میرنیوز

بازی جدید اسرائیل برای فرار از تقابل با حزب‌الله در پرونده مرزبندی/ پاسخ مقاومت چگونه خواهد بود؟

 بازی جدید اسرائیل برای فرار از تقابل با حزب‌الله در پرونده مرزبندی/ پاسخ مقاومت چگونه خواهد بود؟ 2022-08-31T08:48:50+04:30

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در سایه اخبار ضد و نقیضی که از مواضع رژیم صهیونیستی در پرونده مرزبندی دریایی با لبنان منتشر می‌شود به نظر می‌رسد که این رژیم به همراه آمریکا قصد دارند با مانورها و بهانه‌های گوناگون روند رسیدگی به این پرونده را دست کم تا دو ماه آینده به تعویق بیاندازد. رسانه‌های صهیونیستی که طی دو ماه گذشته عمده تمرکز خود را معطوف به اخبار پرونده مناقشه مرزی لبنان و فلسطین اشغالی کرده‌اند در تلاش‌اند وانمود کنند که این پرونده از طریق مذاکره قابل حل بوده و نیاز به گزینه نظامی نیست.

تکاپوی تل‌آویو و واشنگتن برای به تعویق انداختن روند حل پرونده مناقشه مرزی با لبنان

این موضع‌گیری اسرائیلی‌ها بعد از آن است که سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله با هشدارهای پی درپی، صهیونیست‌ها را تهدید کرد که اگر به تجاوزات خود علیه ثروت‌های دریایی لبنان ادامه دهند، مقاومت از اتخاذ هیچ گزینه‌ای برای دفاع از این ثروت‌ها ابایی ندارد و شاید کار به مرز عملیات نظامی نیز برسد. درحالی که آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها هنوز راهکاری برای مدیریت این پرونده نیافته‌اند؛ به گونه‌ای که کار به تشدید تنش با حزب‌الله نکشد و در عین حال اسرائیل همانند گذشته به استخراج انرژی از منطقه مورد مناقشه ادامه دهد، هرازگاهی منابع آمریکایی و صهیونیستی شروع به انتشار اطلاعات جدیدی درباره پیشنهادها و مواضع خود برای حل پرونده مذکور می‌کنند که مشخصا هدف آنها سردرگم کردن طرف لبنانی و به تعویق انداختن زمان رسیدگی به این پرونده است.

 «آموس هوکشتاین» فرستاده آمریکایی که ظاهرا نقش میانجی را در پرونده مرزبندی لبنان و فلسطین اشغالی ایفا می‌کند در حالی که قرار بود طی چند روز گذشته به بیروت بیاید اما همچنان به فرستادن پیغام برای مقامات لبنانی اکتفا کرده و سعی دارد به آنها بگوید امور در این زمینه مثبت بوده و به زودی با ازسرگیری مذاکرات غیرمستقیم میان لبنان و اسرائیل، پرونده مناقشه مرزی از طریق گفتگو حل خواهد شد؛ اما واقعیتِ روی زمین نشان می‌دهد این پیام‌های فرستاده آمریکایی مشابه همان وعده‌های سرِ خرمنی است که آمریکایی‌ها درباره واردات انرژی از مصر و اردن به لبنان داده بودند و تاکنون نشانه‌ای از اجرای آنها دیده نشده است.

بعد از پیشنهادات و مواضع متعددی که فرستاده آمریکایی به نقل از مقامات صهیونیست درباره ترسیم مرزهای دریایی به مقامات لبنانی ابلاغ کرده، روز گذشته رسانه‌های اسرائیلی طبق معمول با تاکید بر اینکه پرونده مذکور با مذاکره به نتیجه می‌رسد از پیشنهاد جدید این رژیم برای مرزبندی با لبنان خبر دادند. البته منابع رسمی رژیم صهیونیستی اخبار مربوط به این پیشنهاد را تایید و تکذیب نکرده‌اند و به نظر می‌رسد که رسانه‌های اسرائیلی قصد دارند واکنش لبنان به مواضع تل‌آویو را قبل از سفر فرستاده آمریکایی بسنجند.

بازی‌های جدید اسرائیل در پرونده مرزبندی با لبنان

چند روز قبل رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند این رژیم پیشنهادی دارد با این مضمون که اسرائیل قصد دارد از بخشی از منطقه دریایی که احتمالا بخش جنوبی میدان قانا باشد صرف نظر کرده و در مقابل منطقه‌ای نزدیک ساحل را به دست بیاورد.

منابع آگاه لبنانی در این زمینه اعلام کردند که این پیشنهاد رژیم صهیونیستی در قالب خواسته‌های قدیمی این رژیم برای مبادله زمین است که قبلا توسط لبنان رد شده بود. درخواست اسرائیل برای واگذاری منطقه‌ای در دریا در ازای دسترسی به منطقه‌ای در ساحل با هدف ایجاد یک پروژه مهندسی دقیق در پرونده مرزبندی است که کاملا با اهداف تل‌آویو مطابقت داشته باشد. درواقع صهیونیست‌ها نگرانند که لبنان مجددا به موضع خود در خصوص آغاز مذاکرات بر مبنای خط 29 برگردد که این اصلا به نفع اسرائیل نیست؛ زیرا ازسرگیری مذاکرات بر مبنای خط 29 نه تنها موجب احیای حقوق کامل لبنان می‌شود بلکه اسرائیلی‌ها معتقدند که دستیابی لبنان به این حقوق دریایی که نزدیک به سواحل فلسطین اشغالی است، از نظر امنیتی نیز برای تل‌آویو خطرناک خواهد بود.

اما شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی دیروز از خواسته تازه تل‌آویو رونمایی کرده و گزارش داد پیشنهاد جدید اسرائیل برای حل پرونده مرزبندی با لبنان به این صورت است که کل میدان کاریش در اختیار اسرائیل قرار بگیرد و در مقابل میدان قانا که تا منطقه اقتصادی اسرائیل امتداد یافته به لبنان برسد؛ مشروط به اینکه لبنان یک غرامت مالی به اسرائیل پرداخت کند و این مبلغ شامل ارزش یک سوم میدان قانا می‌شود که در منطقه مورد مناقشه واقع شده است.

بر اساس این گزارش، یکی دیگر از بندهای این پیشنهاد اسرائیل آن است که شرکتی که قرار است در خط‌های مرزی آب‌های اقتصادی لبنان و اسرائیل (فلسطین اشغالی) کار کند باید شرکت انرژین یونان باشد؛ یعنی همان شرکتی که با تل‌آویو قرارداد دارد و کشتی آن با هدف حفاری برای اسرائیل وارد میدان کاریش شده است. درواقع این بند تضمینی برای اسرائیل است تا حزب‌الله اقدامی علیه سکوهای گازی این رژیم انجام ندهد؛ زیرا هر آسیبی که به منافع اسرائیل در مرز دریایی با لبنان وارد شود به منزله آسیب به لبنان نیز خواهد بود.

از طرف دیگر بر اساس این پیشنهاد، رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته کار اکتشاف و استخراج از میدان کاریش را به ماه اکتبر موکول کند نه سپتامبر. نکته جالب توجه اینجاست که تل‌آویو سعی دارد وانمود کند که به تعویق افتادن زمان حفاری و استخراج گاز از میدان کاریش بنا به دلایل فنی اتفاق افتاده و مربوط به تهدیدهای حزب‌الله نیست.

 

پشت پرده مانورهای آمریکایی- صهیونیستی در پرونده مرزبندی

درباره اینکه آیا لبنان پیشنهاد مذکور رژیم صهیونیستی را خواهد پذیرفت یا نه باید بگوییم با توجه به مواضعی که لبنان از چند ماه گذشته درباره پرونده مرزبندی اتخاذ کرده و نیز موضع‌گیری‌های قاطع مقاومت روشن است که لبنانی‌ها چنین پیشنهادی را رد می‌کنند و البته خود اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها نیز به این امر واقف هستند؛ زیرا چنین پیشنهادی اساسا دور از واقعیت بوده و بیشتر شبیه سند شروط و خواسته‌های اسرائیل از لبنان است تا مبنایی برای توافق و تماما به نفع صهیونیست‌ها خواهد بود.

بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود که حتی اگر فرستاده آمریکایی طی روزهای آینده به بیروت بیاید صرفا حامل پیشنهادات و پیغام‌های بی‌‌اساس و غیرقابل اجرا از جانب اسرائیلی‌ها برای مقامات لبنانی باشد؛ پیشنهاداتی که خود آمریکا و اسرائیل هم می‌دانند غیرواقعی است و لبنان نمی‌پذیرد.

 

اما واقعا هدف تل‌آویو و واشنگتن از این مانورها چیست؟

در وهله نخست همانطور که اشاره شد چه آمریکا و چه اسرائیل به خوبی می‌دانند که لبنان با این‌گونه پیشنهادهای اسرائیل هرگز موافقت نخواهد کرد. بنابراین آنها می‌توانند توپ را در زمین لبنان انداخته و این کشور را مسئول تعلل در روند رسیدگی به پرونده مرزبندی دریایی معرفی کنند. از طرف دیگر سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی سعی دارند در فرصت باقی مانده، اقدام احتمالی حزب‌الله علیه مواضع این رژیم در منطقه مورد مناقشه را مورد ارزیابی قرار دهند تا شاید بتوانند راهکاری برای رهایی از فشار تهدیدات حزب‌الله پیدا کنند.

همچنین اطلاعات نشان می‌دهد که تل آویو و واشنگتن روی دوران بعد از ریاست جمهوری میشل عون یعنی تاریخ 31 اکتبر و ورود لبنان به خلأ ریاست‌جمهوری حساب باز کرده‌اند؛ به این صورت که «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر مکلف به تشکیل دولت لبنان که قدرت نه گفتن به آمریکا را ندارد با دولت موقت خود اختیارات رئیس جمهور را به دست بگیرد و سیاست‌های «فؤاد سنیوره» نخست‌وزیر وقت لبنان را در پذیرش خواسته‌های ایالات متحده اجرا کند.

پاسخ مقاومت به فریبکاری صهیونیست‌ها چگونه خواهد بود؟

شاید به تعویق افتادن زمان رسیدگی به پرونده مرزبندی دریایی و یا استخراج  از میدان کاریش، فرصت کوتاهی به صهیونیست‌ها جهت پیدا کردن راهی برای مقابله با تهدیدات حزب‌الله بدهد اما عملا این تهدیدها از بین نمی‌روند. از طرف دیگر اقدامات و مواضع مقاومت لبنان از زمان آغاز بازی‌ها و مانورهای آمریکایی-صهیونیستی در پرونده مذکور نشان می‌دهد که حزب‌الله به خوبی از ابعاد این مانورها آگاه بوده و هشدارهای لازم را به صهیونیست‌ها داده است.

در همین راستا روز گذشته به فاصله چند هفته از انتشار کلیپی از مختصات مواضع رژیم صهیونیستی در سواحل فلسطین اشغالی توسط مقاومت اسلامی لبنان، حزب‌الله یک ویدئو 22 ثانیه‌ای منتشر کرد که در آن نشان داده می‌شود سکوی گازی اسرائیل در میدان کاریش چگونه در تیررس موشک‌های حزب‌الله قرار گرفته است. در این کلیپ همچنین پهپاد مسلحی نشان داده می‌شود که مختصات کشتی ویژه استخراج گاز در میدان کاریش را تعیین و سپس با یک فروند راکت به سمت آن شلیک می‌کند و در پایان کلیپ عبارت « سرنوشت شما در گرو چند روز است» نوشته می‌شود. این کلیپ کوتاه در قالب هشداری برای صهیونیست‌هاست تا ثابت کند مانورها و فریب‌کاری‌های تل‌آویو و واشنگتن موجب غفلت و عقب‌نشینی مقاومت از مواضع خود نخواهد شد.

بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود که طی روزهای آینده شاهد تحولات جدید در پرونده مناقشه مرزی لبنان و فلسطین اشغالی باشیم. به ویژه اینکه هرگونه تعلل در روند رسیدگی به این پرونده به ضرر لبنان است و حزب‌الله همانطور که بارها از زبان مسئولان خود و شخص سید حسن نصرالله تاکید کرده، هرگز اجازه تداوم مانورهای آمریکایی-صهیونیستی برای فریبکاری و محروم کردن لبنان از ثروت‌های طبیعی خود را نخواهد داد.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)