میرنیوز

تحولات اوکراین|پوتین: روسیه به الحاق سوئد و فنلاند به ناتو واکنش نشان می‌دهد/درخواست رسمی سوئد برای عضویت در ناتو

 تحولات اوکراین|پوتین: روسیه به الحاق سوئد و فنلاند به ناتو واکنش نشان می‌دهد/درخواست رسمی سوئد برای عضویت در ناتو 2022-05-16T19:58:17+04:30

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "آنالنا بائربوک" وزیر امور خارجه آلمان روز یکشنبه مدعی شد که کانال‌های گفتگو بین روسیه با اتحادیه اروپا و ناتو دقیقاً به ابتکارعمل مسکو مسدود شده است. وی گفت: «همیشه باید گفتگو وجود داشته باشد. ولی آخرین شکل گفت‌وگوهای ما در چارچوب سازمان امنیت و همکاری اروپا هم توسط طرف روسی از بین رفته است.»

این در حالی است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در سخنرانی خود در مراسم رژه نظامی در 9 ماه مه (19 اردیبهشت ماه) به مناسبت گرامیداشت هفتاد و هفتمین سالگرد پیروزی در جنگ بزرگ میهنی (جنگ جهانی دوم) اعلام کرد که کشورش خواستار گفت‌وگوی صادقانه با غرب با هدف یافتن راه حل‌های مسالمت آمیز و معقولی برای مشکلات بود، ولی همه تلاش‌های مسکو بیهوده بوده و کشورهای غربی مایل نبودند حرف‌های روسیه را بشنوند.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده نیز چند روز قبل گفت که تمامی درخواست‌های منصفانه و موجه مسکو برای تضمین‌های امنیتی توسط کشورهای غربی آشکارا نادیده گرفته شد، در حالی که اعضای ناتو به طور مداوم مرزهای روسیه را تهدید می‌کردند. در همین رابطه دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل یادآور شد که هر چه می‌گذرد، روسیه تفاوت کمتری بین اتحادیه اروپا و ناتو می‌بیند و هر دو سازمان مواضع خصمانه‌ای علیه این کشور اتخاذ می‌کنند.

این خبر به‌روزرسانی می‌شود| در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به روز هشتاد و دوم جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

20:08- وزرای خارجه سوئد و فنلاند به ترکیه می‌روند

طبق اعلام رسانه‌های وزرای خارجه فنلاند و سوئد در روزهای آتی به ترکیه خواهند رفت تا درباره عضویت کشورهای خود در ناتو با مقامات آنکارا گفتگو کنند.

19:21- فشار اروپا بر مجارستان برای پیوستن به تحریم نفت روسیه 

وزرای خارجه اتحادیه اروپا بر مجارستان برای حمایت از تحریم نفتی روسیه که در بسته ششم تحریم ها برنامه ریزی شده است، فشار می آورند. "آنالنا بائربوک"، وزیر امور خارجه آلمان، امروز دوشنبه در جلسه رایزنی وزرای اروپایی در بروکسل گفت: مهم است که همه کشورها بتوانند با هم راه خروج از نفت روسیه را طی کنند. معلوم است که برخی چیزها هنوز باید روشن شود. بائربوک گفت: امروز این اتفاق نخواهد افتاد. اما در چند روز آینده به یک نتیجه مشترک خواهیم رسید، من در این مورد بسیار مطمئن هستم.

19:19- بلاروس خواستار تقویت سازمان پیمان امنیت جمعی به رهبری روسیه شد

در بحبوحه جنگ اوکراین، "الکساندر لوکاشنکو"، رئیس جمهور بلاروس خواستار تقویت ائتلاف نظامی به رهبری روسیه به عنوان وزنه تعادل در برابر ناتو شده است. به گزارش خبرگزاری بلاروسی بلتا، لوکاشنکو روز دوشنبه در نشست سازمان پیمان امنیت جمعی CSTO در مسکو گفت: سازمان پیمان امنیت جمعی  باید به طور گسترده جایگاه خود را در نظام بین المللی کنترل و تفکیک قوا تثبیت کند. وی افزود که روسیه به تنهایی نمی تواند با گسترش ناتو مبارزه کند.
سازمان پیمان امنیت جمعی علاوه بر روسیه و بلاروس، شامل جمهوری‌های شوروی سابق ارمنستان، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان نیز می‌شود.

17:49- روسیه: پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو به هیچ وجه ساختار امنیتی اروپا را تقویت نخواهد کرد 

بر اساس اطلاعات دفتر رئیس جمهوری روسیه مسکو از نزدیک درخواست های سوئد و فنلاند برای عضویت در ناتو را زیر نظر خواهد داشت. "دیمیتری پسکوف"، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه گفت: این یک موضوع جدی است. این مسئله ای است که ما را نگران می کند و با دقت آن را دنبال می کنیم که پیامدهای پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو از نظر امنیت ما چه خواهد بود (...).
پسکوف همچنین گفت: رهبری روسیه بر این عقیده است که اگر این  دو کشور به ائتلاف نظامی تحت رهبری ایالات متحده بپیوندند، به هیچ وجه ساختار امنیتی اروپا را تقویت نخواهد کرد.

17:47- سوئد رسما درخواست عضویت در ناتو را ارائه داد

منابع خبری اعلام کردند سوئد امروز دوشنبه رسما درخواست پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را ارائه کرده است.

17:37- بسته جدید کمک مالی به اوکراین روی میز کمیسیون اروپایی

به گزارش خبرگزاری رویترزو با استناد به منابع آگاه کمیسیون اتحادیه اروپا روز چهارشنبه بسته جدید کمک مالی به اوکراین را پیشنهاد خواهد کرد. دو مقام مطلع در این باره  به رویترز گفتند که اینها شامل وام های جدید برای نقدینگی و همچنین تعهدات برای تامین مالی بلندمدت برای بازسازی  این کشور است. میزان کمک های کوتاه مدت هنوز در حال تعیین است، اما گفته می شود که نیازهای مالی اوکراین باید تا حد زیادی با وام های دو ماهه تامین شود.
صندوق بین المللی پول در ماه آوریل برآورد کرد که اوکراین برای پوشش کسری مالی فوری ناشی از تهاجم روسیه به حدود 5 میلیارد دلار در ماه حداقل برای سه ماه نیاز دارد.

17:35- حمایت اکثریت احزاب پارلمان سوئد از طرح عضویت در ناتو

در مناظره پارلمانی سوئد در روز دوشنبه، اکثریت احزاب به درخواست این کشور برای عضویت در ناتو رای مثبت دادند. سوسیال دموکرات های حاکم پیش از این از درخواست برای پیوستن به ائتلاف نظامی در روز یکشنبه حمایت کرده بودند.
ماگدالنا اندرسون، نخست وزیر سوسیالیست سوئد هم  روز دوشنبه در پارلمان گفت: در سوئد چیزهای زیادی ارزش دفاع دارد و سوئد در ناتو بهترین دفاع را دارد.

17:15- پوتین: روسیه به گسترش ناتو به فنلاند و سوئد واکنش نشان خواهد داد

"ولادیمیر پوتین"، رئیس جمهور روسیه بار دیگر اعلام کرد که کشورش به گسترش برنامه ریزی شده ناتو به سوئد و فنلاند واکنش نشان خواهد داد. پوتین در سخنانی در مسکو اظهار داشت که گسترش ناتو یک مشکل است.  وی تاکید کرد که به گسترش زیرساخت های نظامی در آنجا واکنش نشان خواهد داد.  به گفته وی علاوه بر این، روسیه باید در نظر داشته باشد که ناتو می خواهد نفوذ جهانی خود را گسترش دهد.

پوتین گفت: روسیه هیچ مشکلی با فنلاند و سوئد ندارد.

وی افزود: ناتو به شکل تجاوزکارانه‌ای به عنوان ابزار سیاست خارجی ایالات متحده استفاده می‌شود.

16:02- حدود 3.4 میلیون اوکراینی از آغاز جنگ به لهستان آمده‌اند

بر اساس اطلاعات گارد مرزی لهستان، روز گذشته 19800 نفرپناهنده اوکراینی دیگر از مرز لهستان عبور کردند. از آغاز حمله روسیه به اوکراین، 3.4 میلیون نفر از این کشور همسایه به لهستان  وارد شده اند. این مقام از طریق توییتر اعلام کرد.

15:51- کاهش پیش بینی رشد اقتصادی اتحادیه اروپا از طرف کمیسیون اروپایی

کمیسیون اتحادیه اروپا پیش بینی خود برای رشد اقتصادی اتحادیه اروپا و کشورهای یورو را از 4 به 2.7 درصد کاهش داده است. این نهاد اروپایی در پیش بینی بهاری خود، مجبور شد آخرین محاسبات خود مربوط به زمستان را تعدیل کند، زیرا جنگ در اوکراین و قیمت بالای انرژی فشار ها را بیشتر کرد.
 بر این اساس پیش بینی تورم هم باید از 3.5 درصد به 6.1 درصد افزایش یابد. در سال 2023، انتظار می‌رود این رقم 2.7 درصد باشد که همچنان بالاتر از هدف 2 درصدی بانک مرکزی اروپا (EZB) است. پیش بینی درباره آلمان نیز تعدیل شد و به جای رشد 3.6 درصدی قبلی، انتظار می رود بزرگترین اقتصاد اروپا تنها 1.6 درصد رشد کند.

15:46- سوئد دیپلمات‌های خود را به ترکیه می‌فرستد

سوئد می‌خواهد دیپلمات‌هایی را به ترکیه بفرستد تا بر نگرانی‌ها درباره عضویت برنامه‌ریزی‌شده‌اش در ناتو غلبه کند. این خبر را "پیتر هالتکویست"، وزیر دفاع سوئد اعلام کرد. وی در گفتگویی اعلام کرد که هدف این است که در این مذاکرات روشن شود که چگونه می توان مشکل را حل کرد و واقعاً موضوع چیست.
ترکیه به طرح های الحاق سوئد و فنلاند به ناتو اعتراض کرده و از جمله به نحوه برخورد این دو کشور با حزب کارگران کردستان "پ ک ک"، که ترکیه آن را به عنوان یک سازمان تروریستی طبقه بندی می کند، اشاره کرد. دولت آنکارا همچنین خواستار لغو ممنوعیت فروش تسلیحات خاص به ترکیه از سوی این دو کشور شده است.

15:24- صدر اعظم آلمان همچنان برای مذاکره با روسیه تلاش می‌کند

به گفته سخنگوی دولت آلمان، "اولاف شولتز"، صدراعظم این کشور می خواهد همچنان به دنبال مذاکره با روسیه باشد. وی در این باره گفت:  شرایط بسیار سخت است، رنج و مرگ بسیار است. از این رو آلمان نمی خواهد  چیزی را امتحان نشده رها کند.

15:06- آلمان: اختلافات بر سر تحریم نفت روسیه در روزهای آینده برطرف می‌شود

"آنالنا باربوک"، وزیر امور خارجه فدرال آلمان در سخنانی اعلام کرد که  اختلاف اروپا بر سر تحریم نفتی برنامه ریزی شده علیه روسیه در آینده نزدیک حل و فصل خواهد شد. این مقام آلمانی امروز دوشنبه در حاشیه نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: در چند روز آینده به یک نتیجه مشترک خواهیم رسید ؛ من در این مورد بسیار مطمئن هستم. در این زمانه، ما اروپایی‌ها با وجود همه تفاوت‌ها، بیش از آنچه تا به حال تجربه کرده‌ام به هم نزدیک‌تر هستیم.
بائربوک همچنین تصریح کرد که به اعتقاد وی  تحریم نفتی بدون مجارستان و سایر کشورهای مهم ایده بسیار بدی است. وی تاکید کرد: مهم این است که همه کشورها بتوانند با هم راه خروجی را طی کنند. نباید اجازه دهیم که حتی یک میلیمتر هم از هم جدا شویم.

14:52- واکنش ریابکوف به قصد ناتو برای معرفی روسیه بعنوان "تهدید مستقیم"

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که اگر پیمان آتلانتیک شمالی روسیه را یک تهدید مستقیم ارزیابی کند، مسکو نیز مجبور خواهد شد تا ارزیابی مشابهی از ناتو داشته باشد.

این دیپلمات در پاسخ به سئوالی درباره واکنش مسکو به طرح ناتو برای معرفی زوشسه به عنوان یک "تهدید مستقیم" گفت: « در این صورت ما برای آنها تهدید مستقیم ایجاد خواهیم کرد تا ارزیابی آنها در بالاترین سطح قرار بگیرد."

ریابکوف با توجه به برنامه‌های سوئد و فنلاند برای پیوستن به پیمان آتلانتیک شمالی، پیشنهاد کرد که باید منتظر ماند تا این کشورها "آنچه را که قرار است در این زمینه انجام دهند" تصویب کنند. وی افزود: «سپس پیامدهای این مسئله را تحلیل و تجزیه کرده و در آن زمان ارزیابی کلی از اوضاع امکان پذیر خواهد بود.

پیش از این، آژانس خبری بلومبرگ به نقل از یکی از مقامات بروکسل گزارش داد که ناتو ممکن است در استراتژی جدید خود، که برای تصویب در اواخر ماه ژوئن آماده می‌شود، اشاره به "تهدید مستقیمی" که گویا ناشی از اقدامات روسیه است، را لحاظ کند.

14:25- درخواست پکن از کشورهای گروه 7 برای خودداری از اعمال تحریم‌های غیرقانونی

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز، دوشنبه در یک نشست خبری اعلام کرد که مقامات پکن از کشورهای گروه 7 می‌خواهند تا بر مسئله صلح و توسعه در سراسر جهان تمرکز کرده و اعمال تحریم‌های غیرقانونی علیه دیگران و تحریک انقلاب‌های رنگی در سایر کشورها را کنار بگذارند.

این دیپلمات گفت: «ما از کشورهای گروه 7 می‌خواهیم تا از اعمال استانداردهای دوگانه یا حتی چندگانه، از ارسال هواپیماها و کشتی‌های نظامی خود به سایر مناطق جهان و به "دروازه"  کشورهای دیگر به منظور نشان دادن قدرت خویش دست بردارند.»

وی همچنین از کشورهای این گروه خواست که «از دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر با هدف سازماندهی انقلاب‌های رنگی در هر فرصتی و از اعمال تحریم های غیرقانونی علیه سایر کشورها با اهداف خاص خودداری کنند».

13:54- ریابکوف: آمریکا عمداً فعالیت‌های نظامی-بیولوژیکی خود در اوکراین را پنهان می‌کند

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که واشنگتن عمداً فعالیت‌های نظامی-بیولوژیکی خود در اوکراین را پنهان می‌کند.

این دیپلمات بلندپایه امروز، دوشنبه در نشست کمیسیون پارلمانی ویژه به منظور بررسی شرایط مربوط به ایجاد آزمایشگاه‌های بیولوژیکی توسط متخصصان آمریکایی در خاک اوکراین گفت: «شرایطی که در ارتباط با انجام عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین به وجود آمد، این امکان را فراهم کرد تا آنچه که تحت کنترل مستقیم ایالات متحده در این زمینه (فعالیت‌های بیولوژیکی نظامی در اوکراین) اتفاق می‌افتد، را با دقت بررسی کنیم. واقعیت این است که واشنگتن عمداً این اقدامات را پنهان کرده و فرصت را از دیگران سلب کرده تا اعضای جامعه بین‌المللی حتی درکی از این مسئله داشته باشند که چه اقداماتی، در کجا، چگونه و به چه دلایلی و به منظور چه هدفی توسط این کشور انجام می‌شود.»

به گفته وی، فدراسیون روسیه در حال تهیه اسنادی به منظور آغاز تحقیقات رسمی در مورد فعالیت‌های بیولوژیکی نظامی آمریکا در اوکراین در آینده نزدیک است.

ریابکوف با اشاره به اینکه واکنش بی تفاوت غرب به اطلاعات بدست آمده در این زمینه در اوکراین نشان می دهد که مسکو ریشه این مشکل را پیدا کرده است، افزود: اگر مخالفان روسیه در تحقیقات مربوط به آزمایشگاه‌های بیولوژیکی در اوکراین دخالت کرده و مانع ایجاد کنند، این امر آنها را به عنوان بازیگران بی‌وجدان در شورای امنیت سازمان ملل معرفی می‌کند.

به گفته وی، مقامات مسکو در خصوص فعالیت‌های بیولوژیکی نظامی ایالات متحده نه تنها در اوکراین، بلکه در سایر مناطق جهان نیز نگران هستند. ‎

 

13:45- رنوی فرانسه تمام فعالیت‌های خود در روسیه را متوقف کرد

شرکت خودروسازی فرانسوی رنو به دلیل جنگ در اوکراین فعالیت خود در روسیه را به طور کامل متوقف می کند و تمام سهام خود را در این شرکت واگذار می کند. این گروه خودروسازی امروز دوشنبه در بولون-بیلانکورت این خبر را اعلام کرد.

"لوکا دی میو"، مدیرعامل رنو، گفت: امروز تصمیم سخت اما ضروری گرفتیم.  وی تاکید کرد که رنو گزینه بازگشت به روسیه در شرایطی متفاوت را باز نگه می دارد. ارزش سرمایه گذاری در روسیه در حدود 2.2 میلیارد یورو در نیمه اول سال 2022 ثبت خواهد شد. دی میو گفت: من به توانایی گروه رنو برای تسریع روند تحول و فراتر از اهداف میان مدت خود اطمینان دارم.‎

13:33- جوزف بورل:  دستیابی به توافق درباره تحریم نفتی در نشست وزرای خارجه مشخص نیست

وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز در بروکسل درباره تحریم نفتی روسیه گفتگو می کنند. پیش از آغاز این نشست، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت که مشخص نیست امروز دوشنبه می‌توان در این باره به توافق رسید یا خیر. یان آزلبورن، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ هم در این باره گفت که اجرای بسته ششم تحریم‌ها، از جمله تحریم نفت، زمان می‌برد.

الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش در عین حال اطمینان دارد که اتحادیه اروپا می تواند در چند روز آینده در این باره به توافق برسد. وی تاکید کرد: هنوز نیاز به بحث وجود دارد. وی هم زمان خواستار حفظ انسجام شده و گفت:  در افکار عمومی نباید تصور عدم اتحاد در این باره  ایجاد شود. روسیه ما را زیر نظر دارد.‎

 

13:24- وزارت دفاع روسیه: تاکنون حدود 170 هواپیمای ارتش اوکراین نابود شده است

سرلشکر ایگور کوناشینکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز، دوشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که تاکنون تقریباً 170 فروند هواپیمای نظامی اوکراین منهدم شده است.

به گفته وی، طی عملیات شب گذشته، سامانه‌های پدافند هوایی روسیه یک فروند هواپیمای سوخو-24 اوکراینی را در نزدیکی جزیره زمینی و همچنین دو فروند هواپیمای سوخو-25 را در منطقه نیکولایف و روستای ولیکایا کامیشواخا منهدم کردند.

این مقام نظامی گفت: «بدین ترتیب، در مجموع از ابتدای عملیات ویژه نظامی روسیه، 168 فروند هواپیما، 125 فروند بالگرد، 889 هواپیمای بدون سرنشین، 307 سامانه موشکی ضدهوایی،3108 دستگاه تانک و سایر خودروهای جنگی، 381 موشک انداز چندگانه، 1529 قبضه توپ و خمپاره و همچنین 2949 دستگاه خودروی ویژه نظامی ارتش اوکراین نابود شده است.»

کوناشینکوف افزود: نیروهای هوا-فضای روسیه طی شبانه روز گذشته با استفاده از موشک‌های استقرار هوایی دارای دقت بالا، پنج انبار تسلیحات موشکی و توپخانه، دو مقر فرماندهی و 104 منطقه متمرکز نیروها و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین را هدف قرار دادند که در نتیجه این حملات، حداقل 360 نیروی ملی‌گرا کشته شده و 78 واحد تجهیزات نظامی از کار افتاده است. ‎

 

13:05- اوکراین خود را برای تشدید حملات روسیه در شرق آماده می‌کند

بر اساس اطلاعات اوکراین نیروهای اوکراینی توانسته‌اند پیشروی روسیه در منطقه خارکف را به عقب برانند، اما آنها انتظار دارند ارتش روسیه تلاش بیشتری برای پیشروی در شرق کشور داشته باشد. "الکسی آرستویچ"، مشاور رئیس جمهور اوکراین در این باره گفت: پس از عقب نشینی واحدهای روسی از اطراف خارکف، اکنون سربازان بیشتری به دونباس منتقل می شوند.

"ولادیمیر زلنسکی"، رئیس‌جمهور اوکراین هم در پیام ویدیویی خود گفت: اوکراین برای تلاش‌های جدید برای تجاوز ارتش روسیه در دونباس با هدف افزایش تحرکات خود به سمت جنوب اوکراین آماده می‌شود.

رئیس جمهور اوکراین همچنین گفت: اشغالگران هنوز نمی خواهند بپذیرند که در بن بست قرار گرفته اند و عملیات به اصطلاح ویژه آنها قبلاً شکست خورده است.‎

13:01- انگلیس: بلاروس حضور نظامی در غرب را تقویت می‌کند

بر اساس برآوردهای سرویس‌های مخفی بریتانیا، بلاروس احتمالاً با استقرار نیروهای نظامی در مرز با اوکراین، نیروهای نظامی کشور همسایه را در تنگنا قرار می دهد. بر اساس گزارش روز دوشنبه وزارت دفاع انگلیس، مینسک می خواهد نیروهای ویژه، پدافند هوایی، واحدهای توپخانه و موشک انداز را به مناطق آموزشی در غرب این کشور بفرستد. بر این اساس این امر احتمالاً نیروهای اوکراینی را به گونه ای در تنگنا قرار می دهد تا نتوانند برای حمایت از دونباس مستقر شوند.

بر اساس این گزارش، بر خلاف گمانه زنی های اولیه، نیروهای بلاروس هنوز در عملیات های رزمی شرکت نکرده‌اند. با این حال، قلمرو آنجا به عنوان نقطه شروع برای پیشروی نیروهای روسیه در کی یف و چرنیهوف و همچنین برای حملات هوایی مورد استفاده قرار می گیرد.‎

12:53- حمایت کانادا از عضویت فنلاند و سوئد در اتحادیه اروپا

کانادا هم از پذیرش فنلاند و سوئد در ناتو حمایت می کند. ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا روز دوشنبه پیش از دیدار با جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که کانادا از پیوستن سریع هر دو کشور در ائتلاف نظامی غربی حمایت می کند.

وی تاکید کرد: هدف ما این است که جزو اولین کشورهایی باشیم که الحاق سوئد و فنلاند را تصویب کردند.

جولی در پاسخ به این سوال که آیا کانادا از عضویت اوکراین در ناتو هم حمایت خواهد کرد، گفت که کشورش سیاست درهای باز را ترویج می کند. با این حال، وی به صراحت چنین اقدامی را تایید نکرد.  این مقام کانادایی در این باره گفت: ورود اوکراین به ناتو در این مرحله غیرواقعی به نظر می رسد زیرا مستلزم مداخله نظامی متحدان ناتو در این کشور جنگ زده است.‎

 

12:40- آغاز رزمایش بزرگ ناتو در استونی

یک رزمایش بزرگ ناتو قرار است امروز در استونی آغاز شود - این بزرگترین مانور نظامی در این کشور بالتیک از سال 1991 است. بر اساس اطلاعات  ناتو، 15000 سرباز از 14 کشور در این رزمایش به نام جوجه تیغی شرکت می کنند.

رزمایش های دیگر ناتو همزمان در حال اجراست که یکی از آنها در لیتوانی است. 3000 سرباز و حدود 1000 وسیله نقلیه از جمله تانک های Leopard 2 از آلمان در این رزمایش مشارکت می کنند. این تمرینات قبل از حمله روسیه به اوکراین برنامه ریزی شده بود.‎

11:00- ارتش اوکراین: روسیه سربازان ذخیره خود را به اوکراین می‌فرستد

ستاد کل ارتش اوکراین در فیسبوک اعلام کرد که دولت روسیه در حال آماده سازی 2500 سرباز ذخیره برای استقرار در اوکراین است. بر این اساس روسیه با این کار می خواهد خسارات ارتش را در حمله به مواضع اوکراین جبران کند. این سربازان قرار است در مناطق ورونژ، بلگورود و روستوف مستقر شوند. هر سه منطقه در مرز اوکراین قرار دارند.‎

10:44- وزرای خارجه اروپایی با وزیر خارجه اوکراین دیدار می‌کنند

وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز دوشنبه (از ساعت 11 صبح به وقت محلی) در بروکسل با دمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین درباره جنگ تجاوزکارانه روسیه گفتگو خواهند کرد. انتظار می رود کشورهای اتحادیه اروپا 500 میلیون یورو دیگر به عنوان کمک نظامی به اوکراین تصویب کنند. این خبر را جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در حاشیه نشست G7 در آلمان پیشنهاد داد.

"آنالنا باربوک"، وزیر خارجه آلمان نیز برای این منظور به بروکسل می رود. این در حالی است که هیچ پیشرفتی در مناقشه بر سر تحریم نفتی برنامه ریزی شده علیه روسیه در اتحادیه اروپا دیده نمی شود. مجارستان به ویژه خواستار یک دوره انتقالی طولانی تر و میلیاردها کمک برای ساخت خط لوله جدید برای تامین نیاز این کشور در اثر تحریم های احتمالی نفتی علیه روسیه است.‎

 

10:22- اوکراین: هنوز کنترل 10 درصد لوهانسک را در اختیار داریم

به گفته فرماندار منطقه لوهانسک، علیرغم حملات شدید روسیه، ارتش اوکراین هنوز حدود ده درصد از این منطقه در شرق اوکراین را تحت کنترل دارد. "سرهی هجداج "، فرماندار این منطقه  روز یکشنبه گفت، به ویژه، روس ها نتوانسته اند حومه شهرهای روبیشن، سیوجرودونتسک و لیسیچانسک را تصرف کنند. مسکو هفته گذشته گفت که جدایی طلبان طرفدار روسیه با کمک ارتش این کشور تنها یازده هفته پس از آغاز جنگ تا مرزهای اداری لوهانسک پیشروی کرده اند. هجداج در آن زمان این اظهارات را «فانتزی» نامید.

بر اساس اطلاعات اداره منطقه‌ای اوکراین، در منطقه دونتسک، همچنین در شرق اوکراین، در حملات روسیه در روز یکشنبه 3 غیرنظامی کشته و 13 نفر دیگر زخمی شدند.‎

 

10:15- بلاروس: تمام صادرات ما به اروپا و آمریکای شمالی به دلیل تحریم‌ها مسدود شده است

"گولوچنکو"، نخست وزیر بلاروس گفت: تقریباً تمام صادرات بلاروس به اتحادیه اروپا و آمریکای شمالی به دلیل تحریم‌های غرب مسدود شده است که به طور نسبی بالغ بر 16 تا 18 میلیارد دلار در سال است.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری بلاروس به دنبال راه هایی برای تغییر مسیر صادرات است.

گولوچنگو همچنین گفت: بدیهی است که ما نمی توانیم این حجم از صادرات را از دست بدهیم، باید آن را به بازارهای دیگر از جمله بازارهای آسیایی، آفریقایی و خاورمیانه هدایت کنیم.‎

10:10- زلنسکی از آفریقا و آسیا درخواست کمک می‌کند

"ولادیمیر زلنسکی"، رئیس جمهور اوکراین می خواهد به طور فزاینده‌ای از آفریقا و آسیا در جنگ روسیه علیه کشورش کمک بخواهد. زلنسکی در سخنرانی ویدئویی روزانه خود که شب گذشته انجام شد گفت که او می خواهد در پارلمان های کشورهای دیگر نیز صحبت کند.

در چند ماه گذشته، رئیس جمهور اوکراین از طریق لینک ویدیویی در چندین پارلمان اروپایی صحبت کرده است.  وی همچنین می‌خواهد در در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سخنرانی کند، جایی که از جمله در مورد بازسازی پس از جنگ بحث خواهد شد.‎

 

شروط آمریکا برای مذاکره بین مسکو و کی‌یف غیرقابل قبول است

ولادیمیر جباروف، معاون اول کمیته امور خارجی شورای فدراسیون (سنای)روسیه تاکید کرد که هیچ یک از شروط ارائه شده از سوی ایالات متحده برای ادامه مذاکرات بین روسیه و اوکراین، برای مسکو قابل قبول نیست.

روز گذشته آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن گفته بود که ایالات متحده روسیه را برای مذاکره با اوکراین تحت فشار قرار داده است. به گفته وی، واشنگتن سه شرط را برای ادامه گفتگوها مطرح می‌کند: توقف درگیری‌ها، عقب نشینی نیروهای روسی به پشت خط تماس قبل از تاریخ 24 فوریه (5 اسفند ماه سال گذشته) و "ابراز پشیمانی برای هر کاری که انجام داده است".

سناتور جباروف در کانال تلگرامی خود در این باره نوشت: «هیچ یک از شروط پیشنهادی آمریکایی‌ها برای روسیه قابل قبول نیست.»

زاخارووا: روسیه به تمامی اقدامات مبتذل کشورهای غربی واکنش نشان خواهد داد

ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که این کشور به تمامی گام‌های مبتذل یا غیرقانونی کشورهای غربی پاسخ مناسب خواهد داد. وی در پاسخ به سئوالی در این باره گفت: «آنها قطعاً بدون پاسخ نخواهند ماند. البته ما به تمامی اقدامات بی ادبانه و خارج از قوانین حقوق بین الملل و روابط داخلی یا دوجانبه صورت میگیرد، پاسخ مناسب خواهیم داد.»

وی افزود که تاکنون نیز طرف روسی در برخی زمینه‌ها به  کشورهای غربی پاسخ داده، ولی در این رابطه برخورد احساسی نکرده و همه مسائل را ابتدا تجزیه و تحلیل خواهد کرد.

سفیر ایران در مسکو: همکاری نظامی بخشی از روابط ما با روسیه است

 کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در گفتگویی اختصاصی با خبرگزاری نووستی اعلام کرد که تعامل بین تهران و مسکو در عرصه نظامی تنها به خرید تجهیزات نظامی محدود نشده و منافع امنیتی هر دو کشور را تامین می‌کند.

سفیر ایران با اشاره به اینکه روابط دوجانبه مسکو و تهران به شرایط خارجی وابسته نیست، افزود: وضعیت روابط ما تمامی حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و سایر عرصه‌ها را در بر می‌گیرد و همکاری‌های نظامی و دفاعی، تنها بخشی از این روابط است.

رئیس پنتاگون وزیر دفاع اوکراین را در جریان نتیجه گفتگوهایش با شایگو قرار داد

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، در جریان مکالمه تلفنی با آلکسی رزنیکوف، همتای اوکراینی خود، نتیجه گفتگوهای چند روز قبل خود با سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه را به اطلاع وی رساند.

طبق اطلاعات دفتر مطبوعاتی پنتاگون، آستین یادآور شد که در تماس تلفنی 13 ماه مه (23 اردیبهشت) خود با وزیر دفاع روسیه، از وی خواستار پایان فوری درگیری‌ها در اوکراین شده و بر اهمیت حفظ خطوط ارتباطی تاکید کرده است. رئیس پنتاگون همچنین حمایت تزلزل ناپذیر ایالات متحده از حاکمیت اوکراین و تلاش برای ارتقای امنیت این کشور را مورد تایید قرار داد.

هشدار وزارت دفاع بلاروس درباره امکان تحریکاتی از جانب اوکراین

ایگور کارول، معاون اول رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری بلاروس، یکشنبه اعلام کرد که مقامات مینسک انجام اقدامات تحریک آمیز نظامی از جانب اوکراین در خطوط مرزی دو کشور را بعید نمی‌داند.

وی گفت: در حال حاضر اوکراین حدود 10 هزار نیروی نظامی خود را علیه جمهوری بلاروس در برخی مناطق مرزی متمرکز کرده است. در میان این نیروها، توپخانه مسلح و واحدهای دفاع ضد هوایی اوکراین در نزدیکی مرزهای بلاروس مستقر شده‌اند که به مدرن ترین تجهیزات نظامی آمریکایی مجهز هستند.

این مقام نظامی همچنین یادآور شد: عملیات نظامی ویژه که توسط فدراسیون روسیه برای حفاظت از دونباس انجام شده، وجود تعدادی آزمایشگاه بیولوژیکی نظامی آمریکایی در خاک اوکراین را آشکار کرده که شواهد قابل توجهی وجود آنها را ثابت کرده است.

به عقیده وی،  سازمان پیمان امنیت جمعی در سال‌های آینده گسترش خواهد یافت و تا چند سال دیگر ممکن است به جای شش کشور، شامل ده‌ها کشوری باشد که برای صلح و ثبات منطقه ارزش قائل بوده و در این راستا با یکدیگر همکاری خواهند داشت.

ناتو حضور نظامی خود در منطقه بالتیک را افزایش خواهد داد

ینس استولتنبرگ، دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شب گذشته، یکشنبه، اعلام کرد که این ائتلاف قصد دارد حتی قبل از پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو، حضور نظامی خویش را در منطقه دریای بالتیک افزایش دهد. به گفته وی، این امر برای تامین امنیت این دو کشور ضروری است.

علاوه بر این، دبیرکل اطمینان داد که اتحاد فنلاند و سوئد دوره انتقال به عضویت کامل فنلاند و سوئد را در صورت ارائه درخواست تسریع خواهد کرد و به سرعت در خصوص این موضوع با ترکیه نیز توافق حاصل خواهد شد.

رئیس جمهوری صربستان: در برابر اعمال تحریم‌ها علیه روسیه مقاومت خواهیم کرد

الکساندر ووچیچ، رئیس جمهوری صربستان شب گذشته، یکشنبه، در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که مقامات بلگراد قصد دارند تا زمانی که بتوانند در برابر فشارها برای اعمال تحریم علیه روسیه مقاومت کنند.

وی گفت:«ما این کار را به احترام خود، کشورمان و احترام به قوانین بین المللی انجام می‌دهیم. ما به خوبی درک می کنیم که تحریم‌ها چه عواقب منفی داشته و چه اقدام ناصادقانه و غیر ضروری هستند.»

ووچیچ یادآور شد که صربستان به دلیل عدم تمایل به پیوستن به تحریم‌های غرب علیه روسیه، تحت اعمال فشار زیادی قرار دارد. به گفته وی، این کشور به دلیل عدم اعمال محدودیت‌های ضدروسی در رنج است و برای دسترسی به بازار سرمایه و وام‌های بین المللی با مشکل مواجه شده است.

رئیس‌جمهوری صربستان تاکید کرد: این کشور تا پایان، برنامه‌ای برای اعمال محدودیت‌ها علیه روسیه ندارد، زیرا سیاست خارجی مستقلی را دنبال می‌کند و مانند یک کشور مستقل و بر اساس منافع مردم خود رفتار می‌کند.

تحولات روزهای گذشته پیرامون اوکراین را از لینک‌های زیر بخوانید:

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

آزادی ۴ هزار تبعه افغان از زندان‌های پاکستان

 آزادی ۴ هزار تبعه افغان از زندان‌های پاکستان
2024-02-26T06:27:49+03:30
کنسولگری افغانستان در کراچی پاکستان از آزادی بیش از ۴ هزار تبعه افغان در یک سال گذشته از زندان‌های این کشور خبر داد.

راه دشوار اتحادیه اروپا برای استقلال هسته‌ای از آمریکا در دوران ترامپ

 راه دشوار اتحادیه اروپا برای استقلال هسته‌ای از آمریکا در دوران ترامپ
2024-02-26T06:27:49+03:30
سناریوی روی کار آمدن مجدد "دونالد ترامپ" در آمریکا در حالی این روزها به صورت جدی مطرح می‌شود و بحث‌ها درباره لزوم استقلال هسته‌ای اروپا را داغ کرد...

اوکراین با کانادا و ایتالیا هم توافقنامه امنیتی امضا کرد

 اوکراین با کانادا و ایتالیا هم توافقنامه امنیتی امضا کرد
2024-02-26T06:27:48+03:30
به دنبال کشورهای انگلیس، فرانسه، آلمان و دانمارک، نخست وزیران کانادا و ایتالیا هم در جریان سفر خود به کی‌یف، توافقنامه امنیتی با ولادیمیر زلنسکی امضا کردند ...

ادعای حمله پهپادی رژیم اسرائیل در مرز سوریه با لبنان

 ادعای حمله پهپادی رژیم اسرائیل در مرز سوریه با لبنان
2024-02-26T06:27:48+03:30
منابع وابسته به مخالفان دولت سوریه از حمله پهپادی رژیم اسرائیل به خودرویی در مرکز سوریه با لبنان خبر دادند.

کشاورزان خشمگین مقام آلمانی را هو کردند

 کشاورزان خشمگین مقام آلمانی را هو کردند
2024-02-26T06:27:48+03:30
در تداوم اعتراضات کشاورزان آلمانی علیه سیاست‌های اتحادیه اروپا تعداد زیادی از معترضان هم زمان با ورود رهبر حزب سبز در دولت ائتلافی در یک رویداد درون حزبی هی...

ویدئوی اختصاصی تسنیم| نیمه‌شعبان متفاوت کابل؛ شیعیان افغانستان همچنان پای کار امام زمان(عج) هستند

 ویدئوی اختصاصی تسنیم| نیمه‌شعبان متفاوت کابل؛ شیعیان افغانستان همچنان پای کار امام زمان(عج) هستند
2024-02-26T06:27:47+03:30
شیفتگان ولایتمدار در افغانستان در نیمه شعبان حال و هوای دیگری دارند و با برگزاری جشن‌هایی با شکوه، میلاد حضرت مهدی (عج) را گرامی داشتند.

دومین اعتصاب طولانی پزشکان انگلیسی در سال جاری

 دومین اعتصاب طولانی پزشکان انگلیسی در سال جاری
2024-02-26T06:27:47+03:30
پزشکان انگلیسی در اعتراض به دستمزدهای پایین به مدت ۵ روز دیگر اعتصاب کرده و اختلالات بیشتری را در سیستم بهداشت و سلامت این کشور ایجاد می‌کنند.

ادامه تنش‌ لفظی اسلام‌آباد و کابل/طالبان: مسئله خط فرضی دیورند به پیش از تشکیل پاکستان باز می‌گردد

 ادامه تنش‌ لفظی اسلام‌آباد و کابل/طالبان: مسئله خط فرضی دیورند به پیش از تشکیل پاکستان باز می‌گردد
2024-02-26T06:27:46+03:30
معاون سیاسی وزارت خارجه حکومت طالبان در واکنش به اظهارات مقامات پاکستانی درباره مرز مورد مناقشه دو کشور گفت: مسئله «دیورند» به پیش از تشکیل کشور پ...

پیروزی ترامپ بر نیکی هیلی در کارولینای جنوبی

 پیروزی ترامپ بر نیکی هیلی در کارولینای جنوبی
2024-02-26T06:27:46+03:30
دونالد ترامپ در رقابت‌های درون حزبی جمهوری‌خواهان در کارولینای جنوبی بر نیکی هیلی پیروز شد.

ارتش یمن: کشتی نفتی و تعدادی کشتی جنگی آمریکایی را هدف قرار دادیم

 ارتش یمن: کشتی نفتی و تعدادی کشتی جنگی آمریکایی را هدف قرار دادیم
2024-02-26T06:27:46+03:30
ارتش یمن از هدف قرار دادن یک فروند کشتی نفتی و تعدادی کشتی جنگی آمریکایی در خلیج عدن و دریای سرخ خبر داد.

تحولات اوکراین| کمبود شدید مهمات نیروهای مسلح اوکراین/ موافقت ترامپ با نظر پوتین درباره بایدن

 تحولات اوکراین| کمبود شدید مهمات نیروهای مسلح اوکراین/ موافقت ترامپ با نظر پوتین درباره بایدن
2024-02-26T06:27:46+03:30
فقدان بودجه کافی دولت اوکراین، قصد گروه ۷ برای تحریم کشورهای حامی روسیه، عدم امکان کی‌یف برای اجرای ضدحمله قبل از سال ۲۰۲۵، اولین قسط کمک مالی جدید اتح...

نجباء عراق: مخالف گفت‌وگو‌های دولت نیستیم ولی آمریکا دروغ‌گو است

 نجباء عراق: مخالف گفت‌وگو‌های دولت نیستیم ولی آمریکا دروغ‌گو است
2024-02-26T06:27:45+03:30
دبیر کل جنبش النجباء عراق گفت که این جنبش و گروه‌های مقاومت عراق مخالف گفت‌وگوهای دولت برای زمان‌بندی خروج نیروهای آمریکا از عراق نیستند ولی اشغالگر آمریکای...

نتانیاهو رئیس موساد را توبیخ کرد

 نتانیاهو رئیس موساد را توبیخ کرد
2024-02-26T06:27:45+03:30
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر دیشب تلفنی دیوید برنیاع رئیس موساد را به دلیل نرمش در مذاکرات پاریس ۲ مورد ملامت و توبیخ قرار داده است.

خودسوزی مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن

 خودسوزی مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن
2024-02-26T06:27:44+03:30
یک مرد ناشناس در مقابل ساختمان سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن دست به خودسوزی کرد.

ایهود باراک: نتانیاهو آمادگی دارد اسرا را فدای قدرت نمایی خود کند

 ایهود باراک: نتانیاهو آمادگی دارد اسرا را فدای قدرت نمایی خود کند
2024-02-26T06:27:43+03:30
ایهود باراک نخست وزیر و وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی ضمن انتقاد شدید اللحن از نتانیاهو از اسرائیلی‌ها خواست کنست را به محاصره خود در آوردند.

ادعای رسانه‌های صهیونیست در مورد توافق احتمالی تبادل اسرای

 ادعای رسانه‌های صهیونیست در مورد توافق احتمالی تبادل اسرای
2024-02-26T06:27:43+03:30
رسانه‌های صهیونیستی درباره توافق احتمالی تبادل اسرا میان اسرائیل و فلسطین، گمانه‌زنی‌هایی را مطرح کردند.

امیرعبداللهیان: هر برگ رای در انتخابات به منزله برافراشته‌تر شدن پرچم ایران در عرصه‌های بین‌المللی است

 امیرعبداللهیان: هر برگ رای در انتخابات به منزله برافراشته‌تر شدن پرچم ایران در عرصه‌های بین‌المللی است
2024-02-26T06:27:43+03:30
وزیر خارجه کشورمان گفت: ‏هر برگ رای در انتخابات پیش رو، به منزله برافراشته تر شدن پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی خواهد بود.

تجاوز جدید آمریکا و انگلیس به یمن/ المیادین: صنعاء و استان‌های حجه و تعز ۲۲ بار هدف حمله قرار گرفتند

 تجاوز جدید آمریکا و انگلیس به یمن/ المیادین: صنعاء و استان‌های حجه و تعز ۲۲ بار هدف حمله قرار گرفتند
2024-02-26T06:27:42+03:30
رسانه‌های یمنی از تجاوز جدید آمریکا و انگلیس به صنعاء پایتخت یمن خبر دادند.

کنعانی: آمریکا و انگلیس بار دیگر ثابت کردند که حامی تمام عیار جنایات جنگی رژیم صهیونیستی هستند

 کنعانی: آمریکا و انگلیس بار دیگر ثابت کردند که حامی تمام عیار جنایات جنگی رژیم صهیونیستی هستند
2024-02-26T06:27:42+03:30
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به حملات نظامی گسترده شب گذشته آمریکا و انگلیس به یمن گفت: آمریکا و انگلیس بار دیگر ثابت کردند که حامی تمام عیار جنای...

صدو‌چهل‌و‌دومین روز«طوفان‌الاقصی»| تجاوز آمریکا و انگلیس به صنعاء همزمان با بمباران غزه/ ارتش یمن: کشتی‌های آمریکایی را هدف قرار دادیم

 صدو‌چهل‌و‌دومین روز«طوفان‌الاقصی»| تجاوز آمریکا و انگلیس به صنعاء همزمان با بمباران غزه/ ارتش یمن: کشتی‌های آمریکایی را هدف قرار دادیم
2024-02-26T06:27:42+03:30
در صدو چهل ودومین روز طوفان الاقصی حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به مناطقی از غزه ادامه یافت و گزارش‌هایی هم از شنیده شدن صدای انفجارها و درگیری‌ه...

نمایندگی ایران در سازمان ملل: تهران خود را موظف به خودداری از دامن زدن به جنگ اوکراین می‌داند

 نمایندگی ایران در سازمان ملل: تهران خود را موظف به خودداری از دامن زدن به جنگ اوکراین می‌داند
2024-02-24T08:41:13+03:30
نمایندگی ایران در سازمان ملل با اشاره به این که هیچ محدودیت قانونی برای فروش موشک‌های بالستیک وجود ندارد، گفت:‌ تهران خود را موظف به خودداری از دامن زدن به ...

حزب‌الله: اسرائیل بعد از ۵ ماه برای رسیدن به تصویری کوچک از پیروزی دست و پا می‌زند

 حزب‌الله: اسرائیل بعد از ۵ ماه برای رسیدن به تصویری کوچک از پیروزی دست و پا می‌زند
2024-02-24T08:41:12+03:30
فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها بعد از ۵ ماه همچنان برای رسیدن به تصویری از پیروزی دست و پا می‌زنند تاکید کرد وتوه...

صدو‌چهل‌و‌یکمین‌روز«طوفان‌الاقصی»|بمباران سنگین نوار غزه و شهادت دهها نفر دیگر/ برزیل: اسرائیل نسل‌کشی در غزه را متوقف کند

 صدو‌چهل‌و‌یکمین‌روز«طوفان‌الاقصی»|بمباران سنگین نوار غزه و شهادت دهها نفر دیگر/ برزیل: اسرائیل نسل‌کشی در غزه را متوقف کند
2024-02-24T05:34:31+03:30
ارتش رژیم صهیونیستی از اولین دقایق بامداد امروز شنبه همزمان با یکصد و چهل و یکمین روز «طوفان الاقصی»، مناطق مختلف نوار غزه را هدف حملات گسترده خود...

صدو‌چهل‌و‌یکمین‌روز«طوفان‌الاقصی»|بمباران سنگین نوار غزه و شهادت دهها نفر دیگر/ رویارویی جوانان مبارز با اشغالگران در کرانه باختری

 صدو‌چهل‌و‌یکمین‌روز«طوفان‌الاقصی»|بمباران سنگین نوار غزه و شهادت دهها نفر دیگر/ رویارویی جوانان مبارز با اشغالگران در کرانه باختری
2024-02-24T02:00:57+03:30
ارتش رژیم صهیونیستی از اولین دقایق بامداد امروز شنبه همزمان با یکصد و چهل و یکمین روز «طوفان الاقصی»، مناطق مختلف نوار غزه را هدف حملات گسترده خود...

صدوچهل‌ویکمین روز «طوفان‌الاقصی»|بمباران سنگین مناطق مختلف نوار غزه و شهادت دهها نفر دیگر/ رویارویی جوانان مبارز با اشغالگران در کرانه باختری

 صدوچهل‌ویکمین روز «طوفان‌الاقصی»|بمباران سنگین مناطق مختلف نوار غزه و شهادت دهها نفر دیگر/ رویارویی جوانان مبارز با اشغالگران در کرانه باختری
2024-02-24T01:47:37+03:30
ارتش رژیم صهیونیستی از اولین دقایق بامداد امروز شنبه همزمان با یکصد و چهل و یکمین روز «طوفان الاقصی»، مناطق مختلف نوار غزه را هدف حملات گسترده خود...

ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از برگزاری موفق انتخابات در پاکستان/ جیلانی: منتظر سفر رئیسی به پاکستان هستیم

 ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از برگزاری موفق انتخابات در پاکستان/ جیلانی: منتظر سفر رئیسی به پاکستان هستیم
2024-02-23T18:54:22+03:30
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و جلیل عباس جیلانی، وزیر خارجه پاکستان در گفتگویی تلفنی آخرین مسائل بین دو کشور را بررسی کردند.

هیات بزرگ اقتصادی روسیه در راه تهران

 هیات بزرگ اقتصادی روسیه در راه تهران
2024-02-23T18:54:22+03:30
سفیر ایران در مسکو از سفر یک هیات بزرگ اقتصادی روسی به تهران خبر داد.

حمله رژیم صهیونیستی به کفرسوسه دمشق؛ خشم تل آویو از حمایت های سوریه از محور مقاومت/گزارش اختصاصی

 حمله رژیم صهیونیستی به کفرسوسه دمشق؛ خشم تل آویو از حمایت های سوریه از محور مقاومت/گزارش اختصاصی
2024-02-23T18:54:20+03:30
رژیم صهیونیستی در ادامه حملات تجاوزطلبانه خود با حمله به منطقه کفرسوسه دمشق یک ساختمان مسکونی را هدف ۴ موشک قرار داد. در جریان این حمله ۲ شهروند غیرنظامی سو...

سازمان منع تسلیحات شیمیایی: داعش مسئول حمله شیمیایی سال ۲۰۱۵ به شهرک «مارع» سوریه بود

 سازمان منع تسلیحات شیمیایی: داعش مسئول حمله شیمیایی سال ۲۰۱۵ به شهرک «مارع» سوریه بود
2024-02-23T18:54:20+03:30
سازمان منع تسلیحات شیمیایی سازمان ملل طی گزارشی گروه تروریستی داعش را مسئول حمله شیمیایی در تاریخ یکم سپتامبر ۲۰۱۵ به شهر «مارع» سوریه واقع در است...

کارخانجات روغن و آلومینیوم؛‌ بانک جدید اهداف ارتش اسرائیل در حمله به الغازیه لبنان/گزارش اختصاصی

 کارخانجات روغن و آلومینیوم؛‌ بانک جدید اهداف ارتش اسرائیل در حمله به الغازیه لبنان/گزارش اختصاصی
2024-02-23T18:54:20+03:30
اسرائیل پس از ناکامی در مواجهه با رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان در درگیری های مناطق مرزی لبنان و فلسطین اشغالی با گسترش دامنه درگیری ها و حمله به مناطق مسکون...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)