میرنیوز

تداوم اعتصاب ها در اعتراض به دستمزدها در آلمان

 تداوم اعتصاب ها در اعتراض به دستمزدها در آلمان 2023-03-24T08:56:59+04:30

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "فوکوس" آلمان، اعتصابات هشدار در بخش عمومی در آلمان همچنان ادامه دارد. همچنین امروز ( پنج شنبه) در بسیاری از شهرهای آلمان کارکنان بخش های مختلف کار را متوقف می کنند. اتحادیه وردی بزرگترین اعتصاب هشداردهنده در شمال آلمان را برای روز جمعه اعلام کرده است.

به این ترتیب بسیاری از کارکنان بخش دولتی در آلمان امروز پنجشنبه هم با شعار «ما طلای شهر هستیم» دست به اعتصاب هشدار دهنده یک روزه زدند. سخنگوی اتحادیه وردی صبح پنجشنبه در هامبورگ گفت: اعتصاب هشدار در همه جای هامبورگ طبق برنامه آغاز شده است. بر این اساس از جمله، بیمارستان ها، نظافت شهر و اپرای دولتی تحت تأثیر این اعتصاب ها قرار گرفته اند. کشتی هایی که نیاز به هدایت دارند از روز چهارشنبه به دلیل اعتصاب هشداردهنده اداره بندر HPA قادر به ورود یا خروج از بندر نیستند.

بسیاری از مهدکودک ها در هامبورگ نیز تعطیل هستند. سخنگوی اتحادیه وردی گفت: ما فقط می توانیم بعداً بگوییم که واقعاً چند مهدکودک در اعتصاب خواهند بود و در هر صورت، Elbkinder-Kitas در اعتصاب هستند. این مجموعه قبلاً در 20 مارس نامه ای به والدین ارسال کرده بودند و در مورد اعتصاب یک روزه در روز پنجشنبه هشدار داده بودند. مدیریت در این مجموعه می نویسد که آنها باید بپذیرند که کارکنانشان با شرکت در اعتصابات صنفی به منافع خود پایبند هستند. بر این اساس آنها سعی می کنند اثرات نامطلوب را تا حد امکان پایین نگه دارند.

به گفته سخنگوی وردی، سایر ارائه دهندگان مهدکودک مانند بنیاد بالین، انجمن مدرسه هامبورگ و Arbeiter-Samariter-Bund نیز می‌خواهند در اعتصابات شرکت کنند. به طور کلی، اختلالات قابل توجهی قابل انتظار است، اما به والدین هشدار داده شد.

بر اساس اطلاعات اتحادیه مربوطه ، اعتصاب کنندگان می خواهند در ساعت 9 صبح برای تجمع در میدان شهرداری گرد هم آیند و سپس از مرکز شهر تا ساختمان اتحادیه در بزنبیندرهوف راهپیمایی کنند. یک تجمع نهایی در آنجا برگزار خواهد شد.

در مناقشه چانه زنی دسته جمعی در بخش دولتی، کارکنان ادارات شهری فرانکفورت (اُدر) و آیزنهوتنشتات هم روز پنجشنبه دست به اعتصاب هشداردهنده خواهند زد. والدین کودکان مهدکودک ها در این منطقه نیز باید برای محدودیت ها آماده باشند. زیرا به گفته سخنگوی اتحادیه مربوطه در آیزنهوتنشتات مهدکودک ها به دلیل اعتصاب هشدار دهنده باید بسته بمانند. کارمندان اعتصابی از آیزنهوتنشتات باید به یک تجمع اعتصابی در مقابل اداره شهر در فرانکفورت (اودر) (9.30 صبح) بیایند. همانطور که روز چهارشنبه اعلام شد، اتحادیه وردی انتظار چند صد شرکت کننده را دارد.

روز دوشنبه، 27 ماه مارس، دور سوم چانه زنی جمعی برای بخش عمومی فدرال و محلی در پوتسدام آغاز می شود که با توقف کار در پایتخت ایالت براندنبورگ همراه است. وردی از کارکنان تمامی ادارات، گورستان ها، مهدکودک ها و کتابخانه ها خواست تا روز دوشنبه اعتصاب هشداردهنده تمام روز برگزار کنند. یک تجمع اعتراضی در مقابل هتل مذاکره در پوتسدام هم برگزار می شود.

در برلین نیز در روزهای 23 و 24 مارس، از کارمندان بسیاری شرکت‌های بخش دولتی فراخوانده شد تا کار خود را کنار بگذارند. به گفته این اتحادیه، بیمارستان های شهرداری، شرکت های آب، نظافت شهر و اتحادیه دانش آموزی از جمله تحت تاثیر این اعتصاب ها قرار می گیرند.

به مناسبت کنفرانس وزرای حمل و نقل در آخن هم اتحادیه کارگری وردی اعتصابات هشداردهنده ای را در حمل و نقل عمومی محلی در منطقه شهر آخن آغاز کرد. کارکنان شرکت های حمل و نقل Aseag، Rurtalbus و Westverkehr برای تعطیلی کاری تمام روز در روز پنجشنبه فراخوانده شده اند. فرانک مایکل مونکلر، دبیر اتحادیه وردی در صبح امروز گفت که این اقدامات طبق برنامه ریزی از ساعت 3 صبح روز پنجشنبه آغاز شده است.

سخنگوی وردی توضیح داد که کمبود نیروی متخصص برای چرخش ترافیک وجود دارد. بر این اساس کمبود کارگران ماهر موجود را فقط می‌توان با «پرداخت منصفانه و خوب» در حمل و نقل محلی جبران کرد.

اتحادیه وردی همچنین از کارکنان اداره نظافت شهر هامبورگ خواسته است تا اعتصاب چهار روزه ای را برگزار کنند. اداره نظافت شهر هامبورگ روز چهارشنبه اعلام کرد که انتظار می رود از پنجشنبه تا یکشنبه، محوطه های بازیافت، بخش های زیادی از نظافت شهر و بخش‌های زیادی از دفع زباله تحت تأثیر این اعتصاب ها قرار گیرند.

با این همه اطمینان داده شده است که دفع زباله در بیمارستان ها و مراکز مراقبتی و همچنین خدمات زمستانی و کلیه اقدامات ایمنی ترافیک تحت تأثیر اعتصاب قرار نگیرد. اداره نظافت شهر هامبورگ اعلام کرد که برداشتن کیسه های زرد رنگ و سطل های مواد قابل بازیافت نیز تحت تأثیر قرار نگرفته است.

بندر هامبورگ هم به دلیل اعتصاب هشداردهنده اتحادیه وردی به روی کشتی‌های بزرگ بسته شده است. اداره بندر HPA روز چهارشنبه به درخواست خود اعلام کرد: از صبح چهارشنبه، کشتی‌های تحت کنترل قادر به ورود یا خروج از بزرگترین بندر آلمان نیستند. وردی از کارکنان اداره بندر خواست از چهارشنبه ساعت 17:30 تا ساعت 6 صبح دست به اعتصاب هشداردهنده بزنند.

اتحادیه وردی همچنین از همه کارمندان هامبورگ و کارآموزان بخش دولتی خواست تا روز پنجشنبه دست به اعتصاب هشداردهنده تمام روز بزنند. به گفته این اتحادیه، علاوه بر کارمندان HPA، چندین هزار کارمند از بیمارستان ها، مهدکودک های البکیندر، نظافت شهر و اپرای دولتی با هم به خیابان ها خواهند آمد. اعتصاب کنندگان در ساعت 9:00 صبح برای تجمع در Rathausmarkt گرد هم می آیند و سپس از مرکز شهر به سمت ساختمان اتحادیه در Besenbinderhof راهپیمایی می کنند. یک تجمع نهایی در آنجا برگزار خواهد شد.

کارگران با این اعتصاب هشداردهنده می خواهند پیش از دور بعدی مذاکرات از 27 تا 29 مارس در پوتسدام وزن بیشتری به خواسته های خود بدهند. اتحادیه ها خواهان 10.5 درصد دستمزد بیشتر، اما حداقل 500 یورو بیشتر در ماه، برای حدود 2.5 میلیون کارمند در خدمات عمومی فدرال و محلی در سراسر کشور است. طرف کارفرما تاکنون پنج درصد پول بیشتر را در دو مرحله و پرداخت یکباره به مبلغ 2500 یورو را پیشنهاد کرده است. اتحادیه ها بلافاصله با این پیشنهاد مخالفت کرده و آن را منطبق با تورم روزافزون نمی دانند.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)