میرنیوز

مصاحبه اختصاصی|مقام ارشد یمنی: هرگونه حماقت عربستان در «الحدیده» عواقب نامشخصی برای متجاوزان به‌همراه دارد

 مصاحبه اختصاصی|مقام ارشد یمنی: هرگونه حماقت عربستان در «الحدیده» عواقب نامشخصی برای متجاوزان به‌همراه دارد 2022-01-10T12:56:39+03:30

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، چند روز قبل رسانه‌های یمنی از رویکرد خطرناک ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان برای هدف قرار دادن بندر الحدیده خبر داده و اعلام کردند، این ائتلاف به توجیه تراشی برای بمباران بندر الحدیده ادامه می‌دهد و به دنبال تشدید محاصره و هدف قرار دادن آخرین گذرگاه کمک‌رسانی بشردوستانه به یمن است.

در همین راستا مصاحبه‌ای با سرتیپ «عابد بن محمد الثور» معاون رئیس اداره ارشاد معنوی (عقیدتی) نیروهای مسلح یمن انجام داده‌ایم.

سرتیپ محمد الثور در ابتدای گفتگوی خود با تسنیم اعلام کرد، تهدیدهای مکرر کشورهای متجاوز برای هدف قرار دادن بندر الحدیده چه از نظر نظامی و چه اقتصادی، به معنای اصرار رژیم‌های سعودی و اماراتی برای تضعیف روند صلح در یمن و در نتیجه دور شدن از هر گونه ابتکاری در آینده در زمینه صلح و یا ابتکارهایی که مربوط به از سرگیری توافق‌های آتش بس در الحدیده و سراسر یمن است، می‌باشد.

هدف قرار دادن بندر الحدیده، تغییر استراتژی نظامی یمن را به همراه دارد

وی افزود، هدف قرار دادن بندر الحدیده مشکلات زیادی به همراه خواهد داشت و منجر به تغییر استراتژی نظامی یمن در قبال کشورهای عضو ائتلاف متجاوز می‌شود؛ به ویژه آنهایی که در نزدیکی مرزها و آب‌های منطقه‌ای یمن هستند.

این مسئول یمنی گفت، هرگونه هدف قرار دادن بندر الحدیده و بندر «الصلیف» به معنی آن است که هیچ گونه بهبودی در روند مذاکرات صلح تحت نظارت سازمان ملل وجود نخواهد داشت؛ چرا که یمن چنین تجاوزاتی را به مثابه چراغ سبزی از سوی سازمان ملل و موافقت شورای امنیت و نظارت مستقیم آمریکا و مشارکت رژیم صهیونیستی در هرگونه هدف قرار دادن بندر الحدیده به شمار خواهد آورد.

عواقب هرگونه حمله به الحدیده متوجه عربستان و امارات است

این مقام یمنی ادامه داد، هر گونه تجاوز نیروهای متجاوز به بندر الحدیده یا بندر الصلیف ممکن است مقدمه‌ای برای اقدام نظامی مشترک میان کشورهای عضو ائتلاف متجاوز باشد که بحران یمن را تشدید کرده و درد و رنج ملت این کشور را چند برابر خواهد کرد؛ زیرا الحدیده تنها شریان حیاتی فرزندان یمن محسوب می‌شود که تحت محاصره هستند. بنابراین هرگونه اقدام نظامی علیه بندر الحدیده به معنای ارتکاب به یک حماقت حساب نشده از جانب رژیم سعودی است و عواقب این حماقت ابتدا برای این رژیم و سپس برای امارات خواهد بود.

وی در ادامه گفت، در این زمینه تاکید می‌کنیم که نیروهای مسلح ما هرگز دست بسته نخواهند بود؛ بلکه به گزینه‌های نظامی روی خواهند آورد که منطقه دریایی و به ویژه آنچه که متعلق به بنادر عربستان و مواضع حساس در آن است را هدف قرار خواهد داد. این منطقه به طور کلی و دریای سرخ و کشورهای عضو ائتلاف متجاوز که مشرف به این دریا هستند، به شکل ویژه دچار تنش و هرج و مرج زیادی خواهند شد. در آن زمان پر کردن شکافی که در نتیجه حماقت رژیم‌های سعودی و اماراتی به وجود آمده بسیار سخت خواهد بود؛ چراکه حوادث در آن زمان این منطقه را وارد خطر کرده و گزینه‌های بازدارنده یمن به اوج خود خواهد رسید. در این شرایط عربستان و امارات هرگز نخواهند توانست خسارات خود را برای دوره‌های طولانی جبران کنند.

عربستان و امارات را پشیمان می‌کنیم

معاون رئیس اداره ارشاد معنوی (عقیدتی) نیروهای مسلح یمن تصریح کرد، اگر عربستان هدف قرار دادن بنادر الحدیده و الصلیف را نوعی توازن نظامی برای خود بداند، به ویژه بعد از شکست‌های پی درپی در تمام جبهه‌های جنگ، این امر منجر به وقوع فجایع واقعی برای عربستان خواهد شد. در این صورت پاسخ ارتش یمن استثنایی خواهد بود و تلاش می‌کند از همه توانمندی‌های موجود برای دستیابی به سطح بازدارندگی متقابل استفاده کرده و برتری بر قابلیت‌های عربستان و امارات به ویژه در زمینه موشکی و نیروی هوایی و نیروی دریایی را تحقق بخشد. در این شرایط عملیات بازدارندگی یمن در عمق عربستان و امارات تحت عنوان ابتکار دفاع ویژه آغاز می‌شود و همه تلاش‌های دولت یمن در راستای این ابتکار خواهد بود.

وی تاکید کرد، هرگونه هدف قرار دادن بندر الحدیده به عنوان مهمترین شریان حیاتی مردم یمن، عربستان و امارات را پشیمان خواهد کرد و آنها را در برابر برنامه دفاع استراتژیک ملی یمن قرار خواهد داد. در این صورت منطقه به طور کلی و از جمله رژیم صهیونیستی خود را در برابر برنامه دفاع ملی یمن خواهند دید. به این ترتیب الگوی جنگ در سال 2022 تغییر خواهد کرد و اشکال قدرت نظامی یمن افزایش می‌یابد که همین امر تلفات رژیم سعودی را در جنگ بیشتر خواهد کرد.

هشدار به آمریکا و رژیم اسرائیل: منافع‌تان در دریای سرخ را هدف می‌گیریم

این مسئول یمنی اظهار داشت، هرگونه تلاش آمریکا و اسرائیل برای تقویت مواضع اماراتی-سعودی در یمن هیچ کمکی به رژیم سعودی و هم‌پیمانان آن نخواهد کرد و فشار بر آنها را افزایش خواهد داد. این امر همچنین کمکی به عربستان و متحدانش در ارتقای توان نظامی آنها نخواهد کرد بلکه صرفاً مشکلات آنها را بیشتر می‌کند. اگر آمریکا و اسرائیل برای حمایت از هر گونه اقدام نظامی علیه بنادر الحدیده و الصلیف تلاش کنند، منافع خود را در دریای سرخ به خطر می‌اندازند و در این صورت ما از هیچ تلاشی برای مقابله با حضور آمریکا در دریای سرخ دریغ نمی‌کنیم. علاوه بر آن اکثر کشورهای جهان در دریای سرخ و به ویژه در زمینه تجاری و اقتصادی تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد، عملیات بازدارندگی گزینه یمن برای دفاع از خود خواهد بود و همراه با آن موازنه قوا نیز تغییر خواهد کرد. موازنه نظامی و استراتژیک یمن تغییری اساسی در زمینه افزایش توان نظامی این کشور به وجود خواهد آورد که توانایی نیروهای بیگانه حاضر در دریای سرخ و خاک عربستان را تحت تاثیر قرار داده و ائتلاف متجاوز را به بن‌بست خواهد رساند؛ به ویژه به دلیل توانایی یمن در تسلط بر دریای سرخ.

این مسئول یمنی در پایان گفتگو با تسنیم تاکید کرد، در صورت هرگونه تجاوز به بندر الحدیده، رژیم‌های سعودی و اماراتی و حامیان آمریکایی آنها هیچ گونه آتش‌بسی را نخواهند دید و این امر تاثیر منفی بر آنها خواهد داشت. همچنین نیروهای مسلح و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ثابت خواهند کرد که سدی غیرقابل نفوذ در برابر تلاش‌های همه کشورهای عضو ائتلاف متجاوز و در راس آنها آمریکا و اسرائیل برای تضعیف یمن و مردم و آزادی و استقلال آن هستند.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)