میرنیوز

غرب منافق از اوکراین ملکه می‌سازد و از فلسطین تروریست

غرب منافق از اوکراین ملکه می‌سازد و از فلسطین تروریست 2022-04-10T14:52:36+04:30

به گزارش ایسنا، عبدالباری عطوان، تحلیلگر روزنامه "رای الیوم" در نوشتاری درباره عملیات‌های شهادت طلبانه اخیر توسط فلسطینی‌ها که به کشته و زخمی شدن شماری اسرائیلی و ترس و دستپاچگی مقامات این رژیم منجر شد، به نفاق و دورویی غرب درباره پرونده‌های فلسطین و اوکراین و تلاش برای ارائه تصویری نه چندان زیبا از مقاومت فلسطین در مقابل قهرمان آفرینی از اوکراینی‌ها پرداخته است.

عطوان، نویسنده سرشناس جهان عرب و سردبیر این روزنامه نوشت: انجام چهار عملیات شهادت طلبانه توسط پنج فلسطینی که به طور رسمی به هیچ یک از گروه‌های مقاومت فلسطین وابسته نیستند در تحقق اهداف خود موفق بودند، این عملیات امنیت و ثبات اسرائیل را از بین برد و روحیه شهرک نشینان را نابود کرد و میزان نگرانی، ترس و افسردگی در آن‌ها در مناطق مختلف فلسطین اشغالی را افزایش داد.

این چهار عملیات منجر به کشته شدن ۱۴ اسرائیلی و زخمی شدن حداقل ۲۰ نفر دیگر شد؛ زیرا این عملیات حاصل برنامه ریزی یک گروه و یا یک جنبش مقاومت فلسطینی نیست بلکه مشابه انتفاضه اول است. راز اهمیت و قدرت و تاثیری گذاری و پیامدهای بعدی این چند عملیات در این است که تمام اهداف مورد اصابت در مناطق اشغالی سال ۴۸ هستند و آخرین این پیامدها شکست نیروهای ارتش و امنیت اسرائیل در به دست گرفتن کنترل اردوگاه جنین است؛ اردوگاهی که مساحت آن بیش از یک کیلومتر مربع نیست، ارتش اسرائیل همچنین از ترس خسارت‌های بیشتر مجبور شد که پدر و خانواده "رعد حازم"، قهرمان عملیات خیابان دزنگوف در وسط شهر تل آویو را دستگیر کند.

اردوگاه جنین به دلیل صلابت مردان آن و عشقشان به شهادت به نماد مقاومت فلسطین تبدیل شده است، ۲۰ سال پیش خوروهای زرهی رژیم صهیونیستی تلاش کردند که وارد آن شوند تا یک گروه وابسته به جنبش جهاد اسلامی به رهبری شهید محمود طوالبه را ترور و یا دستگیر کنند و این عملیات بیش از ۱۲ روز به طول انجامید،  اسرائیل در آن عملیات متحمل کشته شدن ۲۴ سرباز از جمله ژنرال، سرتیپ و سرهنگ شد و به همین دلیل فرماندهی نیروهای مهاجم امروز امنیت را ترجیح دادند برای کاهش تلفات به شکلی تحقیرآمیز عقب نشینی کنند.

در این گزارش آمده است: شهید رمضان عبدالله شلح، رهبر فقید جنبش جهاد اسلامی می‌گفت که آزادی در تصمیم گیری را به این گروه مبارزه و محاصره شده در اردوگاه داده است و تصمیم آن ها مبارزه تا شهادت بود، فرزندان همان گروه مبارز و در راس آن ها شهید رعد حازم امروز همان صحنه و همان فداکاری را تکرار کردند؛ شخصی که سخنرانی پدرش در مراسم ترحیم وی به دلیل داشتن معانی تاثیرگذار و شجاعانه در تاریخ ثبت خواهد شد و همین مساله باعث شد که عوزی دایان، رئیس پیشین ستاد ارتش رژیم صهیونیستی خواستار ترور فوری وی به وسیله موشک شود.

عطوان همچنین آورده است که این چهار عملیات، رژیم اشغالگر را شکست داد زیرا آن ها بازوی قوی و قدرتمند این رژیم یا به عبارت دیگر شهرهای بزرگ اشغالی یعنی تل آویو، بئر السبع، خضیره و بنی براک را هدف قرار دادند و این چند عملیات به دور چشم نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی نبود.

در ادامه این گزارش آمده است: راهبرد جدید مقاومت فلسطین از دو بخش تشکیل شده است؛ بخش اول میدان هوایی و موشک‌های بالستیک است و این بخش به وضوح در نبرد شمشیر القدس در رمضان سال گذشته تجسم یافت و بخش دوم عملیات ویژه زمینی با اسلحه است، به عبارت دیگر این نوع عملیات توسط کمربندهای انفجاری انجام نمی شود و متمرکز بر عناصر ارتش و پلیس و نیروهای مرزبانی نیست این درحالی است که تمام اسرائیلی ها حامل اسلحه هستند و به دلیل خدمت اجباری در ارتش اسرائیلی همگی در زمره سربازان احتیاطی قرار دارند. آن ها هزاران فلسطینی را می‌کشند، سرزمین هایشان را به غارت می برند، درختان زیتونشان را از زمین می‌کنند، هزاران نفر را بازداشت می‌کنند و در برابر چشم همگان تحقیرشان می کنند، زمین و دریا و آب و هوایشان را می دزدند سپس به آن ها می گویند که چرا از این عملیات انتقامی خوشحال می‌شوید و شیرینی پخش می کنید، این ها چه جور آدمی هستند؟

جهان منافق، قاتل و استعمارگر غرب، شب و روز از اوکراین تمجید می‌کند و با جدیدترین سلاح از آن ها حمایت می‌کند و مقابله آن ها در برابر حمله روس‌ها را اوج اخلاق و دفاع از خود می‌داند ولی زمانی که یک جوان مومن فلسطینی مانند رعد حازم تصمیم به انتقام گیری برای برادرانش و قربانیان اشغالگران بگیرد در لیست "تروریست‌ها" قرار می‌گیرد و اگر ما و امثال ما انگیزه هایش را درک کنیم و یا تنها از جنایت‌های جنگی اسرائیل انتقاد کنیم "تروریست" خوانده می‌شویم و ما را در خط اول لیست سیاه قرار می دهند و این غرب منافق اقدام آن ها را تایید می‌کند.

نویسنده آورده است: نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی زمانی که می‌گوید "انتفاضه مسلحانه دوم چندین سال طول کشید، اما ما پیروز شدیم و موج تروریسم فردی در سال ۲۰۱۵ بیش از یک سال طول کشید و ما ۵۰ قربانی برای آن دادیم اما در نهایت پیروز شدیم و این بار نیز ما پیروز خواهیم شد" بدترین دروغ‌ها را میإ‌گوید. اسرائیل پس از شکست ژوئن ۱۹۶۷ در هیچ یک از جنگ‌هایش علیه عرب‌ها و فلسطینیان پیروز نشد و نمودار پیروزهای آن در نتیجه نبرد "شمشیر قدس" که سال گذشته اتفاق افتاد به صفر و زیرصفر رسید تا جایی که شش میلیون شهرک نشین صهیونیست به پناهگاه‌ها شتافتند و اسرائیل به مدت ۱۱ روز از جهان منزوی شد و اگر درخواست شتاب‌زده جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از مقامات مصر برای توقف حملات موشکی از نوار غزه نبود این انزوای رژیم صهیونیستی هفته‌ها طول می کشید، کاش که رهبران مصر این کار را انجام نمی دادند و یا کمی کندی می‌کردند.

در این تحلیل آمده است: خطای بزرگی که اسرائیلی‌ها مرتکب شدند و تا آخر عمر از انجام آن پشیمان خواهند ماند این است که معتقدند محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصویر روشن تمام مردم فلسطین است و حکومت‌های عربی قدیم و جدید سازش گر، نماینده تمام ملت های عربی و اسلامی هستند، به همین دلیل آن ها جرم و جنایت هایشان را گسترش دادند.

در پایان این تحلیل آمده است: انتفاضه مسلحانه دوم با قدرت آغاز و متوقف نخواهد شد زیرا این انتفاضه توسط جوانان خودجوش و بدون رهبری مشخص آغاز شد بنابراین تسلیم فشارهای دلالان نظامی و مالی در داخل و خارج فلسطین اشغالی نمی شود، این انتفاضه مکمل موشک‌های مقاومت و مظهر وحدت ملی است که مبتنی بر میراث مقاومت است نه میراث اسلو که بزرگ ترین لکه ننگ در تاریخ مردم فلسطین است. اسرائیل از امروز رهبری بر مردم و سرزمین فلسطین نخواهد دید و رئیسی نخواهد یافت که برای آن بیانیه‌ای در راستای محکوم کردن عملیات مقاومت بنویسد و از او بخواهد که در مقابل دوربین های تلویزیون آن را قرائت کند زیرا شهدای عملیات تل‌آویو، بئر السبع، خضیره و بنی براک تمام همدستان اشغاگران که در مقابل آن ها سرخم می‌کنند را رسوا کردند، علاوه بر این قدرت و برتری دروغین رژیم صهیونیستی برملا شد و چه بسا وضعیت هیستریک و ترس و رعب رژیم صهیونیستی در این روزها و فرار آن ها به خیابان ها برای حفظ جان و سلامتی خود یکی از برجسته ترین دلایل ما برای این امر است. این صبح جدیدی است که در اوایل ماه مبارک رمضان، ماه فداکاری ها آغاز شد و روزهای آتی مملو از اتفاقات غافلگیر کننده است.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)