میرنیوز

ملونی منتقد اروپا چرا در اولین سفر خارجی خود به بروکسل می‌رود؟

 ملونی منتقد اروپا چرا در اولین سفر خارجی خود به بروکسل می‌رود؟ 2022-11-03T19:05:31+03:30

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "پاسایر نویه پرسه در گزارشی نوشت: جورجیا ملونی، امروز (پنج شنبه) به عنوان نخست وزیر سومین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا به بروکسل سفر می کند. او در آنجا با "اورزولا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، چارلز میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا و روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا دیدار خواهد کرد. ملونی که همیشه از اروپا انتقاد کرده یا با آن دشمنی داشته است حالا در اولین سفر خارجی خود به پایتخت اروپا پرواز می کند. این یک سیگنال است - اما چه نوع پیامی دارد؟

لفاظی های ملونی در قبال اتحادیه اروپا اخیراً کم ترسختگیرانه بوده است. در اواسط سپتامبر، رهبر حزب راست افراطی برادران ایتالیا اعلام کرد که کشورش مانند سایرین از منافع ملی خود دفاع خواهد کرد. بر این اساس، بروکسل کنجکاو بود که بداند با روی کار آمدن ملونی برای اتحاد کشورها چه اتفاقی خواهد افتاد.

در ادامه این گزارش آمده است: اندکی قبل از انتخابات، فون در لاین به ملونی و رقبای او هشدار داد که خیلی از خط خارج نشوند. او خطاب به احزاب راست افراطی در ایتالیا گفت که اگر دستورالعمل‌های اتحادیه اروپا نقض شود، بروکسل ابزار مناسبی برای واکنش دارد. ملونی و متحدانش آن را به عنوان یک تهدید خواندند. با این حال بروکسل آرام بود زیرا برایش خیلی مهم نیست که چه کسی در رم قدرت را در دست دارد، هر دولتی که باشد به میلیاردها دلار از صندوق کرونای اتحادیه اروپا وابسته است.

تنها یک ماه و نیم پس از پیروزی ائتلاف راستگرایان در ایتالیا اکنون به نظر می‌رسد که این ائتلاف رویکرد خود در قبال بروکسل را تغییر داده است. ملونی در اولین سخنرانی اصلی خود در پارلمان گفت: ایتالیا به طور کامل بخشی از غرب، سیستم اتحاد، عضو موسس اتحادیه اروپا، منطقه یورو و اتحاد آتلانتیک است. وی تاکید کرد که ایتالیا نمی خواهد در یکپارچگی اروپایی خرابکاری کند، بلکه می خواهد به اتحادیه اروپا کمک کند تا به بحران ها واکنش موثرتری نشان دهد.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: توبیاس مورشل از بنیاد فردریش ایبرت وابسته به حزب سوسیال دموکرات در رم می گوید که ملونی می داند که ایتالیا به اروپا و به ویژه به پول صندوق کرونا وابسته است. از نظر دولت جدید ایتالیا این پرداخت ها به هیچ عنوان نباید به خطر بیفتد. علاوه بر این، دولت او باید در چند هفته آینده بودجه 2023 را به پارلمان بیاورد.

به این ترتیب هدف از سفر ملونی به بروکسل احتمالاً در درجه اول بررسی آزادی سیاست مالی است. مورشل می‌گوید برای بودجه، ملونی به یک سیگنال واضح از بروکسل در مورد اینکه تا چه اندازه می‌توان معیارهای ثبات و در نتیجه اندازه بدهی جدید را گسترش داد نیاز دارد. پول اضافی به‌ویژه برای جلوگیری از افزایش شدید قیمت‌های انرژی، به فوریت برای ایتالیا مورد نیاز است.

روزنامه دی ولت آلمان هم در گزارشی نوشت: جورجیا ملونی روز پنجشنبه به بروکسل سفر می کند. این واقعیت که منتقد سابق اتحادیه اروپا این شهر را برای اولین سفر خارجی خود به عنوان نخست وزیر ایتالیا انتخاب کرد، نشان می دهد که اتحادیه اروپا دیگر برای وی دشمن نیست. با این حال احتمالا این اقدامی تحریک کننده برای برلین خواهد بود.

در ادامه این گزارش آمده است: روز پنجشنبه، جورجیا ملونی، نخست وزیر جدید ایتالیا، اولین سفر خارجی خود را آغاز خواهد کرد. او قبل از همه جا به بروکسل می رود. ملونی ناسیونالیست دست راستی که تا چند ماه پیش هنوز با انتقادات خود از اتحادیه اروپا شناخته شده بود، نشان می دهد که اکنون اولویت های دیگری دارد؛ اتحادیه اروپا دیگر برای ملونی دشمنی نیست که برای جمع آوری رای باید با آن مبارزه می کرد و از این پس مهم ترین متحد ایتالیا می شود.

این تغییر جهت نشان می دهد که ملونی سیاست واقعی را در رابطه با اتحادیه اروپا دنبال خواهد کرد. وی می داند که موفقیت کشورش و دولتش به طور جدایی ناپذیر با اتحادیه اروپا مرتبط است: به دلیل حدود 190 میلیارد یورویی که بروکسل به عنوان بخشی از صندوق بازیابی کرونا "نسل بعدی اتحادیه اروپا" به رم منتقل می کند، به دلیل سیاست مالی اتحادیه اروپا که برای قواعد بودجه ایتالیا تعیین کننده است و به ویژه به دلیل موضوع سیاست مهاجرت، که در آن ملونی به حمایت بیشتر از سوی بروکسل امیدوار است.

در این شرایط دولت فدرال آلمان احتمالاً به این لحن‌های دوستانه‌تر ایتالیا توجه خواهد کرد، زیرا اگر ملونی اکنون خود را به عنوان یک نخست وزیر میانه رو و قابل اعتماد نشان دهد، در بروکسل جدی گرفته می‌شود. از این گذشته، ایتالیا به عنوان سومین اقتصاد بزرگ و کمک کننده خالص به بودجه اتحادیه اروپا پس از آلمان و فرانسه، مهمترین بازیگر در آنجاست. منافع این کشور در بروکسل شایسته شنیده شدن است و این می تواند برای آلمان مشکل ساز شود، زیرا منافع ایتالیا از بسیاری جهات با منافع آلمان در تضاد است.

به عنوان مثال ملونی در حال ترویج ایده تعیین سقف قیمت گاز در سراسر اتحادیه اروپا است که اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان خیلی با آن موافق نیست.علاوه بر این، ملونی قصد دارد پیمان ثبات اتحادیه اروپا را که سیاست مالی کشورهای اتحادیه اروپا را تعیین می کند تضعیف کند، و مایل است اتحادیه اروپا در آینده به طور مشترک به بدهی خود ادامه دهد و هر دو پیشنهاد برای کریستین لیندنر، وزیر دارایی آلمان یک خط قرمز است.

تنها در حوزه سیاست مهاجرت ، منافع آلمان و ایتالیا می توانند در کنار هم قرار گیرند، حتی اگر در نگاه اول اینطور به نظر نرسد. ماتئو پیانتدوسی، وزیر کشور جدید ایتالیا، اعلام کرد که از ورود کشتی‌های نجات دریایی با پرچم آلمان به بنادر ایتالیا خودداری می‌شود و خاطرات دوره «بندر بسته» را که ماتئو سالوینی دنبال کرده بود، تداعی می‌کند. اما در عین حال، ایتالیا و آلمان هر دو مشتاق سازماندهی مجدد سیاست مهاجرت در اتحادیه اروپا هستند.

به خصوص این مسئله جالب است که ملونی در زمینه مسائل مالی با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه همسو است. اگر او ماهر باشد، می تواند برای پیشبرد منافع خود با ماکرون متحد شود . زیرا زمان پیدا کردن اتحاد علیه منافع آلمان خوب است , روابط بین فرانسه و آلمان در حال حاضر در نقطه پایینی قرار دارد.

از طرفی سایر کشورهای اتحادیه اروپا نیز از اینکه برلین همیشه قبل از در نظر گرفتن منافع بقیه اتحادیه اروپا منافع خود را در نظر می گیرد آزرده خاطر هستند. علاوه بر این، موقعیت آلمان در حال حاضر ضعیف تر از حد معمول است.در حالی که آلمان به طور معمول خود را الگوی اتحادیه اروپا می داند، اکنون باید بپذیرد که اشتباهاتی مرتکب شده است. مهمتر از همه، وابستگی بیش از حد به گاز روسیه شرایط خوبی را برای آلمان ایجاد نکرده است. بنابراین، شرایط خوبی برای تضعیف سلطه آلمان در اتحادیه اروپا است.

اما این تنها در صورتی می تواند موفقیت آمیز باشد که ملونی در اولین حضور خود در بروکسل چهره خوبی را از خود نشان دهد.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)