکراین در واقع تحت مدیریت یک شرکت خارجی، بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری جهان که مقر آن در نیویورک است، منتقل می‌شود.

وی همچنین یادآور شد که طی 10 سال گذشته بیش از 4 میلیون هکتار از زمین های قابل کشت اوکراین تحت کنترل شرکت های فراملی آمریکایی قرار گرفته است. در  عین حال، مواد غذایی که به عنوان بخشی از معامله غلات به اوکراین صادر شده، برای مصارف تجاری استفاده می شود و نه برای نیازهای کشورهای نیازمند و گرسنه.

نبنزیا تاکید کرد که اکنون "گردش پول آمریکایی در زمین‌های اوکراین" وجود دارد که بیشتر آن به ایالات متحده باز گشته و بخشی دیگری در حساب های خارج از کشور مقامات اوکراینی باقی می ماند. وی افزود: «ولی ممکن است چیزی در چمدان رهبران اوکراینی جا نگیرد که آنها هنگام عجله برای فرار از کشور با خود ببرند، همانطور که در مورد اشرف غنی، رئیس جمهور سابق افغانستان چنین شد.»

انتقاد از بی تفاوتی غرب نسبت به سرنوشت مردم اوکراین و دونباس 

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: کشورهای غربی برای سرنوشت مردم اوکراین و منطقه دونباس اهمیتی قائل نیستند، زیرا از سال 2014 به اینطرف هم آنها به این موضوع توجهی نداشته و فقط اهداف سیاسی خود را دنبال می کنند.

واسیلی نبنزیا در نشست  شب گذشته شورای امنیت به "انگیزه ریاکارانه" نشستروز دوشنبه در مورد وضعیت انسانی در اوکراین اشاره کرد. به گفته وی، در ماه آوریل، زمانی که روسیه ریاست شورای امنیت سازمان ملل را برعهده داشت، هیچ کس خواستار برگزاری نشست در مورد وضعیت انسانی در اوکراین نشد و هیئت های غربی نیز هیچ علاقه ای به این وضعیت نشان ندادند.

وی یادآور شد، هر روز گزارش‌های جدیدی در مورد پمپاژ کی‌یف با سلاح‌های "بیشتر و سنگین‌تر و پیشرفته‌تر" غربی منتشر می‌شود. ضمن اینکه، تحویل تسلیحات از جمله توسط کشورهایی انجام می شود که به ظاهر نسبت به پیامدهای انسانی بحران اوکراین ابراز نگرانی می کنند. در عین حال، کمک‌های نظامی که آنها روزانه ارائه می‌کنند منجر به مرگ مردم غیرنظامی بسیاری در سرزمین دونتسک و لوهانسک و همچنین مناطق زاپروژیا و خرسون می‌شود.

 مسکو هیچ پیشرفتی در اجرای بخش روسیه قرارداد غلات نمی‌بیند

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد ابراز تاسف کرد که مسکو کوچکترین پیشرفتی در اجرای بخش روسیه از توافقنامه صادرات غلات مشاهده نکرده است. 

وی در نشست روز دوشنبه شورای امنیت سازمان جهانی گفت: تقریباً یک سال است که ما کوچکترین پیشرفتی را در بخش دوم توافق بسته مشاهده نکرده ایم. بسته پیشنهادی دبیرکل سازمان ملل متحد تنها در راستای خدمت به صادرات غلات از اوکراین کار می‌کند و عرضه‌های کشاورزی روسیه همچنان توسط تحریم‌های غرب بدون هیچ چشم‌اندازی برای کاهش آنها برای محصولات کود شیمیایی و مواد غذایی غیرتحریمی مسدود شده است. 

نبنزیا تاکید کرد که معاملات یک بار مصرف وعده داده شده در واشنگتن و بروکسل زمانی که به عنوان یک راه حل مؤثر برای مشکل ارائه شود، به سادگی مضحک است. وی یادآور شد که بانک کشاورزی روسیه که از طریق آن تسویه حساب‌ها برای عملیات صادراتی انجام می‌شود، همچنان تحت تحریم است.

سازمان ملل عدم صادرات کود از روسیه در چارچوب توافق غلات را تایید کرد

مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه نیز در نشست روز دوشنبه شورای امنیت تایید کرد که هنوز امکان تنظیم صادرات کودهای آمونیاک روسیه که در توافقنامه غلات پیش بینی شده است، وجود ندارد.  او گفت: «ابتکار صادرات غلات از طریق دریای سیاه، صادرات آمونیاک [از روسیه] را نیز پیش بینی کرده، اما این اتفاق هنوز رخ نداده است.»

گریفیتس تاکید کرد که طی چند هفته گذشته اخیر، مقامات سازمان ملل درگیر مباحثات جدی برای تمدید و گسترش توافقنامه صادرات غلات بودند. وی افزود: این کار در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

فون در لاین محتوای تحریم‌های جدید علیه روسیه را فاش کرد

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا روز دوشنبه در یک نشست خبری اعلام کرد که تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه، محدودیت‌های ترانزیتی برای کالاهای دو منظوره به کشورهای ثالث از طریق روسیه را افزایش می‌دهد و همچنین صادرات این نوع محصولات را به برخی از کشورهای ثالث محدود می‌کند. 

او گفت: «ما در ماه‌های اخیر شاهد افزایش شدید تجارت اتحادیه اروپا با برخی کشورها بوده‌ایم، صحبت بر سر کشورهای ثالثی است که کالاهایی را در اتحادیه اروپا خریداری می کنند و کالاهایی را که ظاهراً مشمول محدودیت هستند به روسیه منتقل می کنند.» 

این مقام اروپایی افزود، در این زمینه، بروکسل خواستار محدود کردن بیشتر ترانزیت از طریق فدراسیون روسیه است.

رئیس کمیسیون اروپا در پایان گفت: اگر شواهد روشنی مبنی بر دور زدن تحریم‌ها و تحویل به روسیه وجود داشته باشد، می‌توانیم عرضه کالا به این کشورها را ممنوع کنیم.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)