میرنیوز

کشف سویه جدید کرونا در قبرس/ تداوم شیوع کووید-۱۹ در خانواده سلطنتی سوئد

 کشف سویه جدید کرونا در قبرس/ تداوم شیوع کووید-۱۹ در خانواده سلطنتی سوئد 2022-01-09T22:23:24+03:30

به گزارش گروه بین االملل خبرگزاری تسنیم، کرونا و بخصوص شیوع سویه جدید اومیکرون در اروپا مرتبا شدت گرفته و رکوردهای جدیدی را ثبت می کند.

تشدید محدودیت ها برای مسافران ورودی به یونان

از روز دوشنبه دولت یونان به دلیل شیوع گسترده کرونا یک تست منفی کرونا و یا تست سریع را قبل از ورود مسافران الزامی می کند. این امر برای همه مسافران 5 ساله و بالاتر که از دوشنبه ساعت 6 صبح به وقت محلی به یونان می رسند صرف نظر از اینکه واکسینه شده و یا نشده اند صدق می کند. ازاین تست منفی کرونا نباید بیش از 72 ساعت گذشته باشد.

تداوم شیوع کرونا در خاندان سلطنتی سوئد

بعد از مثبت شدن تست کرونای زوج سلطنتی سوئد و ولیعهد ویکتوریا امروز رسانه ها خبر دادند که همسر ویکتوریا شاهزاده دانیل هم به کرونا مبتلا شده است. خانواده سلطنتی سوئد اعلام کردند که حال عمومی شاهزاده دانیل خوب است. وی هر دو دز واکسن خود را دریافت کرده بود.

ولیعهد 45 ساله و خانواده اش در انزوای خانگی به سر می برند.

همچنین والدین ویکتوریا که هر سه دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند هم به کرونا مبتلا شده اند. تست کرونای آن ها روز دوشنبه مثبت شده بود. کاخ سلطنتی سوئد روز -سه‌شنبه- در بیانیه‌ای اعلام کرد که آزمایش کووید-19 «کارل گوستاف شانزدهم» و «سیلویا» پادشاه و ملکه سوئد مثبت شده است. ولیعهد سوئد و همسرش یک بار دیگر هم در ماه مارس سال 2021 به این بیماری مبتلا شده بودند.

ابراز تاثر جانسون درباره تلفات بالای کرونا در انگلیس

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم در سخنانی درباره شمار بالای قربانیان کرونا در کشورش ابراز تاسف و تاثر کرد.

در آخر هفته گذشته شمار مرگ های کرونایی در انگلیس از مرز 150 هزار نفر عبور کرد. انگلیس اولین کشور اروپا به استثنای روسیه است که با این تعداد بالای مرگ بر اثر کرونا مواجه شده است.

جانسون در پیامی توئیتری نوشت: ویروس کرونا در کشور ما تلفات وحشتناکی داشته است. وی با ابراز همدردی با بازماندگان این قربانیان راه برون رفت از این بحران را واکسیناسیون اعلام کرد.

تعداد واقعی قربانیان کرونا در بریتانیا احتمالا بیشتر از این آمار خواهد بود و برخی آمارها از حدود 173 هزار گواهی فوت بر اثر ابتلا به این بیماری خبر داده اند. انگلیس با حدود 67 میلیون نفر جمعیت در حال حاضر در چنگال اومیکرون گرفتار شده و تنها روز شنبه حدود 146 هزار ابتلای جدید به کرونا در این کشور ثبت شد.

تداوم روند افزایشی ابتلا به کرونا در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از افزایش مجدد شاخص ابتلای هفتگی به کرونا به ازای هر 100 هزار نفر خبر داد و اعلام کرد که این شاخص به 362.7 رسیده است. این شاخص از اواخر دسامبر مرتبا در آلمان در حال افزایش است.

این نهاد بهداشتی در آلمان همچنین خبر داد که در عرض 24 ساعت 36552 ابتلای جدید به کرونا در این کشور ثبت شده و 77 نفر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

شهروندان آلمانی خواستار اجرای طرح واکسیناسیون اجباری هستند

نتایج جدیدترین نظر سنجی هم نشان می دهد که اکثر شهروندان آلمانی خواستار اعمال طرح واکسیناسیون اجباری در کشورشان هستند. این نظر سنجی که از طرف موسسه اینسا و به سفارش نشریه بیلد آلمان انجام شده نشان می دهد که 61 درصد شهروندان با اعمال این طرح موافق و 32 درصد با آن مخالفند. 7 درصد هم نظری در این باره نداشته اند.

"کارل لایترباخ"، وزیر بهداشت آلمان هم تشدید بیشتر محدودیت ها برای مقابله با موج اومیکرون را امری غیر قابل اجتناب ارزیابی کرده است.

وی تصمیمات اخیرا اتخاذ شده برای اعمال برخی محدودیت ها علیه کرونا را یک گام مهم رو به جلو ارزیابی کرد، اما این اقدامات را برای غلبه بر اومیکرون کافی ندانست.

اعتراضات گسترده ضد محدودیت ها در فرانسه

شب گذشته هم حدود 100 هزار نفر در فرانسه به خیابان ها آمدند و علیه اقدامات و محدودیت های کرونایی اعتراض کردند. بر اساس گزارش های منتشر شده تنها در شهر پاریس حدود 18 هزار نفر به خیابان ها آمدند. معترضان بخصوص به طرح دولت برای تشدید محدودیت ها علیه واکسینه نشده ها اعتراض داشتند.

کشف سویه جدید کرونا در قبرس

لئوندیوس کوستریکیس سرپرست گروه دانشمندان آزمایشگاه بیوفناوری و ویروس‌شناسی مولکولی دانشگاه قبرسهم از کشف سویه جدید کرونا در این کشور خبر داده و گفت: سویه جدیدی از ویروس کرونا در قبرس شناسایی شده است.

لئوندیوس کوستریکیس در صحبت با رسانه‌های محلی توضیح داد که نوع جدید به دلیل اینکه پیشینه ژنتیکی سویه دلتا و برخی از جهش‌های اُمیکرون را شامل می‌شود دلتا کرون نام گرفته است.

وی گفت: در این سویه جدید تعداد قابل‌ توجهی از جهش‌ها که قبلا در موارد اومیکرون یافت شده بود را پیدا کرده‌ایم که با سایر سویه‌ها متفاوت و دارای 30 جهش است. در حال حاضر 25 مورد از این سویه در نمونه‌های گرفته شده از بیماران در قبرس شناسایی شدند.

وی افزود: این سویه در 25 نمونه گرفته شده در قبرس شامل 11 نمونه از بیماران بستری در بیمارستان به دلیل کرونا و 14 نمونه از جمعیت عمومی بوده است..

فراوانی جهش‌ها بین بیماران بستری در بیمارستان بیشتر بود و می‌تواند به این معنا باشد که بین دلتاکرون و بستری شدن در بیمارستان ارتباط وجود دارد.

وی افزود: این احتمال وجود دارد که این سویه خاص در هیچ کجای دنیا شناسایی نشده باشد؛ بنابراین این کشف می‌تواند مورد توجه جهانی قرار گیرد.

اعتراضات ضد قواعد کرونایی در جمهوری چک

هزاران نفر امروز ( یکشنبه) در پراگ، پایتخت جمهوری چک به خیابان ها آمدند و علیه قواعد کرونایی اعتراض کردند. معترضان بخصوص به قواعد دولت برای اعمال واکسیناسیون اجباری علیه افراد مسن و برخی گروه های شغلی اعتراض داشتند. برخی معترضان هم مخالف واکسیناسیون کودکان بودند.

در اوایل دسامبر دولت چک درباره واکسیناسیون اجباری برای افراد بالای 60 سال و همچنین نیروهای پزشکی، افسران پلیس، آتش نشان ها و دانشجویان تصمیم گیری کرد. این قانون باید از اول ماه مارس در این کشور اجرایی شود.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)