میرنیوز

تحولات اوکراین| ابراز تردید درباره موفقیت ضدحمله احتمالی ارتش اوکراین

 تحولات اوکراین| ابراز تردید درباره موفقیت ضدحمله احتمالی ارتش اوکراین 2023-04-08T10:47:11+04:30

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در ایالات متحده امکان موفقیت ارتش اوکراین در اجرای یک عملیات ضدحمله  را به دلیل از دست دادن نظامیان باتجربه این کشور را زیر سئوال  برده‌اند.

شبکه تلویزیونی آمریکایی NBC News شب گذشته، جمعه،گزارش  داد که قصد کی‌یف برای انجام ضد حمله بهاری با توجه به تلفات سنگین سربازان باتجربه نیروهای مسلح اوکراین زیر سوال رفته است. این گزارش یادآور شده: «تعداد سربازان باتجربه اوکراینی در حال کاهش است و همین واقعیت، توانایی ارتش این کشور برای یک عملیات تهاجمی  که باید در چند ماه آینده آغاز شود، را با تردید مواجه می‌کند.»

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ها، اوکراین امیدوار است در بهار یک عملیات ضدحمله گسترده  را آغاز کند، زیرا این نگرانی وجود دارد که در صورتی که کی‌یف «مسیر روشنی برای پیروز شدن در میدان نبرد» را از خود نشان ندهد، ادامه حمایت غرب  را از دست خواهد داد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز  جمعه مدعی شد که حمله متقابل نیروهای مسلح اوکراین در  چند هفته آینده آغاز خواهد شد. وی تاکید کرد که ایالات متحده به همراه بسیاری از کشورهای دیگر متعهد هستند تا از کی‌یف حمایت کرده و از تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال آن محافظت کنند.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در واکنش به این اظهارات بلینکن، تاکید کرد که ارتش روسیه با دقت تمام اطلاعات دریافتی در مورد اقدامات طرف اوکراینی را رصد می کند و در هنگام برنامه ریزی برای ادامه عملیات ویژه آن را در نظر می گیرد. 

در این رابطه، ویکتور بونداروف، رئیس کمیته دفاع و امنیت شورای فدراسیون (سنای) روسیه نیز روز جمعه ابراز عقیده کرد که نیروهای مسلح اوکراین ممکن است قصد خود برای اجرای ضد حمله را بین ماه‌های مه و اکتبر  عملی کنند، زیرا در این زمان است که تجهیزات غربی می توانند حداقل اثربخشی خود را نشان دهد. به گفته وی، موقعیت کنونی انتظار نظامیان  اوکراینی به این دلیل است که تجهیزات نظامی غربی برای جنگ در شرایط نامناسب بارانی و بهاری سازگار نیستند.

این سناتور در عین حال با ابراز اطمینان از شکست خوردن تلاش ارتش اوکراین، یادآور شد که روسیه برای هر گونه چالشی از سوی دشمن آماده است. 

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به روز چهارصد و نهم جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

بلینکن احتمال مذاکره درباره آتش بس بین مسکو و کی‌یف را رد کرد

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، احتمال مذاکرات درباره برقراری آتش بس میان روسیه و اوکراین در شرایط کنونی را رد کرد. وی در گفتگویی با گروه رسانه‌ای فونکه (Funke) که بخشی از آن بامداد امروز، شنبه منتشر شده، این دیدگاه را بیان کرد.

بلینکن در پاسخ به سوالی درباره احتمال مذاکرات صلح بین مسکو و کی‌یف گفت: روسیه باید به نقطه ای برسد که آماده ورود به مذاکراتی سازنده باشد. هدف از چنین مذاکراتی "باید صلح عادلانه و پایدار باشد".

وزیر امور خارجه آمریکا ابراز عقیده کرد:  برای برخی، ایده آتش‌بس ممکن است وسوسه‌انگیز باشد، و من این را درک می‌کنم، اما اگر به معنای زمان یافتن برای آمادگی روسیه به منظور تصرف سرزمین‌های بیشتری در اوکراین باشد، این صلح عادلانه و پایدار نخواهد بود. روسیه می‌تواند نیروهای خود را دوباره سازماندهی کند و پس از مدتی دوباره حمله کند.»

نیویورک تایمز: اسناد محرمانه جدید آمریکا درباره اوکراین فاش شده است

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) شب گذشته، جمعه، گزارش داد که بخش جدیدی از اسناد محرمانه در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که جزئیات فعالیت آژانس اطلاعات ملی ایالات متحده در اوکراین را نشان می دهد. به گفته مقامات رسمی، مقیاس درز این اطلاعات حدود 100 سند است.

مقامات ارشد اطلاعاتی با اشاره به نقش ایالات متحده،انگلیس، استرالیا، نیوزلند و کانادا، این افشای اطلاعات را "کابوسی برای این پنج کشور" نامیدند. اسناد فاش شده درباره اوکراین شامل عکس‌هایی از برنامه‌های تحویل تسلیحات مورد انتظار، تعداد نیروها و گردان‌ها است. پنتاگون اکنون در تلاش برای یافتن مقصران در این درز اطلاعات محرمانه است.

چند روز قبل نیز، اسناد محرمانه ایالات متحده و ناتو در مورد عملیات ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین در شبکه های اجتماعی درز پیدا کرد که البته مقامات اوکراینی ادعا می کنند که این اسناد جعلی هستند.

پنتاگون موضوع درز جدید اسناد محرمانه در مورد اوکراین را بررسی خواهد کرد

وزارت دفاع آمریکا بامداد امروز، شنبه اعلام کرد که پنتاگون اطلاعات مربوط به افشای اسناد محرمانه نظامی ایالات متحده در مورد اوکراین و چین را بررسی خواهد کرد. 

خبرگزاری ریانووستی به نقل از اظهارات یکی از نمایندگان این وزارتخانه گفت: "وزارت دفاع آمریکا در حال بررسی این موضوع ارزیابی این اطلاعات است".

پیش از این روزنامه نیویورک تایمز از افشای اسناد محرمانه پنتاگون در مورد جزئیات فعالیت اطلاعات ملی آمریکا در اوکراین خبر داد که. مقیاس این درز اطلاعات حدود 100 سند است. این اسناد حاوی اطلاعاتی در مورد برنامه های تهیه سلاح، تعداد نیروها و گردان‌ها هستند.

کی‌یف اسناد فاش شده در مورد حمله نیروهای مسلح اوکراین را فتوشاپ خواند

مقامات اوکراینی مدعی هستند که اسناد محرمانه ایالات متحده و ناتو در مورد ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین که ​​به وب درز کرده، فتوشاپ شده است. این موضوع را میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین روز جمعه در توییتر خود اعلام کرد.  

وی در عین حال وعده داد که برنامه های واقعی در این رابطه به زودی "در میدان جنگ" قابل مشاهده خواهد بود.

پیش از این روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات ارشد دولت ایالات متحده نوشت که پنتاگون تحقیقاتی را در مورد افشای اسناد نظامی سری که مربوط به طرح های مخفی ایالات متحده و ناتو برای کمک به اجرای عملیات ضد حمله توسط اوکراین است، آغاز کرده است.

این هفته، این اسناد در توییتر و تلگرام منتشر شد و به تقویت توان رزمی و تعداد نیروهای مسلح اوکراین پرداخت. این اسناد حاوی اطلاعاتی در مورد برنامه های تهیه سلاح، تعداد نیروها و گردان‌ها  بوده و  برنامه رزمی مشخصی را ارائه نمی دهند و ارزیابی صورت گرفته در آنها از وضعیت جبهه نبرد در اوکراین به اول ماه مارس بازمی گردد.

دیمیتری بلیک، عضو کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه تاکید کرد که اسناد محرمانه افشا شده در مورد مناقشه اوکراین تأیید دیگری بر دخالت مستقیم واشنگتن در درگیری نظامی است. در عین حال، به گفته این نماینده دوما، ممکن است اطلاعات فاش شده در این اسناد تا حدی درست باشد و نیاز به بررسی دقیق دارد.

هشدار وزارت دفاع درباره تحریکات کی‌یف برای بدنام کردن روسیه در عرصه بین‌المللی  

وزارت دفاع فدراسیون روسیه اعلام کرد که مقامات کی‌یف در حال تدارک اقدامات تحریک آمیز اطلاعاتی در مقیاس وسیع با هدف بی اعتبار ساختن روسیه در عرصه بین المللی هستند. 

در بیانیه منتشره در بامداد امروز شنبه، توسط ستاد هماهنگی بین‌بخشی وزارت  دفاع برای واکنش بشردوستانه در اوکراین آمده است: «طبق داده‌های موجود که توسط چندین منبع مستقل تأیید شده، یک اقدام تحریک‌آمیز در مقیاس وسیع تحت رهبری دفتر ریاست جمهوری اوکراین با هدف بی‌اعتبار کردن روسیه در عرصه بین‌المللی در حال آماده‌سازی است».  

به گزارش این ستاد، کی‌یف قصد دارد یک کمپین اطلاعاتی ویژه برای منحرف کردن توجه جامعه بین المللی از حقایق جنایات جنگی توسط نیروهای مسلح اوکراین که توسط سازمان ملل منتشر شدهت، انجام دهد. بنابراین، به عنوان بخشی از یک اقدام تحریک آمیز، برنامه ریزی شده تا اجساد و بقایای نظامیان کشته شده اوکراینی را از سردخانه ها به شبه مواضع آماده شده منتقل شود و سپس این منطقه و بقایای سربازان را با یک ماده سمی آلوده کنند. 

طبق اطلاعات وزارت دفاع، سپس کارشناسان دعوت شده از کشورهای غربی مستقر در اوکراین این امکان را پیدا می کنند تا ادعای "استفاده از "سلاح شیمیایی" توسط نیروهای مسلح روسیه را مستند کنند. مقامات کی‌یف بدین ترتیب تلاش می‌کنند تا کمپین رسانه‌ای را برای بی‌اعتبار کردن فدراسیون روسیه راه‌اندازی کند و تلاش می‌کند تا نشستی در شورای امنیت سازمان ملل با مطرح کردن این اتهامات بی اساس علیه روسیه آغاز کنند.

آرستوویچ: اوکراین به رئیس جمهور دیگری نیاز دارد، زیرا زلنسکی نتوانست با فساد مقابله کند

آلکسی آرستویچ، مشاور سابق رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین، معتقد است که  ولادیمیر زلنسکی قادر نیست این کشور را از شر فساد مالی گسترده رهایی بخشد. او این موضوع را  روز جمعه در مصاحبه با یک کانال یوتیوب مطرح کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا لهستان می‌تواند اوکراین را از شر مقامات فاسد نجات دهد، اگر این دو کشور در هم ادغام شده و به یک کشور تبدیل شوند، او پاسخ داد: «اوکراین به کشور دیگری نیاز ندارد، ما فقط به این نیاز داریم کسی که دزدی نمی کند در راس قدرت قرار بگیرد. خودش فاسد نباشد و به دیگران هم اجازه آن را ندهد. ولی متأسفانه تا به حال هیچ شانسی در این باره نداشتیم.»

آریستوویچ افزود: برای انجام این وظیفه، کشور باید توسط شخص دیگری جز زلنسکی اداره شود. سپس از وی پرسیده شد که چرا رئیس جمهور فعلی نمی تواند چنین رهبری باشد؟ مشاور سابق بطور خلاصه گفت: ولادیمیر زلنسکی نتوانسته است  مشکل فساد در اوکراین را برطرف کند، اگرچه اکنون درگیری نظامی می تواند دلیل  بسیار خوبی برای اتخاذ "اقدامات فوق العاده و قاطعی" برای حل این مشکل باشد. ولی، همانطور که شاهد هستیم، چنین اقداماتی اتفاق نیفتاده است.

 پیش از این، در اوایل ماه آوریل، مشخص شد که زلنسکی درخواست حبس ابد برای مقامات فاسد این کشور را در نظر خواهد گرفت، زیرا طوماری شامل 25 هزار امضای شهروندان اوکراینی که این مجازات را ضروری دانستند را دریافت کرده است. البته مشخص نیست که تا چه اندازه به این درخواست به صورت جدی رسیدگی خواهد شد.

دعوت رهبر چین از ماکرون برای تهیه طرح صلحی برای اوکراین 

شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین، از امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه دعوت کرد تا طرح مورد نظر خود برای حل و فصل مناقشه در اوکراین را ارائه دهد. 

رهبران دو کشور روز جمعه در یک نشست غیررسمی در گوانگژو در مورد وضعیت اوکراین تبادل نظر کردند. رهبر چین در این دیدار یادآور شد: طرف فرانسوی می‌تواند پیشنهادهای مشخص خود برای حل و فصل سیاسی بحران را ارائه دهد و مقامات پکن آماده حمایت از این کشور در این راستا و ایفای نقش سازنده برای تحقق آن شوند.

طبق اطلاعات وب سایت رسمی ماکرون، طرف فرانسوی نیز معتقد است که راه حل سیاسی برای بحران اوکراین باید منافع مشروع همه طرف‌ها را در نظر بگیرد. فرانسه برای نفوذ بین المللی چین اهمیت زیادی قائل است و آماده ارتباط و همکاری نزدیک با طرف چینی برای انجام تلاش های مشترک برای پیشبرد راه حل سیاسی اولیه برای حل این بحران است.

شی جین پینگ طولانی شدن درگیری در اوکراین را برای همه کشورها مضر خواند

شی جین پینگ رئیس جمهور چین بر این عقیده است که «علت بروز بحران اوکراین پیچیده است و هرگونه تأخیر در حل آن برای همه طرف‌ها مضر است و برقراری سریع آتش‌بس به نفع همه ذی‌نفعان و کل جهان خواهد بود.»

شی جین پینگ گفت: «در خصوص مشکل اوکراین، چین هرگز از روی منافع شخصی با این موضوع برخورد نمی کند، بلکه همیشه طرفدار صداقت و عدالت است. همه طرف‌های ذی‌نفع باید تعهدات خود را انجام دهند، در نیمه راه با یکدیگر ملاقات کنند و شرایط لازم برای حل و فصل سیاسی را ایجاد کنند.»

وی تاکید کرد: «آتش بس سریع و توقف درگیری نظامی به نفع همه طرف ها و کل جهان است. راه‌حل سیاسی تنها راه برون‌رفت از وضعیت کنونی است.»

رئیس‌جمهور چین پیش از این نیز در جریان گفتگوی خود با ماکرون در پکن تاکید کرده بود که هیچ درمان معجزه‌آسایی برای حل بحران اوکراین وجود ندارد و طرف های درگیر باید شرایط را برای گفتگوهای صلح ایجاد کنند.

لاوروف از امکان مذاکره با اوکراین تنها با در نظر گرفتن منافع روسیه خبر داد

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه، در جریان مذاکرات خود با همتای ترک خود مولود چاووش اوغلو تاکید کرد که مذاکرات برای حل و فصل اوضاع در اوکراین تنها در صورت در نظر گرفتن منافع روسیه امکان پذیر خواهد بود. 

به گفته وی، اظهارات غرب جمعی در مورد مذاکرات صلح روسیه و اوکراین "یک روش تاکتیکی ناعادلانه" است.

لاوروف با تاکید بر اینکه روسیه بارها گفته که مذاکره را رد نمی کند، افزود: البته این مذاکرات تنها باید بار نظر گرفتن منافع قانونی روسیه، نگرانی‌های مشروع روسیه، که ما سال‌هاست که در گفت‌وگو با همکاران غربی‌مان مطرح کرده‌ایم ولی - نگرانی‌های ما - متکبرانه نادیده گرفته شدند، انجام شوند.» 

بایدن تعدادی از تحریم‌ها علیه روسیه را به یک سال دیگر تمدید کرد

طبق بیانیه‌ای که روز جمعه از سوی کاخ سفید منتشر شد، جو بایدن، رئیس‌ جمهوری ایالات متحده، مجموعه‌ای از تحریم‌ها علیه روسیه که پس از آغاز جنگ در اوکراین اعمال شده بود، را برای یک سال دیگر تمدید کرده است.

بایدن در دستور خود یادآور شده است: «براساس مفاد قانون اضطراری ملی، من وضعیت اضطراری [تحریمی] <...> اعمال شده بر اساس فرمان اجرایی شماره 14024 را برای یک سال تمدید می کنم.»

در این بیانیه همچنین  ادعای تلاش های مسکو برای ممانعت از برگزاری انتخابات دموکراتیک "آزاد و عادلانه" و همچنین تضعیف نهادهای دموکراتیک در سراسر ایالات متحده بار دیگر تکرار شده است. این سند استدلال می کند که نیاز به چنین اقدامات تحریمی  بر اساس این واقعیت است که "فعالیت های خصمانه" دولت روسیه تهدیدی شدید برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده است.

امیدواری آمریکا به تاثیر تحریم‌ها بر کاهش روابط تجاری بین روسیه و ترکیه 

جیمز اوبراین، رئیس بخش هماهنگی سیاست تحریم‌ها در دولت جو بایدن، روز جمعه اعلام کرد که ایالات متحده انتظار دارد که در رابطه با تحریم های ضدروسی اعمال شده، شاهد کاهش جدی روابط تجاری بین روسیه و ترکیه باشد. 

اوبراین به خبرگزاری رویترز گفت: "مدتی طول می کشد تا این نتیجه را ببینیم، اما ما انتظار داریم که شاهد کاهش شدید حجم تجارت باشیم که ارقام آن باعث نگرانی ما شده است".

به گفته این مقام، مقامات ترکیه در تماس با همتایان آمریکایی خود به صراحت اعلام کردند که صادرات مجدد کالاهای تحریم شده از کشورهای غربی به روسیه را ممنوع کرده اند.

این در حالی است که در پایان ماه مارس، دولت ترکیه تا حدی ترانزیت کالاهای تحریم شده به روسیه را از سر گرفت، البته با در نظر گرفتن تعدادی محدودیت جزئی. به طور خاص، عرضه محصولات از کانادا و ایالات متحده و همچنین دسته بندی خاصی از کالاها به روسیه ممنوع است.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)