میرنیوز

آسیب‌های سنگین کابینه نتانیاهو به اقتصاد و جامعه اسرائیل

 آسیب‌های سنگین کابینه نتانیاهو به اقتصاد و جامعه اسرائیل 2023-04-17T14:34:00+04:30

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک نویسنده صهیونیستی روز یکشنبه در گزارشی نوشت که عملکرد کابینه « بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از گذشت بیش از 100 روز  آسیب جدی  به بازدارندگی اسرائیل و نظام اقتصادی آن وارد کرده است.

 « افرایم گانور» نویسنده صهیونیستی در روزنامه « معاریو» اعلام کرد که نیازی به دنبال کردن نظرسنجی‌ها برای درک اینکه کابینه نتانیاهو در حال نابودی است، نیست؛ چرا که این موضوع را در میان نارضایتی  اسرائیلی‌ها و حتی طرفدار حزب راست‌گرای حاکم «لیکود» به خوبی می‌توان احساس کرد.

بر اساس گزارش این نویسنده صهیونیستی، ما هر وز ناامیدی طرفداران نتانیاهو را می‌بینیم، کسانی که در سال‌های اخیر کورکورانه پشت سر او راه رفته‌اند و این روزها حمایت از اقدامات متزلزل و شکست خورده نتانیاهو و کابینه‌ وی برای آنها سخت است.

 در ادامه این گزارش آمده است که  بسیاری از کسانی که از طرح اصلاحات قضایی «یاریو لوین»، وزیر دادگستری و معمار اصلی این لوایح حمایت می‌کنند،افرادی هستند که  تنها به منافع شخصی خود اهمیت می‌دهند. این افراد پر از حس نفرت و انتقام از چپگرایان هستند. همچنین باید به  « اشکنار» و« لمبای»  اشاره کرد که تصور می کردند اجرای این اصلاحات، تحقق بخش رویای حکمرانی مورد نظر آنها خواهد بود اما بیشترین تاییدکنندگان چنین اصلاحاتی را باید جماعت «حریدی» دانست که با اصل تساوی در مسئولیت حقوقی از ابتدا مخالف بوده‌اند. گروه دیگر نیز «اردوگاه مذهبی صهیونیستی» است که فکر می کنند، دادگاه عالی، این جماعت را از تحقق رویای موسوم به «اسرائیل بزرگ» بازمی دارد.

افرایم گانور افزود که این ترکیب، کابینه شکست خورده‌ای درست کرد که اسرائیل تاکنون به خود ندیده است. کابینه اسرائیل تلاش می‌کند تا قانون را دور بزند و نیازی واقعی و فوری اسرائیل را نادیده بگیرد و تنها منافع نخست‌وزیر و خانواده‌اش  در اولویت باشد.کابینه‌ای که وعده داده بود تنها بر معیشت ، امنیت ، مسکن و  آموزش متمرکز باشد.  اما از روز اول خود را مشغول یک ماراتن قانونگذاری کرد که ذاتش جنجالی بود و احساس وقوع یک کودتای سیستمی را ایجاد کرد».

بر اساس این گزارش، نتانیاهو، لوین و روتمن فکر می‌کردند که این کودتا را با شتاب به انجام می رسانند، اما «اسرائیلی‌ها» دسته دسته برای دفع کودتا به خیابان آمدند و هر روز اعتراضات  بیشتر شد تا جایی که بسیاری از راست‌ها و حتی رای دهندگان جناح خودی نیز به این اعتراضات پیوستند.

 این نویسنده صهیونیستی نوشت: کابینه نتانیاهو پس از بیش از  100 روز آسیب های جدی به توان بازدارندگی، اقتصاد و جامعه اسرائیل وارد کرد که احیای آن مستلزم زمان و تلاش زیادی است.کابینه حاکم تنها به فکر بقای خود است. ما شاهد عملکرد ضعیف وزرای خود، کمبود امکانات با توجه به مشکلات بحرانی، دروغ ها و اتهاماتی که نسبت به کابینه قبل از خود منتشر می کرد، بودیم.

افرایم گانور تاکید کرد که ما در کابینه نتانیاهو شاهد وزرایی بودیم که رفتار و اقداماتشان با گذشته بسیار فرق کرده است. ما  نخست‌وزیری متفاوت از قبل می بینیم که کاملا مطیع «ایتامار بن گویر» و «بزالل اسموتریچ» وزرای امنیت داخلی و دارایی  اسرائیل است و از اجرای بندهای اصلی برنامه لیکود در خصوص بسط سیطره بر غور  اردن، اجرای تصمیم دیوان عالی مبنی بر تخلیه روستای «خان الاحمر» و اجرای طرح های شهرک سازی در کرانه باختری رود اردن  می‌ترسد.

این نویسنده صهیونیست در پایان تاکید کرد که نتیجه این عملکرد کابینه شکست خورده نتانیاهو خسارت جبران ناپذیری به حزب لیکود و جناح راست  وارد کرد و همچنین می‌توان ارزیابی کرد که در انتخابات آتی اسرائیلی‌ها حزب و نخست وزیری  را انتخاب خواهند کرد که تنها به دنبال منافع خود نباشد و دارای « اعتبار» و « عملگرایی» باشد  و اسرائیل را بالاتر از هر مصلحتی قرار دهد.

روزنامه عبری معاریو نیز  پیش از این نوشت که نتانیاهو موفق به متلاشی کردن امنیت داخلی و شخصی اسرائیل کرده و اسرائیل را از یک ابرقدرت منطقه‌ای که بسیاری از کشورها به دنبال دستیابی به توانمندی هایش بودند به یک ساختار متلاشی تبدیل کرده است که دشمنانش به آن به دید یک طعمه آسان و سهل نگاه می‌کنند، در حالی که دوستانش آن را ساختاری گم‌گشته می‌بینند.

شبکه خبری «آی‌24»  اخیرا در گزارشی اعلام کرد که اسرائیلی‌ها از کابینه حاکم ناامید هستند و  این ناامیدی از عملکرد کابینه نتانیاهو در حالی ایجاد شده که تنها سه ماه از مراسم تحلیف کابینه می‌گذرد؛ کابینه‌ای که به اصطلاح «راست گراترین» کابینه در تاریخ اسرائیل توصیف و شامل عناصر زیادی از راست‌گرایان افراطی است. 

این شبکه صهیونیستی همچنین نوشت  که در کنار بحران‌های زیادی  که اسرائیل در چنین دوره کوتاهی شاهد آن بوده است، تغییر دیگری نیز وجود دارد که با این بحران‌ها مرتبط است؛ این تغییر، ناامیدی بزرگ در میان منتخبان این کابینه است. 

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی  اخیرا اعلام کرد که پس از گذشت 100 روز از روی کار آمدن کابینه بنیامین نتانیاهو، طبق نظرسنجی‌های انجام شده 69 درصد اسرائیلی‌ها عملکرد این کابینه  را بسیار بد توصیف کرده‌اند. این شبکه در ادامه افزود که 67 درصد اسرائیلی‌ها گفته‌اند نتانیاهو عملکرد بسیار ضعیفی داشته و 53 درصد هم تاکید کرده‌اند که کابینه او تا آخر دوام نخواهد آورد.

بخش قابل توجه این نظرسنجی آن است که 52درصد از شرکت‌کنندگان طرفدار حزب راست‌گرای حاکم «لیکود» همین دیدگاه را درخصوص کابینه دارد! دو سوم پاسخ دهندگان به سوالات نظرسنجی «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی را فردی «شکست‌خورده» نامیده‌اند.

 سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) اخیرا اعلام کرد که نرخ رشد اقتصادی رژیم صهیونیستی در سال جاری به 3 درصد و نرخ بیکاری به 4.3 درصد افزایش می یابد، در حالی که رشد سال گذشته 6.4 درصد و بیکاری 3.8 درصد بوده است. این سازمان انتظار دارد که نرخ رشد سال آینده 3.4 درصد و بیکاری 4.3 درصد باشد.

در پی تحولات سریع داخل فلسطین اشغالی طی چند هفته گذشته و بحران داخلی شدید و بی‌سابقه این رژیم که زنگ خطر جنگ داخلی را به صدا در آورد، رفتارهای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه وی بیانگر تلاشی ناکام در فرار رو به جلو برای نجات از این مخمصه بزرگ است.

ده‌ها هزار  معترض اسرائیلی به دنبال تشدید اوضاع امنیتی در سرزمین‌های اشغالی  با تکان دادن پرچم‌، کوبیدن بر طبل، و دمیدن در بوق در خیابان‌های تل آویو علیه اصلاحات قضایی کابینه و نتانیاهو اعتراض می‌کنند.

پایان پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)