میرنیوز

ریل‌گذاری مقاومت برای آزادی فلسطین

 ریل‌گذاری مقاومت برای آزادی فلسطین 2022-01-04T08:49:58+03:30

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در مصاحبه‌ای که با شبکه «الجزیره» انجام داد ضمن بیان اینکه مقاومت در عملیات «شمشیر قدس» دریافت که ماهیت مقابله با دشمن تغییر کرده است،  از ریل گذاری مقاومت برای آزادی فلسطین سخن گفت. توصیفی که «هنیه» ارائه داد نشانگر مسیری است که مقاومت از زمان تأسیس پیش گرفته، حالا در آستانه آزادی کامل فلسطین قرار دارد. مسیری که گام به گام به قوت و قدرت رسیده است و حالا دشمن اشغالگر را به گوشه انزوای هدایت می‌کند.

رده بندی سلاح های مقاومت

براساس گفته «اسماعیل هنیه» مقاومت فلسطین با بررسی میدان به این تصمیم رسید که باید به 3 نوع سلاح و توانمندی دسترسی داشته باشد، لذا برای دستیابی به این سلاح‌ها برنامه ریزی کرد به طوری که مقاومت این سلاح ها را بومی کرده و در حال حاضر در اختیار دارد.

سلاح بازدارنده

سلاح بازدارنده مقاومت، موشک‌های مقاومت است. موشک‌ها به دلیل آنکه توانایی آن را دارند که دشمن را از دور هدف قرار دارند نوعی بازدارندگی ایجاد می کنند که دشمن نتواند به هر بهانه‌ای حمله‌ای انجام دهد. چرا که به کارگیری موشک در زمانی کوتاه و با هزینه‌ای پایین صورت گرفته، می‌تواند عمق حریم دشمن را هدف قرار دهد.

با توجه به افزایش برد موشک‌های مقاومت طی سال‌های اخیر و رسیدن موشک‌های مقاومت تا شمالی‌ترین نقاط فلسطین اشغالی، باید گفت این سلاح بازدارنده تمامی حریم دشمن را در تیر رس خود دارد. به گونه‌ای که باید گفت سلاح بازدارنده مقاومت، بازدارندگی خود رابه تمام فلسطین توسعه داده است.

سلاح استراتژیک یا راهبردی مقاومت

«اسماعیل هنیه» از تونل‌های مقاومت با عنوان سلاح راهبردی یا استراتژیک مقاومت یاد کرد. این سلاح به گونه‌ای است که در عرصه‌های گوناگون به کار گرفته می شود. هم در عرصه زمینی هنگامی که دشمن قصد حمله داشته باشد، دشمن را غافلگیر می‌کند. هم در عرصه به کارگیری موشک‌های مقاومت به عنوان محملی برای شلیک‌های غیر قابل ردگیری عمل می‌کند و هم اینکه با مخفی نگاه داشتن نیروها و توانمندی‌های مقاومت آنها را از تیررس دشمن دور نگاه می‌دارد. این تونل‌های مقاومت هستند که راهبرد نظامی مقاومت را پیش می‌برند و از مقاومت در برابر اشغالگران محافظت می‌کنند. بدون تونل‌ها، مقاومت مدت زمان زیادی نمی‌توانست مقابل دشمن دوام بیاورد. به همین سلاح راهبردی یا استراتژیک مقاومت محسوب می‌شوند.

سلاح مقابله با تانک و زرهی‌های دشمن

اسماعیل هنیه در سخنان خود از سلاح های ضد تانک و زرهی به عنوان سومین سلاح مورد نیاز مقاومت یاد کرد که در حال حاضر به طور کامل در اختیار مقاومت قرار داشته، دشمن را زمینگیر کرده و خواهد کرد. این سلاح که در جنگ‌های گذشته نمونه‌هایی از به کارگیری آن را دیده‌ایم، می‌تواند یک شگفتی را نیز در خود پنهان داشته باشد. به این معنی که شاید مقاومت سلاح های ضد تانک جدیدی را در اختیار دارد که اینگونه از  بومی شدن آن سخن می‌گوید.

تکمیل طرح دفاعی حماس

«هنیه» در این بخش از سخنان خود به صراحت اشاره کرد که مجموعه طرح دفاعی حماس توسط اعضای داخل و خارج نوار غزه تصویب شده است و با حمایت هایی که ایران و برخی ملت‌های عربی و اسلامی انجام دادند حالا تکمیل شده است. این به معنی آن است که مقاومت با تکمیل این طرح هم در عرصه دفاعی در آمادگی کامل به سر می‌برد و هم اینکه توانمندی‌هایی در عرصه دفاعی دارد که هنوز فرصت بروز نیافته‌اند و در آینده خود را نشان خواهند داد. همانگونه که در سال 2012 پس از ترور شهید «احمد الجعبری» شلیک به سمت تل آویو تصویب و اجرایی شد.

هدف گذاری مقاومت در جنگ‌های گذشته

رئیس دفتر جنبش حماس با توصیف هدف گذاری‌هایی که مقاومت در جنگ‌های گذشته انجام داده بود به ریل گذاری‌های مقاومت تا کنون اشاره کرد و وضعیت هر جنگ را تا عملیات «شمشیر قدس» توصیف کرد.

جنگ 22 روزه، جنگ پایداری و ایستادگی

وی جنگ سال 2009 را که طی 22 روز در نوار غزه انجام شد و دشمن را در رسیدن به هدف نهایی خود یعنی از بین بردن مقاومت بود، ناکام گذاشت جنگ مقاومت نام نهاد. چرا که مقاومت با ایستادگی و پایداری خود با دست‌های خالی و سلاح‌های اندکی که داشت دشمن را به عقب نشینی و پایان دادن به جنگ وا داشت. اگر مقاومت ایستادگی نمی‌کرد حالا شاید چیزی از مقاومت فلسطین باقی نمانده بود.

جنگ 8 روزه، میدان مبارزطلبی

سال 2012 هنگامی که دشمن اقدام به ترور «احمد الجعبری»، فرمانده گردان‌های قسام کرد، مقاومت حملات خود را علیه دشمن آغاز کرد و در حالی که دشمن آماده حمله‌ای در این سطح نبود یک جنگ تمام عیار را در گرفتن انتقام فرمانده شهید خود بر دشمن تحمیل کرد. صهیونیست‌ها فکر نمی‌کردند این جنگ بیش از یک روز به طول انجامد اما مقاومت با تحمیل خود بر دشمن ، در میدان جنگ با او مبارز به میدان طلبید. این جنگ یک نقطه پرش برای مقاومت فلسطین در عرصه مبارزه بود.

جنگ 51 روزه، میدان شکست هیبت دشمن

جنگ سال 2014 که 51 روز به طول انجامید به تمام معنا هیبت دشمن اشغالگر را شکست. در وجه نخست دشمن به هیچ وجه خیال این را هم به ذهن خود راه نمی داد که مقاومت 51 روز تمام حملات سنگین خود را بر سر او تحمیل کند. در میان 51 روز درگیری، دشمن 3 مرتبه عاجزانه میانجیگران منطقه‌ای و بین المللی را برای آتش بس به کمک طلبید اما فایده‌ای نداشت و این مقاومت بود که تا رسیدن به اهداف خود و تحمیل شروطش بر دشمن جنگ را پایان نداد.

از سوی دیگر به کارگیری فن آوری، سلاح و توانمندی‌های جدید مقاومت در عرصه مختلف جنگ الکترونیک، سایبری، پهپادی، دریایی و زمینی ، دشمن را به شدت آشفته ساخت و آنها را به خاک مذلت کشاند.

نبرد «شمشیر قدس»، مشق آزادی فلسطین

«اسماعیل هنیه» نبرد «شمشیر قدس» را مشق آزادی تمام فلسطین توصیف کرد و این جمله حکایت از حقیقتی دارد که دشمن تلاش می‌کند آن را هر روز پنهان‌تر از قبل کند. نبرد «شمشیر قدس» نخستین اقدام هجومی مقاومت علیه رژیم صهیونیستی بود که آن هم در سطحی به وسعت کل فلسطین اجرایی شد. مقاومت در این نبرد دشمن را به چالش کشید و به او گفت از این پس شمشیر مقاومت بالای سر اشغالگران است تا در ازای هر تجاوزی آنها را تنبیه کند. استمرار این بازدارندگی قطعاً به آزادی فلسطین ختم خواهد شد. چرا که اگر بازدارندگی مقاومت حفظ شود این مقاومت خواهد بود که از این پس خواسته‌هایش را بر دشمن دیکته خواهد کرد و خواست مقاومت چیزی جز آزادی فلسطین نیست و صهیونیست‌ها باید آماده اخراج از فلسطین باشند.

نشانه آن هم این است که آنها با هر وسیله‌ای تلاش می‌کنند اوضاع را آرام کنند تا درگیری رخ ندهد. از یک سو آمریکایی‌ها به دنبال آرام کردن اوضاع در فلسطین و منطقه هستند و از سوی دیگر کشورهایی مثل انگلستان و استرالیا با تروریستی خواندن حماس و حزب الله تلاش می‌کنند ، مقاومت را در حفظ بازدارندگی محدود کنند.

آنچه در حال حاضر در حال رقم خوردن است و دشمن نمی‌خواهد به آن اعتراف کند این است که امروز مقاومت با ریل گذاری‌هایی که از گذشته کرده به نقطه‌ای رسیده که دشمن توان زورگویی و تجاوزات قبل را نداشته، به سیاست «حمله و فرار» و «حمله بدون اعتراف» روی آورده است.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)