میرنیوز

صابری: در سیاست‌ خارجی ایران، جمهوری تاجیکستان از جایگاه بالایی برخوردار است

 صابری: در سیاست‌ خارجی ایران، جمهوری تاجیکستان از جایگاه بالایی برخوردار است 2023-02-11T15:25:55+03:30

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مراسم روز ملی جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  با حضور وزیر انرژی، معاونان وزرای امور خارجه، توسعه اقتصادی و تجارت، نمایندگان پارلمان، رؤسای احزاب، شخصیت های برجسته سیاسی، فرهنگی، علمی، دانشگاهی و ادبی تاجیکستان و سفرا و دیپلمات های سفارت خانه ها و نمایندگی‌های سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی و ایرانیان مقیم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سرود ملی ایران و تاجیکستان نواخته شد و سپس «محمدتقی صابری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان ضمن خوشامد گویی به میهمانان، در مورد انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای آن در زمینه‌های مختلف و همچنین روابط دوجانبه میان دو کشور دوست و برادر ایران و تاجیکستان به ایراد سخنرانی پرداخت. 

سفیر جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: چهل و چهار سال پیش در چنین روزهایی یکی از مردمی‌ترین انقلاب‌های قرن بیستم به پیروزی رسید. انقلابی که موفق شد به پشتوانه نقش و حضور مردم در عرصه اجتماعی و سیاسی کشور به رهبری امام خمینی (ره)، رژیم مستبد و وابسته به بیگانگان را سرنگون و نظامی مبتنی بر مردم‌سالاری دینی را برای جامعه ایران به ارمغان آورد. بیش از چهار دهه است که ایرانیان از طریق سازوکارهای دموکراتیک در تعیین سرنوشت سیاسی- اجتماعی خود نقش اساسی دارند. 

وی ادامه داد: کشور ایران صاحب یکی از کهن ترین تمدن های بشری در طول تاریخ می باشد.  مردم و دولت ایران در بیش از چهار دهه گذشته، به رغم وجود توطئه‌ها و موانع ایجاد شده و جنگ تحمیلی و تحریم و تروریسم اقتصادی از سوی دشمنان دستاوردهای فراوان علمی، اقتصادی و فناوری را به دست آورده است که در عرصه خودکفایی و از جمله محصولات کشاورزی، تولیدات صنعتی، فناوری نانو، انرژی صلح آمیز هسته ای و غیره تبلور یافته و آمار و ارقام موسسات معتبر بین المللی حکایت از پیشرفت و توسعه همه جانبه ایران به خصوص در عرصه علمی و فناوری دارد. جوانان ایرانی توانسته‌اند با وجود 4 دهه تحریم ظالمانه، تهدید را به فرصت تبدیل کنند تا جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از عرصه‌های علم و فناوری در رتبه های نخست جهانی بایستد. 

دستاوردهای علمی ایران 

سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به دستاوردهای علمی ایران، تبیین کرد: دو دهه است که رستاخیز علمی در کشور ایران آغاز شده و یازده برابر شتاب رشد متوسط علم در جهان به پیش رفته است. دستاوردهای دانش و فناوری ما در این مدت کشورمان را به رتبه‌ی شانزدهم در میان بیش از دویست کشور جهان رسانید و مایه‌ شگفتی ناظران جهانی شد و در برخی از رشته‌های حساس و نوپدید به رتبه‌های نخستین ارتقاء داد، همه ‌و همه در حالی اتفاق افتاده که باوجود کارشکنی ها و تحریم های ظالمانه و غیرقانونی به رکوردهای بزرگ دست یافته‌ایم، از جمله در سکوی چهارم جهان در علم رباتیک ایستاده و در صنعت فولاد به پله دهم جهان رسیده ایم. البته باید یادآوری کرد که در صنعت نیز ایران جزو معدود کشورهایی است که توان تولید سازه های بزرگ دریایی را به دست آورده و در صنایع دریایی نیز به رتبه سیزهم جهان رسیده‌ایم این در حالیست که با شتاب 11 برابری رتبه دوم رشد علم در دنیا و رتبه نخست شتاب علمی جهان را کسب کرده‌ایم. 

صابری ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران توانسته است رتبه هفتم جهان در تولید نانو دارو و رتبه چهارم دنیا در علم نوین نانو را کسب نماید. همچنین عنوان دومین کشور تولید کننده داروهای نوترکیب هموفیلی فاکتور 7 و 8 در دنیا را به خود اختصاص داده و توانستیم در جمع 5 کشور سازنده لیزرهای پرتوان در جهان بایستیم. همچنین در این میان رتبه چهارم دنیا در تولید علوم درمان ناباروری و رتبه پانزدهم جهان در چشم پزشکی به ایران رسیده است. با این توانمندی‌ها جزو 10 کشور برتر دنیا در جراحی های قلب و دریچه قلب هستیم. 

نقش برجسته زنان در عرصه های علمی و آموزشی 

وی با بیان ایکه «در حال حاضر زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، علمی، ورزشی، هنری و ... به طور فعالانه و آزادانه به نقش آفرینی می‌پردازند»، تصریح کرد: 55 درصد دانشجویان، 40 درصد پزشکان و 33 درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های ایران را در حال حاضر زنان تشکیل می‌دهند.

صابری افزود: جمهوری اسلامی ایران پس از شیوع پاندمی کرونا در جهان در مدت کوتاهی موفق گردید  به فناوری داروهای بیماران کرونایی دست پیدا کند و با اتکا به توانمندی دانشمندان جوان، تجهیزات حفاظتی بیمارستانی و کمک تنفسی بیماران را ساخته و جزو 10 کشور سازنده دنیا در ساخت واکسن کرونا شده و پاندومی کرونا را با واکسیناسیون گسترده ی ملی مهار نمود. از این منظر باید خاطرنشان کرد که ایران دارای  رتبه هفتم داروسازی در جهان است.  

سفیر ایران در بخش دیگری از سخنرانی خود به نقش جمهوری اسلامی در امر مبارزه با مواد مخدر پرداخت و گفت: سال‌های متعددی است که نقش و جایگاه منحصر به فرد جمهوری اسلامی ایران در جهان به‌عنوان موثرترین کشور در خط اول مبارزه با موادمخدر مورد تأیید و اذعان مجامع بین‌المللی قرار می‌گیرد. جمهوری اسلامی ایران به عنوان نزدیک‌ترین مسیر ترانزیت مواد مخدر تا اروپا که بازار اصلی و مقصد نهایی قاچاقچیان است، با تقدیم بیش از 3800 شهید و 12 هزار جانباز و تحمیل هزینه یک میلیارد دلاری در هر سال برای انسداد مرزها در شرق و غرب کشور که با هدف جلوگیری از قاچاق مواد به کشور و عبور آن به سایر کشورها انجام می‌شود، توانسته است بیش از 12 هزار تن انواع موادمخدر را طی سه دهه اخیر کشف نماید. 

وی ادامه داد: کشور ایران از ظرفیت‌های بسیار بالایی برای رشد و گسترش گردشگری  برخوردار است. بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، ایران جزو ده کشور اول جاذبه‌های باستانی و تاریخی می‌باشد و رتبه پنجم جاذبه‌های طبیعی را نیز در جهان دارا است. میراث تمدنی و فرهنگی پرآوازه‌ی کهن دیار ایران و جاذبه‌های کم نظیرگردشگری ایران زمین، همواره زبانزد ایرانشناسان و کانون توجه ملل فرهیخته‌ی دنیا و مقصدی جذاب برای گردشگران علاقه مند از سراسر گیتی بوده است.  

صابری گفت: ایران در عرصه فناوری فوق پیشرفته فضایی، با پرتاب موفق ماهواره «سیمرغ» ایرانی به فضای لایتناهی به جایگاه هشتمین کشور برتر دنیا در این عرصه دست یافته است. البته باید یاد آورشد که مهم‌ترین پیشرفت کشور که درمنطقه آشوب زده خاورمیانه، امنیت را به ارمغان آورده، پیشرفت‌های نظامی است و باید گفت در بخش‌های بسیاری به خودکفایی رسیده‌ایم.  

کشور تاجیکستان , سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران , انقلاب اسلامی ,

هدف سیاست خارجی ایران تامین صلح و ثبات است 

محمدتقی صابری در مورد سیاست خارجی ایران، اظهار داشت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی برپایه اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی پیوسته در عرصه بین‌المللی منادی و مدافع  صلح و عدالت، عقلانیت، استقلال و رد هرگونه تبعیض، تجاوز، مداخله و سلطه خارجی بوده است. پشتوانه حقیقی سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی،  مردم سرافراز ایران هستند؛ ایرانیان افتخار می‌کنند که در  44 سال گذشته، آنجایی که پای گفتگو مبتنی بر احترام متقابل و توافق شرافتمدانه در میان باشد همواره به پیمان‌ها احترام گذاشته و به همه الزامات آن کاملا متعهد هسستند و آنجا که با فشار ظالمانه حداکثری مواجه شوند با مقاومت حداکثری و قهرمانانه شکستی بی‌سابقه را بر بانیان تروریسم اقتصادی وارد می‌کنند و آنجا که مورد تعدی و تجاوز قرار گیرند، با شجاعت و قاطعیتی بی‌نظیر، هیمنه دشمن را درهم کوبیده و به متجاوزان درسی فراموش ناشدنی می‌دهند. 

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نقش بی بدیلی در تامین ثبات و امنیت منطقه و جهان با جان‌فشانی قهرمانانه در صف مقدم مبارزه با پدیده‌های شوم تروریسم، افراط گرایی و قاچاق مواد مخدر و پرداخت بهای سنگین معنوی و مادی ایفاء‌کرده است. یاد و خاطره قهرمان ملی و فراملی مبارزه با تروریسم و افراط گرایی، شهید ژنرال قاسم سلیمانی و همه شهدایی که جان خود را در این‌ راه فدای تامین صلح و امنیت در منطقه و جهان، برای زیستی توام با آرامش و آسایش مردمی که حتی آنها را نمی‌شناسند کردند، گرامی می‌داریم. 

سفیر ایران تصریح کرد: در حالی که کشورهای مدعی حقوق بشر تلاش می‌کنند تا به هر طریق ممکن از پذیرش پناهنده جدید در کشور خود خودداری کنند، بر اساس اعلام کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در طول یکسال و نیم اخیر، جمهوری اسلامی ایران حدود یک میلیون نفر پناهجوی جدید پذیرش کرده است. لازم به ذکر است در حال حاضر حدود 6 میلیون نفر پناهجو از دیگر کشورها میهمان جمهوری اسلامی ایران هستند.  

توسعه همکاری‌های منطقه‌ای اولویت دولت ایران است 

صابری ضمن صحبت از اولویت‌های دولت ایران تصریح کرد: دولت جناب آقای رئیسی با اتخاذ برنامه های تحول گرا و سیاست خارجی متوازن، دیپلماسی پویا و تعامل هوشمند، اولویت خود را بر گسترش مناسبات خارجی با منطقه آسیا، کشورهای دوست و متعامل خصوصا همسایگان قرار داده است. در عین حال دولت جمهوری اسلامی ایران مصمم است روابط متوازن و خوب خود را با کشورهای سایر مناطق از جمله آفریقا، امریکای لاتین و اروپا گسترش دهد.

وی افزود: روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان که مبتنی بر پیوندهای کهن و گسست ناپذیر فرهنگی، تمدنی، زبانی، تاریخی و دینی است، چنانکه در پیام تبریک چند روز قبل جناب آقای امامعلی رحمان  رئیس محترم جمهوری تاجیکستان به عنوان جناب آقای دکتر سیدابراهیم رئیسی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران هم آمده است، اهمیت وافری برای هر دو کشور داشته و افق روشنی دارد.  

محمدتقی صابری تاکید کرد: در سیاست‌ خارجی جمهوری اسلامی ایران، جمهوری تاجیکستان از جایگاه بالایی برخوردار است. مقام معظم رهبری اسلامی ایران از روابط دو کشور به «روابط خویشاوندی» یاد نموده‌اند و به دلیل اهمیت جمهوری تاجیکستان جناب آقای دکتر رئیسی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، این کشور را بعنوان مقصد اولین سفر خارجی خود انتخاب کرد. همچنین جناب آقای امامعلی رحمان رئیس محترم جمهوری تاجیکستان از تعبیر «گوشت و ناخن» برای توصیف پیوندهای ایران و تاجیکستان استفاده کرده‌اند. 

وی ادامه داد: سفرهای رسمی سران و دیگر مقامات بلندپایه دو کشور از سال 1992 تاکنون، حاکی از اهتمام جدی طرفین برای تقویت روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف بوده است. این دیدارها افق های وسیعی را برای روابط بهتر بین دو کشور برادر گشوده است. از زمان برقراری روابط سیاسی دو کشور تاکنون، رؤسای جمهوری اسلامی ایران 13 بار از تاجیکستان دیدار کرده اند و متقابلا رئیس جمهور محترم جمهوری تاجیکستان 19 بار به جمهوری اسلامی ایران سفر نموده‌اند. 

سفیر کشورمان همچنین گفت: سفر تاریخی جناب آقای دکتر رئیسی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به جمهوری تاجیکستان در ماه سپتامبر سال 2021 میلادی که با استقبال گرم مقامات محترم دولت تاجیکستان روبه‌رو شد، نقطه عطف و آغاز فصل نوینی در همکاری‌های همه جانبه تهران و دوشنبه بود. در پاسخ به سفر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، جناب آقای امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان در ماه می سال 2022 به جمهوری اسلامی ایران سفر تاریخی به یاد ماندنی انجام دادند. در این سفر دیدارها و گفتگوهای رئیس جمهور تاجیکستان با مقامات عالیرتبه کشورمان و بطور خاص ملاقات ایشان با مقام معظم رهبری که در فضایی کاملاً عاطفی و آکنده از صمیمت، دوستی و برادری برگزار شد، مهر تأییدی بر گشوده شدن صفحه جدید در روابط دو کشور در یکسال گذشته بود. همچنین در جریان این دو سفر 25 سند همکاری بین مقامات دو کشور به امضاء رسید که از جمله آن‌ها «برنامه بلندمدت همکاری‌های اقتصادی و تجاری» بود.  

نقش ایران در توسعه تاجیکستان 

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از نخستین شرکای تاجیکستان که سهم پیشگامانه‌ای در کمک به تقویت زیرساخت‌ها و توسعه و شکوفایی تاجیکستان داشته است، از پیشرفت‌‌های روزافزون این کشور زیبا عزیز در سایه تدابیر و اراده مقامات عالیرتبه این کشور، خرسند بوده و مفتخر است که در ادامه اقدامات زیربنایی، شرکت های ایرانی همچنان در طرح های راهبردی تاجیکستان و منطقه مشارکت فعال دارند. 

وی افزود: در مدت 31 سال، در حدود 200 سند مهم همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان به امضا رسیده است که چشم انداز روابط دو کشور دوست و هم‌زبان را تعریف و نقش تعیین کننده‌ای در ایجاد چارچوب قانونی جهت توسعه بیشتر روابط دوجانبه دارند. 

صابری ادامه داد: در سال 2022 شاهد رشد 3 برابری حجم تبادلات اقتصادی بین دو کشور نسبت به سال پیش از آن بودیم و امسال نیز با عنایت به اراده مقامات عالیرتبه دو کشور و تدابیر اتخاذ شده شاهد رشد چشم گیری در مناسبات اقتصادی فی مابین خواهیم بود. در راستای تسهیل سفر اتباع و گردشگران دو کشور، طی سه سال اخیر سه خط پروازی مستقیم هفتگی بین ایران و تاجیکستان برقرار شده است.  

وی گفت: مایلم با افتخار بیان کنم که در طول یکسال گذشته، مراوات فرهنگی دو کشور هم فرهنگ و هم زبان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان نیز ارتقاء چشم گیری یافت. در ماه اکتبر سال 2022 هفته فرهنگی جمهوری تاجیکستان در جمهوری اسلامی ایران، شهرهای تهران، تبریز و شیراز برگزار شد و در ماه نوامبر نیز شاهد برگزاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جمهوری تاجیکستان در شهرهای دوشنبه، خجند، باختر و کولاب بودیم.  

سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان با ابراز اطمینان از آنکه «در پرتو اراده مقامات عالیه دو کشور و با بهره‌گیری از اشتراکات فراوان و ظرفیت‌های مکمل ایران و تاجیکستان، با لطف خداوند متعال شاهد تقویت همکاری‌ها و گسترش روز افزون روابط دو کشور هم دین، هم‌فرهنگ و هم‌زبان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان خواهیم بود»، تاکید کرد: به عنوان نماینده ملت بزرگ ایران و دولت جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌نمایم که جمهوری اسلامی برای توسعه روابط و همکاری با جمهوری تاجیکستان، هیچ محدودیتی ندارد. 

شایان ذکر است که این مراسم همچنین با پخش کلیپ ‌هایی از دستاوردهای جمهوری اسلامی در حوزه سیاست خارجی، علم و فناوری، دفاعی، صنعت کشاورزی، ارتقاء وضعیت زنان و نیز چشم اندازها و جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی ایران همراه بود.

در  پایان شرکت کنندگان در این مراسم ضمن تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران برای سربلندی و سرافرازی ملت ایران بهترین ها را آرزو کردند.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

آزادی ۴ هزار تبعه افغان از زندان‌های پاکستان

 آزادی ۴ هزار تبعه افغان از زندان‌های پاکستان
2024-02-26T06:27:49+03:30
کنسولگری افغانستان در کراچی پاکستان از آزادی بیش از ۴ هزار تبعه افغان در یک سال گذشته از زندان‌های این کشور خبر داد.

راه دشوار اتحادیه اروپا برای استقلال هسته‌ای از آمریکا در دوران ترامپ

 راه دشوار اتحادیه اروپا برای استقلال هسته‌ای از آمریکا در دوران ترامپ
2024-02-26T06:27:49+03:30
سناریوی روی کار آمدن مجدد "دونالد ترامپ" در آمریکا در حالی این روزها به صورت جدی مطرح می‌شود و بحث‌ها درباره لزوم استقلال هسته‌ای اروپا را داغ کرد...

اوکراین با کانادا و ایتالیا هم توافقنامه امنیتی امضا کرد

 اوکراین با کانادا و ایتالیا هم توافقنامه امنیتی امضا کرد
2024-02-26T06:27:48+03:30
به دنبال کشورهای انگلیس، فرانسه، آلمان و دانمارک، نخست وزیران کانادا و ایتالیا هم در جریان سفر خود به کی‌یف، توافقنامه امنیتی با ولادیمیر زلنسکی امضا کردند ...

ادعای حمله پهپادی رژیم اسرائیل در مرز سوریه با لبنان

 ادعای حمله پهپادی رژیم اسرائیل در مرز سوریه با لبنان
2024-02-26T06:27:48+03:30
منابع وابسته به مخالفان دولت سوریه از حمله پهپادی رژیم اسرائیل به خودرویی در مرکز سوریه با لبنان خبر دادند.

کشاورزان خشمگین مقام آلمانی را هو کردند

 کشاورزان خشمگین مقام آلمانی را هو کردند
2024-02-26T06:27:48+03:30
در تداوم اعتراضات کشاورزان آلمانی علیه سیاست‌های اتحادیه اروپا تعداد زیادی از معترضان هم زمان با ورود رهبر حزب سبز در دولت ائتلافی در یک رویداد درون حزبی هی...

ویدئوی اختصاصی تسنیم| نیمه‌شعبان متفاوت کابل؛ شیعیان افغانستان همچنان پای کار امام زمان(عج) هستند

 ویدئوی اختصاصی تسنیم| نیمه‌شعبان متفاوت کابل؛ شیعیان افغانستان همچنان پای کار امام زمان(عج) هستند
2024-02-26T06:27:47+03:30
شیفتگان ولایتمدار در افغانستان در نیمه شعبان حال و هوای دیگری دارند و با برگزاری جشن‌هایی با شکوه، میلاد حضرت مهدی (عج) را گرامی داشتند.

دومین اعتصاب طولانی پزشکان انگلیسی در سال جاری

 دومین اعتصاب طولانی پزشکان انگلیسی در سال جاری
2024-02-26T06:27:47+03:30
پزشکان انگلیسی در اعتراض به دستمزدهای پایین به مدت ۵ روز دیگر اعتصاب کرده و اختلالات بیشتری را در سیستم بهداشت و سلامت این کشور ایجاد می‌کنند.

ادامه تنش‌ لفظی اسلام‌آباد و کابل/طالبان: مسئله خط فرضی دیورند به پیش از تشکیل پاکستان باز می‌گردد

 ادامه تنش‌ لفظی اسلام‌آباد و کابل/طالبان: مسئله خط فرضی دیورند به پیش از تشکیل پاکستان باز می‌گردد
2024-02-26T06:27:46+03:30
معاون سیاسی وزارت خارجه حکومت طالبان در واکنش به اظهارات مقامات پاکستانی درباره مرز مورد مناقشه دو کشور گفت: مسئله «دیورند» به پیش از تشکیل کشور پ...

پیروزی ترامپ بر نیکی هیلی در کارولینای جنوبی

 پیروزی ترامپ بر نیکی هیلی در کارولینای جنوبی
2024-02-26T06:27:46+03:30
دونالد ترامپ در رقابت‌های درون حزبی جمهوری‌خواهان در کارولینای جنوبی بر نیکی هیلی پیروز شد.

ارتش یمن: کشتی نفتی و تعدادی کشتی جنگی آمریکایی را هدف قرار دادیم

 ارتش یمن: کشتی نفتی و تعدادی کشتی جنگی آمریکایی را هدف قرار دادیم
2024-02-26T06:27:46+03:30
ارتش یمن از هدف قرار دادن یک فروند کشتی نفتی و تعدادی کشتی جنگی آمریکایی در خلیج عدن و دریای سرخ خبر داد.

تحولات اوکراین| کمبود شدید مهمات نیروهای مسلح اوکراین/ موافقت ترامپ با نظر پوتین درباره بایدن

 تحولات اوکراین| کمبود شدید مهمات نیروهای مسلح اوکراین/ موافقت ترامپ با نظر پوتین درباره بایدن
2024-02-26T06:27:46+03:30
فقدان بودجه کافی دولت اوکراین، قصد گروه ۷ برای تحریم کشورهای حامی روسیه، عدم امکان کی‌یف برای اجرای ضدحمله قبل از سال ۲۰۲۵، اولین قسط کمک مالی جدید اتح...

نجباء عراق: مخالف گفت‌وگو‌های دولت نیستیم ولی آمریکا دروغ‌گو است

 نجباء عراق: مخالف گفت‌وگو‌های دولت نیستیم ولی آمریکا دروغ‌گو است
2024-02-26T06:27:45+03:30
دبیر کل جنبش النجباء عراق گفت که این جنبش و گروه‌های مقاومت عراق مخالف گفت‌وگوهای دولت برای زمان‌بندی خروج نیروهای آمریکا از عراق نیستند ولی اشغالگر آمریکای...

نتانیاهو رئیس موساد را توبیخ کرد

 نتانیاهو رئیس موساد را توبیخ کرد
2024-02-26T06:27:45+03:30
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر دیشب تلفنی دیوید برنیاع رئیس موساد را به دلیل نرمش در مذاکرات پاریس ۲ مورد ملامت و توبیخ قرار داده است.

خودسوزی مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن

 خودسوزی مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن
2024-02-26T06:27:44+03:30
یک مرد ناشناس در مقابل ساختمان سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن دست به خودسوزی کرد.

ایهود باراک: نتانیاهو آمادگی دارد اسرا را فدای قدرت نمایی خود کند

 ایهود باراک: نتانیاهو آمادگی دارد اسرا را فدای قدرت نمایی خود کند
2024-02-26T06:27:43+03:30
ایهود باراک نخست وزیر و وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی ضمن انتقاد شدید اللحن از نتانیاهو از اسرائیلی‌ها خواست کنست را به محاصره خود در آوردند.

ادعای رسانه‌های صهیونیست در مورد توافق احتمالی تبادل اسرای

 ادعای رسانه‌های صهیونیست در مورد توافق احتمالی تبادل اسرای
2024-02-26T06:27:43+03:30
رسانه‌های صهیونیستی درباره توافق احتمالی تبادل اسرا میان اسرائیل و فلسطین، گمانه‌زنی‌هایی را مطرح کردند.

امیرعبداللهیان: هر برگ رای در انتخابات به منزله برافراشته‌تر شدن پرچم ایران در عرصه‌های بین‌المللی است

 امیرعبداللهیان: هر برگ رای در انتخابات به منزله برافراشته‌تر شدن پرچم ایران در عرصه‌های بین‌المللی است
2024-02-26T06:27:43+03:30
وزیر خارجه کشورمان گفت: ‏هر برگ رای در انتخابات پیش رو، به منزله برافراشته تر شدن پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی خواهد بود.

تجاوز جدید آمریکا و انگلیس به یمن/ المیادین: صنعاء و استان‌های حجه و تعز ۲۲ بار هدف حمله قرار گرفتند

 تجاوز جدید آمریکا و انگلیس به یمن/ المیادین: صنعاء و استان‌های حجه و تعز ۲۲ بار هدف حمله قرار گرفتند
2024-02-26T06:27:42+03:30
رسانه‌های یمنی از تجاوز جدید آمریکا و انگلیس به صنعاء پایتخت یمن خبر دادند.

کنعانی: آمریکا و انگلیس بار دیگر ثابت کردند که حامی تمام عیار جنایات جنگی رژیم صهیونیستی هستند

 کنعانی: آمریکا و انگلیس بار دیگر ثابت کردند که حامی تمام عیار جنایات جنگی رژیم صهیونیستی هستند
2024-02-26T06:27:42+03:30
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به حملات نظامی گسترده شب گذشته آمریکا و انگلیس به یمن گفت: آمریکا و انگلیس بار دیگر ثابت کردند که حامی تمام عیار جنای...

صدو‌چهل‌و‌دومین روز«طوفان‌الاقصی»| تجاوز آمریکا و انگلیس به صنعاء همزمان با بمباران غزه/ ارتش یمن: کشتی‌های آمریکایی را هدف قرار دادیم

 صدو‌چهل‌و‌دومین روز«طوفان‌الاقصی»| تجاوز آمریکا و انگلیس به صنعاء همزمان با بمباران غزه/ ارتش یمن: کشتی‌های آمریکایی را هدف قرار دادیم
2024-02-26T06:27:42+03:30
در صدو چهل ودومین روز طوفان الاقصی حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به مناطقی از غزه ادامه یافت و گزارش‌هایی هم از شنیده شدن صدای انفجارها و درگیری‌ه...

نمایندگی ایران در سازمان ملل: تهران خود را موظف به خودداری از دامن زدن به جنگ اوکراین می‌داند

 نمایندگی ایران در سازمان ملل: تهران خود را موظف به خودداری از دامن زدن به جنگ اوکراین می‌داند
2024-02-24T08:41:13+03:30
نمایندگی ایران در سازمان ملل با اشاره به این که هیچ محدودیت قانونی برای فروش موشک‌های بالستیک وجود ندارد، گفت:‌ تهران خود را موظف به خودداری از دامن زدن به ...

حزب‌الله: اسرائیل بعد از ۵ ماه برای رسیدن به تصویری کوچک از پیروزی دست و پا می‌زند

 حزب‌الله: اسرائیل بعد از ۵ ماه برای رسیدن به تصویری کوچک از پیروزی دست و پا می‌زند
2024-02-24T08:41:12+03:30
فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها بعد از ۵ ماه همچنان برای رسیدن به تصویری از پیروزی دست و پا می‌زنند تاکید کرد وتوه...

صدو‌چهل‌و‌یکمین‌روز«طوفان‌الاقصی»|بمباران سنگین نوار غزه و شهادت دهها نفر دیگر/ برزیل: اسرائیل نسل‌کشی در غزه را متوقف کند

 صدو‌چهل‌و‌یکمین‌روز«طوفان‌الاقصی»|بمباران سنگین نوار غزه و شهادت دهها نفر دیگر/ برزیل: اسرائیل نسل‌کشی در غزه را متوقف کند
2024-02-24T05:34:31+03:30
ارتش رژیم صهیونیستی از اولین دقایق بامداد امروز شنبه همزمان با یکصد و چهل و یکمین روز «طوفان الاقصی»، مناطق مختلف نوار غزه را هدف حملات گسترده خود...

صدو‌چهل‌و‌یکمین‌روز«طوفان‌الاقصی»|بمباران سنگین نوار غزه و شهادت دهها نفر دیگر/ رویارویی جوانان مبارز با اشغالگران در کرانه باختری

 صدو‌چهل‌و‌یکمین‌روز«طوفان‌الاقصی»|بمباران سنگین نوار غزه و شهادت دهها نفر دیگر/ رویارویی جوانان مبارز با اشغالگران در کرانه باختری
2024-02-24T02:00:57+03:30
ارتش رژیم صهیونیستی از اولین دقایق بامداد امروز شنبه همزمان با یکصد و چهل و یکمین روز «طوفان الاقصی»، مناطق مختلف نوار غزه را هدف حملات گسترده خود...

صدوچهل‌ویکمین روز «طوفان‌الاقصی»|بمباران سنگین مناطق مختلف نوار غزه و شهادت دهها نفر دیگر/ رویارویی جوانان مبارز با اشغالگران در کرانه باختری

 صدوچهل‌ویکمین روز «طوفان‌الاقصی»|بمباران سنگین مناطق مختلف نوار غزه و شهادت دهها نفر دیگر/ رویارویی جوانان مبارز با اشغالگران در کرانه باختری
2024-02-24T01:47:37+03:30
ارتش رژیم صهیونیستی از اولین دقایق بامداد امروز شنبه همزمان با یکصد و چهل و یکمین روز «طوفان الاقصی»، مناطق مختلف نوار غزه را هدف حملات گسترده خود...

ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از برگزاری موفق انتخابات در پاکستان/ جیلانی: منتظر سفر رئیسی به پاکستان هستیم

 ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از برگزاری موفق انتخابات در پاکستان/ جیلانی: منتظر سفر رئیسی به پاکستان هستیم
2024-02-23T18:54:22+03:30
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و جلیل عباس جیلانی، وزیر خارجه پاکستان در گفتگویی تلفنی آخرین مسائل بین دو کشور را بررسی کردند.

هیات بزرگ اقتصادی روسیه در راه تهران

 هیات بزرگ اقتصادی روسیه در راه تهران
2024-02-23T18:54:22+03:30
سفیر ایران در مسکو از سفر یک هیات بزرگ اقتصادی روسی به تهران خبر داد.

حمله رژیم صهیونیستی به کفرسوسه دمشق؛ خشم تل آویو از حمایت های سوریه از محور مقاومت/گزارش اختصاصی

 حمله رژیم صهیونیستی به کفرسوسه دمشق؛ خشم تل آویو از حمایت های سوریه از محور مقاومت/گزارش اختصاصی
2024-02-23T18:54:20+03:30
رژیم صهیونیستی در ادامه حملات تجاوزطلبانه خود با حمله به منطقه کفرسوسه دمشق یک ساختمان مسکونی را هدف ۴ موشک قرار داد. در جریان این حمله ۲ شهروند غیرنظامی سو...

سازمان منع تسلیحات شیمیایی: داعش مسئول حمله شیمیایی سال ۲۰۱۵ به شهرک «مارع» سوریه بود

 سازمان منع تسلیحات شیمیایی: داعش مسئول حمله شیمیایی سال ۲۰۱۵ به شهرک «مارع» سوریه بود
2024-02-23T18:54:20+03:30
سازمان منع تسلیحات شیمیایی سازمان ملل طی گزارشی گروه تروریستی داعش را مسئول حمله شیمیایی در تاریخ یکم سپتامبر ۲۰۱۵ به شهر «مارع» سوریه واقع در است...

کارخانجات روغن و آلومینیوم؛‌ بانک جدید اهداف ارتش اسرائیل در حمله به الغازیه لبنان/گزارش اختصاصی

 کارخانجات روغن و آلومینیوم؛‌ بانک جدید اهداف ارتش اسرائیل در حمله به الغازیه لبنان/گزارش اختصاصی
2024-02-23T18:54:20+03:30
اسرائیل پس از ناکامی در مواجهه با رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان در درگیری های مناطق مرزی لبنان و فلسطین اشغالی با گسترش دامنه درگیری ها و حمله به مناطق مسکون...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)