میرنیوز

صفری: با توافق ایران و عربستان فضایی برای سرمایه گذاری بیشتر به وجود خواهد آمد

 صفری: با توافق ایران و عربستان فضایی برای سرمایه گذاری بیشتر به وجود خواهد آمد 2023-04-07T13:27:16+04:30

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در برنامه صف اول در خصوص دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان و توافق‌های اقتصادی دو کشور گفت: در سفری که آقای رییس جمهور به چین داشتند با رییس جمهور چین در این خصوص توافق کردند. یکی از قدم هایی که باید شکل می‌گرفت ملاقات دو وزیر خارجه بود که خوشبختانه برگزار شد و قدم‌هایی که باید برداشته شود برای بازگشایی سفارت خانه ها برداشته شد. بخش اقتصادی شامل کار تجاری و سرمایه گذاری است و امیدواریم که به زودی قدم‌های بعدی شکل بگیرد.

صفری درباره حجم مبادلات ایران با کشورهای دیگر گفت: در 12 ماه گذشته حدود 52 میلیارد صادرات غیر نفتی داشتیم. این رشد حدود  13 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است. این یک کار دیپلماسی است که قدم به قدم شکل گرفته و اولین قدم‌ها سفرهای آقای رییس جمهور به منطقه بود. بعد سفرهای‌های آقای امیرعبداللهیان بود. بعد با دیپلماسی اقتصادی سعی کردیم موانع را برداریم.

وی افزود: رشد تجاری ما با تاجیکستان توانست چهار و پنج برابر رشد کند. با قزاقستان این رقم به 329 میلیون رسید. البته موانعی وجود دارد. تجارت یکی از فاکتورها در جهت صادرات است. برنامه ما برای امسال حفظ وضعیت موجود است و بعد بتوانیم 20 درصد افزایش صادراتی داشته باشیم. یکی از کشورها چین بود که ما توانستیم موانع تجاری خود را برداریم. پرتقال ما اوایل سال به صورت استاندارد وارد بازار چین شد.

صفری ادامه داد: ما دنبال بازارهای نو هم هستیم. ما باید افزایش صادراتی داشته باشیم در جهت رفع موانع. این موانع را باید برداریم تا یک اعتمادسازی متقابل با شرکای خود داشته باشیم. ما باید این فضا را توسعه دهیم به شرطی که برخی مسائل داخلی تاثیر نداشته باشد. ما باید یک مشتری پایدار برای طرف‌های خودمان باشیم.

وی در خصوص بازارهای تجاری ایران گفت: چین یکی از بازارهای مهم است. در بخش اقتصاد دریا بازار نویی است. بازارهای جدید ما آفریقا و آمریکای لاتین هدف‌های آینده ما هستند. ثروت سازی ما در آفریقا است. فضای 10 تا 20 میلیارد مالی وجود دارد. فضایی است برای صادرات کالاهای دانش بنیان ما در زمینه‌های مختلف که ما می‌توانیم با هلدینگ‌های تشکیل دهنده کار خود را انجام دهیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه درباره صادرات به آفریقا گفت: این یکی از مسائلی است که در جهت توسعه صادرات به دنبالش هستیم. ما از سال گذشته شروع کردیم و سفرهایی وزارت صمت به آفریقا داشته است. صدور خدمات مهندسی ما می‌تواند در اینجا فعال باشد. ما در آفریقا غفلت کردیم. بالاخره باید تلاش کنیم. بسیاری از کشورها از آفریقا دارند استفاده می‌کنند و ان شاالله با هماهنگی سفارت‌ها یک کار قوی انجام می‌دهیم. ما باید فیزیکی در آنجا حضور داشته باشیم. ما می‌توانیم با سرمایه گذاری در آنجا می‌توانیم کالاهایی را به ایران بیاوریم. ما مواد اولیه کم داریم. شما می‌بینید چینی‌ها، روس‌ها و دیگران از آنجا استفاده می‌کنند.

وی همچنین گفت: هدف ما در وزارت خارجه ارزاوری است و یکی از این ارزاوری صادرات اتومبیل است. یکی از کشورهای آفریقایی از ما ماشین با فرمان راست خواست و الان نمونه در آن کشور دارد این ماشین تست می‌شود. در کشورهای دیگر نیز درخواست‌هایی داریم. پس ما یک همچین اهدافی را دنبال می‌کنیم تا وزارت خارجه تسهیلاتی را ارائه دهد. زمینه‌های بسیاری در خصوص تجارت وجود دارد.

صفری افزود: در مورد زعفران مرکبات و سیب صادراتی انجام شده است. ما پارسال مشکل صادرات سیب داشتیم که با کمک سفارت خانه ها این مشکل برطرف شد. ما دویست خورده‌ای در بخش نانو و پزشکی به چین صادرات داشتیم. در بخش نانو ما ارتباطات بسیار خوبی داریم. یکی از ضعف‌های ما در بازاریابی است. یک شرکت کوچک نمی‌تواند کار خودش را در فضای بزرگی توسعه دهد. هولدینگ ها می تواند در این زمینه کمک کند. امروز یک جلسه ای با بخش معاونت علمی داشتم و پیشنهادی داده شد برای شکل گیری این هلدینگ‌ها. اگر بخش‌ها تبدیل به هلدینگ شوند توانایی گسترده‌ای به وجود می‌آید.

معاون وزیر خارجه در خصوص توافق با عربستان و تاثیر آن بر مبادلات با حوزه خلیج فارس گفت: در حوزه خلیج فارس امنیت انرژی یک ثباتی خواهد گرفت. با توافق ایران و عربستان فضایی برای سرمایه گذاری بیشتر به وجود خواهد آمد. کشورهای خلیج فارس علاقه مند به سرمایه گذاری ما و یا سرمایه گذاری مشترک با ما هستند. آنان دنبال تکنولوژی هستند و این در توانایی ما است. در بخش های متنوعی این آمادگی است. هم در بخش فولاد و هم در بخش پزشکی این آمادگی وجود دارد. یکی از بحث‌ها توریسم سلامت است. اغلب کشورها از لحاظ پزشکی گرایش به شیراز دارند. ما خوشبختانه انقدر سوادمان سطح بالا دارد، این توانایی بالایی است. یکی از اهداف امسال ما بحث توریسم است. الان آژانس‌ها در چین از ریزش بازدید کننده می‌گویند ظرفیت پر شده است. وقتی ما مرکباتمان صادر شد در کل چین اخبارش پخش شد.

وی افزود: بازارچه ها برای مهم است اما بازارهای بزرگ را باید با پایداری حفظ کنیم و به راحتی می‌توانیم رقابت کنیم. یکی از این بازارها کشورهای حاشیه خلیج فارس است. مطمئنا با عربستان و دیگر کشورها این رشد را خواهیم داشت.

وی درباره موانع کار با بازار آفریقا گفت: یکی از کارها برای افزایش صادرات به آفریقا نیاز به ابزار است. ما الان کشتی رانی مناسبی برای حمل کالا به آفریقا و بالعکس نداریم. ما باید یک خط ثابت کشتی رانی از ایران به دور آفریقا داشته باشیم. علتش یک صادرات ما است و دوم بحث کالاهایی است که قرار است وارد شود.

صفری ادامه داد: اگر صادرکننده ما از آنجا یک کار سرمایه گزاری کند و اگر بداند یک خط ارتباطی با برنامه دارد، می‌تواند سرمایه گذاری کند و کالای خود را ارسال کند. کشورهای آفریقایی بسیار به گاز ال پی جی نیاز داشتند. این فضا بسیار بزرگ است. آنان همچنین به کالاهای پتروشیمی ما نیاز داشتند. در عوض اینان بسیاری از معادن عالی دارند، پنبه دارند و این نیاز ما است. همچنین بحث دانشگاهی در میان است اگر استاد ما به آنجا برود می‌تواند تکنولوژی ما را آموزش دهد. شما با یک سرمایه می توانید این کار را انجام دهید.

معاون وزیر خارجه گفت: پس ما خط کشتی رانی نیاز داریم. ما با وزیر کار در حال بررسی هستیم. در مورد صدور خدمات نیز ما می‌توانیم مصالح خود را صادر کنیم اما این نیاز به خط کشتی رانی دارد. با کاری که ما با سفرا می‌کنیم متعهد می‌شویم.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما بازارهای جدید و معرفی آنان است. همچنین اعزام هییت های تجاری به آنجا. یکی دیگر از برنامه‌های ما بحث آموزش دادن و پرورش کالاهای مورد نیازمان است. این برنامه را ما هم برای آمریکای لاتین داریم و هم آفریقا. ما داریم زمینه‌ها را آماده می‌کنیم و موانع را رفع می‌کنیم.

صفری در خصوص تجارت با روسیه و مشکلات موجود گفت: ما پیگیر این مشکلات بودیم. هم از طریق سفیرمان در روسیه و هم در آذربایجان. ما از نزدیک دنبال می‌کنیم و لحظه به لحظه با راهداری و گمرک در تماس هستیم. مسیر ما بسیار مهم است و باید پایدار باشد. اگر مسیر کریدورها را تلاش می‌کنیم راه بی‌اندازیم، یک فرد دیگری با بخش نامه مشکلاتی را ایجاد می‌کند. اگر ما کوچکترین تعلل در قوانین داشته باشیم مسیر عوض می‌شود.

وی افزود: الان کار روی روال است و روزانه 150 تا 200 ماشین از مرز آذربایجان تردد می‌کند. در مرز روسیه و آذربایجان نیز سفرای ما در روسیه و آذربایجان در تماس بودند. اما ما نباید خود را به یک مسیر محدود کنیم. الان مسیر دریای خزر برای ما اهمیت دارد. ما پارسال حدود هفت میلیون تن کالای اساسی داشتیم و این روز به روز ظرفیت افزایش پیدا می‌کند. یکی از مشکلات ما بحث حمل و نقل است. در سفر آقای امیرعبداللهیان به روسیه این مسئله مطرح شد و خرید کشتی‌ها در حال انجام است.

صفری ادامه داد: مسیر شرق ما هم وجود دارد و ما باید آنان را از نظر دور نکنیم. ما هم باید مسیر خزر را توسعه دهیم و هم دیگر مسیرها را. اگر ما این مسیر را فعال نکنیم بسیاری از کشورها مسیر دیگری را انتخاب می‌کنند. ما باید زمان را کوتاه کنیم.

معاون دیپلماسی وزارت خارجه در خصوص حذف دلار از مبادلات گفت: بانک مرکزی ما دارد تلاش می‌کند. تقریبا ده کشور را داریم با آنان این کار را انجام می‌دهیم. یک سازمانی است که ما در آن عضو هستیم و جلسه آن ان‌شاالله در تهران برگزار می‌شود. اغلب تلاش ما با کشورها این است تا با تهاتر معاملات انجام شود. ما باید زمینه ساز باشیم. ما تلاش کردیم ملاقات‌هایی را انجام دهیم. پیگیری‌های ما در وزارت خارجه دیوانه کننده است. بانک مرکزی هم امسال با ده کشور ارتباطات بانکی برقرار کرده است. ما قول می‌دهیم که تعداد کشورها به تعداد بیشتری برسد. این رویه کار ما یک پشتوانه قوی دارد.

وی در آخر در خصوص برنامه‌های امسال وزارت خارجه در خصوص مبادلات تجاری اظهار کرد: اول تثبیت وضع موجود، دوم توسعه در همان کشورها و کشورهای جدید به خصوص در آفریقا و آمریکای لاتین. ما تلاش می‌کنیم ابزارها را برای این کار شکل دهیم. ما فقط تجارت نداریم بلکه خدمات رسانی هم در دستور کار است. ما همزمان داریم همه کارها را انجام می‌دهیم. ارزاوری فقط با تجارت نیست.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)