میرنیوز

تحولات اوکراین| حمایت سازمان ملل از تلاش چین برای حل مسالمت آمیز بحران اوکراین

 تحولات اوکراین| حمایت سازمان ملل از تلاش چین برای حل مسالمت آمیز بحران اوکراین 2023-04-27T11:13:54+04:30

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،  "فرهان حق"، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان جهانی درباره گفتگوی تلفنی شی جین پینگ، رهبر چین و ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، اظهار نظر کرده و گفت: سازمان ملل امیدوار است که چین به کمک خود در حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه بین روسیه و اوکراین ادامه دهد.

حق شب گذشته در یک نشست مطبوعاتی گفت: «البته ما از مشارکت همه کشورهای کلیدی و تاثیرگذار در جهان، از جمله کشورهای عضو شورای امنیت، که در حل و فصل بحران بین اوکراین و روسیه مشارکت دارند، حمایت می کنیم.»

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که چین در تلاش‌هایش برای دستیابی به راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای این مناقشه «مفید و موفق» باشد.

گفت و گوی تلفنی بین شی جین پینگ و ولاودیمیر زلنسکی بعد از ظهر روز چهارشنبه انجام شد. رئیس جمهوری چین در این دیدار تاکید کرد که پکن روی برگزار شدن مذاکرات صلح متمرکز شده و برای  برقراری آتش بس هرچه سریعتر تلاش خواهد کرد. وی همچنین اعلام کرد که پکن آماده همکاری با کی‌یف برای ارتقای سطح همکاری‌های دوجانبه متقابلا سودمند است، صرف نظر از اینکه اوضاع بین المللی چگونه تغییر کند.

شی جین پینگ افزود که قصد دارد نماینده‌ای به اوکراین و سایر کشورها برای رایزنی درباره حل و فصل سیاسی بحران اعزام کند.

در این رابطه، جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی، تاکید کرد که ایالات متحده از گفتگوی تلفنی روسای جمهوری چین و اوکراین استقبال می کند. کربی افزود که واشنگتن از قبل از این تماس مطلع نشده بود، ولی یادآور شد: ایالات متحده از مدت‌ها قبل از پکن خواسته بود تا با کی‌یف گفتگو کند.

رهبر چین پیشتر، در اوایل ماه آوریل، در جریان گفتگو با امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در پکن، یادآور شده بود که هیچ درمان معجزه آسایی برای حل بحران اوکراین وجود ندارد و طرف های درگیری باید شرایط لازم برای گفتگوهای صلح را ایجاد کنند.

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به روز چهارصد و بیست و هشتم جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

اوکراین دریافت 98 درصد تسلیحات وعده داده شده توسط ناتو را تایید نکرد

میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس دفتر رئیس جمهوری اوکراین، شب گذشته در گفتگو با خبرنگاران اظهارات ژنرال کریستوفر کاولی، فرمانده عالی نیروهای نظامی متحد ناتو در اروپا، مبنی بر اینکه اوکراین بیش از 98 درصد از تسلیحات نظامی وعده داده شده از سوی ایالات متحده و متحدانش را دریافت کرده، را زیر سئوال برد. 

پودولیاک گفت: «به نظر من رقم 97-98 درصد خیلی زیاد است. البته این مقام ناتو (کاولی) از ریاضیات خاصی نتیجه گیری کرده و بر اساس آنچه می داند سخن گفته است. باید تجهیزات بسیار بیشتری وجود داشته باشد، ما واقعاً با کمبود گلوله‌ها، به خصوص کالیبرهای سنگین مواجه هستیم. هم اتحادیه اروپا و هم ما تلاش می کنیم این موضوع را حل کنیم و فکر می کنم این مشکل بزودی تا حدودی رفع خواهد شد.»

پیش از این، ژنرال کاولی گفت که کی‌یف تقریباً 100 درصد از تسلیحات وعده داده شده توسط غرب را برای عملیات ضد حمله آینده دریافت کرده است.

ارتش اوکراین به دلیل کمبود سلاح و موشک قادر به ضد حمله نخواهد بود

اولیگ سوسکین، مشاور دو رئیس جمهوری سابق اوکراین ابراز عقیده کرد که نیروهای مسلح اوکراین به دلیل کمبود تسلیحات، پرسنل و موشک هایی که بتوانند اهدافی در  فاصله 150 کیلومتری را مورد اصابت قرار دهند، قادر به اجرای عملیات ضد حمله نیستند.

این کارشناس سیاسی اوکراینی در کانال یوتیوب خود گفت: «همه سازمان های اطلاعاتی در این خصوص اتفاق نظر دارند که ارتش اوکراین آماده ضد حمله نیست. همه درک می کنند که نیروی ضربت باید حداقل 100 هزار سرباز داشته باشد، حدود 25 تیپ. ضمناً  شما برای چنین عملیاتی به حداقل 200 تانک، حدوداً 300-400 خودروی جنگی پیاده، نفربر زرهی، HIMARS، توپخانه و گلوله نیاز دارید. <...> به علاوه، شما قطعاً به موشک هایی نیاز دارید که  قادر به هدف قرار دادن اهدافی در فاصله 150 کیلومتری باشند. برای یک ضد حمله موفق لازم است تجهیزات و تعداد مناسب نیروها باید وجود داشته باشد. اگر نیستند، پس چگونه حمله کنیم؟» 

در این رابطه، سرتیپ سرگئی ملنیک، رئیس نیروهای دفاعی منطقه خارکوف نیز فاش کرد که نیروهای مسلح اوکراین فاقد افراد و تجهیزات نظامی لازم برای ضد حمله هستند. او از متحدان بین‌المللی کشورش خواست تا تسلیحات بیشتری به آنجا ارسال کنند.

روز چهارشنبه، یوگنی پریگوژین، بنیانگذار شرکت نظامی خصوصی واگنر روسیه، پیش بینی کرد که نیروهای مسلح اوکراین پس از دوم ماه مه، زمانی که بارندگی های بهاری تمام شده باشد، به یک ضد حمله دست خواهند زد.

روز قبل، نیویورک تایمز گزارش داد که کی‌یف تا پایان ماه آوریل، 12 تیپ رزمی هر کدام شامل 4 هزار سرباز را برای حمله متقابل ماه مه آماده خواهد کرد. لازم به یادآوری است که ایالات متحده و متحدانش در ناتو مشغول آموزش نظامیان اوکراینی و تشکیل 9 تیپ نیروی آماده رزم برای ارتش اوکراین هستند.

این در حالی است که روزنامه پولیتیکو چند روز قبل گزارش داد که دولت جو بایدن، در پشت صحنه خود را برای شکست احتمالی ضد حمله ارتش اوکراین آماده کرده و تدابیری را برای چنین سناریویی در نظر گرفته است.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی در کاخ سفید، گفت که ایالات متحده می‌خواهد مطمئن شود که ضد حمله آینده اوکراین موفق خواهد بود. کربی در عین حال مدعی شد که اهداف، جهت گیری و تاریخ این ضدحمله تنها به تصمیم رئیس جمهوری اوکراین بستگی دارد.

آمریکا یک سیستم ردیابی برای تسلیحات ارسالی در اوکراین مستقر کرده است

ژنرال کریستوفر کاولی، فرمانده نیروهای نظامی مشترک ناتو در اروپا بامداد امروز پنج شنبه، اعلام کرد که ایالات متحده یک سیستم ردیابی برای تسلیحات ارائه شده به اوکراین راه اندازی کرده است. وی در سخنرانی خود در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «طی چند ماه گذشته، ما یک سیستم ردیابی لجستیکی استاندارد ناتو را در اوکراین مستقر کرده‌ایم و آنها [طرف اوکراینی] به ما اجازه دسترسی به شبکه‌های نظارتی خود را داده‌اند.»

به گفته وی، این سیستم ردیابی توسط دفتر وابسته نظامی ایالات متحده در کی‌یف سازماندهی شده است. بدین ترتیب که روز چهارشنبه، یک عملیات بازرسی در شهر اودسا انجام شد و یک رویداد کنترلی دیگر نیز برای روز پنجشنبه آینده برنامه ریزی شده است. برای این ردیابی، از اسکنرهای دستی استفاده می شود که داده ها را از بارکدهای چاپ شده به روی انواع کلیدی سلاح های غربی می خوانند. متعاقباً این اطلاعات وارد شبکه ای می شود که توسط واشنگتن کنترل می شود. 

کاولی یادآور شد که جزئیات این روند به وضعیت میدانی بستگی دارد. اگر شرایط اجازه دهد، از کارشناسان آمریکایی در این کار استفاده شده و در موارد دیگر، این وظیفه به کارکنان نیروهای مسلح اوکراین واگذار می شود.

روسیه با وجود تلاش غرب برای منزوی کردنش، متحدان جدیدی به دست آورده است

والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون (سنای) روسیه معتقد است که تلاش برای منزوی ساختن روسیه مانع از ایجاد و توسعه روابط مسکو با شرکای خارجی این کشور نمی شود. 

این مقام بلندپایه پارلمانی امروز پنجشنبه، در مقاله‌ای که در روزنامه "راسیسکایا گازیتا" منتشر شده، نوشته است: علیرغم حملات گسترده غرب به روسیه با هدف منزوی کردن سیاسی این کشور، ما در حال به دست آوردن متحدان جدید هستیم و مواضع خود را در عرصه بین‌المللی تقویت می کنیم. این واقعیت به وضوح با توجه به تعداد درخواست های بین المللی برای دیدار با مقامات مسکو در قالب های مختلف و برنامه رویدادهای مختلف اثبات می شود.

خانم ماتوینکو تاکید کرد که کار دیپلماتیک در چنین شرایطی بسیار اهمیت داشته و باید تا حد امکان کارآمد و موثر انجام شود. به گفته او، لازم است از هر نشست و هر تماسی در سطح بین‌المللی حداکثر استخراج شود. رئیس شورای فدراسیون همکاری با کشورهای دوستی که در موضع گیری مسکو در مورد غیرقابل قبول بودن هژمونی و دیکته سیاست غربی ها شریک هستند، را به عنوان اصلی ترین رهنمود سیاست خارجی روسیه نام برد.

در آغاز ماه آوریل، ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه در دیدار با سفرای خارجی جدید در مسکو آمادگی خود برای مشارکت سازنده با همه کشورهای علاقه مند را اعلام کرده و یادآور شد که این رویکرد در دکترین به روز شده سیاست خارجی کشور مطرح شده است.

اعتراف آمریکا به وسواس در مورد تبعیت از تحریم‌های ضد روسی 

جینا ریموندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده شب گذشته اعلام کرد که واشنگتن در اعمال محدودیت های صادراتی اعمال شده بر روسیه "وسواس" دارد.

وی در جلسه استماع کمیته تخصیص سنای آمریکا گفت: «در خصوص تحریم‌ها علیه روسیه باید بگویم که  ما آماده ساختن ائتلافی متشکل از 39 کشور هستیم. و آن را محکم نگه داشته ایم. ما روزانه با سایر کشورها و در سیستم های داخلی  برای اعمال (محدودیت ها) با جدیت کار می کنیم. <...> ما در اعمال محدودیت ها وسواس داریم و این واقعاً دشوار است.»

رایموندو در عین حال یادآور شد که، روسیه ظاهراً طی «دهه‌ها تمرین» شبکه‌ای برای دور زدن تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی در سراسر جهان ایجاد کرده است. در همین راستا، وزارت بازرگانی آمریکا بیش از 500 شرکت خارجی را در فهرست سیاه قرار داده و همچنین عرضه تجهیزات به روسیه، چیزی به ارزش «صدها و صدها میلیون دلار» را متوقف کرده است.

به عقیده وزیر بازرگانی آمریکا، بدین ترتیب اقدامات انجام شده توسط مقامات ایالات متحده "تاثیر بسیار زیاد و مهمی" دارد.

قصد آمریکا برای دور کردن جبهه درگیری با روسیه از مرزهای خود 

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن شب گذشته، چهارشنبه ابراز عقیده کرد که غرب جمعی به رهبری آمریکا ، در حال دامن زدن به رویارویی نظامی با روسیه است، البته با این وجود هر کاری انجام می دهد تا درگیری نظامی واقعی تا حد امکان از خاک ایالات متحده دور باشد. 

وی تاکید کرد که موضع گیری رسمی ایالات متحده در مورد عدم تمایل به رویارویی با روسیه با واقعیت مطابقت ندارد. به گفته این دیپلمات، واشنگتن در زمینه بحران اوکراین، به ویژه در خصوص ارائه هر نوع کمک نظامی به کی‌یف، سیگنال های متفاوتی ارسال می کند و عرضه سلاح های قدرتمند و کشنده به اوکراین نشان دهنده علاقه آمریکا به تشدید درگیری نظامی در اوکراین است.

سفیر آمریکا در پایان گفت: به نظر من همه اقدامات لازم برای اطمینان از وقوع این جنگ در فضای اروپا انجام می شود، برای اینکه آمریکایی‌ها مایل نیستند که این جنگ به خاک ایالات متحده نزدیک شود.

روسیه از تماس با آمریکا برای تامین منافع ملی خود حداکثر استفاده را می‌کند

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن، در جمع خبرنگاران اعلام کرد که علیرغم تماس های نادر طرف روسی با ایالات متحده، مسکو تا جای ممکن برای تامین منافع ملی روسیه و دست یابی به اهداف تعیین شده در عملیات ویژه در اوکراین استفاده می کند.

این دیپلمات تاکید کرد:  در هر شرایطی لازم است خطوط ارتباطی باز بماند. روسیه و ایالات متحده دو قدرت بزرگ هسته‌ای جهان و اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل هستند. و در این رابطه نمایندگی دیپلماتیک روسیه هم با وزارت امور خارجه و هم با کاخ سفید تماس دارد. البته این تماسها بسیار محدود است و بیشتر به ایجاد "این یا آن اقدام دیپلماتیک" در رابطه با سیاست روسیه خلاصه می شوند.

آنتونوف افزود: «البته در هر صورت ما چنین تماس‌هایی را حفظ می‌کنیم و تا حد امکان از آنها برای تامین منافع ملی روسیه و آنچه روسیه در جریان یک عملیات نظامی ویژه دنبال می‌کند، استفاده می‌کنیم.»

 آنتونوف: ادعای انزوای هیئت روسی به ریاست لاوروف در نیویورک پوچ است

سفیر روسیه در ایالات متحده شب گذشته در جمع خبرنگاران اعلام کرد که در نشست شورای امنیت سازمان ملل موضوع منزوی بودن سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و اعضای هیئت روسی اصلا مطرح نبود و این نشست بسیار موفق بود.

آناتولی آنتونوف در پاسخ به سئوالی در این باره گفت: می توانم به شما بگویم که رویدادهای شورای امنیت به خوبی، با موفقیت و مهمتر از همه سازنده بودند. مسلماً موضوع انزوای وزیر خارجه یا هیئت روسی اصلاً وجود ندارد.»

سرگئی لاوروف که این هفته به نیویورک سفر کرده بود، روزهای دوشنبه و سه شنبه در نشست‌های شورای امنیت سازمان ملل در سطح وزیران به ریاست روسیه شرکت داشت.

توجه روسیه به تلاش چین برای ایجاد شرایط مذاکرات درباره اوکراین 

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، روز چهارشنبه اعلام کرد که مسکو به آمادگی مقامات پکن برای تلاش در راستای ایجاد شرایط لازم برای یک روند مذاکره در مورد درگیری در اوکراین توجه کرده است. 

وی افزود: ما تطابق گسترده رویکردهای اصولی خود با مفاد بیانیه موضعی مربوطه منتشر شده توسط وزارت خارجه جمهوری خلق چین در تاریخ 24 فوریه را مشاهده می‌کنیم.

زاخارووا در عین حال یادآور شد که طرف اوکراینی هرگونه ابتکار عمل معقولی با هدف حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک بحران را رد کرده و اولتیماتوم هایی با خواسته های آشکارا غیرواقع بینانه مطرح می کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: «مقامات اوکراینی و حامیان غربی آنها قبلاً توانایی خود برای پایان دادن به ابتکارات صلح آمیز را نشان داده اند. طبق اعتراف خود آنها، توافقات مینسک فقط برای طولانی کردن زمان و جمع آوری توان بالقوه تهاجمی مورد نیاز بود. همه به یاد دارند که در بهار سال 2022، توافقات صلح تقریباً آماده ای که طرفین به پیشنهاد کی‌یف به آن دست یافته بودند، ناگهان توسط  خود آنها رد شد.»

چین نماینده‌ای برای رایزنی به اوکراین خواهد فرستاد

یو جون، معاون اداره آسیای مرکزی و اروپای شرقی وزارت امور خارجه جمهوری خلق چین روز چهارشنبه به خبرنگاران اعلام کرد که "لی هوی" سفیر سابق این کشور در روسیه و نماینده ویژه دولت چین در امور اوراسیا، ریاست هیئت چینی تشکیل شده برای حل بحران اوکراین را بر عهده خواهد داشت که بزودی به کی‌یف اعزام خواهد شد. 

به گفته وی، تاریخ دقیق سفر این نماینده ویژه به اوکراین هنوز مشخص نیست.

شی جین‌ پینگ، رئیس‌ جمهوری چین، روز چهارشنبه در جریان گفتگوی تلفنی با ولادیمیر زلنسکی، اعلام کرد که پکن نماینده‌ای را به اوکراین و دیگر کشورها می‌فرستد تا درباره راه‌ حل سیاسی مناقشه کنونی در این کشور رایزنی کند. شی گفت که چین بر تسهیل گفتگوهای صلح تمرکز کرده و برای برقراری آتش بس زودهنگام تلاش خواهد کرد.

زلنسکی: گفتگوی من با شی جین پینگ یک ساعت به طول انجامید

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهوری اوکراین شب گذشته یادآور شد که گفت‌وگوی تلفنی او با شی جین‌ پینگ، رئیس‌ جمهوری چین حدود یک ساعت به طول انجامید.

زلنسکی در کانال تلگرامی خود گفت: مذاکرات تلفنی خوبی با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین داشتم. ما به راه های تعامل احتمالی برای برقراری صلح عادلانه و پایدار برای اوکراین توجه ویژه‌ای داشتیم.

به گفته وی، این گفتگو همچنین بر راه های تقویت همکاریهای اوکراین و چین متمرکز بود و مجموعه ای از مسائل مهم در روابط دوجانبه در جریان آن مورد بحث قرار گرفت، برای اینکه  چین همیشه شریک تجاری رتبه اول اوکراین بوده است.

رئیس جمهوری اوکراین گفت: "من معتقدم که گفتگوی امروز ما انگیزه ای قدرتمند به بازگشت، حفظ و توسعه این پویایی در تمامی سطوح خواهد داد."

زلنسکی دستیابی به صلح از طریق سازش‌های ارضی را رد می‌کند

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهوری اوکراین پس از گفت‌وگوی تلفنی  روز چهارشنبه خود با شی جین‌ پینگ، رئیس‌ جمهوری چین، تاکید کرد که صلح در اوکراین به هیچ وجه از طریق سازش های ارضی با روسیه حاصل نخواهد شد. زلنسکی در کانال تلگرامی خود گفت: «هیچ صلحی به قیمت سازش های ارضی وجود نخواهد داشت.»

به گفته وی، تمامیت ارضی اوکراین با مرزهای شناخته شده سال 1991 باید احیا شود و مقامات کی‌یف از این موضوع کوتاه نخواهند آمد.

ترکیه از غرب خواست  به تلاش‌ها برای آغاز مذاکرات در اوکراین بپیوندد

ابراهیم کالین، سخنگوی رسمی رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد که مقامات آنکارا از غرب می‌خواهند که برای آغاز مذاکرات برای برقراری صلح در اوکراین به تلاشهای شکل گرفته در این خصوص بپیوندد. 

وی در گفتگو با خبرنگاران گفت: "بیایید همه ابزارها و توانایی های خود را برای پایان دادن به درگیری نظامی در اوکراین ترکیب کنیم."

کالین تاکید کرد که ادامه و توسعه این درگیری تنها به یک فاجعه جهانی منجر خواهد شد. وی از طرفین خواست تا همه تلاش ها را برای تضمین صلح و مذاکرات با چشم انداز صلح محور متمرکز کنند.

علاوه بر این، سخنگوی رئیس جمهوریترکیه ابراز عقیده کرد که بحران اوکراین صرفاً از طریق انعقاد یک توافقامه بزرگ جدید بین روسیه و غرب پایان خواهد یافت. به نظر وی، این درگیری بازتابی از جستجوی توازن جدید بین روسیه و کشورهای غربی است.

کاخ سفید: همچنان هیچ نشانه‌ای از کمک نظامی چین به روسیه وجود ندارد

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید، روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که واشنگتن در حال حاضر هیچ مدرکی دال بر اینکه چین در جریان درگیری نظامی در اوکراین به روسیه کمک نظامی کرده است، ندارد. 

وی تاکید کرد که منظورش ارسال تسلیحات نظامی مرگبار به روسیه است. وی گفت: «تاکنون نشانه‌هایی مبنی بر حرکت چین در این مسیر دیده نشده است. ما تکرار می کنیم که معتقدیم چنین اقدامی به نفع آنها نخواهد بود.»

کمک نظامی ایتالیا به اوکراین به ارزش حدود 1.5 میلیارد یورو 

آنتونیو تایانی، وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر ایتالیا روز چهارشنبه در کنفرانسی با موضوعیت بازسازی اوکراین در رم اعلام کرد که مقامات ایتالیایی حدود 1.5 میلیارد یورو حمایت نظامی به کی‌یف ارائه کرده‌اند.

وی یادآور شد که ایتالیا می خواهد نقشی پیشرو در بازسازی اوکراین ایفا کند. به گفته او، حوزه‌های کلیدی که رم می‌خواهد در آن‌ها نیرو بفرستد، بازسازی زیرساختارها و امور مالی است. او با یادآوری اینکه کمک‌های نظامی تاکنون به مبلغ 1.5 میلیارد یورو ارائه شده، گفت: «کمک‌هایی که ما ارائه می‌کنیم حوزه‌های نظامی، انسان دوستانه و مالی را پوشش می‌دهد.»

جانکارلو جورجتی، وزیر اقتصاد و دارایی ایتالیا نیز به نوبه خود اعلام کرد که این کشور تضمین مالی 100 میلیون یورو به صندوق سرمایه گذاری اروپا برای کمک به اوکراین ارائه  کرده است.

پیش از این، در اواسط ماه آوریل، سرجیو ماتارلا، رئیس جمهوری ایتالیا،  اطمینان داد که رم تا هر زمانی که نیاز باشد، به اوکراین کمک نظامی خواهد کرد. در همان زمان، وزیر خارجه ایتالیا تاکید کرد که عرضه جنگنده‌های ایتالیایی به اوکراین یک سناریوی «عملاً غیرممکن» است.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)