میرنیوز

رسانه‌های عربی کدام بخش از سخنان رهبر انقلاب را برجسته کردند

 رسانه‌های عربی کدام بخش از سخنان رهبر انقلاب را برجسته کردند 2022-03-01T17:09:29+03:30

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز (سه‌شنبه) در سخنانی به مناسبت خجسته عید مبعث، مهمترین هدیه اسلام و بعثت به بشریت را دعوت به «تفکر و عقلانیت» و «تزکیه و مفاهیم اخلاقی» برای مقابله با جاهلیت دانستند و با اشاره به شکل‌گیری جاهلیت مدرن در غرب به‌صورت سازمان‌یافته و با ابعاد گسترده‌تر تأکید کردند: امروز مظهر واضح و کامل جاهلیت مدرن، رژیم مافیایی امریکا است که اساساً یک رژیم بحران‌ساز و بحران‌زیست است.

سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به خصوص آن بخش از سخنان ایشان درباره تحولان اوکراین مورد توجه رسانه های منطقه قرار گرفته و آن را در صدر اخبار خود قرار دادند. 

 

وبگاه شبکه الجدید لبنان

این شبکه در وبسایت و بخش تلویزیونی خود اقدام به بازتاب سخنان مقام معظم رهبری در خصوص بحران اوکراین و نوشت که رهبر عالی ایران سید علی خامنه‌ای درباره اوکراین گفت: «اوکراین قربانی سیاست تنش‌آفرینی آمریکا شده است.»

این شبکه همچنین آن بخش از سخنان معظم‌له که فرمودند: «ما البته با جنگ و تخریب در هر کجا مخالف هستیم و این سیاست ثابت ماست. ما با کشته شدن مردم با تخریب زیر ساخت‌های ملت‌ها را تایید نمی‌کنیم.» را نیز بازتاب داد.

الجدید نوشت: رهبر ایران در این سخنان بحران اوکراین را حاوی دو درس مهم دانست و در این خصوص گفت: «یکی از این عبرت‌ها این است که پشتیبانی قدرت‌های غربی از کشورهایی که دست نشانده آن‌ها هستند واقعیت ندارد.» او درس دوم را پشتیبانی ملت‌ها از دولت‌ها به عنوان یک اصل اساسی دانست و گفت که اگر مردم اوکراین وارد میدان می‌شدند، شرایط این کشور اکنون اینگونه نبود. 

شبکه العربی

شبکه «العربی» (مستقر در لندن) نیز در وبگاه خود نوشت: «[آیت‌الله] علی خامنه‌ای رهبر ایران، آمریکا را مسئول شرایط فعلی اوکراین و دخالت نظامی روسیه در این کشور دانست.»
به نوشته این شبکه، مقام معظم رهبری در این سخنرانی خطاب به مردم ایران گفت: «بحران اوکراین ثابت کرد که نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد. آمریکا اوکراین را از طریق دخالت در امور داخلی و کودتاهای رنگین و تغییر دولت‌ها به این نقطه رساند.»
العربی همچنین آن بخش از سخنان رهبر انقلاب در خصوص مخالفت با جنگ و کشتار مردم و تخریب زیرساخت‌ها به عنوان موضع ثابت جمهوری اسلامی ایران را نیز بازتاب داد. 

وبگاه فلسطینی معا

این وبسایت در بازتاب سخنان امروز مقام معظم رهبری، اظهارات ایشان در خصوص جاهلیت مدرن را مورد توجه قرار داد و نوشت: «رهبر ایران گفت که آمریکا نمونه کامل جاهلیت مدرن است و از علوم و فناوری برای کشتار مردم و سوءاستفاده از آن‌ها و نشر رذائل اخلاقی برای اهداف و منافع خود بهره می‌برد.»
این وبگاه همچنین به این بخش از سخنان رهبر انقلاب که «آمریکا نظام مافیا است، مافیای سیاسی، مافیای اقتصادی، مافیای اسلحه سازی و انواع و اقسام مافیایی که سیاست‌های این کشور را در دست دارند و اداره می کنند...» توجه و آن را بازتاب داد. 

مصر الیوم

این وبسایت مصری نیز موضوع «جاهلیت مدرن» در سخنان رهبر انقلاب و سیاست‌های آمریکا در قتل و کشتار مردم در راستای منافع خود و بهره‌وری از علم و فناوری در این راستا را مورد توجه قرار داد.
مصر الیوم همچنین نوشت که رهبر عالی ایران اوکراین را قربانی سیاست‌های آمریکا دانست و همچنین گفت که جمهوری اسلامی ایران بر اساس موضع همیشگی خود مخالف کشتار مردم و نابودی زیرساخت‌هاست. 

شبکه العربیه

این شبکه سعودی نیز در بخش وبسایت خود به بازتاب بخش‌هایی از سخنان رهبر انقلاب پرداخت. موضوع جنگ اوکراین و نقش‌آفرینی آمریکا در این میان اصلی‌ترین محور بازتاب شبکه العربیه بود.

العربیه همچنین آن بخش از سخنان مقام معظم رهبری را که فرمودند: «همه چیزها در دنیای امروز برای فربه شدن کمپانی ها و کارتل هاست و همچنین علم برای کشتار آدم ها استفاده می شود.» بازتاب داد. 

وبگاه الاخباریه لبنان

این وبسایت در بازتاب سخنان امروز رهبر انقلاب نوشت: رهبر عالی جمهوری اسلامی ایران می‌گوید که تهران از پایان جنگ در اوکراین حمایت می‌کند، اما باید مسأله اصلی این جنگ شناسایی و حل و فصل شود.» 

سی ان ان عربی
بخش عربی سایت شبکه سی ان ان، نیز به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اوکراین پرداخت و نوشت که رهبر عالی ایران معتقد است که ریشه‌های جنگ اوکراین به سیاست‌های آمریکا در دخالت در امور داخلی این کشور و تغییر دولت‌ها مربوط می‌شود و البته ایران با کشتار و تخریب زیرساخت‌ها مخالف است، اما باید ریشه‌های این جنگ علاج شود. 

شبکه المیادین

وبگاه شبکه المیادین در بخش‌های مختلف به بازتاب سخنان مقام معظم رهبری پرداخت و در اخبار کوتاه بخش‌های مختلف را به صورت جداگانه پوشش داد.
محور اصلی اخبار المیادین نیز به سخنان رهبر انقلاب در خصوص بحران اوکراین اختصاص یافت. این شبکه همچنین به سخنان ایشان در مورد اینکه آمریکا به دست انواع مافیای اقتصادی، سیاسی و اسلحه‌سازی اداره می‌شود، اشاره کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک عربی

خبرگزاری روسی اسپوتنیک در پوشش سخنان رهبر معظم انقلاب از این تیتر استفاده کرد: «خامنه‌ای برای اولین بار درباره بحران اوکراین اظهار نظر کرد و آمریکا را مافیا خواند.»
اسپوتنیک نوشت:« [آیت الله] خامنه‌ای در سخنرانی خود به مناسبت مبعث پیامبر اسلام گفت که آمریکا کشوری بحران‌زا و بحران‌زیست است و این کشور را انواع مافیاهای اقتصادی، سیاسی و اسلحه سازی اداره و مدیریت می‌کنند.»

این خبرگزاری روسی همچنین به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد اینکه باید ریشه‌های بحران اوکراین که دخالت‌های آمریکا و سیاست‌های این کشور در اوکراین است پرداخته شود، اشاره کرد. 

رویترز

خبرگزاری‌ها و وبسایت‌های مختلفی در جهان عرب به نقل از رویترز اقدام به بازتاب سخنان مقام معظم رهبری کردند.
رویترز در خبر خود به سخنان معظم‌له در خصوص سقوط اخلاقی شدید در جهان غرب اشاره کرد و اینکه غرب به نام «تمدن جدید» نوع جدید از جاهلیت را ترویج می‌دهد، اشاره کرد. 

شبکه المنار

وبگاه شبکه المنار لبنان تقریبا تمامی محورهای سخنان مقام معظم رهبری را پوشش داد و آن بخش از سخنان ایشان در خصوص بحران اوکراین و قربانی شدن این کشور به دلیل اعتماد به سیاست‌های آمریکا را به عنوان تیتر خود برگزید. 

مصراوی
وبگاه خبری مصری «مصراوی» نیز با تیتر « رهبر ایران: اوکراین قربانی سیاست‌های بحران‌زای آمریکا شد» به استقبال پوشش سخنان مقام معظم رهبری رفت.
این وبسایت همچنین به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص مخالفت جمهوری اسلامی با جنگ و کشتار مردم و نابودی زیرساخت‌ها در همه نقاط جهان نیز اشاره کرد. 

وبگاه آمریکایی الحره

این وبگاه وابسته به وزارت خارجه آمریکا که سردمدار جریان ضد ایرانی و ضد مقاومت به خصوص در عراق است، به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص سقوط اخلاقی غرب و پدیده شوم همجنس‌بازی اشاره کرد و نوشت که رهبر ایران تمدن غرب را دوره جاهلیت مدرن توصیف کرد. 

البوابه

وبسایت فلسطینی البوابه نیز در بازتاب سخنان رهبر معظم انقلاب عمده بخش‌های آن را پوشش داد و با تیتر «خامنه‌ای: آمریکا اوکراین را به جنگ کشاند» به استقبال پوشش این سخنرانی رفت.

انتهای پیام /

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)