میرنیوز

هشدار آلمان درباره ظهور سویه‌های جدید کرونا/ فشار بیشتر بر واکسینه‌نشده‌ها در فرانسه

 هشدار آلمان درباره ظهور سویه‌های جدید کرونا/ فشار بیشتر بر واکسینه‌نشده‌ها در فرانسه 2022-01-16T23:45:25+03:30

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، کرونا همچنان در اروپا جولان می دهد و بخصوص شیوع سویه اومیکرون در این منطقه نگرانی های زیادی در بین مقامات و شهروندان ایجاد کرده است.

تشدید قواعد علیه واکسینه نشده ها در فرانسه

پارلمان فرانسه سرانجام در مبارزه با پنجمین موج کرونا محدودیت های دسترسی شدید و گسترده ای را برای افراد واکسینه نشده تصویب کرد.

امروز بعد از ظهر در مجمع ملی فرانسه 215 نماینده به این طرح رای مثبت داده ، 58 نماینده به آن رای مخالف داده و 7 نماینده هم به آن رای ممتنع دادند. این قانون پیش بینی می کند که افراد بالای 16 ساله واکسینه نشده دیگر نباید به رستوران ها، موسسات فرهنگی و وسایل حمل و نقل در مسیرهای طولانی دسترسی داشته باشند.

با توجه به شمار بالای موارد ابتلای جدید به کرونا دولت فرانسه می خواهد مشوق های بیشتری برای واکسیناسیون کرونا فراهم کند. این مقررات تنظیم شده تا مجوز بهداشتی و سلامت فعلی که مدرکی دال بر واکسیناسیون، بهبودی از کرونا و یا تست منفی کرونا است به مجوز واکسیناسیون تبدیل شود. به این ترتیب یک تست منفی در فرانسه به زودی دیگر مجوزی برای دسترسی به بسیاری مکان ها نخواهد بود.

در ابتدا قرار بود این مقررات از 15 ژانویه اجرایی شود که به دلیل بحث های داغ در مجلس شورای ملی و دو مجلس دیگر فرانسه به تعویق افتاد. هنوز مشخص نیست این تغییرات قانونی دقیقا چه زمانی اجرایی خواهد شد. برخی از نمایندگان اعلام کرده بودند که می خواهند درباره این متن به شورای قانون اساسی شکایت کنند.

در هفته های اخیر موارد ابتلا به کرونا در فرانسه به شدت افزایش پیدا کرده و اخیرا شمار موارد ثبت شده این بیماری در عرض یک هفته و به ازای هر 100 هزار نفر به 2829 نفر رسیده است.

صدر اعظم آلمان به اسپانیا سفر می کند

"اولاف شولتز"، صدر اعظم آلمان هم روز دوشنبه در اولین سفر خارجی خود در سال جدید میلادی به اسپانیا سفر خواهد کرد. وی در مادرید با صرف ناهار و برخی مذاکرات مورد استقبال نخست وزیر این کشور قرار خواهد گرفت. از جمله موضوعات مهم مذاکرات این دو مقام اروپایی مسئله مبارزه با کرونا خواهد بود.

تداوم اعتراضات ضد محدودیت ها در آلمان

حدود 3 هزار نفر هم در شهر کوتبوس آلمان بدون اطلاع قبلی به خیابان ها آمدند و علیه محدودیت ها و مقررات کرونایی اعتراض کردند. یک سخنگوی پلیس اعلام کرد که این اعتراضات منحل شده است. پلیس دلیل این اقدام را این مسئله اعلام کرد که این اعتراضات ازقبل اعلام نشده و تقریبا همه شرکت کنندگان ماسک نداشتند.

ارتش آلمان علیه نیروهای واکسینه نشده پرونده انظباطی تنظیم می کند

هفته نامه "اشپیگل" هم گزارش داد که ارتش آلمان تا به حال ده ها پرونده انضباطی را علیه سربازانی که نمی خواهند واکسن کرونا بزنند تنظیم کرده است. واکسیناسیون در بین نیروهای ارتش آلمان اجباری شده است. برای نیروهای ارتش آلمان امتناع از واکسیناسیون در شرایط فعلی به منزله امتناع از دستورات تلقی شده و می تواند منجر به اخراج آن ها شود.

"کارل لایترباخ"، وزیر بهداشت آلمان هم ابتلا به سویه اومیکرون را جایگزینی برای واکسیناسیون در مقابله با کرونا نمی داند. وی در این باره گفت: واکسینه نشده هایی که اومیکرون می گیرند در پاییز حمایت کمی علیه ابتلا به سویه های دیگر دریافت خواهند کرد.

آلمان: واکسیناسیون کامل با 3 دز تکمیل می شود

وی همچنین بر این مسئله تاکید کرد که برای برآورده شدن نتایج طرح واکسیناسیون اجباری سه دز واکسن تجویز می شود. وی تاکید کرد که یک واکسیناسیون کامل شامل تزریق 3 دز واکسن است.

وی همچنین گفت که چنین واکسیناسیونی علیه سویه کرونا و حداقل ابتلا به بیماری سخت و مرگ از افراد حمایت می کند.

هشدار آلمان درباره پیدایش سویه های جدید کرونا

وزیر بهداشت آلمان همچنین درباره پیدایش سویه های جدید کرونا هشدار داده و گفت: این احتمال زیاد وجود دارد که ما در پاییز با نوع دلتای جهش یافته روبرو شویم.

وی با توجه به شیوع گسترده اومیکرون و نرخ پایین واکسیناسیون درباره افزایش چشمگیر مرگ های کرونایی و محدودیت های گسترده در درمان بیماران هشدار داد.

لایترباخ درباره در پیش رو بودن هفته های بسیار سخت هشدار داده و گفت: در حال حاضر بخصوص جوانان در کشور به این بیماری مبتلا می شوند.

طرح واکسیناسیون اجباری در اتریش اجرا می شود

در اتریش هم بر اساس طرح های مقرر اجرای واکسیناسیون اجباری از اوایل فوریه آغاز می شود. این واکسیناسیون باید برای همه افراد بالای18 سال در اتریش انجام شود.

بر اساس تصمیمات دولت برای افرادی که از واکسیناسیون خودداری می کنند جریمه 600 تا 3600 یورویی در نظر گرفته می شود. پارلمان اتریش روز پنج شنبه درباره این طرح قانونی تصمیم گیری خواهد کرد.

اعتراضات گسترده ضد محدودیت ها در هلند

در آمستردام هلند هم روزیکشنبه مجددا هزاران نفر به خیابان ها آمدند و علیه سیاست های کرونایی دولت اعتراض کردند. معترضان بنرهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود "بازگشت به شرایط نرمال همین حالا"، " ما از دروغ سیر شده ایم".

رکورد شاخص ابتلای هفتگی به کرونا در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 52504 مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت در این کشور خبر داد که 15952 مورد بیشتر از یکشنبه هفته پیش بود.

شاخص مبتلایان هفتگی به کرونا در ازای هر 100 هزار نفر در این کشور هم رکورد جدیدی را ثبت کرده و به 515.7 رسیده است. 47 نفر هم در عرض 24 ساعت گذشته در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

نتایج جدیدترین نظر سنجی موسسه اینسا در آلمان هم نشان می دهد که اکثر شهروندان آلمانی از اجباری شدن واکسیناسیون حمایت می کنند. بر این اساس حدود 60 درصد شهروندان از این طرح حمایت کرده و 33 درصد با آن مخالفند.

عدم رضایت شهروندان آلمانی از سیاست های کرونایی دولت

بر این اساس حدود 71 درصد شهروندان هم بر این عقیده اند که دولت آلمان مسیر آشکاری را در سیاست کرونایی طی نمی کند. 23 درصد هم نظری خلاف این را دارند.

همچنین 61 درصد شهروندان اعتقاد دارند که "اولاف شولتز"، در سیاست کرونایی قدرت رهبری کمی از خود نشان می دهد و 26 درصد هم نظری خلاف این را دارند.

فرانسه خواستار تضعیف قواعد بدهی های اروپایی شد

با توجه به بدهی های بالایی که بسیاری از کشورهای اروپایی در دوران بحران کرونا به بار آورده اند، وزیر دارایی فرانسه خواستار تضعیف قواعد بدهی ها در اروپا شده است.

وی در گفتگویی با روزنامه "دی ولت" آلمان اعلام کرد که قواعد بدهی ها باید بر اساس واقعیت و نه رویا باشد. وی افزود: پیمان ثبات و رشد اروپا کاملا منسوخ نشده است، اما قواعد بدهی های دولتی در اروپا این گونه است.

وزیر دارایی فرانسه همچنین گفت: بعد از بحران برخی کشورهای عضو این اتحادیه بدهی های دولتی 168 درصد را بدست آوردند در حالی که برخی دیگر حدود 60 تا 65 درصد بدهی دولتی به بار آوردند. این شکاف ها باید برطرف شود. به این ترتیب ما می توانیم برای کشورهای عضو این اتحادیه شرایطی را ایجاد کنیم که خود بتواند تعیین کنند که چگونه بدهی هایشان را کاهش دهند.

در فرانسه هم بیش از 50 هزار نفر شب گذشته علیه تشدید قواعد علیه واکسینه شده ها اعتراض کردند. ده نفر هم در جریان این اعتراضات گسترده دستگیر شدند.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)