میرنیوز

درخواست روسیه از آمریکا و ایران برای تلاش حداکثری در راستای احیای برجام

 درخواست روسیه از آمریکا و ایران برای تلاش حداکثری در راستای احیای برجام 2021-12-18T14:24:47+03:30

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "آناتولی آنتونوف" سفیر روسیه در واشنگتن در مصاحبه‌ای با مجله نیوزویک (Newsweek) که اوایل بامداد امروز (شنبه) منتشر شد، اعلام کرد که ایالات متحده و جمهوری اسلامی ایران باید حداکثر تلاش خود را برای یافتن راه حل مسئله احیای کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای تهران را انجام دهند.

وی در پاسخ به سئوالی در این باره گفت: «ما معتقدیم که مقامات تهران و واشنگتن، هیچکدام تمایلی برای وخامت اوضاع پیرامون توافق هسته‌ای ندارند و به همین دلیل ما از هر دو طرف می‌خواهیم تا حداکثر تلاش خود را برای یافتن راهی قابل قبول یکدیگر به منظور احیای تمام و کمال این توافقنامه مهم بین‌المللی انجام دهند.»

این دیپلمات روس افزود: «توافقنامه هسته‌ای از لحاظ تمامی ابعاد، نشان دهنده بهترین ترکیب از تعهدات طرفین و منافع مشخص برای همه طرفین شرکت کنندگان در آن و همچنین برای کل جامعه جهانی است.»  

اشغال بخشی از خاک سوریه توسط نظامیان آمریکایی غیرقابل قبول است

آنتونوف در پاسخ به سئوال دیگری یادآور شد که نیروهای نظامی روسیه و ایالات متحده بطور موثر و با هدف جلوگیری از بروز درگیری نظامی احتمالی یا حوادث ناخواسته در خاک سوریه با یکدیگر مشارکت دارند. به گفته وی، طرف روسی ادامه این تعامل را بسیار مهم می‌داند و لازم است تا مذاکرات درباره همکاری‌های نظامی در سوریه ادامه پیدا کند.

این دیپلمات روس درعین حال تأکید کرد: «البته مقامات مسکو، همانطور که بارها و بارها اعلام شده، حضور نظامی آمریکا در خاک سوریه را غیرقانونی می‌دانند. نظامیان ایالات متحده بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل و بدون دعوت از سوی دولت قانونی سوریه در این کشور حضور دارند. به اشغال درآوردن حدود یک سوم از خاک یک کشور مستقل به هیچ عنوان قابل قبول نیست و ما اصرار داریم که نیروهای آمریکایی و دیگر کشورهایی که نظامیان آنها بصورت غیرقانونی در سوریه حضور دارند، از خاک این کشور خارج شوند.»  

سفیر روسیه در آمریکا اطمینان داد که مسکو از "گفتگوهای نزدیک" با نیروهای سیاسی مخالف در سوریه، از جمله کردهای "شورای دموکراتیک سوریه" حمایت می‌کند و نمایندگان کردهای سوری در اواخر ماه نوامبر به مسکو سفر کرده و مذاکراتی را حتی با "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه انجام دادند. وی ادامه داد: «ما از مخالفان کرد می‌خواهیم تا روابط خود با مقامات دمشق را عادی سازی کرده و معتقدیم که آمریکا نیز باید همین برخورد را داشته باشد و از حفظ تمامیت ارضی سوریه حمایت کند.»

بحران مهاجرت کنونی نتیجه اقدامات مخرب غربی‌هاست، نه کشور بلاروس

آناتولی آنتونوف در بخش دیگری از این مصاحبه ابراز عقیده کرد که تعمیق بحران مهاجرت در مرزهای جمهوری بلاروس و برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا، نتیجه اقدامات کشورهای غربی، از جمله ایالات متحده در تحمیل دیدگاه‌های خود درباره دموکراسی و همچنین خودداری آنها از اجرای تعهداتشان برای بازسازی کشورهایی است که در نتیجه درگیری‌های منطقه‌ای و جنگ‌های تحمیل شده بر آنها بشدت آسیب دیده‌اند.

وی افزود: «ما طی دهه‌های گذشته شاهد چنین اقدامات مخربی از سوی آمریکا و شرکای آن بوده‌ایم که منجر به درگیری‌های نظامی و وخامت اوضاع، رکود اقتصادی و در نهایت جریان مهاجرت در مناطقی از خاورمیانه و شمال آفریقا شده است.»

به گفته این دیپلمات، این شرایط بلاروس را به مسیری برای مردم این کشورها به منظور رسیدن به کشورهای عضو اتحادیه اروپا تبدیل کرده و مقامات مینسک مقصر این وضعیت نیستند. اکنون هم جان هزاران نفر از پناهجویان در مرز بلاروس و لهستان در معرض خطر است و برای حل و فصل این مشکل ضروری است که مقامات اروپایی با دولت بلاروس به مذاکره بپردازد.

آمریکا باید اوکراین را به اجرای توافقات مینسک وادار سازد

سفیر روسیه در واشنگتن در پاسخ به سئوال دیگری، با اشاره به اینکه جو بایدن  تمایل دارد تا در رفع تنش کنونی پیرامون اوکراین نقش داشته باشد، تأکید کرد که ایالات متحده باید برای مقامات کی‌یف علائم دقیقی در خصوص غیرقابل قبول بودن تضعیف یا نقض توافقات مینسک برای حل و فصل مناقشه داخلی در این کشور ارسال کند، چراکه راه چاره دیگری وجود ندارد.

آنتونوف یادآور شد: «دولت آمریکا منابع لازم برای تأثیرگذاری بر اقدامات دولت اوکراین را در اختیار دارد و باید از این امکانات استفاده کند، به‌خصوص آنکه اکنون حتی بسیاری از کارشناسان آمریکایی نیز بطور دقیق این واقعیت را تأیید می‌کنند که مقامات کی‌یف در اجرای توافقات مینسک کارشکنی کرده و بطور عمدی از گفتگوی مستقیم با نمایندگان دونتسک و لوهانسک خودداری می‌کنند.»

تهدیدات آمریکا درباره تحریم خط لوله "جریان شمالی-2" صرفاً جنبه رقابت ناعادلانه دارد

این دیپلمان بلندپایه روس همچنین اعلام کرد که تهدید و اعمال تحریم‌های طرف آمریکایی علیه شرکت کنندگان در طرح ساخت خط لوله "جریان شمالی-2"، تنها جنبه رقابت ناعادلانه دارد. به گفته وی، در حالی‌که بارها گفته شده که این خط لوله یک طرح صرفاً اقتصادی و در جهت تامین امنیت انرژی کشورهای اروپایی است.

آنتونوف افزود: «به‌رغم تلاش‌های جدی واشنگتن و برخی متحدانش در اروپا برای ممانعت از اجرای این طرح، اکنون خط لوله "جریان شمالی-2" با موفقیت تکمیل شده و منتظر پایان روند ثبت رسمی آن است. مسکو ثابت کرده که شریک قابل اطمینانی در زمینه ارسال انرژی است و سال‌هاست که با بسیاری از کشورهای اروپایی، به‌خصوص آلمان، در این عرصه مشارکت داشته و همواره به تعهدات خویش عمل کرده است.»  

سفیر روسیه در آمریکا در پایان ابراز اطمینان کرد که بدون تردید اوضاع کلی در جهان منجر به تقویت مشارکت راهبردی بین مسکو و پکن شده و مقامات روسی و چینی در واکنش به طرح‌های ژئوپلیتیکی آمریکا و متحدانش در ناتو که آشکارا علیه کشورهای ثالث اجرا می‌شوند، اقدامات خود در عرصه سیاست خارجی را با یکدیگر هماهنگ کرده و همکاری‌های متقابلاً سودمند و اطمینان بخش دوجانبه را توسعه داده‌اند و این مسئله پاسخگوی منافع هر دو ملت روسیه و چین است.

آنتونوف تأکید کرد که سیاست خارجی روسیه بطور اصولی در جهت گیری به سمت ایجاد یک سیستم پایدار و باثبات در عرصه روابط با همه کشورها، مبتنی بر حقوق بین المللی، اصل برابری، احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی سایر کشورها استوار است.

 انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)