میرنیوز

گفتمان مقاومت و تلاش ناکام صهیونیست‌ها برای مقابله با تهدیدات موجودیتی

 گفتمان مقاومت و تلاش ناکام صهیونیست‌ها برای مقابله با تهدیدات موجودیتی 2021-12-04T11:39:11+03:30

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محافل سیاسی، پژوهشی و امنیتی رژیم صهیونیستی به ویژه در سطح رسانه‌ای و دیپلماتیک همواره اعلام می‌کنند که اسرائیل با یک تهدید موجودیتی مواجه است و امنیت داخلی آن در معرض خطر قرار دارد.  اما آیا واقعاً رژیم صهیونیستی یک تهدید موجودیتی را احساس می‌کند و منشا این تهدید داخلی است یا خارجی و اهداف پشت پرده آن چیست؟

از سوی دیگر چرا محور مقاومت اصرار دارد که اعلام کند برای نبرد بزرگی که موجودیت صهیونیستی را از بین خواهد برد، آماده است.  مهمترین سوالی که در این میان به وجود می‌آید این است که چه زمانی و چگونه موجودیت اسرائیل نابود خواهد شد؟

المیادین در این زمینه به اظهارات سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله اشاره کرد که در یکی از سخنرانی‌های اخیر خود از عبارت «خطر موجودیتی برای اسرائیل بین مشروعیت و عینیت» استفاده کرده بود.  البته سید نصرالله به تفسیر این عبارت نپرداخت اما ممکن است به معنای تهدید موجودیتی از داخل و خارج برای رژیم صهیونیستی باشد.

در این مقاله به مواردی همچون گفتمان محور مقاومت و تهدید موجودیت رژیم صهیونیستی، مفهوم تهدید موجودیتی از داخل و خارج برای اسرائیل و همچنین منابع خطر پنهانی که موجودیت رژیم صهیونیستی را تهدید می‌کند، می‌پردازیم.

تهدیدهایی که از جانب طرف‌های عربی و اسلامی و به طور کلی محور مقاومت علیه رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود، به همان اندازه که موجب شادی و امیدواری جوامع عربی و اسلامی می‌گردد، برای اسرائیلی‌ها نگران کننده است.  البته این ترس و نگرانی صهیونیست‌ها مربوط به زمان فعلی نیست و از زمان تشکیل رژیم جعلی اسرائیل تا امروز وجود داشته است.

البته این نگرانی رژیم صهیونیستی صرفا ناشی از برنامه‌های نظامی و توانایی محور مقاومت که موجودیت اسرائیل را به طور جدی تهدید می‌کند نیست، بلکه شاخصها نشان می‌دهد  با وجود تحریک برخی رژیم‌های عربی برای عادی سازی روابط با اشغالگران، اما هنوز ملت‌های عربی و اسلامی تسلیم موجودیت اسرائیل نشده‌اند و حضور صهیونیست‌ها در منطقه و زمین‌های عربی، همچنان از نظر اعراب و مسلمانان غیر قانونی بوده و اسرائیل باید نابود گردد.

شاخص‌ها در طول تاریخ نشان داده که درگیری میان صهیونیست‌ها و فلسطینیان به این شکل بوده که با وجود اینکه اسرائیل در سایه حمایت آمریکا و کشورهای غربی و اروپایی از  نظر نظامی در سطح بالاتری نسبت به فلسطینی‌ها قرار دارد اما همواره احساس ترس و نگرانی می‌کند. این شرایط درباره فلسطینی‌ها کاملاً برعکس است؛  چراکه آنها بر حق بودن خواسته‌های خود و همچنین  پیروزیشان در این نبرد اطمینان دارند.

برخی معتقدند که شاید هدف رهبران محور مقاومت از بیان تهدیدات مداوم ضد رژیم صهیونیستی این باشد که قصد دارند ملت‌های عربی و اسلامی را از حالت ناامیدی خارج کرده و با یادآوری قدرت مقاومت ثابت کنند پیروزی بر دشمن صهیونیستی واقعیتی است که به زودی عملی خواهد شد. این امر همچنین نشان می‌دهد که رهبران مقاومت به ملت و آرمان فلسطین وفادار هستند و وعده‌های آنها در خصوص اعلام آمادگی برای از بین بردن موجودیت صهیونیستی کاملا واقعی است.

اما زمانی که محور مقاومت طرفداران خود را  مخاطب قرار می‌دهد و می‌خواهد روحیه حامیانش را با متقاعد ساختن آنها به حذف اسرائیل از صحنه هستی بالا ببرد، باید توجه داشته باشیم که این گفتمان مقاومت  همواره در محافل امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی مورد بررسی قرار می‌گیرد. درواقع سران این رژیم تلاش می‌کنند  از این گفتمان که درباره نابودی اسرائیل سخن می‌گوید برای تقویت وحدت جامعه صهیونیستی استفاده کنند.

مقامات رژیم صهیونیستی در تلاش‌اند تا با  استناد به این گفتمان مقاومت، روحیه نژادپرستانه و خصمانه در جامعه اسرائیل را به این بهانه که برای دفاع از موجودیت خود باید هر کاری انجام دهند بالا ببرند  و به این ترتیب بر جنایاتی که روزانه به بهانه دفاع از موجودیت خود علیه اعراب مرتکب می‌شوند، سرپوش بگذارند.

زمانی که رهبران مقاومت می‌گویند که هرگونه اشتباهی از جانب صهیونیست‌ها به قیمت پایان دادن به موجودیت این رژیم خواهد بود، این اظهارات در واقع در قالب هشداری برای صهیونیست‌هاست مبنی بر اینکه هرگونه تحرک و تجاوز به آنها پاسخی کوبنده از جانب محور مقاومت به همراه خواهد داشت.  رسانه های صهیونیستی و غربی و حتی برخی رسانه های عربی در تفسیر این اظهارات اعلام میکنند که مقاومت تهدید به نابودی موجودیت اسرائیل کرده است.

ناظران براین باورند که رژیم صهیونیستی به این گونه تفاسیر نیاز دارد تا جامعه صهیونیستی را به خدمت گرفته و آنها را در حالت تنش و آمادگی برای یک جنگ دائمی نگه دارد.  اسرائیل در واقع در سطح بین المللی نیز  به این تهدیدها نیاز دارد تا بتواند اقدامات غیرقانونی و جنایت های خود را توجیه کند؛  به این بهانه که در تلاش برای دفاع از امنیت جامعه صهیونیستی است.

بر اساس منطقی که آمریکا و کشورهای غربی و اروپایی برای حمایت از رژیم صهیونیستی در پیش گرفته ‌ند کسی نمی‌تواند این رژیم را به خاطر داشتن سلاح هسته‌ای  بازخواست کند؛ چرا که ادعا دارد باید در برابر تهدیدها ابزاری برای دفاع از خود داشته باشد.  بر این اساس اسرائیلی‌ها با این بهانه‌های خود کشتار و سرکوب آزادی اعراب، آواره  کردن فلسطینیان، اشغال زمین‌های آنها  و ارتکاب جنایات مستمر علیه شهروندان فلسطینی و گسترش شهرک‌سازی در اراضی اشغالی را مجاز می‌دانند.

کارشناسان امور رژیم صهیونیستی معتقدند که این رژیم در جریان جنگ ژوئن 1967 نیز  از همین روش برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خود ضد اعراب استفاده می‌کرد.  صهیونیست‌ها همواره مدعی بودند که خواستار به رسمیت شناخته شدن اسرائیل جهت رسیدن به صلح هستند اما فلسطینی‌ها مانع این امر می‌شوند.

اما واقعیت آن است که با وجود حمایت همه جانبه غرب و اروپا و حتی برخی رژیم های عربی از رژیم اشغالگر صهیونیستی، این روش نه تنها به تقویت وحدت جبهه داخلی رژیم صهیونیستی کمک نمی‌کند؛ بلکه برعکس تصورات سران اسرائیل موجب ترس و وحشت شهرک‌نشینان صهیونیست در خصوص آغاز هرگونه جنگ احتمالی با محور مقاومت شده است.

این فرضیه زمانی تقویت می‌شود که  کارشناسان و مسئولان امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی اعتراف می‌کنند، جبهه داخلی این رژیم در برابر هرگونه جنگ احتمالی با مقاومت بسیار آسیب پذیر خواهد بود و ارتش توانایی محافظت از شهرک‌نشینان را ندارد.

در همین زمینه محافل نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی اخیراً اعلام کردند که دستگاه سیاسی-امنیتی اسرائیل  در یک دوراهی بزرگ قرار گرفته و نمی‌داند که چگونه خطرات جنگ آینده را برای شهرک‌نشینان توضیح دهد؛ به ویژه آسیب‌هایی که با شلیک روزانه 2500 موشک از جانب حزب الله به جبهه داخلی اسرائیل وارد خواهد شد و روزانه 100 مورد از تاسیسات آن را نابود می‌کند.  عامل عمده وحشت صهیونیست ها از ورود به جنگ با مقاومت بعد از شکست خفت بار رژیم صهیونیستی در برابر حزب‌الله در جنگ جولای 2006،  موشک‌های دقیق مقاومت لبنان بوده است.

اما در مرحله فعلی آنچه که بیشتر صهیونیست‌ها را نگران می‌کند افزایش توانمندی مقاومت فلسطین است که نتایج آن در نبرد «شمشیر قدس » ظاهر شد. صهیونیست‌ها معتقدند آغاز یک جنگ قریب‌الوقوع با گروه‌های فلسطینی و به طور ویژه حماس سناریو دور از انتظاری نیست  و البته همراه با پیامدهای فراوان برای رژیم صهیونیستی خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)