میرنیوز

۵ چالش بزرگ صهیونیست‌ها در مرحله جدید/ ارتش اسرائیل آمادگی ورود به هیچ جنگی را ندارد

 ۵ چالش بزرگ صهیونیست‌ها در مرحله جدید/ ارتش اسرائیل آمادگی ورود به هیچ جنگی را ندارد 2022-12-09T10:58:13+03:30

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، پس از 5 دوره انتخابات پیاپی صهیونیست‌ها در سه سال  و نیم گذشته و در بحبوحه شکاف عمیق در جامعه داخلی رژیم صهیونیستی از یک سو و تشدید عملیات‌های مقاومت فلسطین از سوی دیگر، اسرائیلی‌ها در برابر یک مسیر سیاسی و امنیتی و اجتماعی متفاوت از زمان ابتدای اشغالگری خود در فلسطین از سال 1948 تاکنون قرار گرفته‌اند.

کابینه جدید اسرائیل به ریاست «بنیامین نتانیاهو» متشکل از احزاب راست افراطی با حضور دو رهبر افراطی  و نژادپرست است که عملا یک حکومت فاشیستی را تشکیل می‌دهند. جدا از پیامدهایی که این رویکرد افراطی کابینه جدید رژیم اشغالگر بر عرصه داخلی فلسطین اشغالی و زندگی اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها دارد، تحولات سیاسی جدید این رژیم، سران صهیونیست را با چالش‌های داخلی و خارجی متعددی مواجه می‌کند که می‌تواند به تجزیه موجودیت صهیونیسم منجر گردد.

چالش‌های داخلی و خارجی اسرائیل در مرحله جدید

- کابینه راست‌افراطی رژیم صهیونیستی به ریاست نتانیاهو در صدد ایجاد تغییرات چشمگیر در شکل و محتوای سیستم قضایی این رژیم است که در پی آن منصب مشاور حقوقی کابینه حذف شده و همچنین تغییرات اساسی در ترکیب دیوان عالی به وجود می‌آید. همچنین تصمیمات دستگاه قضا باید زیر نظر کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) باشد. این شرایط قطعا موجب می‌گردد تا نقش قوه قضاییه به عنوان یک نهاد مستقل پایان یابد که علاوه بر ضربه زدن به عملکرد ارتش رژیم اسرائیل در کرانه باختری، به موقعیت این رژیم در عرصه بین‌المللی نیز آسیب زیادی وارد می‌کند.

- تصمیم کابینه راست افراطی نتانیاهو برای گسترش شهرک‌سازی در سراسر فلسطین به ویژه بخش بزرگی از کرانه باختری، پیامدهای داخلی و خارجی زیادی برای صهیونیست‌ها خواهد داشت. نتانیاهو در پایان دوره آخرین کابینه خود در سال 2021 گفته بود که با درخواست شهرک‌نشینان برای الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی موافق است.  در مرحله فعلی «بزالل اسموتریچ» رهبر افراطی حزب «صهیونیسم مذهبی» که از اعضای اصلی کابینه نتانیاهو است و قصد تصدی وزارت دارایی را دارد بر لزوم گسترش اشغالگری در کرانه باختری و الحاق آن به اراضی اشغالی تاکید کرده است.

اختیاراتی که نتانیاهو به اسموتریچ داده او را قادر می‌سازد تا حق فلسطینیان را در زمین‌های خودشان از آنها سلب کرده و شهرک‌سازی‌های صهیونیستی را گسترش دهد. علاوه بر آن انتصاب یک عضو افراطی دیگر کابینه نتانیاهو یعنی «ایتمار بن جفیر» به عنوان وزیر امنیت داخلی، فضای لازم را برای تشدید حملات علیه مسجدالاقصی و تخریب آثار اسلامی و مسیحی و مقدسات آنها در قدس فراهم می‌کند که واکنش‌های تندی در میان فلسطینیان و همچنین جهان عربی و اسلامی ایجاد خواهد کرد. حتی ممکن است این روند، توافقنامه‌های عادی‌سازی برخی کشورهای عربی با تل‌آویو را نیز به چالش بکشد.

 

-وزرای فاشیست کابینه راست‌افراطی اسرائیل تاکید بر لغو توافقنامه اسلو در سال 1993 دارند که منجر به انحلال تشکیلات خودگردان فلسطین و کنار رفتن «محمود عباس» از عرصه فلسطین می‌شود که این مسئله به نوبه خود چندین چالش دیگر برای صهیونیست‌ها به وجود می‌آورد:

الف) همه فلسطینیان در کرانه باختری تحت سلطه مستقیم رژیم اشغالگر قرار می‌گیرند که این امر منجر به تشدید نارضایتی فلسطینیان و آغاز موج خطرناکی از عملیات‌های ضد صهیونیستی خواهد شد. همچنین در سایه این وضعیت وقوع انتفاضه سوم بیش از پیش محتمل می‌شود.

ب) کمک‌های مالی کشورهای عربی  و سازمان ملل به فلسطینی‌ها قطع می‌گردد که این مسئله بار اقتصادی بزرگی بر دوش صهیونیست‌ها می‌گذارد. در شرایطی که خود اسرائیلی‌ها با چالش‌های اقتصادی گوناگون دست و پنجه نرم می‌کنند به نظر نمی‌رسد که توان مقابله با این مشکل را داشته باشند.

ج) این شرایط منجر به نارضایتی شدید دولت «جو بایدن» در آمریکا خواهد شد و تنش‌ها میان دولت دموکرات ایالات متحده با کابینه اسرائیل را افزایش می‌دهد.

د) کشورهای عربی که پیشتر با رژیم صهیونیستی توافق عادی‌سازی امضا کرده‌اند درباره تداوم روابط خود با این رژیم تحت فشار قرار می‌گیرند و از آن گذشته این وضعیت موجب جلوگیری از گسترش قراردادهای سازش میان دیگر کشورهای عربی با تل‌آویو می‌شود.

ه) انحلال تشکیلات خودگردان فلسطین و حذف افرادی چون ابومازن از عرصه این سرزمین موجب می‌گردد تا فلسطینی‌ها بیش از پیش به سمت گروه‌های مقاومت رفته و همگی در یک جبهه واحد برای مقابله با اشغالگران متحد شوند.

- اما چالش چهارم اسرائیلی‌ها در مرحله جدید به پیامدهای ناشی از انتصاب ایتمار بن جفیر به عنوان وزیر امنیت داخلی برمی‌گردد؛ مسئله‌ای که «بنی گانتس» وزیر جنگ کابینه موقت رژیم صهیونیستی نسبت به آن هشدار داده و قرار گرفتن این اختیارات در دست بن جفیر را خطرناک دانسته است؛ چرا که ایتمار بن جفیر با این اختیاراتی که به او داده شده قصد تشکیل یک ارتش خصوصی را داشته و می‌خواهد امور نظامی و امنیتی اسرائیل را با روش مورد نظر خود اداره کند.

این امر منجر به ضعف اداری و امنیتی در تشکیلات صهیونیست‌ها خواهد شد؛ زیرا قطعا بن جفیر با رویکرد افراطی خود و تهدید به اعمال زور، دچار خطاهای راهبردی مهلکی می‌گردد؛ همانطور که بنی گانتس اشاره کرد چنین وضعیتی منجر به تناقضات میدانی و شکست امنیتی جدی برای اسرائیل می‌شود و باید اعتراف کنیم درواقع نخست‌وزیر کابینه جدید اسرائیل ایتمار بن جفیر است نه نتانیاهو.

- در شرایطی که انسجام و هماهنگی میان اسرائیلی‌ها در بدترین وضعیت خود قرار دارد و آنها قادر به مقابله با پیامدهای تشدید عملیات‌های فلسطینیان نیستند، افزایش قدرت جمهوری اسلامی ایران در سطوح مختلف تبدیل به یکی از نگرانی‌های مهم رژیم  اشغالگر شده است. ژنرال «آهارون حالیوا» رئیس شعبه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در این زمینه اعلام کرد که تهران در مسیر تولید اورانیوم غنی شده تا 90 درصد، پیشرفت زیادی داشته است و ما خوشحال می‌شویم که آمریکا در مقابله با ایران کنار ما باشد.

این در حالی است که شواهد نشان می‌دهد ایالات متحده تمایلی به مشارکت در ماجراجویی‌ها علیه ایران ندارد و ترجیح می‌دهد برای تقابل با ایران از همان گزینه قدیمی تحریم‌های اقتصادی و حمایت از گروه‌های افراطی و تروریستی استفاده کند.

هشدار درباره نابودی قریب‌الوقوع اسرائیل

در سایه این وضعیت بسیاری از ژنرال‌های سابق و کنونی ارتش رژیم صهیونیستی درباره سقوط قریب‌الوقوع «حکومت یهود» هشدار داده و می‌گویند که اگر وضعیت امنیتی به همین منوال ادامه پیدا کند، ارتش در جنگ بعدی که جنگی همه جانبه خواهد بود، قدرت مقابله با ایران و متحدان این کشور را نخواهد داشت و ده‌ها هزار موشک عمق اسرائیل (فلسطین اشغالی) را نابود خواهد کرد.

در همین چارچوب اخیرا ژنرال «اسحاق برک» افسر ذخیره در ارتش رژیم صهیونیستی و مسئول سابق رسیدگی به شکایات نظامیان اعلام کرد در جنگ آینده عمق اسرائیل تبدیل به میدان جنگی خونین خواهد شد که در آن بسیاری از اسرائیلی‌ها کشته و زخمی می‌شوند و اتفاقی که خواهد افتاد بسیار ترسناک است.

در این حال، عملیات‌های مقاومتی فلسطینیان در کرانه باختری علی‌رغم سرکوبگری‌های فراوان اشغالگران و هماهنگی دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان با صهیونیست‌ها، همچنان با شدت ادامه دارد و محافل تصمیم‌گیری امنیتی و سیاسی تل‌آویو را سردرگم کرده است. مقامات ارشد نظامی اسرائیل هشدار می‌دهند که حضور نیروهای ارتش در ماموریت‌های سرکوب فلسطینیان جایگاه ارتش را به حاشیه برده و آن را از انجام ماموریت اصلی خود بازداشته و ارتش عملا تبدیل به نیروی پلیسی شده که مسئولیت برقراری نظم را بر عهده دارد.

وبسایت روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت با اشاره به پیامدهای رویکرد افراطی کابینه جدید اسرائیل بر عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی این رژیم اعلام کرد، انتقال نیروی زمینی ارتش به سمت کرانه باختری ممکن است هرلحظه منجر به انفجار اوضاع گردد.

«ران بن یشای» تحلیلگر امور نظامی در وبسایت عبری «یانت» نیز به نقل از یک منبع ارشد در تشکیلات امنیتی رژیم صهیونیستی گفت، بخش بسیار بزرگی از نیروی زمینی ارتش در حال مقابله با فلسطینیان در کرانه باختری هستند که این مسئله بر آمادگی ارتش برای جنگ بعدی با لبنان و سایر جبهه‌ها تاثیر گذاشته و موجب می‌گردد اسرائیل بدون آمادگی وارد جنگ بعدی شود؛ همانند اتفاقی که در جنگ سال 2006 با لبنان افتاد.

این تحلیلگر صهیونیست که روابط نزدیکی با مقامات ارشد امنیتی رژیم اشغالگر دارد اعلام کرد چندین بار از ژنرال‌های مختلف ارتش اسرائیل شنیده که این ارتش صلاحیت و آمادگی ورود به هیچ جنگی را ندارد. همچنین منابع موثق تل‌آویو اعلام کردند که در پایان سال گذشته میلادی ارتش 13 گردان پیاده نظام را برای کنترل اوضاع کرانه باختری در این منطقه مستقر کرد و چندین ماه است که به دلیل افزایش عملیات‌های فلسطینیان، ارتش مجبور به استقرار 25 گردان از نیروهای پیاده نظام در کرانه باختری شده است.

کارشناس مذکور صهیونیست به نقل از منابع ارشد تل‌آویو اعلام کرد، شمار زیادی از یگان‌های ویژه و منتخب ارتش اسرائیل نیز  در کرانه باختری فعال شده‌اند و ارتش مجبور  شده به دلیل تشدید اوضاع امنیتی 16 یگان از گارد مرزی را نیز برای حمایت از ارتش به کرانه باختری بفرستد. ارزیابی‌های امنیتی نشان می‌دهد که اوضاع در کرانه باختری بدتر نیز خواهد شد و هیچ نشانه‌ای از بازگشت آرامش به این منطقه در آینده نزدیک دیده نمی‌شود.

وی افزود، برخی این وضعیت را در قالب «نیمه انتفاضه» تعبیر می‌کنند اما نهادهای امنیتی اسرائیل یعنی ارتش و سرویس امنیت عمومی (شاباک) و سرویس اطلاعات نظامی تاکید می‌کنند پدیده‌ای که اکنون در کرانه باختری در حال وقوع است با آنچه که پیش از این شاهد آن بودیم کاملا تفاوت دارد.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)