میرنیوز

واکنش‌ جهانی به تصمیم پوتین در به رسمیت شناختن جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک

واکنش‌ جهانی به تصمیم پوتین در به رسمیت شناختن جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک 2022-02-22T10:12:50+03:30

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اظهارات سخنگوی گوترش در حالی مطرح می‌شود که روزمری دی‌کارلو، رئیس روابط سیاسی سازمان ملل هم در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد از دستور روسیه برای استقرار نظامی‌هایش در شرق اوکراین طی "یک ماموریت صلحبانی" ابراز تاسف کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه شامگاه دوشنبه در سخنانی اعلام کرد، رهبران اوکراین نتوانستند یک کشور باثبات ایجاد کنند و این منجر به وابستگی آنها به کشورهای خارجی مانند ایالات متحده شده است. او گفت اوکراین استقلال و ثبات خود را از دست داده و به محلی برای فرصت‌طلبان تبدیل شده است.

پوتین همچنین اعلام کرد که روسیه، "لوهانسک" و "دونتسک" را که در منطقه دونباس در شرق اوکراین واقع شده‌اند، به عنوان جمهوری‌های مستقل از اوکراین به رسمیت می‌شناسد.

به دنبال آن رئیس‌جمهوری روسیه دستور داد تا نیروهای کشورش به این دو منطقه اعزام شوند. براساس گزارش خبرنگار رویترز، بعد از آنکه پوتین رسما این مناطق جدایی‌طلب را به رسمیت شناخت و دستور داد تا نیروهای روس به منظور "حفظ صلح" در آنجا مستقر شوند، تانک‌ها و دیگر ادوات نظامی در شهر دونتسک دیده شده‌اند. طبق این گزارش، دست‌کم پنج تانک بی‌نشان در اطراف دونتسک جابجا می‌شد و دو تانک دیگر هم در بخشی از این شهر دیده شده است.

به دنبال این تحولات وزیر امور خارجه کانادا به همراه جمعی دیگر از مقام‌های ارشد دیپلماتیک خارجی، اقدام پوتین در به رسمیت شناختن جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین به عنوان مناطق مستقل را مورد انتقاد قرار دادند.

کانادا

«ملانی جولی» وزیر امور خارجه کانادا در پیامی توئیتری نوشت، دولت اتاوا تصمیم روسیه را در به رسمیت شناختن جمهوری‌های خودخوانده لوهانسک و دونتسک محکوم کرده و به دنبال وضع تحریم‌هایی علیه مسکو است.

وی در ادامه نوشت: کانادا قاطعانه تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را در به رسمیت شناختن مناطق لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین به عنوان قلمروهای مستقل که تحت کنترل دولت این کشور نیستند، محکوم می‌کند. این وضعیت نقض آشکار توافق‌های مینسک، منشور سازمان ملل و تهدیدی جدی علیه امنیت و ثبات منطقه به شمار می‌رود.

وزیر امور خارجه کانادا افزود: ما آماده وضع تحریم‌های اقتصادی بابت این اقدام روسیه هستیم که جدا از تحریم‌های آماده شده در واکنش به هرگونه اقدام نظامی بیشتر مسکو علیه کی‌یف است.

ژاپن

در این میان، ژاپن نیز امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که آماده پیوستن به آمریکا و کشورهای گروه ۷ برای اعمال تحریم‌هایی علیه روسیه است، اگر که پوتین دستور حمله به اوکراین را صادر کند.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن از روسیه به دلیل نقض حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین انتقاد کرد و گفت که کشورش درباره «اقدامات شدید» احتمالی از جمله تحریم ها با جامعه بین‌المللی گفتگو خواهد کرد.

کیشیدا به خبرنگاران گفت: «این اقدامات غیرقابل قبول است و ما محکومیت شدید خود را ابراز می کنیم. ژاپن با نگرانی شدید به این روند نگاه می کند.

یوشیماسا هایاشی، وزیر امور خارجه ژاپن نیز به طور جداگانه گفت: مهم است که گروه هفت که دارای ارزش‌هایی مانند دموکراسی و حاکمیت قانون هستند، به هم بپیوندند و جامعه بین‌المللی را رهبری کنند. وی از بیان اینکه آیا ژاپن در حال برنامه ریزی برای تحریم های خود علیه روسیه است یا خیر، خودداری کرد.

وزیر امور خارجه ژاپن گفت، دولت توکیو به رسمیت شناخته شدن دو جمهوری خودمختار در منطقه دونباس توسط روسیه را محکوم کرد و افزود: این اقدام تمامیت ارضی و یکپارچگی قلمروی اوکراین را تضعیف می‌کند. این اقدام ناقض تمامیت ارضی اوکراین و قوانین بین‌المللی است و این اقدامی است که غیر قابل قبول و مورد محکومیت دولت ژاپن است.

این اظهارنظر از سوی دولت توکیو در حالی مطرح شده که بحران در اروپا با به رسمیت شناخته شدن جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک و اعزام نیرو به این دو منطقه جدا شده در شرق اوکراین عمیق‌تر شده است.

کاخ سفید نیز اواخر روز گذشته اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه و در واکنش به تصمیم‌های مسکو وضع می‌کند. در همین راستا، یکی از سخنگوهای کاخ سفید اعلام کرد: ما با متحدان و شرکای خود در این مورد همکاری داریم.

روزنامه یومیوری نیز گزارش کرد، تحریم‌های جدید از سوی توکیو که به تحریم‌های اعمال شده قبلی در ۲۰۱۴ و پس از اشغال شبه جزیره کریمه توسط روسیه اضافه می‌شود، شامل ممنوعیت بر روی تراشه‌های نیمه هادی و سایر صادرات تجهیزات و فناوری و همچنین وضع محدودیت‌های شدیدتر علیه بانک‌های روسیه است.

گرچه ژاپن دیگر صادرکننده عمده نیمه هادی‌ها نیست، تنها با سهم ۱۰ درصدی از بازار جهانی تراشه، تولیدکننده کلیدی قطعات الکترونیکی تخصصی مانند تراشه‌های خودرو و حسگرهای تصویر است و در سایر زمینه‌های صنعتی مانند تجهیزات تولید با تکنولوژی بالا نیز فعالیت دارد.

همچنین وزیر دارایی ژاپن نیز امروز در یک نشست خبری اعلام کرد:‌ اوکراین با وضعیت متشنجی روبروست. ما باید به دقت بررسی کنیم که این وضعیت چه تاثیری بر اقتصاد کشورمان می‌گذارد.

آلمان

آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان نیز در بیانیه‌ای به تصمیم پوتین واکنش نشان داد و گفت: به رسمیت شناخته شدن دو جمهوری خوانده لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین یک نقض آشکار و فاحش قوانین بین‌المللی محسوب می‌شود.

بربوک همچنین گفت: آلمان با شرکایش درباره واکنش به این تصمیم پوتین رایزنی دارد. به رسمیت شناخته شدن این دو منطقه در شرق اوکراین ضربه‌ای شدید علیه تمامی تلاش‌های دیپلماتیک با هدف یافتن یک راه‌حل دیپلماتیک است. آلمان آماده است تا بی قید و شرط در کنار اوکراین و مرزهای به رسمیت شناخته شده بین‌المللی آن بایستد. ما به این نقض قانون بین‌المللی واکنش نشان می‌دهیم. ما با شرکای خود رایزنی می‌کنیم.

استرالیا

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا گفت روسیه باید "بی قید و شرط" از خاک اوکراین خارج شود و تهدید همسایگان خود را متوقف کند.  موریسون در یک کنفرانس مطبوعاتی در ایالت تاسمانی استرالیا گفت که اقدامات روسیه "غیرقابل قبول، تحریک‌آمیز و غیرقابل توجیه است." این مهم است که کشورهای همفکری که این نوع رفتارها را محکوم می‌کنند، به هم بپیوندند و من می‌توانم به شما اطمینان دهم که در لحظه‌ای که سایر کشورها تحریم‌های شدید و شدیدی را علیه روسیه اعمال کنند، ما با آنها همگام خواهیم بود. به همین سرعت حرکت می کنیم و این همان چیزی است که ما در حال حاضر با شرکای خود با آن درگیر هستیم.»

وزارت امور خارجه و تجارت استرالیا نیز اعلام کرد که استرالیا به همراه شرکای خود آماده است تا تحریم‌های سختی را علیه اشخاص خصوصی و حقوقی روسیه در بحبوحه به رسمیت شناختن جمهوری های خودخوانده مردمی لوهانسک (LPR) و دونتسک (DPR) اعلام کند.

این وزارت خانه گفته است: دولت استرالیا از نزدیک با ایالات متحده، بریتانیا، اتحادیه اروپا و سایر دولت‌ها در سراسر جهان کار می‌کند تا اطمینان حاصل شود که تجاوز روسیه هزینه‌های سنگینی را به همراه خواهد داشت. ما به همراه شرکای خود آماده هستیم تا تحریم‌های سریع و شدیدی را اعلام کنیم. افراد و نهادهای کلیدی روسیه مسئول تضعیف حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین هستند.

حمایت نیکاراگوئه

این واکنش‌های انتقادی از تصمیم روسیه در حالی مطرح شده که دنیل اورتگا، رئیس جمهوری نیکاراگوئه اما به نخستین مقام ارشد بین‌المللی بدل شد که از تصمیم مسکو حمایت کرد و گفت: پوتین حق داشته که این دو منطقه تحت کنترل جدایی‌طلبان مورد حمایت مسکو را مستقل بداند.

وی ادامه داد: مطمئنم که اگر آنها رفراندومی مانند آنچه در کریمه انجام شد، برگزار کنند، مردم نیز به پیوستن و الحاق این دو منطقه به روسیه رای می‌دهند. تلاش اوکراین برای پیوستن به ناتو بیانگر تهدیدی علیه روسیه است. اگر اوکراین به ناتو ملحق شود، یعنی اعلام جنگ به روسیه و به همین دلیل است که روسیه اینطور رفتار می‌کند. واضح است که روسیه از خود دفاع می‌کند.

چین

سفارت چین در اوکراین نیز در پی به رسمیت شناخته شدن این دو منطقه در دونباس امروز به اتباع و تجار خود در این کشور اروپایی هشدار داد که از حضور در مناطق بی‌ثبات و پر تنش اجتناب کنند، اما این مساله را بیان نکرد که آیا به دنبال تخلیه شهروندانش از اوکراین همچون بسیاری از دیگر کشورها هست یا خیر.

این سفارتخانه در وب‌سایت خود نوشت: در حال حاضر، اوضاع در شرق اوکراین به شدت متغیر است. سفارت چین در کی‌یف از شهروندان و تجار خود در اوکراین می‌خواهد تا به اطلاعیه‌های مربوط به حفظ جان خود که به صورت محلی صادر می‌شود، توجه کرده و به مناطق پر تنش نروند.

اوایل ماه جاری میلادی، کشورهای آمریکا، انگلیس و آلمان به اتباع خود در اوکراین گفتند که این کشور را به دلیل نگرانی از بروز حمله به اوکراین از سوی روسیه ترک کنند. چین اما به شهروندانش در اوکراین گفته که از نزدیک تحولات منطقه را رصد کنند و در عین اینکه آمریکا را به اغراق‌گویی درباره تهدید وقوع جنگ مورد انتقاد قرار داده، گفته که سفارتش در کی‌یف همچنان به فعالیت ادامه می‌دهد.

ناتو

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در واکنش به اقدام پوتین در به رسمیت شناختن جمهوری‌های مستقر در شرق اوکراین گفت: من تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن "جمهوری خلق دونتسک" و "جمهوری خلق لوهانسک" را محکوم می‌کنم. این امر بیشتر به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین حمله می‌کند، تلاش‌ها برای حل مناقشه را کاهش می‌دهد و توافق‌نامه‌های مینسک را که روسیه یکی از طرف‌های آن است، نقض می‌کند.

دبیرکل ناتو گفت: ما از مسکو می‌خواهیم از دامن زدن به درگیری دست بردارد و دیپلماسی را انتخاب کند.

او در بیانیه‌ای مدعی شد که به رسمیت شناختن جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک «حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین را تضعیف می‌کند، تلاش‌ها برای حل مناقشه را از بین می‌برد و توافق‌نامه‌های مینسک را که روسیه یکی از طرفین آن است، نقض می‌کند. همچنین اختیار اعمال تحریم‌ها را بر کسانی که گمان می‌رود از داخل آن مناطق فعالیت می‌کنند، فراهم کند.» 

اتحادیه اروپا

جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، اعلام کرد که اتحادیه اروپا و شرکای بین‌المللی آن "با اتحاد، قاطعیت و قاطعیت در همبستگی با اوکراین واکنش نشان خواهند داد."

اتحادیه اروپا «گام‌های بعدی» را با دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین و ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا، که این اقدام پوتین را محکوم کردند و تاکید کردند که کانادا برای اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه آماده است، مورد بررسی قرار داد.

فرانسه

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، به همراه «تصویب تحریم‌های هدفمند اروپایی»، برای تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد اقدام کرد.

لهستان

ماتئوش موراویتسکی، نخست وزیر لهستان که اخیراً اعلام کرده بود لهستان آماده ارائه تسلیحات دفاعی بیشتر به اوکراین است، همچنین خاطرنشان کرد که کشورش قصد دارد "تحریم‌های فوری" را علیه روسیه اعمال کند.

نخست وزیر لهستان گفت: «به رسمیت شناختن جمهوری‌های خودخوانده توسط روسیه، تجاوزی از سوی مسکو علیه اوکراین است. این اقدام روسیه باید با واکنشی در قالب تحریم‌های فوری مواجه شود.»

وزارت خارجه لهستان نیز تصریح کرد: «از روسیه می‌خواهیم نیروهای نظامی خود را برای اجرای تصمیم به رسمیت شناختن و حمایت از مرزهای بین‌المللی اوکراین تحت فشار نگذارد.»

لتونی

وزارت امور خارجه لتونی درخواست کرد: «اتحادیه اروپا باید فوراً تحریم‌هایی را علیه روسیه به دلیل به رسمیت شناختن جدایی‌طلبان اعمال کند.»

استونی

رئیس جمهوری استونی نیز اعلام کرد: «ما هرگز تصمیم غیرقانونی روسیه برای به رسمیت شناختن مناطق دونتسک و لوهانسک را نمی‌پذیریم.  واضح است که مسکو در دیپلماسی جدی نیست و به دنبال بهانه‌ای برای جنگ است.»

هلند
وزارت امور خارجه هلند اعلام کرد: «ما به رسمیت شناختن مناطق جدایی‌طلب در اوکراین توسط روسیه را محکوم می‌کنیم. ما قاطعانه، با هماهنگی با شرکای خود، به نقض آشکار قوانین بین‌المللی پاسخ خواهیم داد.»

بلژیک
وزارت خارجه بلژیک گفت: «به رسمیت شناختن مناطق جدایی‌طلب اوکراین از سوی روسیه را محکوم می‌کنیم.»

فنلاند
ریاست جمهوری فنلاند نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن مناطق جدایی‌طلب را محکوم می‌کنیم و به آن پاسخ خواهیم داد.»

ترکیه

همچنین وزارت امور خارجه ترکیه هم بر اساس آخرین تحولات به شهروندان خود در شرق اوکراین توصیه کرد که این کشور را ترک کنند.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن مناطق جدایی‌طلب، نقض توافقنامه مینسک و نقض وحدت و حاکمیت اوکراین است. ما تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن مناطق جدایی‌طلب شرق اوکراین را رد می‌کنیم.»

ایتالیا

وزارت خارجه ایتالیا نیز گفت تصمیم پوتین برای به رسمیت شناختن استقلال لوهانسک و دونتسک مانعی جدی برای جستجوی راه‌حل دیپلماتیک است.

نیوزلند

نانایا ماهوتا، وزیر امور خارجه نیوزیلند گفت که هیچ مبنایی بر اساس قوانین بین المللی برای به رسمیت شناختن مناطق جدایی طلب وجود ندارد و روسیه با این کار حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین را تضعیف می‌کند.

ماهوتا در بیانیه‌ای گفت: ما نگران هستیم که این اقدام حساب شده رئیس جمهور پوتین برای ایجاد بهانه‌ای برای تهاجم است که یک اقدام تجاوزکارانه آشکار است. ما دوباره خواستار تلاش‌های فوری برای یافتن راه حل مسالمت آمیز هستیم.

حمایت انصارالله یمن

انصارالله یمن اعلام کرد که این جنبش به رسمیت شناختن استقلال مناطق دونتسک و لوهانسک در اوکراین توسط روسیه را تأیید می‌کند.

محمدعلی الحوثی، عضو شورای سیاسی انصارالله یمن در توییتی نوشت: ما به رسمیت شناختن استقلال مناطق دونتسک و لوهانسک را تأیید می‌کنیم و خواهان خویشتن‌داری و عدم ورود به جنگی هستیم که هدف آن تحلیل بردن توانایی‌های روسیه است.

بشار اسد

همچنین پیش از این بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه آمادگی خود را برای به رسمیت شناختن استقلال این مناطق اعلام کرده بود.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)