میرنیوز

مسئول ارشد حزب‌الله: سمیر جعجع عامل اصلی کشتار «الطیونه» است/ حزب‌الله در انتظار نتیجه پرونده/ مصاحبه

 مسئول ارشد حزب‌الله: سمیر جعجع عامل اصلی کشتار «الطیونه» است/ حزب‌الله در انتظار نتیجه پرونده/ مصاحبه 2021-10-27T16:29:10+03:30

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، حواشی مربوط به جنایت منطقه «الطیونه» بیروت که طی دو هفته گذشته انجام شد و برخی عناصر مسلح، شهروندان بی‌گناه لبنانی را که برای اعتراض به عملکرد قاضی پرونده انفجار بیروت مقابل کاخ دادگستری تجمع کرده بودند مورد هدف قرار دادند همچنان ادامه دارد و اطلاعاتی که از تحقیقات مربوط به این پرونده درز شده ، نقش حزب نیروهای نیروهای لبنانی به ریاست «سمیر جعجع» در این جنایت را ثابت می‌کند. در جریان این کشتار خونین 7 تن شهید و حدود 60 نفر زخمی شدند.

در همین راستا خبرگزاری تسنیم مصاحبه‌ای با یکی از مسئولان ارشد حزب الله انجام داده است. حاج «محمد عفیف» مسئول رسانه‌ای در حزب الله در گفتگوی اختصاصی با تسنیم تاکید کرد که از ابتدا انگشت اتهامات در جنایت الطیونه به سمت حزب نیروهای لبنانی بود و از آن زمان تاکنون نهادهای امنیتی مشغول جمع آوری اطلاعات هستند. به ویژه ارتش لبنان که مسئول برقراری امنیت در منطقه الطیونه بود و در این منطقه حضور داشت اطلاعات کاملی درباره جزئیات این حادثه و تحرکات مشکوکی که از شب قبل از جانب عناصر حزب نیروهای لبنانی وجود داشت و برخی سلاح و تجهیزات را به منطقه الطیونه و سایر مناطق لبنان منتقل کرده بودند و همچنین اطلاعات کاملی درباره روز حادثه و تنش‌های سیاسی بزرگی که در سطح کشور به وجود آمد، دارد.

وی افزود، حزب الله از همان لحظه اول اعتماد کامل به دستگاه قضایی لبنان داشت و بر این باور بود که قوه قضاییه با توجه به اطلاعات جمع‌آوری شده توسط نهادهای امنیتی با جدیت کافی تحقیقات را دنبال می‌کند. همچنین حکم دستگیری بسیاری در رابطه با این پرونده صادر شده و تاکنون تعداد زیادی از افراد تحت تعقیب دستگیر شده‌اند و در اختیار قوه قضاییه قرار دارند.

وی ادامه داد، اعترافات افراد دستگیر شده، همه گفته‌های حزب الله درباره حادثه الطیونه و اینکه این حادثه از قبل برنامه ریزی شده بود و همچنین تیراندازی به سمت تظاهرکنندگان غیرمسلح را تایید می‌کند؛ ضمن اینکه آمادگی قبلی سازماندهی کنندگان این حادثه و سلاح و تجهیزاتی که داشتند بیانگر سوءنیت حزب نیروهای لبنانی است و عناصر این حزب به سمت غیرنظامیان تیراندازی کردند.

مسئول رسانه‌ای حزب الله در ادامه این گفتگو تاکید کرد، اظهارات بازداشت شدگان پرونده جنایت الطیونه، اتهامات علیه عناصر حزب نیروهای لبنانی و یک مقام ارشد امنیتی در منطقه الطیونه را که در تماس مستقیم با «سمیر جعجع» رئیس حزب نیروهای لبنانی بود ثابت و تاکید می‌کند که اتهامات در خصوص نقش حزب نیروهای لبنانی در جنایت الطیونه واقعی است.

محمد عفیف ادامه داد، اقدام دستگاه قضایی در احضار سمیر جعجع تاکید می‌کند که عناصر حزب نیروهای لبنانی متهم اصلی این جنایت هستند. امیدواریم قوه قضاییه که حزب الله به آن اعتماد کرده، افکار عمومی را از روند تحقیقات مطابق با الزامات و اصول صداقت مطلع کند.

وی افزود، مشخص است که یک کمپین سیاسی و رسانه‌ای برای تبرئه متهمان این جنایت وجود دارد و برخی سیاستمداران و شخصیت‌ها در سطوح مختلف در صدد پنهان کردن حقیقت و تبرئه متهم اصلی این پرونده یعنی حزب نیروهای لبنانی به ریاست سمیر جعجع هستند و این موضوع در اظهارات دستگیرشدگان در رابطه با پرونده این جنایت دیده می‌شود و حزب الله منتظر نتیجه امور است.

این مسئول ارشد حزب الله در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرگزاری تسنیم با بیان این که برخی نیروهای سیاسی لبنانی که از عاملان جنایت الطیونه دفاع و ادعا می‌کنند که به حاکمیت کشور علاقه دارند نمی‌توانند در یک سقف واحد با قوه قضاییه تعامل کنند، اظهار داشت، این طرف‌ها دو ترفند و معیار برای رفتارهای خود دارند: زمانی که برخی نیروهای سیاسی به روند تحقیقات در پرونده انفجار بندر بیروت به دلیل سیاسی‌کاری در آن اعتراض کردند این طرف‌ها مدعی شدند که حزب الله در کار دستگاه قضا مداخله می‌کند.

وی ادامه داد، این در حالی است که حزب الله برای جلوگیری از سیاسی شدن پرونده انفجار بیروت به خود دستگاه قضایی و شورای عالی قضایی متوسل شده و از طریق نهادهای رسمی قضایی اقدام کرد. با این وجود حزب‌الله را متهم کردند که دستگاه قضایی لبنان را تحت فشار قرار می دهد تا از دستیابی به حقیقت انفجار بندر بیروت جلوگیری کند.

وی ادامه داد، اکنون اگر تصویر را برگردانیم متوجه می‌شویم که برخی با بسیج سیاسی و رسانه‌ای و فرقه‌ای به دنبال تبرئه متهم اصلی حادثه الطیونه یعنی حزب نیروهای لبنانی هستند و تلاش می‌کنند این مسئله را بپوشانند و این مسئله کاملاً فرقه‌ای است؛ چرا که در یک طرف دیگر این قضیه حزب الله قرار دارد که مواضع طرف‌های مذکور را رد می‌کند. همچنین اکثر نیروهای مسیحی و در راس آنها جریان آزاد ملی و جریان المرده و بسیاری از شخصیت های مسیحی به طور کامل بازگشت جنگ داخلی در لبنان و فدرالیته سازی و تجزیه کشور و همچنین تیراندازی به سمت تظاهرات کنندگان مسالمت جو و غیرمسلح را رد می‌کنند.

مسئول رسانه‌ای حزب الله تاکید کرد، آنچه که در حال حاضر انجام می شود، از بین بردن استانداردها و تلاش برای تحت فشار قرار دادن قاضی و دستگاه قضایی و ارتش برای جلوگیری از صدور حکم بازداشت و یا کیفرخواست علیه حزب نیروهای لبنانی است؛ در حالی که برای افکار عمومی و دستگاه قضایی و همچنین بازپرسان مشخص شده که این حزب متهم و عامل اصلی کشتار الطیونه است.

وی در ادامه تاکید کرد، اتفاقی که در جریان دفاع از حزب نیروهای لبنانی از جانب برخی طرف‌های داخلی در این کشور رخ می‌دهد یک دفاع سیاسی است و نه دفاع قضایی. همین امر ثابت می‌کند همه اظهاراتی که آنها درباره تعهد به حاکمیت کشور بیان می‌کنند و ادعاهایی که در خصوص ساختن کشور و برقراری عدالت و محافظت از نهادهای دولتی و دستگاه قضایی دارند تنها در حد حرف است و همه این نظریه‌های آنها به یک باره زمانی که یکی از احزابشان در جنایت الطیونه متهم هستند، به یکباره سقوط می‌کند.

این مسئول حزب الله در پایان گفتگوی خود تاکید کرد، ناظران بر این باورند که علی رغم اقدام بازپرس نظامی پرونده کشتار الطیونه در احضار سمیر جعجع بعید است که در دوره کنونی او زندانی شود و همچنین انحلال حزب نیروهای لبنانی که در کشتار الطیونه نقش داشت نیز غیر ممکن است. اما نکته مسلم این است که کاری که این حزب به رهبری یک مقام ارشد امنیتی در تماس مستقیم با سمیر جعجع انجام داد بعد از یک کشتار خونین علیه تظاهرات‌کنندگان مسالمت جو آسیب بزرگی در سطوح سیاسی و رسانه‌ای و اخلاقی برای آن به دنبال خواهد داشت؛ چراکه غیرنظامیان هیچ گناهی نداشتند و تنها برای اعتراض به سیاسی کاری «طارق البیطار» قاضی پرونده انفجار بیروت در روند تحقیقات این پرونده به خیابان آمده بودند.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)