میرنیوز

تمرکز برلین بر مسئله امنیت در پارلمان و نهادهای امنیتی بعد از کودتای ناکام

 تمرکز برلین بر مسئله امنیت در پارلمان و نهادهای امنیتی بعد از کودتای ناکام 2022-12-09T11:51:37+03:30

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، هفته نامه اشپیگل گزارش داد که بعد از عملیات ضد تروریستی علیه گروه موسوم به شهروندان رایش در آلمان که قصد براندازی دولت را داشتند تمرکز بر مسئله امنیت در پارلمان آلمان نیز در دستور کار قرار گرفته است.. کاترین گورینگ-اکارت (سبزها) نایب رئیس پارلمان آلمان به روزنامه‌های گروه رسانه‌ای فونکه گفت: ما دقیقاً برای پارلمان آلمان این مسئله را بررسی خواهیم کرد که کدام اقدامات احتیاطی امنیتی را باید تنظیم کنیم و در همه کمیته‌های مربوطه به این مسئله پرداخته خواهد شد. ظاهرا یکی از نمایندگان سابق حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم با این شبکه تروریستی ارتباط داشته است.

روز چهارشنبه، دادستان کل فدرال آلمان 25 نفر را در یکی از بزرگترین عملیات پلیس در تاریخ جمهوری فدرال در یازده ایالت فدرال و همچنین ایتالیا و اتریش دستگیر کرد. در میان دستگیر شدگان، بیرگیت مالساک-وینکمن، نماینده سابق پارلمان آلمان از حزب افراطی جایگزینی برای آلمان نیز وجود دارد. در حال حاضر اقدامات انضباطی علیه آنها در جریان است. وینکمن به عنوان یک نماینده سابق پارلمان، مانند تمام اعضای سابق این نهاد که مایل به انجام این کار بودند، به ساختمان‌های پارلمان دسترسی داشت.

بر اساس اطلاعات هفته نامه اشپیگل، پلیس پارلمان آلمان صبح چهارشنبه پس از مشورت با دادستانی فدرال، ممنوعیت ورود را برای وی صادر کرد.

اولاف شولتز ، صدر اعظم آلمان پیش از این در عصر پنجشنبه در مورد ارتباط متقابل افراط گرایان با حزب افراطی جایگزینی برای آلمان ابراز نگرانی کرد. وی گفت: این واقعیت که یکی از اعضای سابق این حزب در پارلمان آلمان در میان متهمان قرار دارد، البته یک اتفاق بسیار قابل توجه و بسیار بد است.

شولتز پس از دیدار با سران دولت‌های ایالتی فدرال گفت: مهمترین پیامد این حمله این است که همه می‌دانند که ما یک دولت مستحکم و یک دموکراسی قوی داریم. به گفته وی مقامات امنیتی آلمان قادر به خنثی کردن تخلفات از این نوع هستند.

سباستین هارتمن، کارشناس داخلی حزب سوسیال دموکرات هم خواستار بررسی فوری تماس‌های مالساک وینکمن در پارلمان آلمان شد. وی به روزنامه‌های گروه فونکه گفت: من فرض می‌کنم که او در برنامه‌های کودتای خود به کمک از درون امیدوار بود. هارتمن خواستار شد آن که پارلمان همچنین باید مفهوم امنیتی خود را به طور کلی بررسی کند. به گفته وی از جمله باید بررسی‌های امنیتی کارمندان و کاربران مجاز تجدید نظر شود.

به این ترتیب پس از دستگیری 25 شهروند رایش که متهم به طرح کودتا هستند، بحث در مورد عواقب آن در آلمان آغاز می شود. نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال آلمان از خلع سلاح بیشتر این صحنه و اقدام شدیدتر علیه مقامات افراطی دست راستی که حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم هدف است سخن گفته است.

به گفته هولگر مونش، رئیس اداره پلیس جنایی فدرال (BKA)، تعداد مظنونان اکنون به 54 نفر افزایش یافته است و بیش از 150 آپارتمان مورد بازرسی قرار گرفته است. همچنان عملیات های جستجوی دیگری در دستور کار قرار دارد. در این عملیات‌ها تعداد زیادی قبضه سلاح یافت شده است.

مونش همچنین خواستار بررسی دقیق‌تر نیروهای امنیتی شده و گفت: باید بتوان به آنها تکیه و اعتماد کرد که بی‌قید و شرط پشت نظم اساسی دموکراتیک ایستاده‌اند. توماس هالدن وانگ، رئیس دفتر حفاظت از قانون اساسی آلمان، هم خواستار بازنگری دقیق تر مقامات امنیتی شده و گفت: افراط گرایان نباید در آنجا جایی داشته باشند و نباید به سلاح دسترسی داشته باشند.

فایزر همچنین خلع سلاح بیشتر محیط بورژوازی رایش را اعلام کرد. سخنگوی وی نیز گفت که این همچنان یکی از مهمترین اهداف است. به گفته وی پیش نویس قانونی برای تشدید قوانین اسلحه باید به سرعت به رای وزارتخانه برود. تاکنون حزب لیبرال دموکرات سرعت این پروژه را کند کرده بود. فایزر پیش از این در بهار در برنامه اقدام خود علیه افراط گرایی دست راستی، تشدید قوانین اسلحه را اعلام کرده بود.

همچنین در آنجا وعده تشدید قانون انضباطی داده شد تا دشمنان قانون اساسی سریعتر از خدمات عمومی حذف شوند. در اینجا نیز فایزر اقدام سریع را اعلام کرده و گفت: پیش نویس قانون باید قبل از پایان سال جاری وارد کابینه شود.

پس از عملیات گسترده علیه به اصطلاح شهروندان رایش، مقامات امنیتی آلمان به دلیل برنامه ریزی برای کودتا دستگیری مظنونان و جستجوهای بیشتری را انتظار دارند. رؤسای دفاتر حفاظت از قانون اساسی و اداره پلیس جنایی فدرال (BKA) و همچنین دادستان عمومی فدرال از جدی بودن برنامه‌های کودتا خبر دادند.

نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال همچنین نسبت به دست کم گرفتن این گروه هشدار داده و گفت: چیزی که آنها را بسیار خطرناک می‌کند این است که یک بازوی نظامی برای آن وجود داشت.

دولت آمریکا هم پس از سرکوب صحنه شهروندی رایش از دولت آلمان حمایت کرده است. کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه در پاسخ به سوالی در این باره گفت: ما در تماس نزدیک با شرکای خود در دولت آلمان هستیم و در صورت درخواست آماده کمک هستیم. وی افزود: ما تلاش دولت آلمان و سازمان‌های مجری قانون آن را در مبارزه با افراط‌گرایی خشونت‌آمیز و برای امنیت شهروندان و نهادهای دولتی تحسین می‌کنیم.

صبح روز چهارشنبه نهادهای امنیتی آلمان در چندین عملیات گسترده علیه یک سازمان تروریستی مرتبط با به اصطلاح "جنبش رایشبورگر" یا "شهروندان رایش" که با جنبش‌های شهروندی مستقل در آمریکا و دیگر مناطق شباهت‌هایی دارد اقدام کردند. گفته می شود که این گروه افراطی دست راستی قصد سرنگونی دولت را داشته است.

به نوشته رسانه‌ها گفته می‌شود که آنها برنامه ریزی یک کودتا را داشتند و در برخی موارد با سلاح نیز آموزش می‌دیدند. دادستانی کل فدرال آلمان 25 نفر را از صحنه به اصطلاح شهروندان رایش دستگیر کرد. سخنگوی دادستانی فدرال آلمان در کارلسروهه گفت که در این عملیات حدود 3000 افسر پلیس صبح روز چهارشنبه در یازده ایالت فدرال آلمان در حال انجام وظیفه بودند.

این سازمان تروریستی می خواست سیستم دولتی را در آلمان سرنگون کند و سیستم دولتی خود را جایگزین آن کند که اصول اولیه آن قبلاً بررسی شده بود. اعضای آن برای مرگ در راه انجام این عملیات آماده بودند. گفته می شود 22 نفر از دستگیر شدگان از اعضای این سازمان تروریستی هستند که دو نفر از آنها از سرکردگان این سازمان هستند. سه نفر دیگر حامی این سازمان محسوب می‌شوند.

تمرکز این عملیات ضد تروریستی بر صحنه شهروندان رایش شهر باد لوبنشتاین در شرق تورینگن است. هاینریش سیزدهم شاهزاده رویس، که مدتهاست توسط محققان به محیط بورژوازی رایش نسبت داده می شود، در آنجا زندگی می کند. این کارآفرین 71 ساله دارنده املاک و مستغلات فراوان ساکن فرانکفورت آم ماین و صاحب یک کلبه شکار در باد لوبنشتاین در شرق تورینگن مظنون اصلی است. طبق یک بیانیه مطبوعاتی، قرار بود وی در یک ایالت جدید، نایب السلطنه شود.

برخی از اعضای مظنون بازوی نظامی این انجمن هم احتمالا در ارتش آلمان خدمت کرده بودند. آنها می خواستند برای سرنگونی برنامه ریزی شده دولت، اعضای ارتش و پلیس را استخدام کنند.

"رایشبورگر" افرادی هستند که جمهوری فدرال آلمان و ساختارهای دموکراتیک آن را به رسمیت نمی شناسند. آنها اغلب از پرداخت مالیات امتناع می ورزند و با مقامات در تضاد هستند.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)