میرنیوز

امیرعبداللهیان: آمریکا باید ثابت کند حسن‌نیت دارد

 امیرعبداللهیان: آمریکا باید ثابت کند حسن‌نیت دارد 2022-11-05T12:45:35+03:30

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که روز شنبه در نخستین نشست هماهنگ‌کننده ملی گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد صحبت می‌کرد، گفت: برگزاری این نشست در شرایط کنونی می‌تواند بسترهای مناسبی را جهت تقویت همکاری میان اعضای گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد با هدف مقابله با چالش‌های مشترک فراهم سازد.

متن کامل سخنان وزیر امور خارجه کشورمان به‌شرح زیر است:

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم

در ابتدا مایلم ضمن خوشامدگویی به همه حضار و میهمانان گرامی، مراتب خرسندی خود را از شرکت در این نشست مهم ابراز نمایم. بر این باورم که برگزاری این نشست در شرایط کنونی می‌تواند بسترهای مناسبی را جهت تقویت همکاری میان اعضای گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد با هدف مقابله با چالش‌های مشترک فراهم سازد.

همکاران محترم

خانم‌ها و آقایان

امروز در شرایطی گرد هم آمده‌ایم که جامعه جهانی با چالش‌های فزاینده‌ای در ابعاد منطقه‌ای و بین‌المللی مواجه است. علی‌رغم تداوم تلاش‌های جامعه بین‌المللی جهت رسیدگی و غلبه بر این چالش‌ها، تضعیف بی‌سابقۀ چندجانبه‌گرایی توسط برخی دولت‌ها، عملاً منجر به ناکام ماندن این تلاش‌ها گردیده است. یکجانبه‌گرایی افسارگسیخته و هژمونی‌طلبی برخی قدرت‌های جهانی، دوران جدیدی از ناآرامی و بی‌ثباتی را برای جامعه بین‌المللی به‌ارمغان آورده است. توسل بیمارگونه آن‌ها به یکجانبه‌گرایی از جمله اعمال تحریم‌های غیرقانونی، در مغایرت آشکار با هنجارهای حقوق بین‌المللی و حقوق بشری است و عمیقاً تعهد این دولت‌ها به اصول منشور ملل متحد از جمله و به‌ویژه "ارتقاء و احترام به حقوق بشر" را زیر سؤال برده است. بی‌تردید اعمال این تحریم‌ها به‌دلیل ممانعت از دستیابی مردم کشورهای تحت تحریم به حقوق اولیه و بنیادین خود، به‌مثابه جنایت علیه بشریت است و مسئولیت بین‌المللی کشورهای تحریم‌کننده را در پی خواهد داشت.

 

خانمها و آقایان

در این رابطه، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در زمینه تأثیر منفی اقدامات یکجانبه قهرآمیز بر بهره‌مندی از حقوق بشر، در سفر اخیر خود به تهران با صحه گذاردن بر تأثیرات منفی تحریم‌های یکجانبه برحقوق اساسی مردم ایران از جمله حقوق بشر، حق توسعه و حق سلامت به‌خصوص در شرایط کرونا،بر خواست خود مبنی بر رفع کامل تحریم‌های یکجانبه علیه ایران تصریح نموده است. بی‌تردید، مقابله مؤثر و کارآمد با تحریم‌های ظالمانه، مستلزم تقویت همکاری‌های بین‌المللی و تشریک مساعی کشورهای مستقل است و در این راستا گروه دوستان منشور ملل متحد به‌عنوان بلوک کشورهای مخالف با تحریم، با ظرفیت‌های فراوانی که در اختیار دارد می‌تواند نقش مهمی در پیشبرد و دستیابی به هدف مشترکمان در قبال همه کشورهای تحریم‌شده ایفا نماید.

حضار محترم؛

خروج آمریکا از توافقنامه هسته‌ای با ایران، بار دیگر بی‌اعتنایی آن کشور به تعهدات بین‌المللی خود و نقض آشکار قطعنامه مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد را به منصه ظهور گذاشت. آن دولت به‌خلاف تمام ادعاهایش، با این اقدام خود قانون‌گریزی و زورگویی را جایگزین اجرای تعهدات حقوقی خود نمود، این درحالی است که به‌گواهی همۀ ناظران بین‌المللی، جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های اخیر و علی‌رغم بدعهدی آمریکا و بی‌عملی اروپا، به راهکار حل‌وفصل صلح‌آمیز موضوع پروندۀ هسته‌ای پایبند بوده و مسیر گفتگو برای حفظ توافقنامه را همواره باز نگه داشته است. مایۀ تأسف است که دولت کنونی آمریکا، علی‌رغم درخواست صریح جامعۀ بین‌المللی و باوجود وعده‌ها و ادعاهای قبلی، همچنان مسیر اقدامات خصمانه علیه ملت ایران و تداوم سیاست شکست‌خورده موسوم به فشار حداکثری را حفظ می‌نماید و به‌جای جبران اشتباهات دولت قبلی و بازگشت بی‌قیدوشرط به اجرای کامل تعهدات خود، برای دستیابی به توافق، به‌عکس، مواضع دوگانه و ریاکارانه اتخاذ می‌کند.

دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید بر ارادۀ قاطع خود مبنی بر استیفای حق مسلّم خویش در استفاده‌ از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای در همۀ ابعاد آن، شامل غنی‌سازی برای مقاصد صلح‌آمیز و با رعایت تعهدات بین‌المللی خود، با حسن‌نیت و بر مبنای برابری و احترام متقابل، به ادامۀ مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای پایبند است. تنها هدف چنین مذاکراتی باید تعهد قوی همۀ طرف‌ها به اجرای کامل تعهداتشان تحت توافقنامه هسته‌ای باشد، اما آمریکا باید ثابت کند که دارای حسن‌نیت و ارادۀ واقعی است و در صدد استفاده از مذاکرات برای وقت‌کشی و یافتن بهانۀ دیگری برای تداوم نقض تعهدات خود و تداوم تحریم‌ها که این‌کشور متأسفانه‌به شدت به آن معتاد شده است، نمی‌باشد.

همکاران گرامی؛ خانمها و آقایان

مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل کماکان از سوی کنشگران بزرگ و با روش‌های نوین ادامه دارد، در این رابطه، سوءاستفاده از فناوری‌های جدید ارتباطاتی و فضای مجازی با هدف تضعیف حاکمیت ملی و استقلال سیاسی، ابعادی نگران‌کننده به خود گرفته است. تولید، و انتشار اخبار و محتواهای جعلی و اطلاعات غلط و گمراه‌کننده در فضای مجازی علیه ملت‌ها و دولتها، در مغایرت کامل با اصول حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد است، اقدامی که یکپارچگی اجتماعی کشورهای مستقل را از طریق فضای مجازی هدف قرار می‌دهد و انجام اقدامات تروریستی، خشونت و بی‌ثبات‌سازی در جوامع این کشورها را تشویق می‌کند، در این رابطه، اقدام مشترک کشورهای مستقل، به‌خصوص اعضای گروه دوستان منشور با هدف ایجاد سازوکارهای مناسب درچارچوب نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد جهت مقابله با این پدیده امری ضروری است.

بدون تردید، مهمترین ناقض حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد و نیز عامل درگیری، ویرانی و بی‌ثبات‌سازی دهه‌های اخیر در منطقه غرب آسیا، رژیم صهیونیستی و جعلی اسرائیل است. اشغال فلسطین و بخش‌هایی از سرزمین‌های سایر دول عرب و محروم ساختن ملت مظلوم فلسطین از حقوق مسلّم و ذاتی خود، نقض و بی‌توجهی به قطعنامه‌های صادره از سوی ارگان‌های مختلف سازمان ملل از جمله اقدامات غیرقانونی است که این رژیم از بدو شکل‌گیری تا کنون انجام داده است. متأسفانه، سکوت معنادار نهادهای بین‌المللی به‌ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد در قبال جنایات نظام‌مند و غیرانسانی رژیم صهیونیستی، سران این رژیم را در استمرار و تشدید جنایات خود و گسترش دامنۀ تجاوز و تهدیداتشان به سایر کشورهای منطقه بیش از پیش گستاخ‌‌تر نموده است، به‌گونه‌ای که آپارتاید و تبعیض نژادی، پاک‌سازی قومی، تخریب منازل و کشتار فلسطینیان به رفتار روزانۀ رژیم جعلی اسرائیل تبدیل شده است.

دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی نمی‌توانند و نباید مقابل رژیمی که همۀ جنایات و جرائم اصلی بین‌المللی را به‌صورت مکرر و مستمر مرتکب شده و می‌شود، ساکت بمانند. سازمان ملل به‌ویژه شورای امنیت دارای مسئولیتِ آشکار حقوقی، انسانی و اخلاقی برای مقابله با این جنایات، اجرای قطعنامه‌های خود در مورد مسئله فلسطین و تضمین تحقق کلیۀ حقوق مسلّم فلسطینی‌ها می‌باشد. جمهوری اسلامی ایران همان‌گونه که بارها اعلام کرده است، تنها راهِ دستیابی به صلح در فلسطین را علاوه بر مقاومت مردم، برگزاری همه‌پرسی با مشارکت کلیۀ ساکنان اصلی فلسطین، شامل مسیحیان، یهودیان و مسلمانان و نیز آوارگان فلسطینی و تشکیل دولت مستقل فلسطین در سراسر سرزمین تاریخی و مادری فلسطین به‌پایتختی بیت‌المقدس می‌داند.

همکاران محترم، خانم‌ها و آقایان؛

ایجاد یک منطقۀ قوی در غرب آسیا همواره از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بوده است،  با این حال طی دهه‌های اخیر، مداخلات گسترده و مستمر کنشگران فرامنطقه‌ای در امور داخلی کشورهای منطقه و اشغالگری و اعمال تحریم‌های غیرقانونی از سوی آنان، تحقق این هدف را با چالشی جدی مواجه نموده است. تداوم اقدامات مغایر حقوق بین‌الملل توسط قدرت‌های غربی در منطقه غرب آسیا از افغانستان تا عراق، لبنان، فلسطین، سوریه و یمن به تقویت گروههای تروریستی و تجزیه‌طلب انجامیده، و صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی را به مخاطره انداخته است، با این حال امروزه،خواستِ و اراده ملت‌های منطقه برای تحقق پیشرفت، استقلال، رفع اشغالگری و برخورداری از امنیت، جدی‌تر از همیشه شده و نویدبخش فردایی بهتر برای نسل‌های آینده می‌باشد. بارور شدن دکترین مقاومت، جلوه بارز عزم ملت‌ها برای تحقق این مهم است.

در پایان، ضمن ارج نهادن به تلاش‌های کشورهای عضو گروه دوستان منشور ملل متحد در تقویت چندجانبه‌گرایی و تفوق حقوق بین‌الملل در مناسبات جهانی، امیدوارم نشست امروز بتواند افق‌های نوینی را برای تقویت همکاری‌ها و پیشبرد اهداف مشترکمان پیشِ‌روی ما قرار دهد.

متشکرم

 

انتهای پیام/+

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)