میرنیوز

تحولات اوکراین|تلاش ناتو برای موفقیت کی‌یف در اجرای عملیات ضدحمله

 تحولات اوکراین|تلاش ناتو برای موفقیت کی‌یف در اجرای عملیات ضدحمله 2023-03-31T10:33:51+04:30

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در شرایطی که چهارصد روز از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین گذشته است و همچنان دورنمای روشنی برای دست یابی به صلح وجود ندارد، کشورهای عضو ناتو قصد دارد تمامی امکانات لازم برای اجرای یک عملیات ضدحمله احتمالی از سوی ارتش اوکراین در فصل بهار را در اختیار کی‌یف قرار دهند. 

 در این رابطه، شب گذشته، پنجشنبه، در  واشنگتن اعلام شد که متحدان اوکراین این موضوع را در نشست وزیران در بروکسل مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد. 

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا در این باره گفت: در نشست بروکسل که در سطح وزرای امور خارجه کشورهای عضو ناتو برگزار می شود، به روند اوضاع در اوکراین توجه ویژه‌ای خواهد شد و  امکانات لازم برای موفقیت عملیات ضدحمله نیروهای مسلح اوکراین و سپس حفظ مواضع آنها در اختیار کی‌یف قرار خواهد گرفت.

این در حالی است که سرلشکر آپتین علاءالدینوف، یکی از فرماندهان نیروهای مسلح روسیه چند روز قبل هشدار داد که ضد حمله احتمالی ارتش اوکراین، آخرین "ایستگاه" برای اوکراین به عنوان یک کشور خواهد بود، زیرا در این صورت برای ارتش اوکراین دیگر نیروی انسانی باقی نخواهد ماند. علاءالدینوف افزود که نیروهای اوکراینی در زمینه تحویل و نگهداری تجهیزات نظامی که از سوی غرب ارسال می شوند، با مشکلات بزرگی روبرو هستند.

 در عین حال، آلکسی آرستوویچ، مشاور سابق رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین نیز اعتراف کرده که اگر غرب تسلیحات دوربرد به کی‌یف ارسال نکند، انجام یک ضدحمله از سوی نیروهای مسلح اوکراین منجر به تلفات سنگینی خواهد شد.

پیش از این، روزنامه آلمانی بیلد نوشت که اوکراین در حال آماده سازی خود  برای اجرای عملیات تهاجمی در لوهانسک و زاپروژیا، به منظور قطع ارتباط زمینی نیروهای روسی با منطقه کریمه است. این نشریه یادآور شد که نیروهای مسلح اوکراین ممکن است در ماه مه شروع به استفاده از تسلیحات غربی، از جمله حدود 500 تانک و نفربر زرهی، کنند که اکنون توسط کشورهای ناتو در حال ارسال به این کشور است.

روزنامه آمریکایی پولیتیکو نیز این موضوع را تایید کرده که ضد حمله ادعایی نیروهای مسلح اوکراین احتمالا باید در ماه مه  آغاز شود. طبق این گزارش، مقامات کی‌یف در حال بررسی دو سناریوی احتمالی برای عملیات تهاجمی - یکی از طریق خرسون و کریمه، یا پیشروی به سمت دریای آزوف است که هر دو به منظور قطع کریدور زمینی نظامیان روسی به شبه جزیره کریمه صورت خواهد گرفت.

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به روز چهارصد و یکم جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

لاوروف: غرب دائما از دیگر کشورها باج خواهی کرده و آنها را برای همکاری با روسیه تهدید می‌کند

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه بامداد امروز، جمعه، در مصاحبه اختصاصی با آژانس خبری " پرنس لاتینا" (Prensa Latina) کوبا اعلام کرد که غرب جمعی به رهبری ایالات متحده، کشورهایی را که با حمایت از کمپین ضدروسی آنها موافقت نمی کنند، تحت فشار قرار داده است.

لاوروف گفت: سه چهارم کشورهای جهان، عمدتاً در منطقه آسیا، آمریکای لاتین و آفریقا، به تحریم‌های غربی نپیوسته‌اند. آنها مدام مورد باج گیری قرار گرفته و تهدید می شوند. به این کشورها وعده می دهند که کمک مالی به آنها را متوقف کرده، یا در دریافت وام از صندوق بین المللی پول و بانک جهانی مشکل ایجاد می کنند.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که اقدامات کنونی واشنگتن و حامیان آن حتی در دوران جنگ سرد سابقه نداشته است. به گفته او، این گونه «روش‌ها و دستکاری‌های ناجوانمردانه» تنها بی‌اعتمادی را در جامعه بین‌الملل پرورش می‌دهد. لاوروف افزود: «هیچکس نمی‌داند چه کسی در سال آینده یا سال آینده توسط آمریکایی‌ها به عنوان یک تهدید، یک خطر و یک هدف شناسایی خواهد شد که مجازات آن می‌تواند نقش مثبتی در انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا یا در انتخابات میان‌ دوره‌ای کنگره داشته باشد.»

آغاز فراخوان برای خدمت سربازی اجباری بهاره در روسیه از اول آوریل

ولادیمیر تسیملیانسکی، رئیس اداره اصلی سازمانی و بسیج ستادکل نیروهای مسلح فدراسیون روسیه اعلام کرد که فراخوان خدمت سربازی اجباری بهاره برای شهروندان واجد شرایط روس از روز اول ماه آوریل (12 فروردین ماه) آغاز شده و تا 15 ماه جولای ادامه خواهد داشت.

وی صبح امروز جمعه  در یک نشست مطبوعاتی در این باره توضیح داد: اقدامات مربوط به ثبت نام اولیه شهروندان روسی برای ثبت نام خدمت سربازی که به مدت سه ماه به منظور تعیین مشخصات کمی و کیفی اتباع روس جهت فراخوان در رویدادهای مربوط به سربازی اجباری انجام شد، در حال تکمیل است.

پوتین فرمان مربوط به خدمت سربازی اجباری بهاری را امضا کرد

ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهوری روسیه فرمان مربوط به فراخوان خدمت سربازی اجباری بهار  در ارتش را امضا کرد. این سند روز پنجشنبه منتشر شد و از همان روز انتشار رسمی، لازم الاجرا شده است.

بر اساس محتوای این سند، در سال جاری 147 هزار نفر در رده سنی 18 تا 27 سال، باید خدمت سربازی اجباری انجام دهند.

این فراخوان از روز اول ماه آوریل تا 15 ماه جولای سال جاری میلادی ادامه خواهد داشت. سال گذشته 134 هزار و 500 نفر از واجدین شرایط در مدت زمان مشابه فراخوان شدند که 12 هزار و 500 نفر  کمتر از سال جاری بود.

نگرانی مقامات کی‌یف از عواقب شکست عملیات ضدحمله ارتش اوکراین

دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین بامداد امروز، جمعه، در مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز اعتراف کرد که در کشورهای حامی اوکراین، اقلیتی خواستار حل و فصل دیپلماتیک مناقشه بین اوکراین و روسیه هستند که ممکن است توافقات جدید مینسک را به کی‌یف تحمیل کنند. 

وی گفت: «چنین تمایلی در همه جا وجود دارد؛ در واشنگتن، در برلین، در پاریس و در لندن. آنها تلاش خواهند کرد تا اقدامات خلاقانه‌ای بر اساس روح توافق مینسک-3 انجام دهند.»

وزیر امور خارجه ادامه داد: اگر تهاجم نیروهای مسلح اوکراین منجر به آزادسازی کامل خاک این کشور نشود، ممکن است برخی از شرکای غربی بگویند که این آخرین تلاش برای یک نبرد سرنوشت ساز است. و اکنون باید به یک سناریوی جایگزین فکر کنیم.

کولبا معتقد است که برای کی‌یف هیچ جایگزینی جز باز پس گیری کامل سرزمینهای از دست رفته و احیای کامل تمامیت ارضی کشور وجود ندارد. به گفته وی، برخی شرکای غربی معتقدند که اگر نیروهای مسلح اوکراین "یک نبرد سرنوشت ساز" را در فصل بهار را به نمایش نگذارند، کمک نظامی به اوکراین باید متوقف شود.

چند روز قبل، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، نیز گفت که اگر نیروهای مسلح اوکراین در جبهه آرتموفسک (به نام اوکراینی باخموت) شکست بخورند، جامعه بین الملل و مردم این کشور فعالانه مقامات رسمی کی‌یف را به سمت سازش با روسیه سوق خواهند داد.  به عقیده وی، به همین دلیل عدم عقب نشینی نیروهای مسلح اوکراین از این منطقه بسیار مهم است. 

استقبال استولتنبرگ از تصمیم پارلمان ترکیه درباره عضویت فنلاند در ناتو 

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از تصمیم پارلمان ترکیه برای تصویب پروتکل مربوط به پیوستن فنلاند به پیمان آتلانتیک شمالی استقبال کرد. او بامداد امروز، جمعه، این موضوع را در حساب توییتر خود اعلام کرده و نوشت: من از رای مجلس ملی ترکیه که روند تصویب الحاق فنلاند را تکمیل کرده، استقبال می کنم.

به عقیده  دبیرکل ، پیوستن فنلاند به ناتو، این اتحاد را قوی تر کرده و قاره اروپا را امن تر خواهد کرد.

روز پنج شنبه مشخص شد که پارلمان ترکیه پروتکل پیوستن فنلاند به ناتو را تصویب کرده است. 276 نماینده به تصویب این رای دادند.

در اواسط ماه مارس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، از ابراز تاسف مسکو در خصوص تصمیم فنلاند و سوئد برای پیوستن به ناتو خبر داد. به گفته وی، پیش از این، کشورهای منطقه اسکاندیناوی خطری برای روسیه نداشتند و روابط بین کشورهای همسایه بر اساس اصل احترام متقابل بود، بنابراین صحبت از تهدید تلافی جویانه وجود ندارد.

پسکوف همچنین یادآور شد که قصد ترکیه برای تایید عضویت فنلاند در ناتو، یک تصمیم داخلی در این کشور است که به روسیه ارتباط ندارد. 

 آمریکا انتظار دارد که چین به طور فعال به روسیه کمک نظامی نکند

درک هوگان، معاون اول وزیر امور خارجه در امور اروپا و اوراسیا، شب گذشته در یک نشست ویژه خبری اعلام کرد که دولت ایالات متحده انتظار دارد که چین کمک قابل توجهی به روسیه برای پیشبرد اهداف نظامی این کشور در اوکراین، ارائه نکند. 

این دیپلمات گفت: ما انتظار داریم که جمهوری خلق چین دیگر دخالت محسوسی در جنگ روسیه علیه اوکراین نداشته باشد، چرا که در این صورت ممکن است با اقدامات مشخصی [از سوی ایالات متحده] علیه شرکت‌های چینی و [افراد] درگیر در چنین حمایت‌هایی مواجه شود.

هوگان یادآور شد که مقامات ایالات متحده از قبل ابراز نگرانی کرده بودند که چین ممکن است شروع به ارسال سلاح های تهاجمی به مسکو کند و در این باره به مقامات پکن نیز هشدار داده اند. این مقام وزارت امور خارجه افزود: «البته تا جایی که ما می توانیم بگوییم، هنوز چنین اتفاقی نیفتاده است».

وی در عین حال یادآور شدکه ایالات متحده و متحدانش «به مخالفت خود با» نزدیک شدن بیشتر روسیه و چین و توسعه همکاریهای آنها ادامه خواهند داد.

کاخ سفید حذف روسیه از شورای امنیت سازمان ملل را غیرممکن دانست

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید شب گذشته، پنجشنبه، اعتراف کرد که هیچ راه قانونی بین المللی برای محروم کردن روسیه از عضویت دائم در شورای امنیت سازمان ملل وجود ندارد. 

وی به خبرنگاران گفت: «متأسفانه روسیه عضو دائمی شورای امنیت است و هیچ راه حقوقی واقعی بین المللی نیز برای تغییر این وضعیت وجود ندارد. این واقعیتی است که ما در حال حاضر با آن زندگی می کنیم.  به همان اندازه که دیدن روسیه در مقام ریاست شورای امنیت (در ماه آوریل ) ناامیدکننده است، اما موضوع اینجاست که این سمت عمدتاً تشریفاتی است که ماه به ماه به ترتیب حروف الفبا به اعضای شورای امنیت واگذار می شود و این چیزی است که ما در آوریل شاهد آن هستیم.»

پیش از این، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحدیادآور شد که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه ممکن است در دوره ریاست روسیه بر شورای امنیت در ماه آوریل، از سازمان ملل بازدید کرده و در برخی نشستهای شورای امنیت حضور داشته باشد.

پیش از این، دیمیتری کوله‌با، وزیر امور خارجه اوکراین گفت که کی‌یف قصد دارد بیانیه‌ای رسمی درباره لزوم حذف روسیه از شورای امنیت سازمان ملل ارائه کند. به گفته کوله با، مسکو حق ندارد عضو دائم این شورا بماند و به طور کلی به فعالیت خود در سازمان ملل ادامه دهد.

تاکید مجارستان بر لزوم جلوگیری از درگیری مستقیم بین ناتو و روسیه 

پیتر سییارتو، وزیر امور خارجه و روابط اقتصادی خارجی مجارستان، شب گذشته اعلام کرد که این کشور وظیفه خود را جلوگیری از وقوع درگیری مستقیم نظامی بین ناتو و روسیه بر سر روند اوضاع در اوکراین می داند. 

وی گفت: موضع گیری ما در رابطه با بحران اوکراین کاکلاً روشن است: ما خواستار صلح و مخالف اقداماتی هستیم که اوضاع را تشدید کند. بنابراین، هدف اصلی ما جلوگیری از بروز درگیری مستقیم بین ناتو و روسیه است، زیرا چنین جنگی منجر به یک فاجعه جهانی خواهد شد.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن پیش از این هشدار داد که ایالات متحده از طریق ارسال تسلیحات ، جغرافیای درگیری نظامی در اوکراین را گسترش می دهد، معماری امنیتی اروپا را به خطر انداخته و همچنین امکان ایجاد درگیری مستقیم بین روسیه و ناتو را افزایش خواهد داد.

آمریکا فعلاً علیه رسانه‌های روسیه اقدامی نخواهد کرد

ودانت پاتل، معاون دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه آمریکا، روز پنجشنبه، در یک نشست خبری اعلام کرد که ایالات متحده در حال حاضر هیچ اقدامی در خصوص وضعیت  دستگیری ایوان گرشکوویچ، خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال در مسکو  انجام نمی دهد، به جز تلاش برای روشن شدن شرایط اتفاق افتاده و دسترسی کنسولی این شهروند آمریکایی. 

وی به خبرنگاران گفت: «بطور کلی واضح است که ما آزادی مطبوعات و آزادی بیان را مهم می دانیم، ما آن را بسیار جدی می گیریم. به طور کلی، ما اکنون بر روی روشن شدن چگونگی وضعیت این روزنامه نگار بازداشت شده و از همه مهمتر دسترسی کنسولی وی متمرکز هستیم و هیچ اقدامی علیه رسانه های روسی نخواهیم کرد.»

بلینکن از آمریکایی‌ها خواست بلافاصله روسیه را ترک کنند

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، پس از دستگیری ایوان گرشکوویچ، خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال توسط سرویس امنیت فدرال روسیه، از اتباع آمریکایی مقیم روسیه خواست فوراً این کشور را ترک کنند.

وی در بیانیه ای که توسط وزارت امور خارجه منتشر شده، تاکید کرد: ما به شدت نگران بازداشت یک شهروند روزنامه‌نگار آمریکایی توسط روسیه هستیم. ما در خصوص وضعیت پیش آمده با روزنامه وال استریت ژورنال در تماس هستیم. با توجه به این موضوع، شهروندان آمریکایی که در روسیه اقامت دارند یا به آنجا سفر کرده اند، باید فوراً آن را ترک کنند.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید نیز به نوبه خود شب گذشته یادآور شد که وزارت امور خارجه آمریکا در تماس مستقیم با دولت روسیه است و فعالانه در تلاش است تا دسترسی کنسولی به گرشکوویچ را تضمین کند.

در کاخ سفید همچنین گزارش داد که جو بایدن، رئیس جمهوی آمریکا در جریان وضعیت بازداشت این شهروند آمریکایی قرار گرفته و این وضعیت "نگرانی عمیقی را در میان مقامات واشنگتن برانگیخته است.

وزارت خارجه روسیه از ارائه دسترسی کنسولی به گرشکوویچ خبر داد

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روز پنجشنبه اعلام کرد که ایوان گرشکوویچ، روزنامه‌نگار دستگیر شده وال استریت ژورنال، اجازه دسترسی کنسولی دریافت کرده است. 

وی گفت، مطابق قانون دسترسی کنسولی و امکان دیدار با اتباع خارجی و افراد بدون تابعیت در بازداشت در روسیه توسط کارمندان نمایندگی‌های دیپلماتیک فراهم است و این مسئله در رابطه با گرشکوویچ نیز صادق است.

دانیل برمن، وکیل مدافع این روزنامه نگار پس از اعلام تصمیم دادگاه برای دستگیری موکلش، گفت که نسبت به این تصمیم دادگاه اعتراض خواهد کرد.

اوایل روز پنج شنبه، روزنامه نگار وال استریت ژورنال، ایوان گرشکوویچ، در حالی که تلاش می کرد اطلاعات طبقه بندی شده‌ای که اسرار دولتی در مورد یکی از شرکت های مرتبط با مجتمع صنایع نظامی روسیه بود، را به دست آورد، در شهر ایکاترینبورگ بازداشت شد و مظنون به اقدام جاسوسی به نفع دولت ایالات متحده شده است.

آمریکا آموزش نظامیان اوکراینی برای کار با سامانه پدافند هوایی پاتریوت را تکمیل کرد

سرگرد پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون روز پنج شنبه در یک نشست خبری اعلام کرد که دوره آموزشی برای 65 پرسنل نظامی اوکراینی به منظور کار و استفاده از سامانه های موشکی ضد هوایی پاتریوت در آمریکا به پایان رسیده است. 

رایدر گفت: «این هفته، 65 نظامی اوکراینی از واحدهای پدافند هوایی ارتش اوکراین دوره آموزش کار با پاتریوت [مدیریت این سیستم] را در فورت سیل به پایان رساندند و قبلاً به اروپا بازگشته اند.»

وی یادآور شد که در اروپا این پرسنل نظامی به همراه متخصصان دیگری از اوکراین برای کنترل این نوع سیستم های دفاع هوایی "ادغام" خواهند شد. رایدر افزود که متحدان آمریکا - 26 کشور - بیش از 11 هزار نیروی اوکراینی را برای مدیریت پاتریوت آموزش داده اند.

در اواخر سال 2022 ایالات متحده تصمیم گرفت تا سیستم های دفاع هوایی پاتریوت را  در اختیار اوکراین قرار دهد و در ماه ژانویه نظامیان اوکراینی آموزش کار با آنها را آغاز کردند. یادآوری شده بود که این آموزش چندین ماه به طول خواهد انجامید.

آمریکا 400 میلیون دلار برای بازسازی سیستم انرژی به اوکراین فرستاد

ایالات متحده کمک‌های مالی و انسان دوستانه به مبلغ 400 میلیون دلار را به اوکراین برای بازسازی سیستم انرژی ویران شده این کشور ارسال کرده است. اطلاعات در این مورد در بیانیه منتشره از سوی آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده (USAID) در روز پنجشنبه، آمده است.

طبق این اطلاعات، دولت ایالات متحده، از طریق USAID، کمک زمستانی به میزان 400 میلیون دلار، از جمله تجهیزات تعمیر شبکه برق، ژنراتورهای برق، پشتیبانی از  تاسیسات گرمایشی، و کمک های بشردوستانه به اوکراین ارائه کرده است. این کمک ها شامل ارسال بیش از 2600 ژنراتور برق، 70 کیلومتر لوله فولادی برای سیستمهای گرمایش، 28 مگاوات نیروگاه سیار و حدود 360 چادر گرمایشی است.

مشخص شده است که این بسته کمکی قرار بود به اوکراینی‌ها کمک کند تا در زمستان به گرما، آب گرم، برق، مراقبت‌های بهداشتی و لوازم ضروری دسترسی پیدا کنند. 

یک سوم آمریکایی‌ها کمک آمریکا به اوکراین را بیش از حد می‌دانند

از هر سه آمریکایی یک نفر معتقد است که ایالات متحده بیش از حد از اوکراین حمایت می کند. این مسئله در نتایج یک نظرسنجی انجام شده توسط سرویس تحقیقاتی دانشگاه کوئین‌پیاک (Quinnipiac University Poll) که در روز گذشته منتشر شد، مشخص شده است.

بر اساس این مطالعه، 24 درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که ایالات متحده کمک چندانی به اوکراین نمی کند و 36 درصد نیز گفته اند که حمایت فعلی کافی است.

این تحقیقات همچنین نشان داده است که پاسخ به این سوال به دیدگاه های سیاسی پاسخ دهندگان بستگی دارد. به عنوان مثال، 52 درصد از جمهوری خواهان حمایت از کی‌یف را بیش از حد دانسته و 53 درصد از دموکرات‌ها از کمک فعلی آمریکا به اوکراین راضی هستند.

علاوه بر این، دو سوم آمریکایی‌ها (66 درصد آنها) معتقدند که دیدار اخیر شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در مسکو منجر به تشدید درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین خواهد شد، در حالی که 12 درصد معتقدند که این سفر به حل و فصل این بحران منجر خواهد شد.

زاخارووا: آمریکا نیروهای نظامی اوکراین را به سمت نابودی سوق داده است

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه معتقد است که ایالات متحده نیروهای مسلح اوکراین را برای سلاخی به جبهه نبرد می فرستد. 

زاخارووا در یک نشست مطبوعاتی در روز پنجشنبه تاکید کرد که غرب به همراه ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در حال نابودی مردم اوکراین هستند. وی افزود: «تأمین تسلیحاتی و تخصیص میلیاردها دلار برای ادامه درگیری نظامی - این یک دام شرم آور نیست؟ ظاهراً این فقط یک دام مؤثر از دیدگاه آنها (غرب) است. در واقع، ارتش اوکراین توسط حامیان خود در واشنگتن به سلاخی کشیده می‌شود.»

 زاخارووا بدین ترتیب به سخنان آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، که پیش از این، یادآور شد که درخواست چین برای برقراری آتش بس در اوکراین می تواند تنها یک "دام شرآور" و با هدف خرید زمان برای تقویت توان نظامی روسیه باشد، واکنش نشان داد.

باخ: تصمیم درباره شرکت ورزشکاران روسیه و بلاروس زودتر از یک سال قبل از المپیک 2024 اتخاذ نخواهد شد

توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک (IOC) روز پنج شنبه، اعلام کرد که تصمیم گیری در مورد شرکت ورزشکاران روسیه و بلاروس در بازی های المپیک تابستانی 2024 پاریس، زودتر از یک سال قبل از شروع این رویداد اتخاذ نخواهد شد.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «تصمیم گیری در مورد شرکت ورزشکاران دارای پاسپورت روسیه و بلاروس قطعاً پس از پایان سال قبل از شروع المپیک سال 2024 اتخاذ خواهد شد. ما بر اجرای توصیه های خود نظارت خواهیم کرد. ما درک می کنیم که این یک موضوع پیچیده است.» 

باخ  تاکید کرد که انجمن فدراسیون های بین المللی المپیک تابستانی آمادگی خود را برای کمک به فدراسیون های ورزشی برای کار در این زمینه به شیوه ای هماهنگ تایید کرده است. این مقام بین المللی همچنین فاش کرد که انجمن های کمیته های ملی المپیک در پنج قاره از توصیه IOC برای اجازه دادن به ورزشکاران روسی و بلاروسی استقبال کردند.

رئیس کمیته بین المللی المپیک همچنین یادآور شد: دولت‌های کشورهای جهان حق ندارند تصمیم بگیرند که شهروندان کدام کشورها می توانند در مسابقات بین المللی شرکت کنند و این مسئله به سیاست کشورها مربوط نیست. به گفته وی، اکنون موضع گیری این کمیته در این زمینه متحدتر از گذشته شده است.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)