میرنیوز

تکاپوی صهیونیست‌ها برای ایجاد یک محور جدید ضد حزب‌الله

 تکاپوی صهیونیست‌ها برای ایجاد یک محور جدید ضد حزب‌الله 2021-11-24T14:49:11+03:30

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، از زمان آغاز بحران اقتصادی و مالی در لبنان رژیم صهیونیستی نتوانسته نقش و استراتژی خود را برای بهره برداری از این بحران پنهان کند. طی 2 دهه گذشته صهیونیست‌ها به خوبی متوجه شدند که هیچ نیروی داخلی و خارجی نمی‌تواند مقاومت را در لبنان از بین ببرد یا آن را تضعیف کند. همچنین هر گونه تلاش برای تکرار تجربه جنگ با حزب الله همانند سال 2006 شکست سنگینی برای اسرائیل به همراه خواهد داشت و رژیم صهیونیستی متحمل هزینه‌های غیر قابل جبران خواهد شد.

بنابراین سالهاست که تل‌آویو در کنار واشنگتن روی سوء استفاده از بحران مالی و اقتصادی لبنان ضد مقاومت حساب باز کرده است. در واقع شرط بندی اسرائیل بر این است که آنچه را که با گزینه نظامی نتوانست مقابل حزب الله به دست آورد از دروازه اقتصاد به دست خواهد آورد.

بعد از شکست همه گزینه‌های نظامی اسرائیل مقابل حزب الله –چه به شکل مستقیم و -چه غیر مستقیم و بعد از تثبیت معادله بازدارندگی حزب‌الله، تصمیم‌سازان در محافل سیاسی و امنیتی تل آویو متوجه شدند که نباید وارد ماجراجویی های نظامی بزرگ با مقاومت شوند. تحولات از دو دهه گذشته نشان می دهد علیرغم بحران‌های بی‌سابقه‌ای که لبنان با آن مواجه است تهدیدات حزب الله در زمینه نظامی و اطلاعاتی ضد موجودیت دشمن صهیونیستی روز به روز بیشتر می‌شود.

اما بعد از مرتبط شدن بحران اقتصادی لبنان با ابزارهای بین المللی و داخلی و منطقه‌ای و در راس آنها عربستان سعودی، استراتژی رژیم صهیونیستی در مقابله با حزب الله در دوره فعلی وارد فاز جدیدی شده است. این چیزی است که ارتش و موسسات و سران دشمن صهیونیستی بیان می‌کنند و مرحله فعلی را فرصتی برای ضربه زدن به حزب الله می دانند.

در این بین عربستان و چند کشور دیگر تحریم های سیاسی و اقتصادی را بر لبنان که با مشکلات اقتصادی و مالی مواجه است، تحمیل کرده‌اند تا شاید بتوانند استراتژی اسرائیل در ضربه زدن به حزب الله را محقق سازند اما این اقدام که اسرائیل آن را « بی تدبیری ریاض» توصیف کرده، مورد پسند صهیونیست‌ها نیست.

روزنامه صهیونیستی معاریو در این زمینه با اشاره به سخنان گذشته «موشه یعالون» رئیس اسبق ستاد ارتش صهیونیستی، نوشت: «هیچکس در ارتش اسرائیل حاضر نیست با صدای بلند بگوید که می‌تواند مانع موشک‌های حزب الله شود».

یعالون پیشتر گفته بود، این ایده که حزب الله از موشک‌ها علیه اسرائیل استفاده نمی کند در جنگ سال 2006 فروریخت.

این رسانه صهیونیستی افزود، معادله کنونی موجود میان حزب الله و ارتش اسرائیل ما را به یاد جنگ سرد میان اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده می‌اندازد. همانطور که در جنگ سرد میان این دو طرف آمریکا بدون شلیک یک گلوله موجب فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی شد ارتش اسرائیل نیز تلاش می‌کند آنچه را که نتوانسته با راهکار نظامی در برابر حزب الله به دست بیاورد از دروازه اقتصاد کسب کند.

اما در این میان صهیونیست‌ها معتقدند که فشارهای اخیر عربستان سعودی ضد لبنان که با هدف ضربه زدن به حزب الله و حذف این جنبش از عرصه داخلی لبنان انجام می‌شود ممکن است نتیجه عکس داشته باشد. در جریان سفر «لیندا توماس گرینفیلد»، سفیر آمریکا در سازمان ملل به اراضی اشغالی طی هفته گذشته ، رژیم صهیونیستی شروطی برای ادامه کمک‌های آمریکا به لبنان مطرح کرد که همگی ضد حزب الله بود. البته این گونه درخواست‌ها از جانب رژیم صهیونیستی یا ایالات متحده موضوع جدیدی نیست و آمریکا در تمام مراحل بحران لبنان شروط متعددی از این دست را به این کشور تحمیل کرده است.

این مواضع رژیم صهیونیستی تکرار استراتژی آن در مقابله با مقاومت است. به ویژه بعد از تحولات اخیری که لبنان به دنبال تشکیل دولت در این کشور و تلاش برای آغاز روند حل بحران اقتصادی و مالی شاهد آن بود طبیعی است که اسرائیل به دنبال جلوگیری از حل بحرانهای لبنان باشد و استراتژی خود ضد مقاومت را تکرار کند.

رژیم صهیونیستی تلاش کرد آمریکا را قانع کند تا بحران در لبنان را به جایی برساند که مردم این کشور دو گزینه بیشتر پیش روی خود نبینند: گرسنگی یا دست کشیدن از مقاومت. از طرف دیگر رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا از مذاکرات غیرمستقیم ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی نیز به عنوان ابزاری جهت سیاه‌نمایی ضد حزب الله و همچنین کشاندن لبنان به مسیر عادی سازی کشورهای عربی با تل آویو استفاده کند.

رژیم صهیونیستی همزمان با آنکه در تلاش برای ارتباط ایجاد کردن میان بحران اقتصادی لبنان و حضور حزب الله در این کشور است، سعی دارد افکار عمومی لبنان را تحریک کند که مشروعیت حزب‌الله را از آن بگیرند. این تحرکات اسرائیل به موازات یک کمپین رسانه‌ای و سیاسی است که حزب‌الله را مانعی برای کمک‌هایی معرفی می‌کند که لبنان را نجات می‌دهد.

از همه این اقدامات، تسلیم کردن لبنان در برابر پیشنهاد آمریکا مبنی بر حل و فصل مسئله ترسیم مرزهای دریایی لبنان و فلسطین اشغالی به شرط ورود لبنان به روند عادی سازی با رژیم صهیونیستی است. صهیونیستها معتقدند مقابله با حزب الله نباید صرفا نظامی باشد؛ چرا که مقاومت لبنان آسیب ناپذیر بودن خود را در این جبهه نشان داده است ، ضمن اینکه خطر گزینه نظامی برای اسرائیل بسیار بیشتر از حزب الله است.

استفاده از ابزارهای عربی و آمریکایی و مهره های داخلی در لبنان جهت اجرای این پروژه رژیم صهیونیستی مهمترین استراتژی اسرائیل برای مقابله با حزب الله در لبنان است. با این وجود عملکرد و ارزیابی‌های محافل صهیونیستی نشان می‌دهد که این استراتژی اتخاذ شده علیه حزب الله از چندین جهت در داخل لبنان خطرات زیادی برای اسرائیل داشته و ممکن است که حزب الله این تهدیدها را تبدیل به فرصت کند.

این ارزیابی صهیونیست‌ها به ویژه بعد از ورود محموله سوخت ایران به لبنان تقویت شد. در همین چارچوب موسسه تحقیقات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درباره بحران آفرینی اخیر عربستان ضد لبنان درباره بی تدبیری سعودی‌ها در مدیریت جنگ با مقاومت هشدار داده و اعلام کرد استراتژی عربستان در برابر حزب الله بعد از فرسایش نفوذ سیاسی این کشور در لبنان، اشتباه است.

این مرکز مطالعاتی صهیونیستی هشدار داد که با توجه به ضعف مخالفان حزب الله در داخل لبنان، ادامه بحران این کشور می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد و موجب نفوذ حزب الله و متحدان داخلی و خارجی آن در لبنان گردد که کاملا با منافع اسرائیل و کشورهای غربی در تضاد است.

مرکز تحقیقات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در این زمینه یک جایگزین به عربستان معرفی کرد که شامل شروع یک حرکت مشترک میان ایالات متحده و فرانسه و کشورهای عربی برای اتخاذ روش‌های عملی است که می تواند حزب الله را توسط مخالفان داخلی آن در لبنان تضعیف کند.

روشن است که دشمنان مقاومت از پروژه های خود با هدف سلب لبنان از عناصر و مولفه‌های قدرت و دسیسه برای تسلیم کردن لبنان در مقابل شروط رژیم صهیونیستی که آن را در برابر طمع ورزی ها و تجاوزهای اسرائیل و توطئه کشاندن لبنان به داخل محور اسرائیلی – آمریکایی تحت عنوان « عادی سازی روابط با اسرائیل» آسیب پذیر می کند، دست برنمی‌دارند.

پرواضح است که این برنامه دشمنان مقاومت صرفا حزب الله را هدف قرار نمی‌دهد و درواقع برنامه‌ای برای نابودی کل لبنان جهت آسیب پذیر کردن آن و آغاز دور تازه‌ای از تجاوزات اسرائیل به حاکمیت لبنان است. در این شرایط مردم و مقاومت گزینه‌ای جز پایداری و تبدیل کردن خطرات به فرصت‌هایی که لبنان را از وابستگی به دشمنانش رها کند، ندارند.

منبع:الاخبار

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)